[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 17:04

_O-

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 19:41

Ik ook weer terug van een heel leuk middagje trail clinic... Nog geen foto's helaas en ben de filmpjes aan het uploaden :D

Hier waarschijnlijk morgen ook wel gruwelijke spierpijn want heb zowel aan de hand als onder het zadel gewerkt vandaag :)

Mijn instructrice en ik (evenals mijn cameraman en de fotograaf) stonden wel een beetje versteld van onze Jill.... Zolang het GEEN water was deed ze alles! Maar het water ingaan??? Ben jij nou helemaal GEK geworden leek ze te zeggen :')

de rest zal ergens vd week nog wel volgen, wil er sowieso 1 video van maken :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:19

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:29

Echt heel erg gaaf zeg!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:32

Heb gereageerd. :D

Ik heb verder even een dip...vond de buitenrit en de reiningles super leuk maar heb echt even geen motivatie of fut om op Grani te stappen. :o Al 2 weken niet...vandaag ook alleen gepoetst. Ik hoop dat ik snel wat ga merken van die B12 injecties... :\ Tevens plan ik ook teveel (zie agenda in profiel) en rust te weinig..helpt ook niet echt natuurlijk...

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:55

Let je wel n beetje op jezelf????

Zwaar b12 tekort is niet tof! Ik heb dat chronisch dus weet helaas wat t is! Ik plan dus ook niet teveel in want anders kan ik geheid plat blijven liggen op de bank...

Trail clinic was echt supervet! De data's voor mei staan nu ook online dus maar eens even kijken welke ik weer mee ga doen :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:58

Mijne was 92 en moest dus aan de injecties...hoe vaak krijg jij nog een injectie? Ik heb er nu 3 gehad in een serie van 10.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:02

Ik ga bekennen dat ik al ruim 2 jaar injectie vrij ben maar moet eerdaags n keer langs de ha om weer eens te testen.... nadeel van injecties krijgen is dat je waarde niet meer kloppen en dat duurt n hele tijd voordat die weer terug in orde zijn.

Ik heb in de 2 jaar in Amerika vrij weinig injecties gehad aangezien ik ze niet nodig had. Daarvoor kreeg ik elke 10 dagen n injectie en dat heb ik ruim 4 jaar lang gehad.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:04

Voel je je dan nu nu minder goed dan toen je nog wel injecties kreeg?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:28

Dat wel maar 't is handelbaar....

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:28

Wat leuke foto´s hier weer voorbij komen!
Ik heb niet alles gelezen, maar ik zit ook in een beetje een dip, en eigenlijk zou ik blij moeten zijn (vast contract met flink meer salaris) maar zelfs in het weekend, na een beetje schoonmaken lig ik bijna de hele dag op de bank...Geen energie voor niks...bah en maakt niet uit hoe warm het buiten is, ik heb het altijd koud :brr: . Ik voel dus met je mee Marlies :(:)
Maar misschien ook omdat mijn zoektocht naar een paard inmiddels wel een tijdje duurt en dat gewoon echt frustrerend wordt. Maar ooit... :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:36

Balen van de dips :(:)
Wel om jezelf denken hoor Marlies!

Hier gaat het eigenlijk heel goed. Heerlijk getraind vandaag. Heb het hms pattern gereden. Pittig bochtje in galop, maar verder wel te doen. Trail en reining hebben we al eerder gedaan. Van de week nog even het rar pattern doorrijden en dan hebben we ze allemaal gehad. Vrijdag vast lekker op het gemak wassen en soppen. En dan zondag wedstrijd. Ik heb er zin in :):)

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 17:20

Balen van de dips! Hopelijk doet het zonnetje jullie allemaal goed!

Ik heb helemaal niet meer getraind in de bak sinds de verhuizing... := Moet zeggen dat mijn hoofd er ook totaal niet naar staat :+ Ook niet naar de wedstrijd eigenlijk :+

Waar ons hoofd wel naar staat is BOS! We hebben in 6 dagen tijd 4 ritten gemaakt :Y) Er lopen ook Schotse Hooglanders en een kudde paarden rond, ik heb beide al gezien, Magic alleen de koeien }:0 De koeien stonden een van de keren ook gewoon op het ruiterpad.. toen zijn we maar even door de bosjes gegaan :') toen ik de paarden in de verte zag heb ik spontaan het rondje aangepast :o

Magic doet het verder super in zijn nieuwe kudde, ik krijg regelmatig foto's dat hij lekker ligt te slapen. Wat een rust op deze stal zeg en wat een luxe locatie zo aan het bos.. Helaas mogen we al niet meer overdag het strand op, maar straks als het wat langer licht blijft dan gaan we gewoon 's avonds :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 20:52

Wat gaaf zeg!!

Ik kan ook niet wachten tot wij straks het bos in kunnen. Maar eerst de controle van de wond morgen afwachten. Het been met de wond was vandaag dikker en zag er geïrriteerd uit, dus ben benieuwd.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 07:02

Wat vervelend die dips zeg, ik heb dat juist meer in de winter en leef helemaal op met dit weer.

Wat ziet de omgeving er gaaf uit BrittS <3 kan mij voorstellen dat je dan liever buiten rijdt :j er zit nu hier een jaloers iemand :D

Ach Joyce, wat naar dat het been er dikker uit ziet, hopelijk valt het mee en fijn dat je dan vandaag controle hebt.

De dagen al aan het aftellen Amanda. ....alvast veel Suc6 voor zondag!

Ik heb zondag met Felix een ritje van zo'n 25 km gedaan, het was heerlijk genieten. Hij is dan ook zo braaf op buitenrit. Het was een georganiseerde rit en er deden ook veel menners mee, dus regelmatig karretjes van achteren, maar dat boeide Felix totaal niet. Maandag nog even gewerkt aan de hand (voor eventuele spierpijn) en gisteren had hij vrij. Vandaag staat training in de bak gepland en dan zaterdag de grondwerk les van Bo *\o/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 08:00

Wat gaaf Britt! Zo zou ik ook geen zin meer hebben in een wedstrijd :D

Spannend Joyce! Wordt hij er verder wel voor behandeld?

Lekker Nanda! En wat braaf ook, met karretjes. Veel paarden vinden dat toch wat spannend :j

Gister nog even de ranch riding geoefend. Jim wordt daar zo retefanatiek van. En dan rij ik niet eens op tempo :+
Tussendoor nog wat lijntjes van de hms en de reining meegenomen en toen had ik helemaal een scherp paard.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 14:00

Wat rot van al die dipjes! Hoop dat alles snel beter gaat :)

Vandaag is het nieuwe halster van flash binnengekomen en ben er helemaal verliefd op. Helaas zit ik alweer ziek thuis dus kan ik hem niet gaan passen ;( hopelijk snel uitslag van het bloedonderzoek en dan weet ik hopelijk waarom ik iedere maand ziek wordt.

Natuurlijk wil ik het halster wel even showen :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 20:18

Jeetje Filly, beterschap! Hopelijk kan je snel je hippe halster gaan passen :D en het zou natuurlijk ook fijn zijn als er een oorzaak te vinden is voor het steeds ziek worden...

Heerlijk verder, die ritjes en het trainen! Ik wil het niet horen *lalalalalalalala* ;)

Philo update: Toen ik vanochtend op stal kwam, droop het pus gewoon uit de wond. Hij heeft nu een injectie metacam gekregen die lekker lang werkt, een injectie cortico's tegen de jeuk/irritatie (hij heeft namelijk tot 2x toe zelf de korst losgetrokken) en een injectie met antibiotica. Die laatste moet ik zelf ook nog 2 dagen geven. Verder weer droog en schoon proberen te houden en insmeren met vette zalf. Fingers crossed dat het deze keer wel goed geneest en dat er geen wild vlees ontstaat... Wat dat betreft ben ik wel erg blij dat ik nu nog dichter bij huis sta, dan rij ik makkelijk even 2x per dag langs.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:20

Wat rot Filly, beterschap! Hopelijk krijg je snel duidelijkheid, elke maand ziek is ook niets :( Je halster is wel heel mooi!! Ben benieuwd hoe het staat op je knappe kind!

Pff Joyce, wat vervelend dat het zo is gaan ontsteken. Wat zegt de DA er verder van? Is die nog steeds zo bezorgd?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:53

Nou, de DA noemde hem een sukkel, hahaha. Maar ze is wel blij dat hij zijn been gewoon goed belast, dus het risico dat hij schade heeft aan bot of pees is nu echt minimaal. Alleen die wond was ze helemaal niet blij mee, het had echt al mooi dicht moeten zijn en dit kwam voor haar wel als een verrassing. Maar hey, zo is Philo, altijd verrassend ;)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:15

Vandaag even het halster kunnen passen. Had vriend lief eindelijk overtuigd dat ik echt wel 25 min in de auto kon zitten. Ik vind het halster echt super leuk staan, helaas bleek het slechte kwaliteit want na ong 10 minuten gelopen te hebben met flash( oké ze steigerde wel een paar keer maar dan alsnog) was het halster alweer kapot aan het gaan -:(-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Direct de Divoza maar weer gebeld en moest even een aantal foto's mailen met uitleg erbij. Dus ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:30

IK ben nu ongeveer een half jaar / 3kwart jaar bezig met western, heb in 2014 een keer les gehad van Wendy van Osch (reining) en was er helemaal weg van! toen ik in 2016 op de Paard en leven dag was en ik Wendy een demo en clinic zag geven begon het enorm te kriebelen, toen ik een zadel daar op de tweedehands markt zag liggen voor 75 euro heb ik m gelijk gekocht (het kostte dus haast niks dus ik kocht hem maar gewoon in de hoop dat hij paste) en ben ik zelf mijn haflinger van engels rijden naar western gaan omzetten, dat is overigens een hele klus en best gewaagd zonder lessen verder... Nu zijn we dus een hele tijd verder en ze doet het heel goed! het sturen moet nog wel verfijnd worden vooral in galop maar ik ben ruim tevreden over hoe ze het nu doet en hoe het tot hier verlopen is! binnenkort laat ik waarschijnlijk wat filmpjes en foto's zien!

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:53

Welkom xSBSx! :)

En wat zonde van dat mooie halster filly :( Ik hoop dat ze een goede oplossing kunnen vinden.

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 19:17

@xSBSx Wow 75 euro :wow: , ik wou dat mijn western zadel zo veel gekost had.

@filly Dat zou inderdaad niet mogen, wat balen.

@joyce2 Wat naar, ik hoop voor je dat Philo snel opknapt.

@BrittS Dat klinkt fantastisch :)

@CubraLibre Wat een prachtig setje <3 Ik wil zelf binnenkort ook nog zo'n setje voor Spike kopen, maar ik vergeet het steeds.

Ik heb deze week een hoop nieuwe spullen bij de krämer gekocht. Er was sale op bijna alle western items, dus daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt :D . Helaas vielen sommige spullen wat tegen. Ik had een T-shirt van Stonedeek gekocht in maat M, maar deze viel uit als XL: geen gezicht :( . En een Stonedeek jas in maat M die normaal 60 euro is maar toen 30 euro was, deze viel uit als XS. Dus heb ik mijn moeder en buurmeisje er maar blij mee gemaakt, want als je iets wil ruilen bij de Krämer moet je blijkbaar zelf de retourkosten en de kosten om een andere maat op te sturen betalen ook al kloppen de maten van de kleren duidelijk voor geen kant.

Gelukkig zaten er ook wat spullen bij die waren zoals ze hoorde te zijn, ik heb een nieuwe neckrope en een zadeltas gekocht. Vooral de zadeltas ben ik superblij mee, ik ben van de zomer naar de Krämer en Equidrome geweest om er eentje te kopen maar ze hadden er geen die ik fijn vond. Degene die ik nu heb gekocht is van de nieuwe collectie: een banaantas met plek voor 2 bidons die op je zadel achter de rug van het zitgedeelte gaat en je kunt vastmaken aan je singel.

Video waarin ik met de nieuwe neckrope rij:
https://youtu.be/kNzvoVuhvb8

Foto van Spike en ik met de neckrope:
Afbeelding

Foto van de zadeltas:
Afbeelding

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 21:30

@Filly: Wat zonde zeg! Hopelijk mag je hem ruilen...

@xBSBx: welkom!

@Iza: Zoveel kost het retourneren toch ook niet? Ik had de niet goed passende spullen gewoon retour gestuurd, is nog altijd een stuk voordeliger dan de tegenvallende spullen weggeven...

Gelukkig dat de neckrope en zadeltas wel bevallen. Ik wil ook nog een zadeltas, maar ik weet nog niet zo goed wat voor een model.

Ik heb trouwens niet je hele filmpje gekeken, maar wat heb ik heb gezien was lekker enthousiast. Leuk!