[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 15:01

De tussenstand: trail 3 en hms 4. Niet helemaal verdiend overigens :o
Hij ging er bij beiden in de galop vandoor :x
Maar zoals de jury zei: het is al minder een ongeleid projectiel dan voorheen, dus jullie gaan vooruit :')
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 15:10

Gefeliciteerd!! :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 16:07

Keigoed! Gefeliciteerd :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:44

:D
En allround champion L4 :))
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 09-04-17 21:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:57

Super!! Gefeliciteerd!! *\o/* :)F

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:08

Niet helemaal verdiend vind ik zelf :o

De trail begon goed, maar bij de back up begon het gedram. En na de back up moest ik richting publiek aanspringen in galop. Hij ging aan de kletter :=
Dus oncharmant naar links gesleurd en daar weer in draf gekregen. Mazzel dat het nog steeds het pattern was. Hek ging ook niet lekker. Maar goed, van de 7 deden er 3 buiten mededingen mee en 1 was niet geplaatst. Dus werd ik 3e met een score 52 :o :=
Daarna de horsemanship. Dat doen we dus gewoon niet meer. Ook hier een goed begin, tot we opnieuw richting publiek moesten aanspringen. En ook hier aan de kletter en naar links kunnen trekken. Nog steeds pattern gevolgd, maar ontspannen was anders. Het pleasure deel daarvan hebben we het maar helemaal niet over. Maar ook hier reed de rest beroerder dan ik. Een aantal een pion gemist, off pattern, enz. Dus als 4e van de 10 geplaatst (in totaal 6 geplaatst).

Toen even pauze en daarna heel erg nagedacht over wat ik wilde doen met inrijden voor de ranch riding. Ik heb toen gekozen voor veel galop en moe rijden. Dat doe ik normaal nooit, maar omdat hij elke keer met aanspringen zo wegtrok, leek me dat wel een idee. Na een paar rondjes galoppeerde hij inderdaad fijn. En ook de ranch riding ging echt super!
We hadden zowaar een score van 68 :oo
En als 1e geplaatst *\o/*

Daarna nog de reining, maar toen was hij er klaar mee en werd de galop ook een dingetje helaas. Wel uitgereden en tot mijn verrassing nog als 4e geplaatst ook. :')

En nu kom ik net dus thuis en blijk ik met 11 punten ook nog allround champion te zijn _O-

Kortom, weer een leerzame dag. Ik ging echt voor een trainingsrondje en in ieder geval 1 moment fijn rijden. Nou, dat moment hebben we gehad. Doel bereikt. En de rest is bonus en alleen maar een leermoment geweest :j

Mijn bijrijdster heeft foto's gemaakt. Even kijken of er wat fatsoenlijks bij zit. En er liep een fotograaf rond, dus die zullen van de week wel komen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:18

Een paar foto's.
Horsemanship (inrijden en pattern)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Inrijden voor de ranch riding. Mooi om de opbouw te zien van spanning naar ontspanning :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:26

Nouja, zie het als training dan. Maar HMS doen jullie dus niet meer? :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:29

Nee :+
Dat besluit had ik eigenlijk vorig jaar al genomen, maar ik dacht, laat ik het gewoon nog eens proberen.
Klaar. Doen we niet meer :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:30

Ja, je had idd al eens gezegd het niet meer te willen doen. :=

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:32

Gefeliciteerd Amanda!

Ik hier vandaag genoten van 2 voortreffelijke paardjes.... m'n gouden mallepino heeft weer voor het 1rst in n hele lange tijd z'n drafpassen gezet met mij op z'n rug en daarna heb ik nog even heerlijk getraind met m'n zwarte parel:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 21:42

Ziet er goed uit!!

Ik ga proberen morgen ook weer even te rijden...

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 22:55

Thanks!

We zijn rustigaan aan het trainen naar het werken met langere teugels.... welke discipline we ook zullen gaan doen we gaan ertegenaan lopen als ik op de Californische stijl blijf rijden (en dan gaat dat ons n hoop punten kosten terwijl dat niet terecht is). Maar ja, ik heb ruim 2,5 jaar gereden op die manier en dus zit er wat werk aan.

Nu met onze nieuwe instructrice gaat 't wel allemaal super en zijn we al n heel eind gekomen (in 2 weken) dus trainen we door en ondertussen word Jill steeds sterker, fanatieker en energieker :)

Hier morgen n rustdag voor de palomino en mss ook wel 1 voor Jill.... dinsdag les maar moet ondertussen ook onze logeerkamer gereed gaan maken omdat we met pasen m'n schoonfamilie op visite krijgen en mij kennende ga ik dat niet doen als ik al n halve dag op stal rond heb gehangen :D

Hopelijk kan je morgen weer even rijden Bellatrix!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 08:04

Gefeliciteerd Amanda! Mooie punten ook in de Ranch Riding! +:)+

Ziet er goed uit CubaLibre!

Aangezien we niet op wedstrijd gingen hebben wij ons maar op een andere manier vermaakt.. :Y)
Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:13

Gefeliciteerd Amanda, ondanks dat je er zelf niet helemaal blij mee bent ;)

@CubaLibre: lekker bezig! Wel een vraagje: ik zie dat je regelmatig vrij ver naar voren leunt en je hakken eigenlijk altijd heel sterk uitgedrukt. Is dat ook Californisch? Of doe je dat met een andere reden? Echt puur uit nieuwsgierigheid hoor, want ik ben nog vrij "groen" op het gebied van Western ;) Zelf leunde ik vooral wat naar voren toen ik mijn paard aan het beleren was en daardoor doe ik dat automatisch nog steeds wel eens. En mijn hakken uitdrukken deed ik ook, maar mag ik niet meer. We werken er nu juist aan dat ik mijn voeten ontspannen in de beugel hou, zodat ik mijn heupen niet op slot zet en beter/vloeiender de bewegingen van mijn paard kan volgen. Maar dat is wellicht per discipline en per instructeur verschillend, vandaar ook dat ik het interessant vind om te horen wat anderen doen en waarom.

@Britt: Hahaha, ben je er wel droog uitgekomen??? :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:17

Oh blij wel hoor :D
Maar ik vond het niet helemaal terecht. Zo goed ging het op de RAR namelijk gewoon niet.
Maar goed, de rest ging blijkbaar nog slechter of reed minder onderdelen :+

Heerlijk Britt!

Loopt ze weer helemaal goed CL?

Jim heeft vandaag vrij. Zal wel spierpijn hebben. Dus ik heb hem een heerlijke massage beloofd voor vandaag :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:41

Dat zal ie vast lekker vinden. :D

Ik heb niet gereden, alleen gepoetst...

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 14:37

Ze is gelukkig weer helemaal goed, heeft alleen n rare bult/kuil op d'r bil waar ik wss de va toch even na ga laten kijken....

Ik speel behoorlijk wat met m'n houding maar vooral als ik merk dat zij iets moeilijk vind of te fanatiek is ;)

Dit is net na n rollback:
Afbeelding
Nu moet ik wel zeggen dat ze hier rete fanatiek was :D

M'n hakken zo uitgedrukt hebben is iets wat ik overgehouden heb van 25 jaar dressuur rijden denk ik.... ben mezelf er dus niet bewust van :)
Verder heb ik m'n beugels ook weer n gaatje langer gedaan en dat is ook wennen (heb ze eigenlijk altijd
ivm uitval in m'n rechterbeen).

Mijn beestjes hebben ook n dag vrij.... zelfs geen borstelbeurt zit erin vandaag, erge last van m'n spieren dus maar braaf n dagje op de bank en dan hopen dat ik mss vanavond even langs stal kan gaan (deken opleggen want 't word weer ...weer).

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 15:53

Helaas niet Joyce, hij ging vlak na de foto liggen.. Mijn laarzen stonden vol water dus ik ben op mijn sokken en met een natte broek naar stal terug gereden }:0 Mijn moeder was wandelend mee dus die heeft met die natte laarzen lopen sjouwen :'). Er liep een man met een grote camera en ik vrees dat die wel het een en het ander vastgelegd heeft :') Heb m'n e-mailadres gegeven dus wie weet volgt de foto nog :Y)

Lekker van genieten hoor Amanda, blijkbaar vond de jury dat je het wel verdiend had! En zo op de foto's ziet het er netjes uit.

Ik ben vandaag zonder zadel en met touwhalster een stukje door het bos geweest, Magic is zooo braaf en zo relaxed op zijn nieuwe plek! Ik heb hem al meerdere keren slapend in het droge zand aangetroffen. Ik denk dat hij op de vorige stal toch te weinig rust pakte.. Daar hadden we veengrond en was het toch wel vaak nat (wel heel deel verhard voor droge voeten, maar daar ga je niet lekker op slapen :+ ).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:33

Oeps :')
Wat fijn dat hij zo rustig is!

Heb me net ingeschreven voor onze volgende wedstrijd. In het kader van wedstrijdritme opbouwen :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 10:37

@CL: Hahaha ja dat van die hakken herken ik ook heel erg hoor! Ik kreeg al vrij vlot de opmerking dat ik "niet zo netjes" moest zitten en meer "laid back / go with the flow". Zeg maar dag met je handje tegen je nette dressuur houding ;)

Hopelijk valt het trouwens mee met die rare plek op d'r bil! Heb je het idee dat ze er last van heeft?

@Britt: LOL, ik hoop echt zó dat er foto's van zijn. Ik hou wel van een gezonde portie leedvermaak :p

Vandaag ga ik voor het eerst weer wat grondwerk doen met Philo. Hij komt echt een beetje ongelukkig op me over en ik snap dat ergens ook wel... De afgelopen 3 weken ben ik 2 tot 3 keer per dag op stal om zijn wond te verzorgen (wat hij vreselijk vervelend vindt) en behalve af en toe even borstelen, doe ik verder niets met hem. Dat is hij echt niet gewend en hij houdt er juist heel erg van om bezig te zijn en uitgedaagd te worden. Gister was voor mij een beetje de druppel, omdat hij zijn wortels liet staan. Normaal is hij echt gek op wortels, maar ik gebruik ze steeds om hem te belonen na het behandelen van de wond (en hij kreeg ze ook als hij de injecties met antibiotica e.d. kreeg). Ik heb dus zo'n idee dat wortels inmiddels gekoppeld zijn aan iets negatiefs en dat hij ze daarom laat staan. 'K heb echt zo met mijn vriendje te doen! Maar hopelijk wordt hij weer wat vrolijker als hij lekker een beetje aan het werk mag.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 13:25

Dat klinkt wel echt heel sneu joyce :( Hoop dat hij gauw opknapt!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 17:25

Wat sneu, hopelijk knapt hij weer snel op!

Ik heb overigens niet t idee dat ze last heeft van die plek op d'r bil, 't is alleen wel erg raar.

Tja hakken uitdrukken zal ik altijd wel blijven doen... ik rij nu al bijna 3 jaar western en nog steeds heb ik n hele nette houding en zit dus denk dat ik die altijd wel zal blijven houden ;)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 20:37

Blij dat je mooie meid weer in oorde is CL!

Top gedaan Amanda!! Vooral lekker zo door gaan!

Wat sneu voor je paardje Joyce. Hopen dat hij snel weer wat opknapt.

Helaas zit ik nogsteeds ziek thuis, maar ik kan gelukkig al weer wat meer. Divoza heeft hetzelfde halster nog een keer gestuurd omdat de andere direct al kapot ging dus heb er nu 2 en hoop dat de nieuwe het wat beter gaat doen. Morgen met een beetje geluk weer naar mijn paardjes toe. Flash groeit lekker door en Frizzle wordt door mijn moeder gereden nu dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken.

Ben met flash nu het mee draven aan het oefenen en jeetje wat zit er een karakter in die kleien meid. Ze is vrij snel van menig dat ze klaar is en gaat dan uit protest stijgeren dus dat is echt het oefenpunt de komende tijd.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-17 14:17

Oh wat sneu Joyce. Hoe gaat het nu met de wond?

Die hakken. Ik zie het bij mezelf ook als ik mijn fenders te kort heb. Maar zijn ze een gaatje langer, dan wiebelen mijn benen teveel in draf :+

Balen filly. Beterschap :(:)
Wel netjes van Divoza!
Heb je nog recente foto's van Flash?

Zo, weer een show geregeld. Kan alleen nog niet inschrijven :D
Maar hulp is rond, dus nu wachten tot de inschrijving open is. Dat zijn er alweer 2 in de planning :j