[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:48

MarlonNaldo schreef:
Ging gister paardlief aan toekomstig vriendlief voorstellen. En andersom uiteraad (hij stelde het immers zelf voor <3 )

Spoiler:
Toekomstig omdat we nog niet officieel zijn :x

Bak was nog niet helemaal goed ontdooid maar wat grond oefeningen kon ik wel laten zien. Toen bedacht ik met me duffe hoofd dat ik er wel ff op kon klimmen om dat ook te laten zien.
Dus ik spring er vanaf de bakrand op (zonder zadel en aan een touwhalster met 1 touw) en ga zo lekker stappen, draven en de oefeningen die we net op de grond deden ook onder de man doen. (Nek reining is erg handig!!)

Toen ik later af stapte bedacht ik me ineens dat mevrouw hiervoor ruim 2 weken niks had gedaan. En gewoon geen stap verkeerd gedaan <3

<3

Oeeehw, love is in the air!! Wat vonden je liefdes van elkaar? ;)

En ik herken het gevoel, dat trots zijn op je knollie! Nu was jij een stuk spectaculairder bezig hoor, maar ik was vandaag al helemaal trots dat ik na een week niets doen, zo op kon stappen om een buitenrit te maken. Hij was wel kijkerig en erg voorwaarts, maar hij heeft geen gekke fratsen uitgehaald <3

filly

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:52

Wat fijn dat bijna iedereen weer lekker bezig is met rijden :) ik ben vandaag ook voor het eerst weer met frizzle aan de slag geweest. Nadat frizzle vanmorgen ontsnapt was tijdens het voeren en het haar niks kon schelen dat flash nog in de stal en paddock was, heb ik besloten om flash gewoon in de paddock te laten en met frizzle in de bak ernaast aan de gang te gaan. Flash hinniken en rennen en opnieuw kennis maken met het stroom draad. En frizzle gaf er geen ene moer om :') frizzle was wel heel erg druk maar na een paar maanden niks doen was het ook wel logisch dat ze even in volle gallop door de bak ging. Gelukkih wel aan de longe haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:55

Had je ze nog niet eerder uit elkaar gehad?

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 21:57

Jawel maar niet veel vanwege het weer. Normaal stond flash op stal maar durfde dat niet aan omdat ze over de deur zou kunnen tegenwoordig. Dus dit is de volgende stap.volgende maand ga ik haar chippen en een paspoort regelen en dan gaan we haar echt afspenen. 6 maand is meer dan genoeg haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:01

Wat is een normale tijd? Heb er geen verstand van namelijk. :+

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:03

Meestal na 4 maand haha. We vonden het nog niet echt nodig maar frizzle is dr nu wel zat haha

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:22

@Joyce2: Spec heeft hem zeker goedgekeurd!! Hij is ook niet bang voor dr ( ze ging jeuken op dr buik omdat ik net de deken af had gedaan) en hij gaat gewoon naast dr tanden mee kriebelen. Stond vol verbazing te kijken. En stond ook soort van zo.. <3

Jeroen vind dr erg mooi en lief, dus dat is geslaagd :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:22

*\o/* *\o/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 00:05

Haha wat goed!! Dat zie ik Rutger nog niet zo snel doen ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:18

Vandaag weer lekker gereden. Was niemand op stal dus had de poetsplaats en bak voor mijzelf. 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:26

Ik wou vanmiddag gaan rijden maar was druk met de vechtscheiding van m'n gerbils. De ene werd telkens achterna gezeten en gebeten. Tot bloedens toe. Dus na het een tijdje aangekeken te hebben ze vandaag toch maar uit elkaar gehaald. Dus een oud aquarium uit de garage gehaald met deksel met luchtgaten. Allebei de hokken helemaal schoon gemaakt en ze dus maar apart gezet

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:45

Oh wat lastig zeg!! Zo opeens? Uit het niets?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:48

Nouja al een tijdje en het is niet erg als ze een keer ruzie hebben om een beetje de rangorde te bepalen. Maar dat moet ook niet tot bloedens toe doorgaan. Ik ben bang dat als ik ze bij elkaar laat die ene die gebeten wordt straks dood wordt gebeten. Hij was ook heel moe en is eigenlijk gelijk gaan slapen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:05

Hmm wel goed dat je ze uit elkaar gehaald hebt...en nu? Laat je ze apart of ga je ze nog een keer proberen bij elkaar te zetten?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:22

Ik denk dat ik ze uit elkaar laat. Ze hebben verder altijd bij elkaar gezeten. Het zijn broertjes. Vaak gaat het juist dan goed, maar omdat het nu dus niet goed gaat ben ik bang dat het ook niet meer goed gaat komen. De ene is behoorlijk dominant naar de ander dus dat zal niet veranderen.

Hij ziet er ook echt een beetje poeterig uit. Met z'n kapotte oortje

Afbeelding

Maar hij zit nu lekker aan z'n zonnebloempitjes. Hopen dat hij ook weer wat aankomt en er net zo uit gaat zien als de andere

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:47

Agossie, arm diertje! Ik had ze zelf denk ik ook apart gezet. Maar ik heb makkelijk kletsen, want ik heb serieus geen enkel verstand van knaagdieren....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 21:54

Klinkt als cavia-beertjes. Die hebben ook na de pubertijd de neiging om elkaar ineens niet meer aardig te vinden.
Alhoewel er ook beren zijn die járen bij elkaar kunnen zitten zonder problemen. Kwestie van geluk hebben dus.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:54

ik denk toch iets van hormonen in combinatie met de dominantie van de ene, pubertijd zijn ze al wel een hele tijd doorheen. Maargoed ze zitten nu apart, kunnen elkaar niet meer vermoorden. Ze kunnen elkaar nog wel zien. Mijn bureau is helaas nu wel helemaal ingepikt, maar ik heb wel zoiets van als je een huisdier koopt dan doe je die ook niet zomaar weg. Eind van de maand maar even kijken voor een wat grotere bak voor de ene.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:12

Ik heb 2 mannetjes die niet bij elkaar konden een tijdje in een situatie gehad met een stuk
persplex er tussen. Geen last van geknaag aan tralies en klimmen, maar wel 'tegen elkaar aan liggen' en algehele rust :)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 10:22

Tralies hebben ze sowieso niet. Dan blijf ik bezig met de bodembedekking opruimen. Ik kan ook geen plaat in het grote hok zetten want daar heb ik 2 plateaus in. Maar nu dus gewoon in een apart hok. Ze kunnen elkaar zien maar verder niet. Die gebeten werd was helemaal vrolijk. Was aan het graven, rennen en klimmen in het hok

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:24

Wat een stilte hier. Ligt er bij jullie ook al weer sneeuw? Hier hebben we alweer een paar dagen sneeuw.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:32

Gelukkig niet. Alleen maar vorst.

Wat een schatjes die gerbils! Balen dat ze niet samen gaan.

Ik heb zondag weer les gehad van Karel Bauer. We zijn bezig met de wissels. Zo gaaf :D
En moeilijk. Heeeeeeeul moeilijk := :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:33

Hier ligt helaas wel wat sneeuw...deze week niet naar stal...paard moet gelongeerd worden op een bepaalde manier en dat kan ik niet, eigenaresse gaat dus.

Maar ik ben zo klaar met die sneeuw...

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:47

Spec heeft weer tot nader orde vrij :(

Sneeuw was vanmorgen niet leuk en het gaat weer hard vriezen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:34

Ja echt verrot. :\