[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:22

Bellatrix schreef:
Grote stal of niet? :D

1 van de 3 grootste :D

Maar dat zijn dan ook de merrieboxen en aangezien ik voor aankomend jaar dekplannen heb is dit wel zo makkelijk (en hij was vrij)

Zal eens kijken of ik t filmpje van gister up kan loaden want is wel leuk als jullie onze vorderingen kunnen zien, van niet durven galopperen naar oke, we kunnen dit naar wat nou koud? Gewoon gas erop want zo was mn les gister ongeveer :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 11:41

Leuke discussie over inrijden en doorrijden :j

Voor mij geldt ook dat ik makkelijk op het paard van een ander stap. Dat is altijd zo geweest eigenlijk en moest ook wel, want als ik wat te rijden wilde hebben als jongere, dan was ik afhankelijk van bijrijdponies. En dat waren vaak niet de makkelijksten, want dan reden de eigenaren er zelf wel op :') :+
Maar wel ontzettend veel van geleerd, dat is het voordeel.

Wat me soms wel opvalt is dat een aantal mensen heel makkelijk vindt van een ander dat ze niet goed genoeg rijden ofzo, dat was ook op de pensionstallen waar ik vroeger mijn paard had staan een dingetje. Wat maken mensen elkaar dan nodeloos onzeker, zo zonde.
Ik ben zelf echt geen topruiter, ik heb dan wel in het verleden regelmatig paarden in- en doorgereden, maar op de hogere niveaus heb ik nooit geacteerd (wel getraind in dressuur destijds) en ik ben geen wedstrijdruiter. En heel handig: ik kan altijd razendsnel naast een paard staan, ik ben er altijd zo af als ik het niet vertrouw. Maar de ervaring is ook dat dat vooral handig is met doorrijden, de eerste keer zitten is eigenlijk nooit een probleem, mits goed voorbereid.

Maar goed, ik heb inmiddels al anderhalve maand niet meer gereden ofzo, bak was continu te nat en ook erg druk geweest met werk en onze verbouwing. En nu ook nog grieperig, dus even een paar versnellingen omlaag en lekker even bokken :D

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:21

Bellatrix schreef:
Dat klinkt wel heel goed! Waarom ga je hier sowieso niet staan?

Omdat het nog verder weg is, ik ander hooi moet inkopen, en de paarden bij haar aan huis staan en dan voelt het alsof ik niet 'zomaar' langs kan komen bij mijn paard maar altijd 'op bezoek' ga.

Als je ooit op safari wil maar geen geld hebt kun je net zo goed mij bellen, want ik zie altijd wel beren op de weg.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-23 19:23

_O-

Ik snap het. :j Maar ze heeft vast gezegd dat je altijd welkom bent.

Heb je al contact had met die andere stal?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 19:24

Wel handig als je dat van jezelf weet :D

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 21:28

Pff zo erg is het nog nooit geweest, een paard hebben haalt dit allemaal naar boven. Ik denk omdat ik hier toch in een ander land ben waar ik alleen ben, alles nog moet leren navigeren, en tegelijkertijd van anderen (voor vervoer en stalling enzo) afhankelijk ben.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-23 23:08

Hey allemaal

Wie van jullie heeft een engels zadel op zijn/haar quarter/paint liggen? En zo ja, welk?
Ik rij momenteel niet dus ben me puur aan het oriënteren.

In de zomer heb ik een thorowgood compact gekocht. Die lag toen wel oke, alleen zal deze nu niet meer goed liggen. Mijn paard blijft maar groeien en staat nu vreselijk overbouwd :') en ondertussen blijf ik maar dekjes en andere toebehoren voor een engels zadel kopen :=

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 09:45

juniper schreef:
Pff zo erg is het nog nooit geweest, een paard hebben haalt dit allemaal naar boven. Ik denk omdat ik hier toch in een ander land ben waar ik alleen ben, alles nog moet leren navigeren, en tegelijkertijd van anderen (voor vervoer en stalling enzo) afhankelijk ben.

Dat is ook niet raar, juniper. Geef jezelf de tijd om rustig je weg te vinden. Je klinkt alsof je het beste voor je paard wil en dat siert je.

(Overigens: de perfecte plek bestaat waarschijnlijk niet als je ze niet aan huis hebt, er zal altijd wel íets zijn. 'Zo goed mogelijk' is ook goed genoeg. Als er maar in de basisbehoeften van het paard voorzien wordt.)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:25

En ook thuis is het niet zomaar perfect. Ook daar is altijd wel iets. Maar inderdaad, die basisbehoeften zijn het belangrijkste.
En het is logisch dat je beren op de weg ziet.
Wat mij hielp toen ik ging verhuizen en voor Jim een stal zocht was een lijstje maken met dingen die echt keiharde eisen waren en dingen waar ik concessies op kon doen. Dan schreef ik de wens op (bijvoorbeeld 24/7 buiten) en de harde eis (minimaal 12 uur buiten). En met dat lijstje ben ik gaan zoeken.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 20:36

Bedankt voor de support, dat helpt enorm. Denken in 'zo goed mogelijk' is een goed idee, dat zal ik proberen!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:19

Ik heb corona -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-23 21:22

Beterschap! :(:)
Voel je je erg ziek?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:34

Verkouden, spierpijn en koorts. Al 2 dagen. Maar vandaag geen reuk en smaak. Dus toen maar een zelftest gedaan. Die hadden we nog liggen :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 21:34

Beterschap!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 22:05

Daihyo schreef:
Ik heb corona -O-

Dat is ruk.

Beterschap!

BoktVerlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 22:32

Change03 schreef:
Hey allemaal

Wie van jullie heeft een engels zadel op zijn/haar quarter/paint liggen? En zo ja, welk?
Ik rij momenteel niet dus ben me puur aan het oriënteren.

In de zomer heb ik een thorowgood compact gekocht. Die lag toen wel oke, alleen zal deze nu niet meer goed liggen. Mijn paard blijft maar groeien en staat nu vreselijk overbouwd :') en ondertussen blijf ik maar dekjes en andere toebehoren voor een engels zadel kopen :=

Ik heb op 1 quarter een engels dressuur soft tree (edix) liggen, daarvoor een Wintec Endurance
Voor mijn andere quarter heb ik nu een Albion Revelation in bestelling staan. Super dressuur dus.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:13

Bedankt!
Ik wilde vandaag foto’s maken van de paarden in de sneeuw. Maar nu al 39.1 koorts. Doen we dus maar niet. :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 09:31

Balen Daihyo. Ik werd dus zo ziek in Cuba, en kon daar geen rust pakken. Ben thuis zeker nog een week niet fit geweest. Denk dat met wat extra slapen het sneller weer voorbij is.

Hier in het weekend kunnen rijden, de bak was niet bevroren en buiten dus ook niet. De waterbakken op stal wel.
Mijn paard heeft ondanks een deken toch echt een dikke vacht. Niets aan te doen, komt omdat het buiten stallen zijn, dus wanneer het donker wordt buiten is het ook in de stallen donker.

Afbeelding

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:17

xDenies Volgens mij staat er op zijn papier dat hij sorrel overo is, maar volgens mij is dat ook gewoon vosbont :P Ik ben inmiddels ook weer het bos in geweest, ondanks dat de blaadjes grotendeels al op de grond lagen was het toch heerlijk rijden!

Paint_Lover Ziet er uit als een lekker plekje. Fijn om te horen dat je over je trauma heen bent en je weer lekker zelf durft te galopperen. Weet je al voor welke hengst je volgende jaar gaat met je fokplannen?

Daihyo Beterschap! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Mijn reuk is nooit helemaal teruggekomen nadat ik Corona heb gehad. Vroeger kon ik ruiken welk luchtje iemand op had als je langs liep, dat is nooit meer teruggekomen, al besef ik me dat dat ook wel vrij extreem was :')

Ik heb trouwens Indy voor het inrijden destijds ook naar Wendy gebracht. Ik maakte zelf de overstap van Engels naar Western, dus ik vond het sowieso al niet handig dat ik als leek op western gebied de knopjes erop zou gaan zetten. Daarnaast is het mijn eerste eigen paard en durfde ik dat ook absoluut niet zelf aan. Ik ben ook super blij met wat Wendy voor ons heeft betekend. <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 12:54

Ik moet eerlijk zeggen dat nu ik al wat langer met paard bezig ben en zie hoe goed hij overal op reageert. Ik er misschien de eerste keer wel zelf op ga. :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 13:39

Dat is toch helemaal prima!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:45

Bellatrix schreef:

Ja is ook. Alleen ik ben niet zijn eigenaar. Als je zelf de eigenaar bent is het makkelijk roepen om te zeggen ik doe het zelf of niet. Als de eigenaar wil dat hij een maand weggaat, in een maand alles moet leren… tja wie ben ik dan om te zeggen dat we dat niet gaan doen? Eigenaar heeft altijd het laatste woord, en zo hoort het te zijn vind ik.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:52

Zertab schreef:
Bellatrix schreef:

Ja is ook. Alleen ik ben niet zijn eigenaar. Als je zelf de eigenaar bent is het makkelijk roepen om te zeggen ik doe het zelf of niet. Als de eigenaar wil dat hij een maand weggaat, in een maand alles moet leren… tja wie ben ik dan om te zeggen dat we dat niet gaan doen? Eigenaar heeft altijd het laatste woord, en zo hoort het te zijn vind ik.

Maar dat 'gesprek' ging niet over jou en was in die zin ook niet 'voor jou'. Dus ik snap echt werkelijk waar niet waarom je er zo zwaar aan tilt. Voor al ook voor je zelf erg jammer, je hoeft je naar niemand niet te verantwoorden. We weten ook prima dat het jouw verzorg of lease paard is en dat het heel ander verhaal is.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 18:07

Nee maar dat gesprek is wel op een openbaar forum waar ik aan mag deelnemen toch?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 18:12

Gewoon je gevoel blijven volgen miereneter! Linksom of rechtsom kom je er echt wel, als het voor jullie maar fijn voelt. En laat je vooral niet gek maken door andere :)

Wat een fijne update Paint Lover!

Ik denk dat dat nooit uit de wereld zal verdwijnen Achterom. De beste stuurlui staan aan wal, lekker laten staan haha. Dat er zo makkelijk vanaf kunnen dat herken ik wel. Ik weet niet of dat nu nog zo is, maar mijn andere merrie was soms net een konijntje en ik stond er dan zo naast :') Uiteindelijk kon ik het uitzitten en dankzij die merrie heb ik wel een hele goede zit gekregen, maar joh. Het kan altijd, of helemaal niet.
Jammer dat je niet hebt kunnen rijden en hoop dat je je ondertussen al weer iets beter voelt! :)

Geef je zelf rust en tijd juniper. Volgens mij heeft je pony het echt niet zo slecht maar ik kan me je zorgen voorstellen. Ik denk ook niet dat het met Nederland te vergelijken is. Anderzijds denk ik wel dat een jonkie meer kan hendelen dan bijvoorbeeld een paard wat meer gereden wordt enz. Net als bijvoorbeeld het een paar dagen niet kunnen of dergelijke (dat heb ik nu al met een volw. paard dus oké haha). Ik zou dat toch een beetje proberen los te laten en een gulden middenweg te vinden! :)

Beterschap Daihyo!

Haha Sorrel Overo klinkt wel sjiueker xxPaige! Fijn dat je heerlijk hebt kunnen genieten van je ritje! :) Weten we weer waarom we paarden hebben heh :P En fijn dat het inrijden bij Wendy goed heeft gevoeld. Wendy is ook een heel tof iemand!

Fijn dat jullie band aan het groeien is Zertab! Alles op z'n tijd.
En natuurlijk mag je aan het gesprek deelnemen. Maar het is nergens voor nodig om het zo op jezelf te betrekken ondanks dat het op een openbaar forum is. Het ging niet over jou persoonlijk en dat heeft het nooit gegaan.