[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:22

sevke schreef:
OMG _O- _O- _O-
Doet mij denken aan dit grapje:
[ [url=m/lFtJ7P.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-

Daihyo

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:25

Oh ik ben even een trotse paardenmama. Een tijdje terug heb ik Noura een longeersingel om gedaan. Uiteraard met de nodige voorbereiding en rust. Maar ze explodeerde compleet. Sindsdien niet meer mee bezig geweest. Wel met longeren en dingen op haar rug. Vandaag hebben we de barebackpad op gedaan. Ook in fases en met snoepjes. Maar uiteindelijk de singel vast en een rondje rond de track gelopen. Ze was super braaf <3.
Hier kunnen we weer mee verder!
Natuurlijk niet aan gedacht om een foto te maken :+

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 18:28

Knap hoor! Misschien had ze gewoon wat tijd nodig om het te verwerken en te begrijpen dat het niks ergs was. Foto's maken is gewoon heel lastig als je alleen bent!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 20:36

Ik zie dat EJ dit weekend korting op regendekens heeft. Ik ga een laatste poging wagen.

Welk merk deken draagt jullie Quarter? En sorry niet de spierbonken :')

Beeb is 1.49 en slank gebouwd.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 21:26

Die mare stares :') Daarom ben ik meer een ruinen mens. Ik wilde zeggen altijd vrolijk, maar mijn leaser kan ook wel chagrijnig zijn trouwens :') In ieder geval, altijd stabiel en vergevingsgezind :D

Paard wat ik tien jaar lang heb verzorgd (ruin) heb ik echt geen seconde chagrijnig gezien..

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 21:53

Haha daar heb ik foto’s vol van! Have a chestnut mare they said. It will be fun they said..
Afbeelding
Gelukkig kan ze ook heel lief kijken <3

Afbeelding

Over dekens. Ik had met mijn vorige merrie (spierbundel) wel goede ervaringen met EJ zelf. Nog niet veel kunnen proberen. Nika schuurde.
Harry horse ook te smal.

Luna is een sprietje nog. Ik heb nu een Amigo deken maat 175 tweedehands overgenomen. Die krijgt ze volgende week op als het echt wat kouder wordt. Maar ik haal meestal goedkopere dekens tot ze uitgegroeid is.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 08:50

@sevke: stoppen doet ze onder het zadel supergoed.... vanuit draf dan wel want galop is een issue ;)

Dit was een gevalletje: vriendje kwam binnen, madam lette niet op en blokkeerde voor maar gleed achter door

Ipv over 3 weken gaat Frost volgende week al op training *\o/*
Gister belde Wendy dat ze plek heeft dus dan gaat ze gewoon wat eerder die kant op, we zijn er ook beide wel echt aan toe....

Dekens... hier een spierbundel maar bucas ligt niet lekker dus nu amigo dekens en die liggen prima! Enkel is ze uit maat 175 gegroeid dus die mogen verkocht worden en dan ga ik dezelfde bundel aanschaffen in maat 190.

Straks even boven op de zolder kijken wat ik nog heb liggen aan maat 190 voor nu want zometeen naar stal om haar te scheren (geen lange vacht maar wel dik en dat wil ik met het oog op training niet hebben + ze staat er bekend om om dan bulten te ontwikkelen van verstikking).

Marestare... hier zie ik m heel af en toe maar dan ook enkel als het mevrouw niet aanstaat wat ze moet doen OF er komt een paard in de buurt die ze niet moet...

Knappe Noura! Denk dat ze gewoon wat tijd nodig heeft gehad om eraan te wennen.... en foto's maken als je alleen bent is soms wel moeilijk, ik vergeet t ook regelmatig en denk dan naderhand: damn, daar had ik een foto van moeten maken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 08:51

Ik ga in oktober met een bokt groepje naar een koeienclinic bij Wendy. Ik ga fotograferen. Dan kan ik Frosty zien.:D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 08:53

Bellatrix schreef:
Ik ga in oktober met een bokt groepje naar een koeienclinic bij Wendy. Ik ga fotograferen. Dan kan ik Frosty zien.:D

Word gezellig voor dr... allemaal mensen die haar aandacht geven, die gaat niet meer terug naar huis willen straks _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 09:04

:D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 09:04

Het ergste was, we waren samen :')

Spannend PL. Hopelijk helpt het jullie beiden. Zo’n val is altijd naar. Bij mij heeft het ook een lange tijd geduurd voor ik alles weer durfde. En de angst voor struikelen (daardoor zijn we over de kop geslagen) is nooit helemaal weg gegaan.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 09:17

Hier kwam de val door onbalans/struikelen maar komt wel goed, gelukkig heb ik geen schrik van galopperen op zich enkel durf ik het gewoon zelf niet aan om het met Frosty op te pakken... daarom gaat ze dus "even" op training, Wendy heeft dat er zo opzitten gok ik en het bijkomende voordeel is dat dan ook de rest weer een update krijgt waardoor we daarna gewoon lekker verder kunnen :D

Zo, dekens liggen klaar dus ik ga zo mn dame maar eens vereren met een bezoekje _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 10:05

Ik had jaren geleden zo'n Bucas die mee gaat met de temperaturen. Maar die 175 schuurde op de borst. Ik zou eigenlijk eens aan een kudde genootje moeten vragen of ik eens een deken mag proberen.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:46

Speaking of blankets, vorig jaar heeft Tulip een medium weight deken om gekregen toen het 's nachts begon te vriezen, begin november ongeveer. Ondanks die deken en 's nachts op stal staan ontwikkelde ze wel een goede wintervacht. Nu we verhuisd zijn staat ze 24/7 buiten, maar wel met toegang tot een overkapping met 24/7 hooi.

Wat zal ik doen, qua dekens? Ik kan even geen betere foto vinden, maar dit was haar vacht met deken.
Afbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 18:58

Mag ik weer meekletsen met jullie?
Heb eerder keer aangemeld maar zo'n drukke periode gehad met geboorte van 2e en 3e kindje. Nu eindelijk weer meer tijd voor mijn Paint :=
Vandaag naar de Magnolia Ranch geweest met een vriendin voor de Extreme Trail Tuin. Zo gaaf zeg!

Bellatrix, koeien clinic staat ook nog op ons lijstje. Gaaf hoor!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 19:05

Ik rij zelf niet mee. Heb deze clinic vroeger wel een aantal keer gedaan maar ik mankeer lichamelijk teveel, ik zou er heel snel vanaf vallen nu helaas.

Je vond het leuk bij Ed?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 19:52

juniper schreef:
Speaking of blankets, vorig jaar heeft Tulip een medium weight deken om gekregen toen het 's nachts begon te vriezen, begin november ongeveer. Ondanks die deken en 's nachts op stal staan ontwikkelde ze wel een goede wintervacht. Nu we verhuisd zijn staat ze 24/7 buiten, maar wel met toegang tot een overkapping met 24/7 hooi.

Wat zal ik doen, qua dekens? Ik kan even geen betere foto vinden, maar dit was haar vacht met deken.
[ [url=m/P9lzfl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aan mij heb je niets want ik zeg: geen dekens. Het dier is niet aan het werk en is gezond genoeg om een goede vacht aan te maken om zich warm te houden. Beeb heeft nóóit een deken op gehad tot ik wat fanatieker ging trainen, maar toen was ze al wat ouder natuurlijk :)

Welkom terug Zamora!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 20:03

Ik sluit me aan bij Denise: onbeperkt ruwvoer, zodat de motor blijft branden en zoveel mogelijk zonder deken.
Maar goed, ik weet niet hoe streng de winters bij jou zijn. Ik heb voor Noura en Jim ook een deken liggen, maar dat is maar een gevoerde regendeken, vooral voor de combinatie kou, wind en nattigheid.
Maar dat is alleen voor als het echt slecht is en ik zie dat ze moeite hebben om zich warm te houden.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 20:38

Het was heel leuk en leerzaam bij Ed. Ben zo'n 16 jaar geleden begonnen met western les bij hem toen hij nog in Woudenberg zat. Dus wel leuk dat hij weer terug is in Nederland.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Patser staat in de winter meestal ook met deken. Als hij lang in de regen staat krijgt hij het snel koud. Hij krijgt geen hele dikke vacht ook verder.
Nu staat hij op een nieuwe stal ook en gaan eerste winter hier in. Wel meer beschutting dus ik ga het eerst aankijken hoe het gaat. Kan altijd nog een deken erop gooien.
Hij krijgt ook onbeperkt hooi(voordroog) dus denk opzich dat hij zich warm zou moeten houden.
Altijd lastige afweging die dekens

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-23 20:55

Toffe foto's! Ik heb nog bij Ed gewerkt toen hij in Woudenberg zat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 21:25

Is dat zo'n extreme trail parcours? Leuk.

Hier ook zo min mogelijk met dekens, maar mijn merrie krijgt het meestal in de regen ergens eind oktober toch te koud. En dan gaat de deken wel op. ZE staat 's nachts dan wel op stal, maar overdag buiten. En tja, dan gaan ze altijd in de volle regen staan en zie je mijn merrie rillen. Misschien valt het dan nog wel mee met de kou, want het is eigen keuze, maar ik doe dan wel een dekentje op. Eigenlijk nooit meer dan 200 gram.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 21:40

Leuke foto’s!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 22:41

Leuke foto's! :D

Ik sluit me qua dekens bij de rest aan. Alleen als het paard werkt een deken, anders gewoon zonder. Regendeken is natuurlijk wel wat prettiger voor als het echt een natte winter wordt.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 07:10

Het wordt hier meestal wel kouder dan in NL, dat had ik er beter ff bij kunnen zeggen. Overdag rond of onder het vriespunt, ‘s nachts -10. Soms hebben we wind uit de artic en dan is het ‘s nachts -20. Vrij veel sneeuw, en veel minder regen dan in Nederland. Veel mensen doen hun buitenpaarden een deken op, maar lang niet iedereen. Ik zal het eens met de stal eigenaren bespreken, kijken wat hun ervaringen zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 07:30

De lucht is waarschijnlijk veel droger bij jullie daar. Daar moet je ook naar kijken. Met vorst heeft mijn paard het bij ons vaak niet snel koud, want dat is droge lucht. Juist met regen en wind, dat zijn de dingen die ze niet leuk vindt.
Een deken zorgt ook dat de vacht zelf niet meer kan werken als deken, de haren kunnen niet goed meer overeind staan om de warmte vast te houden.
Ik weet niet wat ik zou doen als ik daar zou wonen. Ligt er ook aan hoe veel je nog wilt rijden, want bij -10 krijgen paarden een behoorlijke vacht. En dan zweten ze ook weer snel.