[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 23:11

xDenies schreef:
Willen jullie even lachen?
Bucas Freedom 185 lag goed maar was te smal op de borst. Dus gegoogled en de Irish Turnout zou een goede optie kunnen zijn.

Zie hier .. de normale & High Neck :')

[ [url=m/hmp5Oc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DlRf7Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de High Neck

[ [url=m/X11RaJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LZG09E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dus ik breng ze morgen terug haha. En heb de 175 normaal besteld. Hoop dat die beter ligt :') Wat een draaaamaaa haha.

Er is van Bucas een 'big neck" versie, en QHP heeft ook big neck dekens voor "brede rassen". heb je die niet nodig bij jouw quarterhorse?
wel de normale lengte dekenmaat op het lichaam, maar meer ruimte bij de voorhand en achterhand

xDenies

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 23:35

Nee, deze was te breed op de borst :) We gaan zien wat de 175 doet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 19:26

Gisteren had ik weer les, het ging lekker, behalve dan dat die luilak van me mijn been gewoon negeert met buigen :')

Er was een collega van me langs die een oefenobject zocht voor zijn fotografie. Dus die heeft o.a. de les voor een deel gefotografeerd. Hij stuurde gisterenavond al een voorproefje, en met name van deze foto werd ik erg blij :j

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 19:27

Leuke foto zeg! :D

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 05:03

Joepie
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 07:17

Waar is de joepie voor? Voor het vriezen? Ja dat mag hier ook wel komen. Niet dat twijfelige met erg koud en nu weer 15graden. Beeb heeft een deken nodig maar niet als het ineens omhoog schiet. Kan gewoon niet iedere dag maar naar stal racen voor een deken wissel.

Wel grappig deze fotos.

Vorig jaar

Afbeelding

En dit jaar zelfde plek

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 07:30

Het is ook echt weer Nederland. Vorige week nog boven de 20 graden, dan in 1 dag 10 graden omlaag en dan weer bijna 10 omhoog. Mijn lijf trekt dit bijzonder slecht :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 07:51

Daihyo schreef:
Het is ook echt weer Nederland. Vorige week nog boven de 20 graden, dan in 1 dag 10 graden omlaag en dan weer bijna 10 omhoog. Mijn lijf trekt dit bijzonder slecht :+

Ja mijn lijf vind t ook pittig maar Beeb haar lijf dus ook. Wilde vandaag de 0grams op doen maar met wintervacht + 18 graden kan dat niet :') En t blijft nu weer ruim boven de 10 dusja. Helaaasss.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:08

Ja herkenbaar. Voor Jim heb ik de deken ook alweer klaar liggen. Die heeft wel een dikke vacht, maar ik merk dat nu hij niet meer getraind wordt en wat ouder wordt ook snel stijver wordt. Dus als het wat langere periode nat en guur is, dan gaat hij op. Nu staat hij nog zonder. Wordt wel weer een paar dagen slecht, maar ja, daarna inderdaad weer warm. Wat een gedoe :+

En voor Noura ligt er ook een deken klaar. Nou ja, die past Jims oude dekens. Gelukkig ben ik niet van het weggooien :+
Enige probleem is dat ze enorm hectisch reageert bij de deken over haar kont. Echt staart intrekken, weg willen vluchten en bijna gaan zitten zeg maar. Dus daar zijn we mee aan het oefenen. Gisteren even 1 momentje, maar daarna liet ze het letterlijk over zich heen komen en kon ik zelfs een foto maken omdat ze keurig bleef staan. Ik wil dit dagelijks als ze droog is oefenen. Vorige winter was best pittig. Ze maakt toch een andere vacht aan dan de koudbloeden en heeft sneller koud met de combinatie regen en wind. Dus ik wil dat ze gewoon een deken op kan als dat nodig is. Maar ja, dan moet ze niet in paniek door het draad gaan rennen :+
Gisteren 10 minuutjes geoefend en dat ging van dit
Afbeelding

Naar dit. Niet dat ze het per sé leuk vond, maar het is al zo'n verbetering ten opzichte van vorige week. Toen waren we met zijn 2en. Nu was ik alleen en kon zelfs een foto maken.
Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 09:50

Haar gezichtsuitdrukkingen liegen er niet om. Merries kunnen zo heerlijk duidelijk zijn _O- .

Maar goed, hij ligt erop, fijn dat het stapje voor stapje beter gaat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:21

Dekens is gewoon een kwestie van een paar dagen oefenen, dan is het wel klaar. Je hebt alleen soms slopers die nieuwe dekens direct tot afval weten te maken. Maar je hebt helaas ook paarden die de dekens van andere paarden af vreten.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:34

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:04

Ik ga eens kijken! :D

Hoe is het hier met iedereen?
Hier met soort van ruzie bij lease paard weggegaan. Laten we zeggen dat ik vind dat de eigenaar niet te vertrouwen is. En als ik ergens echt helemaal leip om word is als mensen niet eerlijk zijn. Ik zou sowieso al stoppen eind dit jaar. Maar nu dus per direct weggegaan.
Wil daar verder ook niet open op een forum vertellen wat er gebeurt is.

Maar ben niet paardloos :D
Sinds september heb ik ook nog een 3 jarige ruin (dressuur). Kan nog niets, staat nu op de wei lekker te groeien. Komt hopelijk over 2-3 weken naar huis.
Hij is niet van mij, maar van een boer die verderop in de straat woont. Toen ik 12 was heb ik al tien jaar bij die man gereden op een paardje wat toen helaas ineens overleed.
In de tussentijd heeft die boer nog merries staan, wel dragend, maar in de winter kan ik daar in ieder geval op rijden. Nu vind ik het ook wel even prima zo. Dus heb geen haast. Ook niet met de ruin :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 12:35

Leuk dat je toch nog wat te rijden hebt straks. Krijgen we tzt een foto te zien?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:04

Deze is in september gemaakt. Echt nog een puppy <3
Ondertussen al wat meer vet gekregen. Heb hem ook wat slobber bijgevoerd afgelopen weken.

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:07

Komt vast goed met die ruin. Heeft alleen wat tijd nodig denk ik. Maar heerlijk dat je ze dan bij wijze van in je achtertuin hebt. Dan is gewoon af en toe een aai geven ook al leuk en makkelijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 14:32

Dat is idd nog een puppy! :D

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:42

Die mag nog wat vetjes kweken :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:38

germie schreef:
Komt vast goed met die ruin. Heeft alleen wat tijd nodig denk ik. Maar heerlijk dat je ze dan bij wijze van in je achtertuin hebt. Dan is gewoon af en toe een aai geven ook al leuk en makkelijk.

Dit is in mijn achtertuin. Is ons weiland :D

@de rest: hij ziet er nu al wat beter uit. Maa ondertussen is hij verhuisd naar een andere wei waar ik helaas even niet bij kan.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:37

Hier is er ondertussen wel het eea aan het veranderen... Ik heb vanmorgen mn stal opgezegd en ga dus verhuizen, na bijna 7 jaar honkvast geweest te zijn is het nu tijd om (helaas) ergens anders opnieuw te beginnen zodra Frosty klaar is bij Wendy.

Onze stal gaat van pension naar natuurinclusieve paardenhouderij en dat is helaas voor Frosty niet geschikt vanwege haar botsplinter en het feit dat ze nog zeker 3kwart jaar met achter bescherming buiten moet... dat gaat niet als ze 24/7 buiten staat dus de moeilijke keuze gemaakt om weg te gaan.

Wel een deur open gehouden dus kan evt altijd nog terug mocht ik dat willen tzt maar voor nu gaan we naar een andere stal (zonder reiningbodem) en gaan we dan maar trainen op locatie, evt rijden we met een paar man naar Grathem om daar onze stops/spins te oefenen. En als ik het vraag mag ik ten alle tijden terug naar mn "oude" stal om daar gebruik te maken van de bak.

Leuke ruin Zertab!

Hamsnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 19:50

Wat jammer dat je stal verandert Paint_Lover. Wie weet dat je er in de toekomst nog naar terug kunt als 24/7 buiten wel gaat met je paard. :)

Ik wou dat Grathem een beetje in de richting lag voor mij. Zou zo graag eens in die bak willen rijden, hopelijk lukt dat ooit :D

Gaat er iemand van jullie toevallig meedoen met de onderlinge wedstrijd bij Wendy? :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:05

We zouden zaterdag koeienclinic hebben maar dat gaat helaas niet door vanwege privé omstandigheden bij Wendy. Heel sneu. Hoop wel dit jaar nog een clinic te kunnen inplannen maar vrees het ergste :(

Jammer van je keuze Paint_Lover! Maar belangrijkste is inderdaad dat het goed is voor Frosty.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:15

Kan het spinnen en stoppen geen kwaad voor de botsplinter?
Wel jammer van je stal. Is wel een mooie stal. Wat moet ik me voorstellen bij natuurinclusieve stalling?
Leuk dier zertab! Wat een puppy nog <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:28

Ik kan niet meedoen aan de onderlinge wedstrijd maar ga mss wel even kijken (dan zie ik mn meisje nog een keer extra).

Deze week vanwege die omstandigheden ook niet naar Frosty geweest, wel jammer dat je koeienclinic nu niet door kan gaan maar denk wel dat Wendy haar best zal doen om er alsnog 1 ergens in te plannen....

Spinnen en stoppen kan geen kwaad, botsplinter zit ingekapseld en is aan het resorberen maar als ze er nog n trap of klap op krijgt is het einde rijden dus dat ga ik niet riskeren, vandaar ook dat ze nu als ze haar box uitkomt bescherming om moet (zowel met rijden als buiten).

De stal word net wat anders dan een PP of een EquiHabitat maar yeeft wel veel raakvlakken. track, wei, wadi, bomen/struiken en kruiden. Diverse hooipunten en dan 1 grote inloopstal dus geen eigen boxen meer.

Uiteindelijk willen ze dan ook van de geïmpregneerde palen en draad af en naar onbehandelde houten omheining.

Opzich een mooi idee maar goed, niet voor Frost en mij want ik wil sowieso straks op show en dat word dan wat moeilijker...

Hamsnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 20:31

Oh wat jammer dat jullie koeienclinic niet doorgaat.. Hopelijk kunnen jullie een andere keer nog meedoen.

Klinkt wel als een mooie ontwikkeling voor de paarden Paint_Lover! :) Maar snap dat het niet haalbaar is voor jullie en ook niet ideaal als je op show wil.
Als je een palomino-quarter ziet met iemand erop die nog niet goed weet wat ze doet: dat zijn wij :P