[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:49

Dat is een mooi setje zeg! <3
Staat je paard vast super knap!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 00:33

Mooie set!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 19:38

Thanks!

Vandaag lekker getutteld en gereden.... Daarna uiteraard d'r nieuwe set uitgeprobeerd en op de foto gezet :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jill dacht er natuurlijk het hare van:
Afbeelding

Nog even wat rij foto's:

Afbeelding
Afbeelding

As week 3x les ingepland.... buitenbak is ze super relaxed, binnen spant ze heel snel waardoor ik ook span en dan hebben we de poppen aan het dansen, nu dus even deze visuele cirkel zien te doorbreken zodat we hopelijk over n paar weken ook weer lekker in de binnenbak kunnen rijden....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 19:51

Oh wat staat dat gaaf!!! :wow:

En wat heb je toch een prachtig lekker paard!!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 19:52

Staat goed! Maar dat kan ook haast niet anders op zo'n mooi paard :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:00

Thanks!

Ben zelf ook heel blij met de kleurstellingen, was nog heel even bang dat het beige te licht zou zijn maar achteraf gezien had ik t niet beter kunnen uitkiezen ;)

Nogmaals Thanks voor de complimenten over Jill.... ze begint weer wat body en massa te krijgen, die was ze n beetje kwijt. En ze glimt als n spiegel (krijg echt heel veel complimenten over haar *zo leuk!*)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 21:49

Wauw wat een leuke set zeg en staat haar echt super maat dat kan zoals de rest al zegt ook niet anders met zo een pracht paard :)

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:05

Oh wat staat dat gaaf zeg <3
Ik vind je optoming ook al zo mooi matchen bij je paard.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 20:12

:o

Thanks!

Vandaag mochten die 2 draken van mij weer eens buiten spelen.... Jill moest uiteraard heel veel rollen en onze palomino deed zijn Arabische bloed eer aan :+

Afbeelding
Afbeelding
Foto's gemaakt door n vriendin die eens n kijkje kwam nemen bij ons op stal

<3

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:54

Ook al zo'n knapperd! Staan ze niet samen?

Afbeelding

Wij hebben vandaag maar even geoefend voor de show van 9 april, aangezien we overmorgen al gaan verhuizen en ik daar waarschijnlijk de eerste tijd zeeeer weinig in de bak ga komen. Ben er nog niet helemaal over uit hoe we in vredesnaam over die drafbalken die in een rondje liggen gaan komen, maar met een beetje mazzel struikelt hij niet al over de 1e balk en komen we er zonder gebroken botten overheen :')

De 20x60 bak die ik vrijwel altijd voor mezelf heb ga ik wel erg missen hoor Y;( Maaaaaar dat weegt niet op tegen de luxe van het bos en strand naast de deur <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:15

Haha ja hij is leuk hè. Vind het wel een leuk pattern, maar niet gemakkelijk inderdaad.

Mooie set hoor CL. Staat goed! En je palo blijft ook <3

Edit: wij hebben ook pas geoefend.

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:18

Nee, ze staan niet samen.... 1 omdat de palomino toch voor de verkoop is en 2 omdat ze nu al teveel aan elkaar plakken.

Daarnaast is Jill niet altijd lief tegen andere paarden en wil ik haar heel graag heel houden.... ben als de dood dat ze n keer n verkeerde trap krijgt en t gedaan is met onze ambities (al 2x van dichtbij mee mogen maken dat er n paard afgeschreven kon worden door toedoen van n ander paard)... zou sowieso nooit n vreemd paard bij de mijne willen hebben staan.

Is voor iedereen hun eigen keuze... vind t super om n hele kudde bij elkaar te zien staan maar zelf ben ik dus eerder van het alleen staan met soortgenoten ernaast en n draad ertussen ;)

De palomino is opgegroeid in n kudde dus weet zich wel redelijk te gedragen maar die is net weer helemaal hersteld van z'n operatie en ook met hem ben ik wat voorzichtiger geworden (botsplinters laten verwijderen uit z'n kogel, trauma van buitenaf).

De inmiddels jaarling van Jill groeit nu ook op in kuddeverband en dat vind ik ideaal! Maar ook die zal als hij terugkomt geen weide maatjes krijgen al is dat mede doordat hij hengst blijft....

Succes met de verhuizing en met het voorbereiden voor 9 april! Zal wel goedkomen toch?!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 07:59

Ja, hij is wel leuk Amanda! Maar balken zijn niet ons sterkste punt en daar zijn er toch wel veel van.. :o

Begrijpelijk hoor CubaLibre, blijft toch altijd spannend om je paard in een kudde te hebben. Magic staat nu bijna 5 jaar full time in een grote kudde, maar elke keer als er een nieuw paard bij komt vind ik het toch wel weer spannend. Morgen gaat hij volgens mij ook direct de nieuwe kudde in, want ze hebben niet echt aparte paddocks (één weilandje voor blessure paarden). Ik vind het aan de ene kant wel fijn dat hij er gelijk in kan, maar aan de andere kant is een paar dagen wennen met een draadje er tussen wel wat veiliger. Nu is Magic gelukkig super sociaal en gaat hij confrontaties niet aan (en hij heeft met de helft van de nieuwe kudde ook al eerder in de kudde gestaan op de huidige stal), dus ik denk dat het wel goed komt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:13

Het zijn veel balken. Wat mij helpt is om alles als losse oefening te zien. Over het vierkant heen is er 1. De draai in het vierkant de volgende. Dan over de brug (plussen om te compenseren :D), in draf over de waaier, stop en turn, backup tussen de balken, galop, walk over, hek en sidepass. Echt stukje voor stukje zien. En dan kun je op je goede onderdelen focussen en daarop plussen :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:39

Ik heb mijn paard zowel in een kudde gehad, als met een draadje ertussen. Het voordeel van de kudde was dat ze lekker met elkaar konden spelen en dat hij ook gelijk een beetje opgevoed werd. Het nadeel was dat hij het jongst was, de nieuwste was en zich ook makkelijk weg laat jagen. Hij was het buitenbeentje van de kudde en dat was sneu.

Het nadeel wat ik nu merk met het tussen de draadjes staan: hij wordt brutaal! "Jij kan niet bij mij komen? Mooi, als je bij mij in de buurt komt grijp ik jou snel!" Eerst stond hij nog regelmatig samen met een ander paard en dat ging goed. Ze hielden elkaar lekker in balans. Nu dat paard verhuisd is, is mijn paard weer heel brutaal geworden. En dat is dus niet goed afgelopen... De mensen die mij op Facebook hebben, hebben het misschien wel gezien. Waarschijnlijk heeft hij lopen klooien op stal, happen en trappen naar de buurman en hij heeft zijn been heel erg naar opengehaald. Het zal waarschijnlijk met een sisser aflopen, maar zelfs de dierenarts was heel erg bezorgd (en dat maakte mij weer extra bezorgd)!

Volgende week ga ik verhuizen en dan komt hij weer in een kleine kudde te staan (al zal hij misschien in het begin nog even op een stukje apart moeten, ivm zijn geblesseerde been). Ik denk dat mijn puber dat nu gewoon echt nodig heeft en het is maar weer gebleken dat zelfs wanneer je paard niet bij een ander staat en hij 's nachts op stal staat, hij zichzelf ook heel vies kan verwonden.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:14

Wat balen Joyce, van zijn opengehaalde been! Lijkt me ook heel naar als een dierenarts bezorgd is.. Beterschap!

Ja dat doe ik ook Amanda, meestal leg ik 1 of 2 oefeningen neer en dan gaan we daar mee oefenen, maar een keer het hele parcour wil ik ook altijd doen, dan pas heb ik hem goed in mijn hoofd. Helaas dit keer zeeer weinig geoefend, druk met verhuizing werk, verhuizing paard plannen etc. etc. We gaan het zien volgende week!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:22

Klinkt heftig Joyce!

Tijdschema is wel lekker volgende week. Hoeven we niet zo achterlijk vroeg weg.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 23:27

Dit was vorige week nadat de dierenarts het had geschoren

Afbeelding

In het verband gezet:

Afbeelding

Nog helemaal stoned:

Afbeelding

En nu:

Afbeelding

Afbeelding

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:08

Ah Joyce, dat ziet er inderdaad niet fijn uit. Hopelijk komt het allemaal weer goed (Fedde had vorig jaar zijn hoofd heel lelijk open gehaald en ik dacht dat dat nooit meer goed zou komen, maar het is super geheeld, je ziet er niks meer van, alleen wanneer je het weet, kun je het nog een beetje voelen, maar hij heeft er verder niks aan over gehouden) Lastige keuzes altijd om te maken, wel of niet in de kudde wanneer hij echt het onderspit delft. Felix is de leider van onze kudde (wat ik wel heel erg handig vind), Fedde staat onderaan, maar die is niet snel onder de indruk, zal dus niet zo blijven denk ik zo. Hopelijk krijgt hij in de nieuwe kudde een fijn plekje Joyce.

BrittS en Amanda dus lekker aan het oefenen, dat komt vast goed.

Ik heb zaterdag heerlijk kunnen rijden met Felix, het ging echt fijn. Maandag even een klein buitenritje van ruim 6 km gedaan en gisteren even gelogeerd. Zondag een ritje van 22 km voor de boeg, hopelijk heb ik deze week nog wat tijd om hem in conditie te houden.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 08:21

oh dat ziet er heel naar uit!! Arme jullie :(:) Wat een rot plek ook zeg..

Heerlijk Nanda! Lekker genieten van het mooie weer!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:43

Oh jakkie wat een plek!! :oo :(:)

Penny bewerking gemaakt van Grani. :=
Afbeelding

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:47

Wat een flinke plek Joyce :oo , hoop dat het snel beter gaat.

Ik heb inmiddels ook weer lekker kunnen rijden alleen nu weer last van een schuivend zadel. Hij schuift naar achter (niet opzij, alleen naar achter) tot op het punt dat we zowat op zijn lendenen zitten...

We (zadelmaakster en ik) zijn nu hard op zoek naar een oplossing, maar het zadel zelf lijkt gewoon te passen. Ze stelde voor om een sympanova pad te proberen. Heeft iemand van hier misschien nog een tip?

Haha Marlies, stiekem vind ik hem nog best mooi ook :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:50

Borsttuig proberen? Heb je ook nog hele mooie in!!

En het glitter is wat teveel maar de originele foto is best mooi. :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:24

Als het met een pad niet opgelost kan worden doen we een borsttuig proberen. Maar die horen toch juist wat losser te hangen? Ik heb geen verstand van borsttuigen so please correct me if i'm wrong.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:26

Ik heb er ook geen verstand van hoor. :=