[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

filly

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 16:02

hey ladys

ik ga proberen weer wat actiever mee te kletsen hier. Mijn paarden leven staat een beetje op halt de laatste 5 maanden. Sinds Flash er is kan ik niet in mijn eentje aan de gang met Frizzle en Frizzle zelf is ook niet echt meer te handelen onder het zadel, doordat ze bij Flash wil zijn. Ben nu zo af en toe bezig met de dubbele longe en dat gaat wel heel goed.
Flash heeft door dat ze over de stal deur kan gaan hangen als er niemand bij staat dus met zijn 2e heen is wel een must geworden.
Maar ik geniet gewoon lekker van mijn dames en leer Flash haar karakter steeds beter kennen. Ze heeft heel veel van haar moeder mee gekregen (hopen dat dat onder het zadel niet zo zal zijn O:) )

Ik heb dus niet echt iets waarover ik mee kan praten, maar ik ga mijn best doen :)

en natuurlijk welkom voor de nieuwe mensen!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:09

Dat probleem had ik ook toen Gentle nog bij Jill stond.... aan de ene kant heel aandoenlijk, aan de andere kant wel wat vervelend.

Hier ook niet echt nieuws, ben rustigaan Jill weer op aan het pakken na ruim 7 weken vakantie....

Eerst zelf verhuisd (nov), daarna is de osteopaat geweest en moest m'n dame 2 weken rust hebben en toen werd ik ziek.... kerst en oud en nieuw erbij en ween zaten ineens in 2017 *slik!*

Per 1 febr gaan we ook verhuizen van stalling en komen m'n paardenbeestjes op 4min afstand van huis te staan.... das wel lekker aangezien ik vanaf vandaag ook m'n palomino weer op mag gaan pakken (die heeft n operatie en 9 weken boxrust/stappen gehad). Dierendag dus voor t eerst in 9 weken aan de longeerlijn gehad met n eel klein beetje sedatie en meneer was uberbraaf! Soms is het wel heel erg fijn om geen heethoofden meer op stal te hebben staan ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:12

Heb je een palomino? Foto? O:)
Ik hoef na de verhuizing ook maar 4 minuten in de auto. :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:15

Ja, ik heb n palomino.... zelf gefokt ook nog maar hij is nog uit mijn engelse tijd ;)

Afbeelding
Foto van vanmiddag ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:19

Knapperd!! <3
Ga je hem omscholen?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:46

Welkom nieuwen!

Ik lees meer dan dat ik schrijf eigenlijk.

Niet zo druk aan het rijden met treas vanwege het weer en alleen maar een buitenbak. Hij is wel dinsdag weer door de tandarts/dierenarts behandeld. Vanwege diastasen komt zij elk half jaar en doet hem onder sedatie. Gelukkig alweer verbeterd! Nog niet perfect hoor en er zaten nog steeds ontstekingen onder de twee ernstigste diastasen maar geen flinke zweren meer, het stonk ook een stuk minder. Mag dus niet klagen :)

'Actiefoto'

Afbeelding

Maar ondertussen kan hij er alweer om lachen :')

Afbeelding

Mbt bijrijders, ik heb sinds een paar maand een leuke bijrijder en merk dat treas haar erg sympathiek vind (was voorwaarde 1). Ze lest ook met hem, was een voorwaarde voor mij. Overigens niet omdat het echt noodzakelijk is, hij staat 24/7 buiten, maar omdat ik zelf als bijrijder zoveel geleerd heb en ik het goed voor treas vind om onder meerdere ruiters te lopen. Hij is vrij eenkennig, lief en braaf maar door onzekerheid erg aan mij geplakt (wijkt geen stap van mijn zijde zelfs als ik dan ook in de bak ben), en dat is wel eens onhandig voor hem. Ook met het oog op, stel dat ik dood ga dan moet er een nwe eigenaar komen en als hij dan wat zelf verzekerder en flexibeler is wordt het voor hem makkelijker.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:05

Nope... ga hem niet omscholen, heb er aan 1tje om te rijden en 1 in de opfok wel genoeg ;)

Deze komt uit n best goede dressuurlijn enz al dus engels gereden blijven en zodra hij weer helemaal opgetraind is gaat hij terug de verkoop in ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:07

Pfff, ik kan niet wachten om weer te rijden! Ben al een week uit de running door super zware verkoudheid. Eerst keelontsteking, vlak daarna raakte ook m'n oor ontstoken en sinds gister heb ik er ook oogontsteking bij. Kwestie van uitzieken volgens de huisarts, maar ik word er inmiddels een beetje moe van. Rutger brengt me gelukkig regelmatig even naar stal, vitamine Paard noemt hij dat, haha. Maar heel fanatiek iets doen zit er niet in. Het enige "voordeel" is dat de bak nu bevroren is, dus dat ik ook niets had kunnen doen als ik wel fit was geweest.

Vraagje: wat zijn leuke wedstrijdjes/evenementen om mee te beginnen, als je paard nog jong en groen is? Mogen ook onderdelen aan de hand zijn, zodat hij gewoon kan wennen aan de drukte. Ik weet nog niet of ik zoiets ga doen, of dat ik wacht tot ik onder het zadel kan starten, maar het lijkt me wel leuk om me gewoon een beetje in te lezen en te kijken wat de mogelijkheden zijn.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:12

Er worden bij ons trail trainingen/schriktrainingen gegeven met goede begeleiding die erg geschikt zijn voor jonkies

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:18

Joyce: de DAWRA houdt op 26 maart een Oefendag, speciaal voor jonge of groene paarden of beginnende ruiters. Vlak bij jou, bij Beau Dandys! Mag ook aan de hand als je wil :j

Heb even een topicje aangemaakt: [WN-EV] [OEFEN] 26-03-2017 Woudenberg Oefendag Alle mensen van hier zijn sowieso welkom natuurlijk :j *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:34

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:36

Ach joh dat geeft toch niet? Lekker genieten daar! En die demo klinkt ook superstoer! Hoe kom je daar nou opeens bij? :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:36

Omdat ik daar pas gegeten heb en zag de folder...ze doen ook huifkarritten en boogschieten bijvoorbeeld...ik wilde dat boogschieten in juni gaan doen ofzo...

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:37

Rije schreef:
Joyce: de DAWRA houdt op 26 maart een Oefendag, speciaal voor jonge of groene paarden of beginnende ruiters. Vlak bij jou, bij Beau Dandys! Mag ook aan de hand als je wil :j

Heb even een topicje aangemaakt: [WN-EV] [OEFEN] 26-03-2017 Woudenberg Oefendag Alle mensen van hier zijn sowieso welkom natuurlijk :j *\o/*

Aww waarom nou de 26ste,,, dan heb ik mn 1ste endurance dit jaar...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:39

Ja, ik baal dus ook al. :')
Had jou graag tussen de Arabjes gezien bij de DAWRA...dan had je ook de sfeer es kunnen proeven en Paulette is super!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:48

Paulette is zeker super, maar de trainer is dit keer Iris van Collum :))

Jammer Marlon...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:48

Oh! _O-

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:18

26 maart.... eens even na gaan denken, mss is dat wel leuk om eens met mijn zwarte dame te gaan doen :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:20

Als jij meedoet baal ik nog meer dat ik niet kan. :')

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:21

O:) _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:22

Ik kom van de zomer wel een dagje jou kant op met camera. :')

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:00

Ik ga gezellig met je mee de 26e hoor Marlies!

Bij mij stond vandaag een staprondje op de planning. de dag liep alleen even anders dan ik had gepland. M'n oma is gisteravond gevallen, dus ik lag om half 3/kwart voor 3 in bed. Had die dag gewerkt en na al dat uitslapen van de vakantie zat het ritme er nog niet helemaal in. Dus ik was goed moe. Vandaag dus ook maar eerst even uitgeslapen. Wat dingetjes thuis gedaan en gegeten. 'S middags de honden uitgelaten. Onze eigen honden + de hond van mijn opa en oma, omdat mijn opa bij m'n oma in het ziekenhuis was. Nouja vanavond was er om 6 uur spreekuur dus daar weer heen geracet. Nu had ze weinig geslapen en de morfine hielp goed. Dus ze viel ook ongeveer na elke zin in slaap. Dus een kwartiertje gebleven. Ze wou wel graag dat we bleven maar ze kon beter gewoon slapen.
Maar gezien de omstandigheden gaat het goed met haar.

Hopen dat de dooi morgen goed inzet zodat ik 's middags nog kan rijden.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:46

@nanda, ik train met buck voor de showmanship at halter en de in hand trail.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:52

Och jeetje Emma, ik hoop dat het snel beter gaat met je oma!

Over wedstrijden gesproken 3 klasgenoten organiseren begin april een onderlinge wdestijds vlak bij marum. Als ik een trailer kan regelen doe ik zelf ook mee. Mocht er interesse zijn zal ik de details hier even plaatsen zodra ze bekent zijn :)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 01:05

Voorlopig gaat ze in ieder geval niet naar huis. Maar ze moest tijdens de operatie wakker blijven. Ze Had een ruggenprik dus haar benen enzo voelde ze niet meer. Ze vond dat de chirurg zo hoefsmid zou kunnen worden :')

@joyce
Ik ben gewoon gelijk bij de wran begonnen. Dj had nog nooit een binnenbak gezien en was het rijden met andere paarden in de bak ook helemaal niet gewend. Maar het was super druk (was een grotere show) maar hij was super braaf. Wel hebben we toen maar 1 onderdeel gereden.