Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MarlonNaldo schreef:BrittS schreef:Fijn Marlon! Logisch ook wel van de dip, maar dat komt vast helemaal goed! Is de mok ook al minder?
Ja klinkt achteraf ook wel logisch idd.
Jaa de mok is aanzienlijk minder gelukkig. Nog wel wat korsten, maar die vallen er vanzelf vanaf met poetsen.
Bellatrix schreef:
) vroeg of ik mee deed met 'spiegelen'.. Eeh, best hoor haha. Ze legde uit dat je een soort rollenspel speelt met twee personen. De een speelt voor koe en de ander is de drijver, alleen wordt hier niks gedreven maar alleen gespiegelt. Je spiegelt de bewegingen van de ander op een andere lijn. Dus je rijdt tegenover elkaar en als de een stopt, stop jij ook. Je gaat achteruit, draait om en galoppeerd verder. Allebei tegelijk.
We hebben lol gehad, we hebben geleerd.

bluh. Ik haat winter...

Maar het belangrijkste wat ze zei kwam overeen met wat onze DA vorig jaar ook al had gezegd: dit paard heeft geen profijt bij stilstaan, maar om die spieren zo los te krijgen en houden moet ze juist meer gaan bewegen. Longeren (evt met cavaletti), grondwerk, wandelen, losgooien in de bak, rijden... maakt niet uit, als ze maar lekker beweegt, liefst voorwaarts neerwaarts en over de rug.
sta je dan met je goede voornemens, hahaha. Dus straks mag ze toch weer een beetje aan de bak
Wel met beleid, want haar kont staat weer een paar centimeter hoger dan de schoft momenteel....
Inderdaad! Lichte arbeid it is!
Toen ben ik rustig in stap begonnen en dan moest hij echt dat achterbeen laten staan, inmiddels gaan we in een hele vlotte stap zo 4 keer rond zonder ook maar een enkele keer over te stappen. Hij boort dan echt een kuil in de grond
ik ben nu wel aan het proberen om het tempo nog meer op te voeren, maar dus wel met de juiste techniek zoals Rije zegt.
Dan maar lekker een beetje aan de slag blijven toch
waar de meeste paarden dan toch een stap zouden zetten met dat been heeft hij zoiets van nee die moet blijven staan. Dan staat z'n been soms iets naar links ipv recht onder. Maar hij draait verder wel goed