[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Minimus

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:34

Hey Leo, jij ook hier :D Leuk! Ben benieuwd hoe Rock het gaat doen met de westernlessen :)

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:04

Bellatrix schreef:
Special staat idd 24/7 buiten dus een dagje laten staan kan geen kwaad hoor. En anders wil Isabelle of Kitty of zoals gisteren de kids van Wendy/Gina wel een keer toch? Dat doe je nu ook al.

Naja dat vraag ik alleen als ik op vakantie ga :p
Vraag dan eerder of ze dr ff rondslingeren :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:05

Rije schreef:
Leuk, allemaal nieuwe mensen! :) :wave:

Ik heb een paar jaar geleden een bijrijder gehad (hoi Eline :D) en nu al een tijd niet meer. Ik wil het toch het allerliefste allemaal zelf doen en red dat nu net. Bewust soms een dagje niet, soms ook omdat het niet anders kan. Hij staat in het land of in de paddock dus regelt z'n eigen vrije beweging wel. Hij heeft niet eens een stal. Sielugh... :7

Hoi Marije :D Was hartstikke leuk om je Danemans te rijden, maar ik kan me in jouw situatie zo goed voorstellen dat het ook heel fijn is om het lekker zelf te kunnen doen.

Bijrijden en bijrijders hebben is idd dus heel fijn als je een klik hebt met iemand, het goed bij elkaar aansluit, en je op elkaar kan bouwen. En als je merkt dat je paard er ook fijn mee om kan gaan, niet dat je zelf met rijden telkens weer moet herstellen wat een ander heeft gedaan.

Welkom Leo met je leuke poownie <3

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:08

Amanda schreef:
Tuurlijk Leo :D

Ik heb wel sinds kort een bijrijdster. Ik vind het lastig loslaten, maar aan de andere kant heb ik niet zo'n heel moeilijk paard, mits je weet hoe je met hem om moet gaan. En daar heb ik wel specifiek naar gezocht. Het lijkt goed te klikken en dan is het toch wel lekker dat ik niet hoef en ik weet dat hij toch zijn aandacht krijgt :j

Spec probeert heel erg uit. Je moet heel consequent zijn maar absoluut niet boos worden of je geduld verliezen. Dan heb je niks meer aan dr.

Ze is giga slim, dus geef je een onbedoelde hulp, dan doet ze precies wat je vroeg.

Maar doe je dat een paar keer straffen, dan reageert ze niet meer als je de hulp bewust geeft.

Als jullie me nog volgen..

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:12

Wat een Knappert Leo!!! <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:13

Oh maar dat doet Jim ook. En dat weet mijn bijrijdster ook. Ze staat er ook zeker voor open, wil leren, gaat lessen en luistert naar hem. Aan de andere kant weet ze inmiddels ook dat als je hem een vinger geeft hij je hele arm pakt :+
Maar ook dat hij volledig kan blokkeren en in zichzelf kan keren.
Ik vind vooral het willen leren omgaan heel belangrijk en dat wil ze. En ik realiseer me dat ik er zeker in het begin ook werk aan heb, om haar te leren, maar ook om Jim goed bij te houden zeg maar.
Dat is iets waar je wel rekening mee moet houden. Maar zolang dat de spuigaten niet uitloopt, dan hebben we er op termijn alleen maar voordeel van. Daar moet je wel in willen investeren en willen incasseren.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:17

Amanda, is Melissa nog steeds jouw bijrijder??? Heb met haar ponykamp gedaan

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:18

Nee, niet meer. Ik heb een nieuwe bijrijdster.
Melissa heeft hem iets van 3 jaar gedaan :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:14

Gaat er nog iemand van hier naar de Western Experience 28 of 29 jan?
Marlon, we 'moeten' de 28e want ik moet de 29e jureren in Austerlitz. (wil en kan je toevallig mee?)

De western shows zijn ook op zaterdag toch? De laatste keer zag ik nog geen programma online...maar nu misschien wel...

Edit: op de site staat een programma maar niets over de westernshows...

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 15:48

Hmm.. Dit klinkt wel als een leuk iets, vroeger regelmatig gegaan. Eens even kijken of ik hier een date van kan maken :o O:) Gozer die ik ken heeft vroeger ook paarden gehad (voordat ie veel op de vrachtwagen zat) en houd wel van een beetje country.

Hmmm :D

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:20

MarlonNaldo schreef:
Amanda schreef:
Tuurlijk Leo :D

Ik heb wel sinds kort een bijrijdster. Ik vind het lastig loslaten, maar aan de andere kant heb ik niet zo'n heel moeilijk paard, mits je weet hoe je met hem om moet gaan. En daar heb ik wel specifiek naar gezocht. Het lijkt goed te klikken en dan is het toch wel lekker dat ik niet hoef en ik weet dat hij toch zijn aandacht krijgt :j

Spec probeert heel erg uit. Je moet heel consequent zijn maar absoluut niet boos worden of je geduld verliezen. Dan heb je niks meer aan dr.

Ze is giga slim, dus geef je een onbedoelde hulp, dan doet ze precies wat je vroeg.

Maar doe je dat een paar keer straffen, dan reageert ze niet meer als je de hulp bewust geeft.

Als jullie me nog volgen..

Dat lijkt mij eigenlijk best wel logisch dat ze dan niet meer het antwoord geeft wat ze hoort te geven, want het wordt afgestraft. Dan zou ik het ook niet meer doen :')

Induna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 17:23

hey!
Ik lees al een tijdje mee, maar zal me ook eens voorstellen, en af en toe wat posten. :)
Ik ben Djoeke, in bezit van een lieve (maar echte "letterlijk en figuurlijk") merrie Lily (foto in profiel, weet even niet hoe ik die hier krijg..).
We rijden ook western, maar allemaal nog heel basis :)

Ik heb ook een bijrijder/verzorgster, al is zij voornamelijk nog bezig met grondwerk/longeren.
de perfecte bijrijder is bijna niet te vinden denk ik.. (ik zou bv graag iemand hebben met een lot aan ervaring en lily meer op kan leren dan ik kan, daarnaast ook een stuk zekerder is dan ik en graag de uitdaging aan gaat met buiten rijden, of eens met koeien werken ofzoiets.. maar dat klinkt bijna als een soort trainer:P). Ach wie weet wat mijn huidige bijrijder nog in der mars heeft en hoever we komen.
Maar in combi met werk, gezin vind ik iemand erbij wel erg fijn (en ben ik dan ook blij met haar) :D

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:10

xxdomiixx schreef:
Dat lijkt mij eigenlijk best wel logisch dat ze dan niet meer het antwoord geeft wat ze hoort te geven, want het wordt afgestraft. Dan zou ik het ook niet meer doen :')

Ik vind het ook heel logisch hoor :j

Maar die miscommunicatie hadden we 2 jaar geleden nog al vaak.
Ze werd op een manier gereden waar ik niet van gediend was. (Lees: Trappen met sporen was vooruit, en heel hard de sporen erin duwen was stoppen. Een flinke dreun rechts was naar links en andersom)

Dus heb dr heel goed duidelijk moeten maken, dat kuitdruk niet stoppen is maar naar voren. Dat heb ik nu eindelijk helemaal goed. Heeft me een jaar gekost en ben er nog steeds heel druk mee. (lees: galopeert haast niet aan zonder sporen) Lukt steeds vaker wel gelukkig.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:29

Aaaah vandaar dan snap ik je tekst nu beter :)

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:41

gelukkig :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 18:53

Bedankt voor het welkom!

Western experience, wat is dat?

Ik ben een paar jaar bijrijdster geweest maar had een eigenaar waar ik prima mee overweg kon. Voor Rocky zou ik niet zomaar een onbekende in de arm nemen. Is nu ook nog niet nodig en mss wel helemaal niet. Het meisje dat mij helpt met beleren gaat in de toekomst met hem springen en wil oppassen als wij op vakantie gaan dus dat is super fijn. :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:31

Leuk allemaal nieuwe mensen hier!! :)

Dat is een western beurs. In de Brabanthallen. Western optredens, kraampjes, demonstraties... Alles op het gebied van cowboys en indianen. Tevens ook western riding. Het leuke is pole bending en barrelrace!!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:32

Klinkt gaaf!! Wanneer is dat?

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:33

28 en 29 januari :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:33

Oh top :D ik ga eens kijken. Vriendje vindt dat ook wel leuk denk ik :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:38

Uk loop meestal maar 1 rondje en blijf verder bij de paarden hangen. Kraampjes zijn wel leuk maar met de rest heb ik niet zoveel. Parkeren was trouwens gratis en een dagkaart is €18.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:01

Leuk allemaal nieuwe mensen weer, welkom!!

Marlon ik denk er soms ook wel eens aan maar dan denk ik meteen: ' Neh, dan maar wat daagjes stil staan' daar gaat ie niet dood aan. Soms kan ik 4 dagen niet door mijn werk, so be it. Dat heb ik liever dan een bijrijder waar ik niet blij mee ben. Je moet er geluk mee hebben.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 21:34

Zo wat gaat het ineens hard hier zeg :D

Welkom alle nieuwe mensen!

Gave blouse hoor die paarse. En die hoofdstellen die voorbij kwamen zijn ook mooi.

Western Experience ga ik niet naar toe. Lijkt mij te massaal en denk niet echt mijn ding. De Horseman Days in juni lijkt mij wel erg leuk (zat ook in de tas bij Arthurs)

Bijrijder...lastig. Ligt denk ik vooral aan hoe je paard is en hoe jezelf bent. Ik heb voor Felix een tijdje een bijrijder gehad wat gewoon goed ging. Vanwege zwangerschap is ze toen gestopt. Zelf ben ik ook niet de moeilijkste persoon hiervoor, degene moet Felix met respect behandelen en er moet een goede communicatie wezen. Maar ach....Felix is niet zo moeilijk na een dag of paar dagen, wordt geen tijdbom ofzo :D
Nu ben ik er dus niet meer naar op zoek. Voor Fedde zou ik nu zeker ook nog niemand willen. Over een paar jaar wanneer hij ook onder het zadel is, misschien dat ik dan weer aan een bijrijder ga denken, maar nu voorlopig niet meer.

Ik heb trouwens pas het boek "Go west" via mp kunnen scoren. Vind het een erg interessant boek tot nu toe.

Afgelopen dinsdag een buitenrit gemaakt van ruim 20 km...heerlijk en het was alweer te lang geleden vond ik. Goed begin dus voor dit nieuwe jaar +:)+

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 07:49

Iedereen nog de beste wensen voor een prachtig 2017!
Buck is nu officieel en twenter, wat vliegt de tijd toch.....
Hier vooral aan het trainen, niet te vaak want Buck pikt het zo snel op en het moet wel leuk blijven voor hem. In december hebben we les gehad van Babs, deze maand weer lesje van Roelie en in maart van Peggy.
2 april staat onze eerste NQHA wedstrijd van dit jaar gepland, bij de gedachte word ik al zenuwachtig.
Verder groeit Buck gestaag verder, meet nu ondertussen al 1.50m op de schoft en nog wat hoger op de billen, ben benieuwd waar dat eindigd.

Bijrijdster/hulp heb ik nu niet, daar moet je het erg mee treffen vind ik. Wel gehad toen ik nog tinkers had, super iemand toendertijd!

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:30

Annelot, wat doe je dan precies met Buck? En zijn dat dan grondwerk lessen ofzo? Fedde wordt in mei 2, ik doe hooguit 1x per week wat in de bak (lees: netjes volgen aan de hand, over plastic en balkjes lopen). Nieuwe ideeën zijn welkom ;) Fedde is 75% Fries en 25% tinker.