Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Achterom schreef:Op zich mee eens, maar blijf wel naar het paard kijken... Walter had ik ook altijd zonder deken, ik was er echt van overtuigd dat dat onzin was. Totdat hij dus spierbevangen werd van de regen. Hij maakt gewoon te weinig wintervacht aan en kan in ons klimaat eigenlijk niet zonder deken in de winter. Een paar jaar geleden dacht ik: ik probeer het toch weer eens. Maar dan blijft hij dus rennen om zichzelf maar warm te houden, dat is ook niks. Dus gewoon weer een deken op, ik ben voor mijn paarden fan van de rambo wug.
James heeft alleen even een deken op gehad toen hij 2 winters geleden met zijn kont in de sneeuwstorm was gaan staan, dat was echt sneu, paard was één grote ijspegelAl moet ik wel gaan kijken hoe het nu gaat nu we wat fanatieker aan het rijden zijn, hij krijgt namelijk nogal wat vacht en zweet veel. Het doel is om het zonder deken te redden, maar niet ten koste van alles.
xDenies schreef:Achterom schreef:Op zich mee eens, maar blijf wel naar het paard kijken... Walter had ik ook altijd zonder deken, ik was er echt van overtuigd dat dat onzin was. Totdat hij dus spierbevangen werd van de regen. Hij maakt gewoon te weinig wintervacht aan en kan in ons klimaat eigenlijk niet zonder deken in de winter. Een paar jaar geleden dacht ik: ik probeer het toch weer eens. Maar dan blijft hij dus rennen om zichzelf maar warm te houden, dat is ook niks. Dus gewoon weer een deken op, ik ben voor mijn paarden fan van de rambo wug.
James heeft alleen even een deken op gehad toen hij 2 winters geleden met zijn kont in de sneeuwstorm was gaan staan, dat was echt sneu, paard was één grote ijspegelAl moet ik wel gaan kijken hoe het nu gaat nu we wat fanatieker aan het rijden zijn, hij krijgt namelijk nogal wat vacht en zweet veel. Het doel is om het zonder deken te redden, maar niet ten koste van alles.
Maar met -10/-15 regent het niet meerEn eenmaal een regendeken op gehad, moet je daarna blijven aanvullen.
Je moet zeker naar t weer kijken, maar voor nu zeg ik: nee, een jonkie geen deken op.
juniper schreef:Wij doen ze echt geen dekens om voor de grap hoor...ook de veulens/jaarlingen niet. Een keer een nachtje -10 is niet te vergelijken met wekenlang temperaturen onder het vriespunt (dag en nacht), sneeuw, en poolwind. Bezorgtijden, zeker in de winter, kunnen oplopen tot twee weken, dus het is niet alsof ik als ze staat te rillen overmorgen een deken in huis heb.