[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 13:09

Net naar Den Hoek geweest met mn Special. Ze had een schimmel in dr maag en heel erge mok hierdoor. 4 weken geleden medicatie gekregen en nu terug voor een tussentijdse controle.

Schimmel is al weg, ze zit alleen nu in een mega dip doordat ze geen snelle suikers meer krijgt. (Mag geen wortels, appels, brok en slobber) Ze moet nu alles halen uit dr eigen verbranding. Dus ze krijgt gluco balance om dr spijsvertering te helpen. Ze kan er van gaan afvallen omdat ze dan dr eigen vet gaat aanspreken. Dus gaat dat te snel, moet ik wat minderen.

Happy dat ik voor een checkup ben gegaan!!!

Jeej!!!

joyce2

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:11

Klinkt in elk geval of het weer de goede kant op gaat! Hopelijk is ze snel weer helemaal beter.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 23:31

Fijn Marlon! Logisch ook wel van de dip, maar dat komt vast helemaal goed! Is de mok ook al minder?

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:33

BrittS schreef:
Fijn Marlon! Logisch ook wel van de dip, maar dat komt vast helemaal goed! Is de mok ook al minder?

Ja klinkt achteraf ook wel logisch idd.

Jaa de mok is aanzienlijk minder gelukkig. Nog wel wat korsten, maar die vallen er vanzelf vanaf met poetsen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:05

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 17:12

MarlonNaldo schreef:
BrittS schreef:

Ja klinkt achteraf ook wel logisch idd.

Jaa de mok is aanzienlijk minder gelukkig. Nog wel wat korsten, maar die vallen er vanzelf vanaf met poetsen.

Fijn! Hier ook goede ervaringen met mok en Den Hoek. 4 jaar geleden vreselijke mok en twee behandelingen en allerlei druppels verder was alles weg en is het nooit meer teruggekomen :D

Bellatrix schreef:

Gaaf!!! *\o/*

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:49

Hier echt een enorm leerzame avond gehad op stal! Ik reed met mijn twee westernrijdende stalgenoten in de bak toen mijn instructrice (een van de twee ruiters ;) ) vroeg of ik mee deed met 'spiegelen'.. Eeh, best hoor haha. Ze legde uit dat je een soort rollenspel speelt met twee personen. De een speelt voor koe en de ander is de drijver, alleen wordt hier niks gedreven maar alleen gespiegelt. Je spiegelt de bewegingen van de ander op een andere lijn. Dus je rijdt tegenover elkaar en als de een stopt, stop jij ook. Je gaat achteruit, draait om en galoppeerd verder. Allebei tegelijk.

Enorm moeilijk :')

Manny snapte er niet zo veel van, later viel het kwartje al werd hij toen vlak daarna moe. Hij draait nog niet echt met zijn schouder, dat doet ie nog vooral met zijn hele lichaam behalve op zijn achterhand. Komt vanzelf zei mn instructrice, en daarom ging het draaien ook zo traag. Hij werd wel sneller, maar toen werd ie moe en viel hii weer terug. Geeft niet. Komt wel goed :) We hebben lol gehad, we hebben geleerd.

Er is beeldmateriaal van maar dat kan ik zo 1,2,3 niet plaatsen.. Zijn filmpjes.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:30

Vandaag had ik weer les en de man van mijn instructrische had een stukje spin opgenomen. Ik wil het wel laten zien maar wel lief zijn, we zijn pas net bezig en hij was ij-zer sterk :')
De andere kant op ging al helemaal nergens over want hij wilde gewoon echt niet hahaha.
Al met al mag ik echt niet klagen en doet hij ontzettend zijn best!

https://youtu.be/0R4D4GFOOGU

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:37

Leuk hoor marlou!

Ik zeg m'n les voor morgen af. Rotsneeuw...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:48

Gaaf Marlou! Je moet ergens beginnen toch? Het zou triest zijn om je af te kraken terwijl je het net aan het aanleren bent.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:08

Ik wil het wel zien Marlou!
Morgen sneeuw? Ik moet jureren.... :\

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:30

Nee morgen als het goed is niet meer. Maar hier ligt nog best wel een laag en nu sneeuwt het ook weer. Maar morgen is het (hier) niet weg

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:32

Oh gelukkig. :')
Wel balen voor jou...

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:40

Marlies link van het filmpje staat erbij, als je dat bedoelde hahaha

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:40

De weg was 5 minuten geleden nog schoon, nu is de weg helemaal wit

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:50

Marlou_ schreef:
Marlies link van het filmpje staat erbij, als je dat bedoelde hahaha

Oh, niet gezien haha! Ga zo ff kijken. :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:30

Wat een gaaf dier Marlou! Groot? Of lijkt dat zo?

Is het niet belangrijker om eerst te concentreren op de techniek van het spinnen, voordat je de snelheid opzoekt? Hij draait nu de achterhand weg, hij stapt zelfs over, terwijl hij juist binnenachter moet laten staan. Door alleen maar bij te tikken leert hij niet wat zijn standbeen is.

Ik zie trouwens een supercoole hond in je profiel. Horse and dog trail niks voor jullie? O:)

Mijn les voor morgen heb ik ook afgezegd ^) bluh. Ik haat winter... :(

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 22:58

Ja de hond uit mijn profiel vind paarden niet zo leuk hahaha. We hebben er nu een tweede bij en dat gaat meer succes worden denk ik, alleen er is zo weinig qua horse and dog trail en ik ga geen twee uur rijden voor een clinic of les. Dus beetje jammer.

Pino is groot ja, ongeveer 1.55 hoog!

En die snelheid doet hij zelf en beetje, ik zou wel wat trager willen beginnen maar dan valt hij stil en wordt het een achterwaartse beweging waardoor hij achterwaarts gaat. Hij is ook ontzettend zwaar nog op mijn buitenteugel dus hij snapt nog niet helemaal wat de bedoeling is, daarom tikte ik hem bij. Hij vind het ontzettend moeilijk maar hij had vandaag ook echt een beetje een ik-heb-geen-zin-ik-ben-een-haflinger attitude

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:07

Ja, winter is stom -O-

Haha jammer dat je hond paarden niet leuk vindt, zou anders best tof zijn geweest! Lastig verhaal inderdaad met dat spinnen om het ze goed uit te leggen he. Ik zou toch eerst op rustig tempo proberen uit te leggen wat de bedoeling is.

En ja, haflingers en eigen meningen, tell me about it, wij hebben er hier ook zo eentje staan _O-

Mish is gisteren weer voor de APK geweest. Ze heeft dus vakantie op het moment omdat ze in de groei is en we vonden dat ze na het inrijden best weer een poos rust verdiende. Toch de osteopaat er maar eens bij gehaald want 2 maand geleden is ze behandeld geweest en toen bleek dat ze toch best wel vast zat (heeft ze zelf gedaan, ze spant zichzelf heel makkelijk aan en vindt het op sommige plekken in haar lijf dan moeilijk om die spanning weer af te laten vloeien). Dus we vonden een tweede check-up/vervolgbehandeling wel op z'n plek.
De osteopaat vond dat er al een heel ander paard stond dan de vorige keer, en zei dat we duidelijk goed bezig waren met haar, dus dat was erg leuk om te horen. Ik blijf het bijzonder vinden om osteo's aan het werk te zien. Aan het eind zag je ook duidelijk dat Mish haar lijf steeds meer los ging laten en ook nu weer zag ik aan het eind een heel verschil weer in haar zelfhouding.
Osteo zei ook nog dat ze in principe zo los is, dat ze heel mooi zou moeten kunnen gaan bewegen, straks, dus ik ben heel benieuwd :D Maar het belangrijkste wat ze zei kwam overeen met wat onze DA vorig jaar ook al had gezegd: dit paard heeft geen profijt bij stilstaan, maar om die spieren zo los te krijgen en houden moet ze juist meer gaan bewegen. Longeren (evt met cavaletti), grondwerk, wandelen, losgooien in de bak, rijden... maakt niet uit, als ze maar lekker beweegt, liefst voorwaarts neerwaarts en over de rug.
Dus ja, vakantie leuk en aardig, maar het advies is toch om weer meer met haar te gaan doen _O- sta je dan met je goede voornemens, hahaha. Dus straks mag ze toch weer een beetje aan de bak :P Wel met beleid, want haar kont staat weer een paar centimeter hoger dan de schoft momenteel....

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 00:28

Goed bezig Eline!!!

Vakantie was dus een goed plan, maar niet voor Mish.

Maar lichte arbeid houd ook soepel :)

Succes met dr:) heel benieuwd hoe ze van de zomer is :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 01:02

Ik ben ook benieuwd, soms vind ik haar al zo volwassen en soms kijk ik naar d'r en dan is het nog zo'n guppie :=

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 10:50

En Pino is al geen typische haflinger maar hij wilde gister gewoon niet. Maar ik zal het proberen mee te nemen om het trager te doen, ik ga ermee oefenen! Mijn instructrische weet dat spinnen belastend kan zijn dus ze probeert het zo rustig aan mogelijk te leren maar ook zij ziet dat Pino af en toe gewoon geen zin heeft.
Maar voor de mensen die het wel geleerd hebben/ kunnen spinnen, hoe hebben jullie dit aangeleerd?

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:10

Lastig hè Marlou, de beweging en de vlotheid zit er op het filmpje al best wel in, maar ook ik zou toch wat terug doen in tempo en zorgen dat hij de techniek snapt. Ik ben er ook mee bezig en mijn vorige instructrice wilde dat ik het vanuit een volte in draf deed en dan die steeds kleiner, ik vond dat dat niet werkte :D Toen ben ik rustig in stap begonnen en dan moest hij echt dat achterbeen laten staan, inmiddels gaan we in een hele vlotte stap zo 4 keer rond zonder ook maar een enkele keer over te stappen. Hij boort dan echt een kuil in de grond :)) ik ben nu wel aan het proberen om het tempo nog meer op te voeren, maar dus wel met de juiste techniek zoals Rije zegt.

Klonk als een best goed idee Aleeneh, jammer dat het lijf van je paard daar anders over denkt :P Dan maar lekker een beetje aan de slag blijven toch :D

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:17

Dj moet ik ook echt inhouden zeg maar. Dj wil ook graag hard. Maar ik wil gewoon eerst dat hij goed draait.

Wat wel grappig is als ik Dj (bewust) om z'n voorhand laat draaien hij echt zoiets heeft van dat ene been moet blijven staan :') waar de meeste paarden dan toch een stap zouden zetten met dat been heeft hij zoiets van nee die moet blijven staan. Dan staat z'n been soms iets naar links ipv recht onder. Maar hij draait verder wel goed :+
Maar dat heeft hij ook met achteruit. Waar paarden meestal nog een halve stap zetten om wat meer vierkant te staan als je stopt blijft Dj gewoon zo staan :+

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:05

Hahahah ja das ook weer wat Emma hahaha.

Britt ik moest het ook vanuit een draf volte doen. Ze heeft meerdere manieren maar ze wil eerst dat hij voorwaards denkt in de spin en vanuit stap is hij meer geneigd een achterwaartse beweging te maken maar ik vond het erg moeilijk vanuit draf hoor. Dan word hij zwaar.