Daihyo schreef:Oh gevoelig niet hoor. Ik heb mijn keuze ook niet definitief gemaakt. Maar heel eerlijk: ik durf gewoon niet. Die leeftijd ben ik voorbij. En ook door de val die ik 10 jaar geleden met Jim heb gemaakt, ben ik gewoon voorzichtig.
Met Jim kan ik ook lezen en schrijven. En die heb ik echt niet zelf ingereden, die kocht ik al ingereden. Doorrijden heb ik wel zelf gedaan en ook al met veel meer paarden gedaan. Dat vind ik echt heel leuk. De knopjes er op zetten, ontdekken dat dat ook voor ieder paard anders is en daar in groeien.
Maar ik ben nog nooit als 1e op een paard gestapt. En natuurlijk gaat er veel aan vooraf. Het is echt niet uit de wei plukken en er een zadel op gooien. Maar dan nog vind ik het zelf veel te spannend. En om het een goede ervaring te laten zijn, zonder mijn getrut en twijfels, laat ik dat liever door een ander doen die wel het lef en de ervaring heeft.
En mijn grote voorkeur is dan gewoon thuis op eigen locatie, waarbij ik het deel op de grond op pak. Dus ook gewoon samen, juist omdat ze mij en de omgeving kent. Wegbrengen liever niet.
Maar goed, ik heb geen idee of ik zo iemand kan vinden.
Het is ook gewoon een keus die je zelf 100% moet maken. Ik kijk er gewoon anders naar, dat mag. Als je niet durft moet je het niet doen, maar anderzijds er kan altijd wat gebeuren. Ook als alle knopjes er braaf opzitten. Dus die snap ik dan niet helemaal (meerdere zeggen het overigens, dus niet persoonlijk).
Het is ook een beetje een voorgekauwd iets, en ik denk nu nog wel meer dan vroeger. Denk dat daarom mensen minder snel durven zelf aan de gang te gaan. Ik denk dat een paard getrut en getwijfel best kan handelen
Maar je moet er zelf 300% achter staan en je er goed bij voelen.
Wat ik al zei, voor iedereen een ander smaakje! En dat is prima.