[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:06

Hahaha, ik wou net zeggen: lekker dikke overbouwde kont! Maar hey, dat hoort erbij als je nog zo'n guppie bent ;)

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:08

Gefeliciteerd met je verjaardag @Amanda :)F Y)(^)

@CubraLibe mooie foto's

Even een vraagje: Weet iemand waar je een western vliegenuitrijdeken met een klittenbandopening aan een zijkant kan kopen? Een vriendin van mij heeft deze, maar weet niet meer waar ze hem gekocht heeft en ik kan nergens zo'n deken vinden. Ik heb al bij meerdere western webwinkels gekeken, maar ze hebben alleen western vliegendekens met een extra groot gat. Dan gaat de deken dus om het zadel en over de beugels. Met een klittenbandsluiting aan een zijkant kan de deken wel onder de beigels en dan kom ik als klein persoon dus niet steeds verstrikt in de deken.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:52

Beterschap Minimus en Joyce!
En nog gefeliciteerd Amanda, hopelijk heb je een leuke verjaardag gehad.
Wat een knapperd CubaLibre!

Hier gaat alles even in een stroomversnelling, Magic staat super in een Paddock Paradise op 13 minuten afstand van ons huis. Hij heeft heel veel vrienden en staat dag en nacht lekker buiten. Helaas is onze staleigenaresse het enige grote minpunt van de stal en zijn we met alle klanten haar gedrag goed zat. Ik kon me er nog wel redelijk overheen zetten omdat Magic het gewoon super naar zijn zin heeft en hier in de buurt is werkelijk NIKS waar ze 24/7 buiten staan. Nu blijkt echter dat de paarden tegenwoordig soms 12 uur zonder eten staan, het goede ruwvoer is vervangen door kuil met schimmel er in (zonder dat wij het weten), er wordt gelogen over van alles en nog wat, ze zegt geen goedendag, niks... Nu heeft ze mijn moeder en mij gisteren zo'n rotstreek geleverd dat dat een beetje de laatste druppel was zeg maar.. Maargoed, waar moet je heen met je paard die al in geen jaren een stal van binnen heeft gezien :=
Alsof het zo moest zijn kwamen we er vanmorgen achter dat een stal waar al meerdere oude stalgenoten heen zijn gegaan, vanaf deze week geen paarden meer op stal mogen hebben (die stonden in de nacht op stal, wat wij niet wilde) en daarom wordt dat nu ook een soort Paddock Paradise waar ze 24/7 buiten staan en raad eens?? AAN HET BOS, 45 minuten stappen vanaf het strand <3 en ze hebben nog plek ook omdat daar weer mensen weggaan die niet 24/7 buiten willen. Er staat nu iets van 8/10 paarden waarvan Magic er 5 al kent en waarschijnlijk gaan er nog meer stalgenootjes van de huidige stal mee. Het is ook op zandgrond, dus veel meer speelruimte door de droge paddock (nu een verhard pad dus altijd droge voeten, maar met slecht weer wel blubber op de speelplekken). Morgenavond hoor ik definitief of we er heen kunnen, want die staleigenaar zit momenteel midden in de crisis met de gemeente, maar we gaan er wel van uit! Zo blij! Dat worden heel wat bosritjes en strandritjes... *droomt verder*

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 00:36

Fijn dat je een nieuwe plek hebt kunnen vinden!
De gezondheid van je paard gaat dan inderdaad voor! Zo jammer dat een staleigenaar dat zo kan verpesten:(

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:11

Gelukkig heb je dan nu een nieuwe fijne plek, BrittS.

Nou helaas ging de workshop Reining niet Door. .....Ze waren het alleen even vergeten Door te geven aan mij >;) dus gisterochtend voor niets zo vroeg mijn bed uit en met Felix op tijd daar in de manege. Ik was blij dat ik te paard die kant op ben gegaan (half uurtje stappen) kon ik meteen een langere buitenrit maken.
Vind het alleen zo super slordig en ik had er zo'n zin in -O-
Dit is de 2 de workshop die nou niet Door gaat, maar voor mij ook meteen de laatste daar waar ik mij voor op heb gegeven, want zo heeft het geen zin. Helaas zijn er hier in de buurt niet veel western workshops.......

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:10

Wat jammer Nanda, iksnap dat je het wel zat bent als het al een keer eerder zo is gegaan -O-

Net te horen gekregen dat ik naar de nieuwe stalling kan, onze droom komt gewoon uit, aan het \bos en strand en toch 24/7 buiten met vrienden.... <3

Edit: er gaan ook 2 stalgenootjes mee!
En er staan al 7 oude stalgenoten en er willen er nog 3 gaan kijken :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:40

Oh wat fijn Britt!!! :D :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:55

Wat fijn britt!

Hier gister voor het eerst in de binnenbak gereden.... ging de 1e 15min goed, daarna kwam de spanning terug en heb ik besloten dat het genoeg was... Heb geen zin om haar op dr duvel te geven omdat ze echt ineens ergens panisch van werd.

Gelukkig gaat het steeds iets beter, we zijn iig weer op de goede weg en met elke minuut die ik goed heb ben ik al blij.

Fotootje van gister:
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:05

Weet je waar ze panisch van werd?
Fijn hoor, zo'n bak! Ik reed vanmorgen in de hagel :+

Klinkt goed Britt!

Nanda: kan Paulette niet iets voor je betekenen? Zij organiseert regelmatig dingen bij haar op stal en zit ook in Drenthe. Nu is Drenthe best groot, dus geen idee of het in de buurt is natuurlijk.
iza_things; geen idee. Klinkt wel heel handig! Maar zelf nog niet gezien.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:16

Lekker zo'n binnenbak met regen/hagel/ijs/sneeuw. Heb je een idee waar die spanning vandaan kwam?

Zo'n deken ken ik niet iza_things, dus ik kan je daar niet bij helpen helaas.

Paulette zit op zo'n 20 minuten met de trailer bij mij vandaan, dus zeker te doen. Alleen kan ik momenteel erg weinig dagen, vandaar dat het lessen bij haar ook op een laag pitje staat. De weekenden is zij meestal namelijk op pad en dat zijn de dagen dat ik juist wat meer tijd heb. Maar ik zal haar eens een appje sturen :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:55

De zon schijnt nu Amanda...kon je niet even wachten? :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:03

Nee, want ik moet gewoon werken :+
Alleen vanavond wat langer door, ivm bestuursdiner, dus vandaar vanmorgen naar paardlief :+
Helaas :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:06

Wat heerlijk Britt!! Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuw plekje. Ik zou eerst met m'n paard richting Marlies verhuizen, maar ik heb nu meerdere lesklanten in Soest en bijna al m'n vriendinnen staan in Soest, dus toch besloten om die kant op te gaan verhuizen. Ik word nu al gek van het heen en weer rijden tussen stal en de paarden in Soest, dus ik kan niet wachten tot stal op de route ligt ;)

Ik ga gelijk maar weer eens een rondje bellen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:44

Ik dacht al dat je niet naar ons was verhuisd...jammer!!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:21

Zo 1,2,3 geen idee.... niet iets waarvan ik kan zeggen: daar doet ze panisch om, ze heeft tot op de vorige stal nog nooit n gespannen of panisch paard gehad.

Wss zit er nog n stukje negatieve ervaringen in haar systeem waardoor ze zich dus nog net niet heel veel durft te ontspannen en dus constant op aan het letten is....

Komt wel goed, vanmorgen nog even contact gehad met onze behandelende va en die zei ook: gewoon tijd geven! Ze staat pas n week op de nieuwe stal en ze is al zoveel verbeterd dus mag eigenlijk niet klagen maar toch maakt t mij n stukje onzeker en dat stukje wil ik kwijtraken en dus vraag ik her en der bevestiging....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:24

Ja, snap ik. Dat krijg je er ook niet zomaar uit.
Heel wat anders, maar wat krijgt ze aan voer? En wat kreeg ze op de vorige stal aan voer?
Balen hoor, want het is zo moeilijk om dan weer vertrouwen in elkaar te krijgen. Dat soort dingen zijn altijd sneller afgebroken dan opgebouwd. Maar komt goed :(:)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:47

Voer is nog steeds precies hetzelfde.... vorige stal en huidige stal krijgt ze eigen voer, en kwa hoeveelheid is het ook nog precies hetzelfde.... daar is dus niets in veranderd maar ligt t probleem dus ook niet bij ;)

Ze krijgt in de ochtend n bakje (1 schep muesli) en in de avond ook.... eigenlijk krijgt ze momenteel nog te weinig voer, 1 schep muesli is maar 750gr, 1 schep brok is 1kg. Ze weegt n dikke 550kg en dus zou ze eigenlijk nog 1 schep extra mogen hebben...

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:49

Wat geweldig @BritS

@CubraLibre Kan het misschien aan de wind liggen?

Het verbaast me niks dat niemand ooit van zo'n deken gehoord heeft. Nadat ik overal rondgevraagd en gekeken heb waar ik me kon bedenken, toch nog een keer die vriendin gevraagd. Bedacht ze zich opeens dat ze dat stuk klitteband er zelf in had gezet omdat de deken scheurde. :')

Zijn jullie ook zo verslaafd aan life hacks? Ik vind het zelf helemaal geweldig om naar van die handige filmpjes te kijken. Nu viel het mij op dat er helemaal geen filmpjes zijn over western life hacks, terwijl er wel genoeg western hacks te bedenken zijn. Dus heb ik er zelf maar een video over gemaakt:

https://youtu.be/ksuTs_psKZA
Afbeelding
https://youtu.be/ksuTs_psKZA

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:55

CubaLibre schreef:
Voer is nog steeds precies hetzelfde.... vorige stal en huidige stal krijgt ze eigen voer, en kwa hoeveelheid is het ook nog precies hetzelfde.... daar is dus niets in veranderd maar ligt t probleem dus ook niet bij ;)

Ze krijgt in de ochtend n bakje (1 schep muesli) en in de avond ook.... eigenlijk krijgt ze momenteel nog te weinig voer, 1 schep muesli is maar 750gr, 1 schep brok is 1kg. Ze weegt n dikke 550kg en dus zou ze eigenlijk nog 1 schep extra mogen hebben...

Daar zou het niet aan moeten liggen.

Ik dacht daar overigens ook nooit aan. Tot Jim ineens panisch werd om niks. Of nou ja, ik kon het niet vinden. Hij kon echt compleet in de paniekstand schieten, levensgevaarlijk en vooral ook zo sneu. En het enige wat ik voerde was een vitaminebrokje, dus daar dacht ik ook niet meteen aan. Na een half jaar dingen proberen, uitzoeken, enz. opperde iemand dat. Ik ben gewisseld van vitaminebrok en met een week had ik mijn eigen paard weer terug.
Hij kreeg maar 150gr per dag. Maar blijkbaar was de samenstelling voor hem gewoon niet goed.

Inmiddels voer ik nog steeds dat brokje, en lijnzaadbrokje, muesli, magnesium slobber en een handje basisbrok. Slobber niet elke dag overigens, alleen als hij werkt. Zoveel mogelijk graanvrij (alleen de basisbrok zit wat in) en dat gaat super. Maar probeer ik dat andere vitaminebrokje, al is het maar een handje, heb ik weer een schieterig en panisch paard.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:39

Wat een leuk filmpje iza_things +:)+ ik had alleen nog nooit van life hacks gehoord.....maar ik vind het erg leuk!
Gaaf ook om te zien dat je verschillende dingen met je pony doet.

Zo Amanda, dat was vast een gezoek naar de oorzaak. Gek idee eigenlijk dat zoiets bij paard een bepaalde reactie kan geven. Ik voer ook een vitaminebrokje en melasse vrije luzerne, verder natuurlijk onbeperkt ruwvoer.

Edit spelfouten :o

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:16

Sterker nog, ik merk zelfs verschil tussen onbeperkt hooi en hooi met tussenpozen.
Ze staan nu tijdelijk een paar uur per dag van het hooi af omdat een paar echt 24/7 stonden te eten en opbliezen. Ze overaten zich. Nu hebben ze dus niet meer onbeperkt en ik merk dat Jim minder schieterig en minder rillerig is op dingen. Wat relaxter. Ik heb verder niks veranderd aan zijn eten, dus is echt daarvan.

Hij haalt gewoon echt alles uit eten wat er in zit. En teveel voedingsstoffen is dus een stuiterbal of 1 die overal panisch van wordt. Heeft me wel een jaar gekost om dat uit te vinden hoor :D

RGR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:08

Namens het bestuur van de DAWRA, er zijn nog enkele plekjes vrij voor de Oefendag as zondag bij Beau Dandy's! Dus als je nog twijfelde, stuur dan snel een mailtje naar info@dawra.nl *\o/*

https://www.facebook.com/events/1139007489531191/

DAWRA Oefendag

Zondag 26 maart 2017, aanvang 09.30 uur
Trainer: Iris van Collem

Je kunt zowel aan de hand als onder zadel meedoen.
Ook gevorderde ruiters met groene paarden zijn welkom.
Aantal deelnemers is minimaal 9 en maximaal 12

Kosten deelname: € 50,00 (incl. waardebon voor consumpties ter waarde van € 5,00)
Kosten Stal: € 15,00 (reserveren via het inschrijfformulier)

De Meent 9, 3931 MD Woudenberg

De dag begint met theorie over de wedstrijd en waar je allemaal aan moet denken. Aan bod komen Showmanship at Halter, In Hand Trail, Pleasure, Horsemanship en Trail. Na de theorie zal er geoefend gaan worden aan de hand en onder het zadel.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:19

Yeah! Ik vandaag m'n touwhalsterset binnen gekregen dat ik besteld heb voor mijn zwarte parel....

Dat word morgen foto's maken :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:40

Ziet er gaaf uit CubaLibre <3

RGR, was vast leuk en leerzaam geweest, maar ik ga al iets anders leuks doen *\o/*

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:34

Wauw, mooi! Ben benieuwd naar foto's op je knappe dame CubaLibre!