[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:12

Hij kleedt alleen niet af. Echt níet :+ :o
Dat zwart en rood op mijn buik had eigenlijk andersom gemoeten _O-
Maar verder is het een geslaagde blouse. Ik ga 'm maar voor de in hand dingen gebruiken denk ik :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:16

_O-

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:27

Mooie foto's! En ik vind je blouse ook erg leuk!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:52

BrittS schreef:
Mooie foto's! En ik vind je blouse ook erg leuk!

Edit: ik ben opzoek naar westernzadelkast ideeën! Dus foto's van kasten zijn van harte welkom. Ik weet nog niet welke maat de kast maximaal mag hebben (anders zou het makkelijk zijn). Maar ik wil toch graag mijn zadel en 2 pads in de kast kwijt kunnen, en natuurlijk nog meer troep :o Ik heb op de nieuwe stal een hele hoge kast, maar hij is erg smal en niet diep genoeg voor mijn zadel/pads. Zadel staat nu dus los op het zadelkarretje met een pad erop, opzich ideaal want ik heb nu wel heel veel kastruimte (ik rij hem zo met me mee op die kar, heel makkelijk), maar uiteindelijk wil ik toch wel een kast waar hij netjes in kan.. denk ik :+

toch geen edit blijkbaar -O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:22

Mijn zadelkast -toen ik die nog had- was 60 breed en 75 diep. De diepte was prima, maar de breedte was net te smal. Alleen als je ze breder maakt met één deur heb je wel hele stevige hengsels/scharnieren nodig. Verder is het handig om de schroeven van de scharnieren aan de binnenkant van de deur/kast te hebben anders heeft een stevig slot geen zin ;)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 10:58

Geen idee hoe breed mijn 2 kasten zijn maar mn zadel past er prima in.... zal wel eens vragen hoe breed en diep hij is.

Ik heb gister n collage gemaakt van Gentle... 2 bovenste foto's zijn gemaakt door Astrid Merkx die haar hengst in dezelfde groep heeft staan en de andere foto's zijn gemaakt tijdens Gentle zn 1e 6 levensmaanden :)
Afbeelding

Naarling???? Waar???? Bijna 13 maanden oud en denk niet dat hij de naarling fase nog gaat krijgen ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:14

Wat heeft Jim toch een leuk hoofd! Leuke foto's

@CL: Aaah, baby spam, te lief <3

Met Philo gaat het gelukkig de goede kant op. Ik ben een week geleden begonnen met Vetericyn, omdat de honingzalf gewoon geen goed resultaat gaf (en dat terwijl ik normaal echt bij honingzalf zweer). Er zat in het midden van de wond een "gaatje" waar pus uit bleef komen, ook nog na de kuur die we van de DA hadden gekregen. Ik begon hem dus echt een beetje te knijpen... Maar ik geloof dat we de oplossing hebben gevonden! Hier een voor en na foto van de wond, na 5 dagen Vetericyn Plus Wound & Skincare spray gebruiken.

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 11:42

Wow, das echt n groot verschil!

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:27

Wat een verschil, zeg! Gelukkig gaat het de goede kant op joyce!

Op de eerste foto lijkt hij een beetje op een curly horse :D Maar hij wordt nu al super mooi!

Leuke foto´s Amanda :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 12:53

Zijn been ziet er al goed uit!!

En leuke collage van Gentle!!

Ik ben eindelijk weer eens op Grani gestapt en we hebben een staprondje gemaakt buiten. :D

Afbeelding

Afbeelding

Hij was wel enorm vies. :=

Afbeelding

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 14:59

Leuke collage van Gentle! Hij is knap!

Wat ziet de wond er al super uit Joyce! Het is toch uiteindelijk nog best snel gegaan zo te zien +:)+

Heerlijk Marlies, het was er mooi weer voor!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:41

Hey wat heeft Grani op zijn hoofd zitten? Het was wel erg lekker weer he :D

Hier komt morgen de zadelpasser weer, we gaan eens kijken wat we kunnen doen met Manny zijn schouderdeuk :) Zadel zelf ligt echt prima, maarja... Die deuk achter zijn schouder is toch wel erg vervelend aangezien dat niet echt opvult. Zelfs met de vilten pad met schoftuitsparing glijdt hij zo naar achter terwijl de pad op de schoft zou moeten blijven liggen..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:42

Een vignet (oornetje met nummer). Is de penning om in dat gebied te rijden. :+

Vanillax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 10:57

Hi,

Ik sta echt te popelen om te beginnen met western lessen. Ik moet nog even wachten tot het huis dat we aan het verbouwen zijn af is, want erg veel vrije tijd hou ik niet over zo.

Het lijkt me leuk om in de tussentijd blogs/youtube/boeken etc te lezen over de sport, zodat ik in ieder geval vast wat theorie kan opdoen. Heeft iemand leuke tips?

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:03

@Bellatrix Wat bijzonder, nog nooit van gehoord. Moet je betalen of een test doen ofzo? En waar is dat?

@vanillax Er zijn niet veel nederlandstalige youtubekanalen over western. Ik maak er zelfs soms videos over: https://youtu.be/ksuTs_psKZA en
Felinehoi heeft laatst 2 videos gemaakt over western waarbij ze zelf les had:https://youtu.be/nO80rn5NhXA Vond ik zelf erg leuk om te kijken. Verder vind ik Little Red Cowboy en Professional's choice intressant om te kijken, maar die spreken wel engels.

@minimus Succes

@Joyce2 Ongelooflijk

@Amanda Mooie foto's

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:19

Ja, je moet gewoon betalen. En dat is hier in Achterveld. Daar kan je de Valleitrail rijden, dat zijn paden die zijn gemaakt tussen de weilanden enzo door. Die stukken zijn door de boeren vrijgegeven en zo kan je buiten rijden zonder een auto tegen te komen, je rijdt tussen de weilanden en boerderijen door. Door te betalen kunnen ze die paden onderhouden.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 22:16

Klinkt wel erg leuk Marlies, beetje dus zoals op de Veluwe. Daar moest je toch ook met penning rijden? Of was dat nou in de duinen ofzo..

Nou probleem hier hopelijk opgelost, we zijn wat gaan spelen met de padvulling. Hebben het nu zo voor elkaar dat het zadel minimaal naar achter schuift. Nu hopen dat dit zo blijft :) Bolle was in ieder geval wakker met rijden en stoppen gaat steeds beter!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:10

Sommige delen van de Veluwe heb je een penning nodig, maar rond Ede heb je 100 km ruiterpad waar je zo (gratis) op mag :)

Vanillax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:09

Bedankt voor de tips Iza!
Ik heb inmiddels wat contacten gelegd om te gaan beginnen over 2 maanden.

Vind het wel heel vreemd dat geen enkele manege mij heeft teruggemaild over mijn vragen over het starten met lessen en privelessen. Wil je nou geld verdienen of niet...

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 20:56

Vandaag een grote ronde gedaan, weer een deeltje van het bos ontdekt en kennis gemaakt met de bosbewoners: een kudde 'wilde' paarden. Tot nu toe zag ik ze in de verte wel staan, maar dan maakte ik er spontaan een ander rondje van, vandaag kwam ik ze tegen op een open vlakte en ondanks dat ik half door de bosjes ben gegaan hadden ze ons toch gespot en kwamen ze nieuwsgierig kijken := Magic werd erg groot maar bleef kalm, pony's kwamen steeds dichterbij en uiteindelijk stonden ze naast me, neus aan neus met Magic := Toen we verder reden kwamen de twee nieuwsgierigen even achter ons aan, dat was wel even lichtelijk paniek bij Magic maar gelukkig gingen ze op een gegeven moment terug naar hun kudde die achtergebleven was _/-\o_

Afbeelding
Ik was zo bang voor dit moment, want ik wist dat ik ze een keer tegen zou gaan komen, maar het viel zooo mee! Braaf paard! <3

Toen rondje verder, stuk strand en dan weer via een andere standopgang weer terug het bos in.
Afbeelding

Schootpaardje vanmorgen <3
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:01

Die laatste foto!! :+:

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 21:20

Wauw, het lijkt me heerlijk om zo naar het strand te kunnen rijden, echt heel gaaf!! En ik kan me goed voorstellen dat je tegen de ontmoeting met de "wilde" paarden opzag. Dat zou ik ook hebben. Philo wordt al onrustig als hij andere paarden in een wei tegenkomt, hahaha.

En die laatste foto is echt waanzinnig lief...

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 18:07

Ik lees net een mail van Agradi dat sommige ariatlaarzen met 40% korting zijn. Doe er je voordeel mee.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:19

Nee dat wil ik niet horen, ik wil geen geld uitgeven, hahaha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:20

En Agradi met hun kortingen is een hoop gebakken lucht... vaak is het ergens anders net zo duur.