[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Minimus

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 23:00

Wij hebben ook weer een rustig rondje kunnen maken <3

Afbeelding

Omdat mijn zadel naar achter schuift zijn we een beetje aan het passen en meten qua pads. Het zadel ligt verder perfect! Met de wollen pad glijdt hij dus, met de Burionipad al wat minder en ik moet mijn nieuwgekochte vilten pad nog even uitproberen. Ben ik overigens enorm blij mee want het is een fijn contour pad! En ik heb boots!!! Whoohoo *\o/*

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:36

Welkom SBS!
Een zadel voor die prijs? :oo
Hoe is de kwaliteit?

Zonde filly :\

Joyce: wat balen zeg. Wel goed dat hij belast, maar de wond is wel balen.

Mooie boots Minimus!

Britt: ik start de trail na jou :D
Veel quarters op de lijst zeg. Kom ik daar met mijn dikbil.

Wel een knappe dikbil overigens <3
Afbeelding

En zo ga ik hem vlechten. Even uitgeprobeerd, maar dat ziet er best okee uit. Kleinere vlechtjes gaan niet helaas, maar dit is ook wel leuk :j
Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 18:45

Ik vind die vlechten heel cool! Ik zou ze ook niet kleiner maken, dit past super mooi bij hem.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 23:38

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 00:20

Minimus, wat een leuke boots :)

Amanda, tof dat je paard zo fanatiek wordt :D Wat houdt dat ranchriding nou precies in eigenlijk?
Je hebt echt gave foto's met Jim! Leuk stel zijn jullie hoor!

Filly, balen dat je ziek thuis zit, joh... en ook nog zo vaak dus...spannend bijna die uitslag... maar wel een leuk nieuw halster! Wat stom dat hij zo snel kapot gaat, dat is niet de bedoeling van een nieuw halster ;(

Joyce, wat een heftige wond! Wat erg :( Ik zal duimen voor een goede genezing.

Ik heb vandaag les van Alice Zijlstra gehad met Olina. Super leerzaam!

Afbeelding

Heel veel aan mijn houding gewerkt en hoe ik daarmee mijn paard kan beinvloeden. Dat was wel weer hartstikke welkom, want ik ben al zo lang weer op zoek naar een instructeur die gewoon eens gericht feedback op houding kan geven. Die had ik vroeger in Paulette gevonden, maar om daar weer wat mee te regelen is zó moeilijk... :( Alice gaat hier in de buurt maandelijks lesgeven, dus ik zal daar vast nog wel eens vaker bij terugkomen!

Mish ligt in de kreukels -O- Die staat momenteel weer op rust, super balen.

Wel heb ik een nieuw supertof grondwerkmaatje om lekker een paar keer per week mee aan de slag te gaan en met behulp van grondwerk een fijne basis aan te leggen. Vind haar echt hartstikke leuk en heb er echt zin in om regelmatig met haar aan de slag te zijn :)

Afbeelding
Lekkere dikke quarterbilletjes :=

Afbeelding

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 10:12

Zal zo je topics even bekijken Amanda!

Fijn dat je zo'n leerzame les hebt gehad Aleeneh! En je knappe grondwerkmaatje mag er zeker zijn! Wat is er met Mish aan de hand?

Ik heb besloten zondag niet te starten. Ik vind dat Magic nog niet zichzelf is na de verhuizing en ik vind het niet eerlijk om hem mee te slepen op show nu.. Moet waarschijnlijk wel alles gewoon betalen, maar dat is dan maar niet anders.. Paard gaat voor. Wel erg jammer, had graag met Jou en Jim gestart Amanda!!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 19:07

Totaal niet western gerelateerd maar ik ben zo trots!

Ik heb vandaag weer voor het eerst in ruim 6 maanden op m'n palomino mannetje gezeten <3
Afbeelding

Dacht: ga gewoon longeren met z'n zadel op.... na 10min was meneer nog steeds uberbraaf en dacht ik: ik zal eens gaan hangen. Hij gaf er niets om! Dus toen maakte ik de opmerking: als ik n cap had zou ik gewoon erop gaan zitten.... tja, 3min later had ik n cap en zat ik er dus ook echt op!!!!

Hoe gelukkig kan je zijn???? Geweldig gewoon, trots op mezelf (juist omdat ik altijd heel hard geroepen heb dat ik echt niet meer op hem zou stappen!) maar nog trotser op hem want hij lijdt t allemaal maar en doet alsof hij nooit iets anders gedaan heeft.... Wat n top pony is t toch ook

*blijft op d'r roze (of blauwe) wolk zitten maar moest t wel even kwijt!*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:37

Jammer Britt! Maar een hele begrijpelijke keuze en wel zo eerlijk. Maar ik had jullie graag eens in het echt gezien :D

Wat leuk CL :):)
Knappe pony zeg! Lekker op je wolk blijven zitten :D

Eline: Wat een leukerd zeg! Wel balen van Mish :\
En ranch riding: [VN] Ranch Riding, hoe doe je dat? (dat scheelt typen :+ )

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:40

Hey dames. Wat vinden jullie van de ligging van het zadel? Dit is na een buitenrit :)Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 20:41

Zo op de foto lijkt het wat achterover te liggen, maar je paard staat volgens mij ook achter lager of gestrekt. Dus dat vertekent wat. Is een freemax toch? Wat voor fork heb je er in zitten?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:33

Ik vind hem niet achterover liggen, wel zie ik dat het bi jde schouders iets in de pad drukt.
@minimus: wat voor een zweetafdruk had je na het rijden ??

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:47

Ja Amanda, dit is de Freemax. Maar ik heb het idee dat ie echt enorm naar achter geschoven is.. De boommaat is 4 trouwens.

De pad is nieuw, het vilten dan. Als het zadel smaller wordt gemaakt komt er teveel druk op de schoft. Kaal op de rug ligt het zadel prima.

Zweetafdruk? Dat heb ik echt nauwelijks.. Ik werk hem nooit zeiknat.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:52

Ik heb zo vanaf de foto het idee dat hij iets strak zit bij de schouders, of dat hij een iniminie beetje naar voren kiept ofzo.. Ik vind hem kwa plek wel prima hoor, niet alsof hij naar achteren is geschoven

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:54

Dus jullie vinden dat hij ietwat krap oogt? Manny is trouwens wat opwaards gebouwd, voor de genen die denken dat hij wat gespreid staat. Zijn schoft staat hoger dan zijn billen :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:39

Minimus schreef:
Hey dames. Wat vinden jullie van de ligging van het zadel? Dit is na een buitenrit :)[ [url=m/3kX9Su.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afgaande van deze foto vond ik hem niet extreem naar achteren geschoven hoor :) vind de fork netjes achter de schouder liggen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 01:16

Ik vind het lastig oordelen aan de hand van 1 foto. Normaal zou je voelen en ook kijken hoe het ligt tijdens het bewegen. Daarbij komt dan ook nog dat als een zadel op het oog goed lijkt te liggen, dat natuurlijk niet direct ook echt zo is.

Ik waag me hier dus niet aan ;)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 07:45

Kitty_ schreef:
Minimus schreef:
Hey dames. Wat vinden jullie van de ligging van het zadel? Dit is na een buitenrit :)[ [url=m/3kX9Su.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afgaande van deze foto vond ik hem niet extreem naar achteren geschoven hoor :) vind de fork netjes achter de schouder liggen.

Heeft hij dan zoveel schouder dat geen enkel zadel op de juiste plek liggen blijft? Als ik op hem zit kan ik mijn hand nog tussen pad en schouder krijgen maar als ik dan zo gereden heb, heb ik het idee dat ik op zijn flanken zit. Daarnaast voel ik dat ik voorin het zadel beland tijdens lichtrijden en niet meer netjes in het midden :) Dus ik vraag me echt af wat ik nu het beste kan doen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:27

Heeft ie van die 'deuken' achter zijn schouders ??

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:27

Kun je je zadelpasser niet om advies vragen? Of de foto's sturen? Ik vind het vanaf de foto ook moeilijk te zeggen, als je zegt dat je nog een hand tussen pad en schouder kunt doen dan valt het kwa krapheid ook wel mee denk ik. Raar dat je het gevoel hebt te schuiven/niet goed neer te komen.

Succes vandaag Amanda!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:47

DD ja dat heeftie lichtjes. Altijd al gehad. Niet extreem zoals je soms ziet maar je gaat een beetje 'heuveltje af' zeg maar.

Hierop kun je het een klein beetje zien. Hij staat alleen een beetje maf haha!

Afbeelding

Zadelpasser leest mee :D Reageert ook mee haha! Dus daar ben ik mee in overleg en er wordt hardstikke goed naar een oplossing gezocht, maar ik dacht bij mezelf 'twee paar ogen zien meer dan een' en misschien zagen jullie iets wat wij over het hoofd zagen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 10:06

Hij heeft een kombinatie van een hoge schoft en licht ingedeukte schouders. Het zadel zal altijd de neiging houden om in deze deuken te zakken, waardoor het zadel niet meer in balans is en jij dus met lichtrijden ook je balans kwijt raakt.
Met een speciale pad zou je hier wel iets aan kunnen doen.
Misschien is dit iets
https://www.youtube.com/watch?v=TPqiw561LoI

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 10:43

Zou een build up pad dan ook iets kunnen zijn? Of is dat juist helemaal niet waar het voor bedoeld is?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 10:55

Een build-up is meer bedoeld om een te breed zadel tijdelijk passend te maken. De aanpassing zit dan lager, meer aan de zijkant van de schouders.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 11:56

Oke. Dat niet dus. Is er een manier om dit weg te trainen? Ik ben maar gewoon wat aan het bedenken hoor, of is het geen probleem dat mijn zadel 'altijd' daarheen glijd?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 14:49

Ligt er aan. Soms is het de bouw en dan zal er niets veranderen. Het kan ook spieratrofie* zijn (spierafbraak) door te lang een niet-passend zadel gehad te hebben. Als dit niet té lang gaande is dan kán er nog verbetering komen, maar als is al te lang bestaat dan gebeurd dat niet meer.

Bij hem denk ik daar niet aan, eerder aan de bouw en dat gaat dus niet meer veranderen.

*Hier een duidelijk geval van spierafbraak
http://img.photobucket.com/albums/v356/ ... C13688.jpg

Het is een probleem als je zadel jou daardoor uit balans brengt. Dan zal dit nl de druk op die plek extra verhogen en dat is nou net niet wat je wilt.