[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 13:35

Bellatrix schreef:
Ja maar niet meer dit jaar.

Kan ik me voorstellen! Hoe is het met het huis?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 13:37

Het lekt nog. :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 13:40

Nee joh, heb je lekkage? Het is toch nieuwbouw? Dat is *** zeg.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 13:43

Ja, al vanaf het begin. Ze komen de 14e met een hoogwerker kijken waar het probleem zit.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 13:57

Wat een ellende zeg. Heb je al veel schade?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 15:40

Nee denk ik?
Het druppelt als het regent in 2 bakjes. En ook niet constant. Maar het komt door een spleet tussen het beton en het kozijn. Geen idee hoe het er daarbinnen uit ziet...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 19:02

Ah jeetje wat enorm k*t zeg!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 19:23

Ja, tis niet heel fijn zeg maar. :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 16:17

Sterkte met de lekkage Bellatrix! Het is nu gelukkig al twee dagen droog, hoop voor jou dat het snel verholpen is!

Afbeelding

Even een blije (verdwaaide kapsel) foto hier van ons :) We hebben heerlijk gereden vandaag. Ondanks de behoorlijke kou (4 graden en volop mist) deed ze het waanzinnig goed. We hebben uiteindelijk zelfs wissels gesprongen op een slangevolte, ik ben zó trots. Niet dat het ergens op lijkt, maar het idee.

Hierna dacht iemand het op stal even te verpesten door dreigementen. Gelukkig waren er genoeg mensen die het gehoord hebben en sta ik er niet alleen voor. Maar was wel even een jammertje van mijn lekkere dagje.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 17:02

Waarom dat dan? Raar zeg.

Hier Noura gelongeerd. Die was vooral aan het stuiteren vandaag :+
Verder is ze wel lief hoor :))
Afbeelding

En kleine Ximo is toch altijd een grote hulp. Vooral met hooi verdelen :+
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:02

Leuke fotos!

En ja, geen idee. Zit een verhaal achter maar is geen reden. Ga dat verder niet openbaar posten haha.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:26

@Denies: leuke foto! :) Je mag me altijd appen als je je verhaal kwijt wil, snap dat je dat niet openbaar plaatst.

@Amanda: Noura is zo knap hé <3

Hier vooral puppy paard borstelen en knuffelen zodat aanrakingen normaal worden. De bak is een zwembad dus ook rijden op de andere merrie zit er even niet in. Ik mis het paardrijden wel.. nu al... -O-

Dus ik ga denk ik binnenkort Wendy even een appje sturen. Wil dadelijk ook niet de hele winter niet rijden en dan ineens op een groen paard stappen.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 12:32

@germie: jij hebt grote muizen :+
Het zijn Cavalier King Charles Spaniels. Wisten jullie trouwens dat honden van gelijk welk ras ongeveer even groot zijn als ze geboren worden? De grote rassen groeien gewoon enorm veel sneller.
Dit zijn ze nu:
Afbeelding

Cavlicious William Whopper (Willy), de tricolor
Cavicious Wild Thing (Wilma)
Cavlicious West End Boy (Wacko)
Cavlicious Winston Churchill (Winston)

@bellatrix: had jij geen nieuwbouw? nu al vochtproblemen, das bummer.
@Denies: leuke foto :)
@amanda: in het voorjaar onder zadel?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 09:35

Wat een schattige dropjes, Sevke!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:06

Ze lijken zo al veeeel groter. Maar ik ben echt een leek op hondengebied. En sinds ik vorig jaar aangevallen ben door een grote pitbullachtige vechthond van 45kg heb ik het helemaal niet meer op dat type honden.
Wat kleiner spul vind ik toch wel wat leuker zeg maar.

Zo op de foto vind ik ze wel schattig. Zijn ze wel vriendelijk een aanhankelijk?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:07

germie schreef:
Ze lijken zo al veeeel groter. Maar ik ben echt een leek op hondengebied. En sinds ik vorig jaar aangevallen ben door een grote pitbullachtige vechthond van 45kg heb ik het helemaal niet meer op dat type honden.

Zo op de foto vind ik ze wel schattig. Zijn ze wel vriendelijk een aanhankelijk?

Het zijn Cavaliertjes, komt in verre weg niet bij het type hond in de buurt van jouw post.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 14:57

Het was gister kiezen of delen want het is genieten als ik met de auto naar stal rijd, die mooie herfst kleuren! Maar al weken regen dusja .. Nu was het droog, ik minder fit - dus wat doe je dan? Je zadelt gewoon op en gaat naar het bos om te genieten van de herfstkleuren.

Een maand geleden postte ik deze foto, dat ik zo verbaasd was dat alle bladeren nog in de boom hingen want een jaar daarvoor hadden we al bladeren op de grond.

Afbeelding

Gister zag het er zo uit:

Afbeelding

Genieten toch? Heerlijk! En Beeb had er op haar manier ook zin in. Het gaat goed saampjes, nog wel puzzelen, zeker met die extreme kou. Maar goed .. zolang zij het oké aangeeft en wij adequaat reageren komt het goed. Ze heeft nu lekker een weekje vrij van mij, ik ga maandag een paar daagjes weg. De 26ste hebben we weer les van Miene :)

Met mij gaat het ook goed. Het is ondertussen 3 maanden geleden dat mijn relatie uit ging en ik ben weer gewoon mezelf en niet meer het onzekere guppie die zich door haar vriend laat afzeiken. Ik hoop dan ook dat ik me dit nooit meer laat overkomen, maarja liefde maakt blind. Hij heeft zijn 2e kans goed verspilt en ik zie nu nog beter in waar ik gewoon geen behoefte meer aan heb. Ik 'Shine' weer zoals ik dat altijd noem *\o/*

Knappe Noura! Ben heel benieuwd hoe ze het uiteindelijk onder het zadel doet. Hoewel dat totaal niet belangrijk is, maar gewoon nieuwsgierigheid :)

Geniet er van Zertab, ieder stapje is er één en ergens is dat hele begin proces heel mooi en betaald dat zich later terug :) Ik snap wel dat je het mist hoor, kan je niet een buitenritje ofzo maken?

Wat een leuke namen Sevke, fok je ook voor het stamboek? En doe je dit vaker of is het gewoon een keertje?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 15:03

xDenies schreef:
germie schreef:

Het zijn Cavaliertjes, komt in verre weg niet bij het type hond in de buurt van jouw post.

nee, dat snap ik. En ik ga er van uit dat deze pups nu allang mensen gewend zijn, want ze werden al netjes op de hand gehouden ;)

Want daar valt ook winst te halen, mensen leren omgaan met honden zodat de hond niet de baas wordt. Maar dat geldt niet voor deze pups natuurlijk.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 15:46

xDenies schreef:
Het was gister kiezen of delen want het is genieten als ik met de auto naar stal rijd, die mooie herfst kleuren! Maar al weken regen dusja .. Nu was het droog, ik minder fit - dus wat doe je dan? Je zadelt gewoon op en gaat naar het bos om te genieten van de herfstkleuren.

Een maand geleden postte ik deze foto, dat ik zo verbaasd was dat alle bladeren nog in de boom hingen want een jaar daarvoor hadden we al bladeren op de grond.

[ [url=m/6lBUiA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gister zag het er zo uit:

[ [url=m/hY0XQK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is in één keer herfst :wow: . Prachtige kleuren, kan me voorstellen dat het genieten was.

En wat een fijn bericht over hoe goed je je voelt. Veel plezier met je uitje!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 17:03

Oh cavaliertjes <3
Heb je foto’s van de ouders?

Wat mooi is het nu in het bos :j
En fijn dat het zo goed doorkabbelt Denies.

Ik wilde vandaag wat aan de track gaan doen. Dat had ik van de week al bedacht met de regen: vandaag zou het droog worden, dus kon ik mooi klussen.
Ik heb eerst de wei lekker open gedaan. Ze staan dagelijks nog een paar uur op de wei. Heerlijk!
Ze doen overigens net of ze er nooit op mogen :+

Na het mesten heb ik Jim uit de wei gevist. Die liep al heel de week best goed. En ik merkte dat hij wat aandacht te kort kwam. Dus f*ck de track, zadel er op en gaan <3
Afbeelding

Afbeelding

Hij was zo blij, dat we de langere route hebben genomen. Ik moest hem gewoon inhouden. Wilde aan de kletter van iemand die in de tuin aan het werk was, draafde continu aan, wilde zelfs aanspringen in galop. Ik heb hem maar uitgelegd dat het fijn is dat hij zich zo goed voelt, maar dat hij niet moet overdrijven. Stappen is voldoende :D

Afbeelding

En toen we terug kwamen mocht hij de wei weer op. Tsja :+ :):)

In de tussentijd heeft Noura haar slidingstops geoefend :=
Afbeelding

En hoe ziet een tevreden paard eruit na een paar uur op de wei, een ritje en een bak slobber? Nou zo :D :+:
Afbeelding

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:05

Hoi!
Lees hier al een tijdje mee, maar nog niet eerder gereageerd. Heb het idee altijd dat ik niet actief genoeg ben hiervoor, maar ik wil hier toch graag meekletsen!

Je ritje met Jim zien er heerlijk uit Daihyo, hij kijkt ook zo schattig blij op die laatste foto <3
xDenies Wauw wát een verschil zeg. Prachtig vind ik de herfstkleuren. Helaas te weinig in het bos geweest de laatste tijd, maar je foto maakt me enthousiast! :))

Ik heb een 6-jarige APHA ruin, genaamd Indy. Hij is sorrel overo met twee blauwe ogen. We rijden recreatief, volgen clinics en hebben nu een paar keer geproefd aan het rijden van een virtuele wedstrijd, waar we veel van leren! :D

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 19:08

Oh Indy is leuk! :+:
Waar sta je met hem?

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 19:30

Jij hebt hem al eens op de foto gezet met een meeting hier via Bokt Bellatrix :D
Ik sta privé bij mensen aan huis.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 19:32

Oh wacht ja ik weet het weer! :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:57

Knap dier <3