[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amanda09

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 08:00

Bas is nooit zo zuinig op zichzelf:p
Dit keer heeft hij een band van zijn spronggewricht beschadigd. Gelukkig maar 1 van de vier, maar herstel tijd is voor zoiets helaas wel lang.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:36

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:46

Ja, was leuk!
Topic staat in mijn onderschrift.

Wat balen zeg Amanda. Wat heeft hij gedaan dan?

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:45

Ziet er leuk uit dames! :D

Hier weer even terug van weggeweest, het rijden stond stil vanwege het vriezen, vervolgens ben ik een week hartstikke ziek geweest en gek genoeg ging het rijden na zo lang niks doen ook niet meer :+ Maaaaaar we bouwen weer op en het gaat de goede kant weer op. 9 april gaan we weer op show *\o/* Nog meer mensen die 9 april bij Wennekers starten?

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:50

Ik vind jou paard toch zo gaaf! <3

Ik start niet maar ik heb 9 april niets...heel misschien dat ik even kom kijken...maar dat weet ik nog niet zeker...

Wat ga je starten?

Ik heb net voor de afwisseling een dressuurlesje gehad van een vriendin. :D Ja, in dressuur outfit. _O- Ging best goed en was ook hard werken. Woensdag maar met de tips aan de slag.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:03

Haha dank je! <3

Ik start trail, ranch riding en pleasure, vorige keer 4 dingen gestart maar dat vond ik er toch wel 1 te veel. Heb er zin in!

Is het niet raar om opeens weer op een zadel zonder knop te rijden? :') Volgens mij heb je dan heel erg het gevoel dat je voorover eraf kukkelt _O- Wel leuk om het zo af te wisselen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:04

Nee helemaal niet!! Maar heb er 2 weken terug ook 2x op gereden en toen was het ook al niet raar. Had ik wel verwacht ja!! Maar het zadel zit best lekker, lekker diep.

Je start lekker veelzijdig dus, leuk!

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:24

Hier ook wel mee gelezen (niet alles onthouden), maar zelf niks te melden gehad.

Wat bedoelen jullie over die handen van de bijrijdster van Amanda? Dat ze die teveel bij haar lichaam heeft (ik leer graag bij), zeg maar teveel terug werkt daardoor? Daar betrap ik mij zelf namelijk wel op. Er zijn nu veel stukken (vooral stap) waar hij mooi ontspannen loopt, maar vooral in draf kan Felix er in 1 x uitkomen en dan heb ik echt wel moeite om hem weer mooi omlaag te krijgen op een losse teugel, dan merk ik dat ik teveel in wil gaan werken wat dus niet de bedoeling is. In galop heeft hij nog moeite om mooi Door te galopperen wanneer hij mooi laag en lang loopt, achterhand is echt een dingetje bij ons.

Leuk die springfoto's van Spike, 80cm is een leuke hoogte.

BrittS, ziet er heerlijk ontspannen uit zeg.

Ah Beterschap met Bas Amanda.

Amanda en Marlies, ziet er leerzaam uit zo'n trail clinic. Dat staat bij mij ook nog op de wenslijst. Binnenkort is die hier wel in de buurt via WE, misschien dat is daar aan mee ga doen, komt in grote lijnen vast op hetzelfde neer.

Ik heb het rijden ook weer een beetje opgepakt, laatste tijd ontzettend weinig gedaan vanwege weersomstandigheden en drukte. Ik heb nu geen vrije dagen meer Door de week, omdat een collega van mij een ongeluk heeft gehad en ik daarom meer ben gaan werken. Dus het is echt ff plannen. Gelukkig wordt Felix daar niet drukker van. We zijn nu weer helemaal bezig met het begin, overgangen, veel stapwerk, Letten op wat ik zelf aan het doen ben wanneer iets niet lukt en daar dan wat mee doen. Ik moet zeggen dat ik daardoor erg lekker aan het rijden ben. Ja het duurt soms even tot Felix zichzelf geeft, maar dan sjouwt hij gewoon erg fijn en dan geniet ik.
Verder hebben we een aantal dingen op de planning, 19 maart een workshop Reining, 2 april een voorjaarsrit, 8 april een grondwerk les van Bo van Kasbergen, 17 april een runderclinic (wel via WE, maar ik ben erg benieuwd hoe Felix op de koeien reageert) en 14 mei nog een georganiseerde buitenrit. Verder staan er nog wel wat dingen in de pen, maar daar heb ik mij nog niet definitief voor opgegeven. Wel ga ik zelf nog mee op de rit in maart die Marlies organiseerd, maar dat is zonder Felix.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 17:32

Je hebt idd leuke dingen op de planning! :)) Wie geeft de workshop reining? Ik (Amanda gaat ook) heb een reiningles bij Wendy van Osch op 1 april. Bo geeft fijn en duidelijk les, veel plezier! (grondwerk met 1 van zijn paarden?) Runderclinic is ook gaaf, ben benieuwd hoe Felix dat oppakt!

En idd, je rijdt de zandrit mee...alleen rij ik zelf niet mee... ;(

Ik ga voor het NQHA fotograferen op 10 juni en nog leuker, het NK in Someren op 15/16/17 september!!! :):)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:12

Cool Bellatrix!

Hier voorlopig uitgereden helaas... gister met m'n merrie terug naar de kliniek geweest, na 3 weken emmeren met n paard dat niet rad was maar ook niet kreupel, foto's gemaakt van beide spronggewrichten en la spronggewricht ingespoten te hebben en nog steeds niet rad.... chiropractor erbij (autsj! Was nodig!!!) waarna ik afgelopen zaterdag weer aan de slag mocht maar ikzelf niet fit was, dus gelongeerd en weer n niet zuiver paard hebben was ik er klaar mee!

Gister naar de kliniek geweest en nu is er het vermoeden dat ze beide pees aanhechtingen net onder de sprong op zijn zachts uitgedrukt geïrriteerd heeft :'(

Nu tot de 16e smeren met corticosteroïden en stappen aan de hand... kreeg gister dus even n klap in m'n gezicht! Niet tof...

We staan sinds enkele weken op n nieuwe stal en sindsdien is Jill totaal anders kwa gedrag, snel schrikken etc... en na gister is het genoeg! Vanavond gaan mijn man en ik kijken bij n andere stalling, n stalling waarvan ik hoop dat Jill weer haarzelf gaat worden want m'n oog oogappeltje voelt zich op de huidige stalling niet op haar gemak... een stalling waar er meer paarden om haar heen staan en waar er meer mensen langslopen, nu staat ze vrij alleen... helemaal achteraan op het terrein en ik denk dat ze zich daarom volledig anders gevraagd. In 3 weken tijd zijn haar slidingijzers al 2x finaal dwars onder d'r hoeven komen te staan en dat klopt niet....

Sorry, moest t gewoon even kwijt... voel me even n hele slechte baas die gewoon niet naar haar paard heeft geluisterd ;(

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:00

Oef CL dat klinkt allemaal niet best, maar je bent gewoon een goed baasje hoor! ze moest eerst ook wennen aan de nieuwe plek en uiteindelijk besluit je te gaan verhuizen om te kijken of dat helpt :) in mijn ogen een super baasje die het beste voor haar paard wil :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:15

Thanks filly, dat vind ik nu echt superlief! Voelde me gisteren n echt heel slechte baas...

Ik heb m'n paardjes in 1e instantie verhuisd naar een stal op 4min afstand van ons huis maar die blijkt nu dus gewoon niet de juiste plek te zijn voor Jill en als je dan alles even laat bezinken en echt eens goed na gaat denken dan valt t toch best wel zwaar dat je je paard in minder dan 2 maanden 2x zal moeten verhuizen....

Nu onderweg naar n andere stalling om te kijken of dat iets gaat zijn voor mij en mijn meisje, eentje waar iig meerdere westernruiters gestald staan en waarvan ik hoop dat Jill er kan aarden en weer zichzelf gaat worden want zo schrikkerig en zenuwachtig als ze nu is ken ik haar niet! Ze heeft al zoveel gezien, is op vele plaatsten geweest en nooit eerder heeft ze me dit gedrag getoont....

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:21

Jeetje, balen zeg.. Hopelijk is de stalling waar je gaat kijken iets! Altijd vervelend als je paard niet lekker gaat :(

Marlies en Nanda: leuke dingen op de planning jullie beide!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 00:23

Nou.... de stalling is meer dan prima! Dus ze gaat zsm verhuizen... ik iig n stuk opgeluchter nu :)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 01:01

Wat super CL! Hopen dat je mooie merrie daar weer helemaal tot rust kan komen en weer haar gelukkige zelf wordt :)

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 08:46

Fijn!!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:02

Je bent toch juist een goed baasje doordat je niet door blijft modderen, maar besluit te verhuizen! Hoe snel kan je weg?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:05

Ja dat is ook wel zo al voelde dat toch even niet zo.....

Gister alles doorgesproken op de nieuwe stalling en vanmorgen mn huidige stalling opgezegd, als alles goed gaat gaan ze dit weekend over naar de nieuwe stal....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:27

Fijn dat je dit weekend al over kan! Hoever is deze stal voor jou?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:26

20min met de auto.... stukje verder dus dan nu maar als m'n meisje er straks blij is heb ik dat er dik voor over! Ben gewend om tussen de 20 en 30min in de auto te moeten zitten om op stal te komen ;)

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:11

CL hopelijk denkt je meisje er net zo over als jij en dat die irritatie hopelijk vlot herstelt.

Marlies, ik doe de grondwerk les met Felix, hij komt aan huis :D en die clinic is geloof ik Door iemand van de manege zelf. Ach zal wel niet veel voorstellen, maar ik heb gewoon zin in een groepsgebeuren met Felix :+ en ach ik zal er vast wel iets van mee kunnen nemen naar onze training. Zo heb ik daar laatst ook gekeken naar de westernles en gezien hoe ik een poort handiger thuis kan maken om mee te oefenen en ze waren bezig met sleetjes voort te trekken, dat is ook iets leuks (al ga ik dan eersrt voor een pion met touw erdoor) om te proberen.

Die les bij Wendy leek mij ook gaaf, maar ik heb echt nog maar zo weinig western ervaring..... Hopelijk kan ik een andere keer wel mee doen. Lijkt mij ook erg leerzaam.
Leuk dat je foto's,mag maken op dat evenement en het NK :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:39

Misschien volgende keer? Als dit een succes is wil ik die reiningles vaker organiseren. :) Fijn dat Kas aan huis komt, ben benieuwd!!

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:45

Ik moet even mijn blijdschap kwijt hoor :) vandaag zijn we begonnen met het afspenen van Flash wat echt super goed gaat. Ze kijken niet op of om naar elkaar en er was totaal geen stress voor allebij. Als kers op de taart is vandaag ook nog eens het papier van flash binnen gekomen. En gelukkig was mijn eeste naam optie goedgekeurd. Ze heet nu officieel Pebbles Final Star. Mijn dag kan niet meer stuk *\o/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 16:02

CL: wat je vooral voor ogen moet houden is dat je alles met de beste bedoelingen hebt gedaan. Ik hoor steeds vaker de uitspraak: bij de 1e 10 paarden die je hebt doe je van alles fout en pas bij de 11e ga je het begrijpen. Ik denk dat het echt zo is :j

Wat fijn filly!

Ik heb me ingeschreven voor de 1e wedstrijd van het seizoen. Spannend!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:02

Die naam is ook super mooi!! :))

Tof Amanda, welke en waar?