Mooie spullen komen er voorbij! Ik ben ook benieuwd naar een foto met blouse aan Dat met die laarzen ken ik wel, mijn laarzen durf ik niet meer te behandelen want ze werden wel erg donker de vorige keer
Ik zou bij Grani ook voor donkerbruin gaan, zolang het bij het zadel past kwa kleur staat heel veel wel denk ik.
joyce2
Geplaatst: 04-01-17 22:16
emmaudb schreef:
[ [url=m/qhqEdf.jpg]Afbeelding[/url] ] Ik vind deze kleur leer wel mooi
Het is rood Amanda past bij m'n blouse
Wat een vet hoofdstel!! Zal wel heel wat kosten...
@Marlon: Welkom!
MarlonNaldo
Geplaatst: 04-01-17 23:11
Tnx allemaal
Gooi er direct maar een vraag in. Ik zit te denken over een bijrijder. Maar merk dat ik dat heel lastig vind. Ben er zelf ook lang een geweest en het is best moeilijk om te voldoen aan de wensen van de eigenaar. Ook ben ik mega zuinig op mn spullen, en dat voelt ook al als een probleem.
Daarnaast is mevrouw buiten nu erg fijn, maar dat is ook zo weer verpest heb ik gemerkt. En aangezien we endurance rijden kan ik me dat niet veroorloven.
Hmmm. Tips?? Of gewoon lekker zelf blijven doen. Tis namelijk niet om het geld. En de tijd heb ik in principe ook, maar een dagje voor mezelf zou wel lekker zijn :p
Het hoofdstel was €170 en de waterloop straps €70. Er zitten dan wel echte Swarovski kristallen op en je kan de conchos helemaal samenstellen zoals je zelf wil. Teugels heb ik er toen ook maar gelijk bij besteld zodat ik dezelfde kleur zou hebben die waren €80
Best prijzig, maar het is nog te overzien! Ooit, als ik wedstrijden ga rijden... roomt verder*
@Marlon: Kan je niet gewoon je paard een dagje laten staan? Dat doe ik met Philo ook! Soms komt het echt niet uit, of ben ik (zoals deze week) ziek en red ik het 1 of 2 dagen niet om naar stal te gaan. Ik weet dat er op hem gelet wordt en dat alles op stal wordt gedaan. Wij verdelen namelijk de taken op stal: uitmesten, binnen/buiten zetten, voeren, etc. dus op sommige dagen hoef je niets te doen.
Als het niet nodig is en je paard is makkelijk te verpesten zou ik het niet doen. Ik heb toen ter tijd een bijrijder genomen voor het geval ik ziek werd (opname), die kans is best groot bij mij. Nu is ze bijna 2 of misschien zelfs 3 maanden niet geweest. Ze mag wel komen maar ik hoor niks. Naja prima zolang ze er maar is als ik het niet kan. Bij haar heeft t wel 6 maanden geduurd voordat ze op hem mocht zitten en door de bak "rijden", daar had ik natuurlijk mijn redenen voor.
In mijn ervaring... beter geen bijrijder dan een bijrijder waar je je stiekem een beetje aan stoort om wat voor reden dan ook. Geeft je veel meer rust. Als je de jackpot vindt qua fijne bijrijder is het ideaal, maar die zijn niet makkelijk gevonden en anders is het mij in ieder geval de moeite en de stress niet waard.
Ik zou ook niet zo staan te springen om een bijrijder, als je al zo twijfelt zou ik het lekker niet doen. Heb je inderdaad niet de mogelijkheid om je paard een dag te laten staan? Als mijn moeder op vakantie is dan ga ik vaak ook één dag per week niet (nu delen we de zorg), hij staat toch altijd buiten en er is de hele dag toezicht.
Ik heb wel een bijrijder, en ik ben enorm blij met haar. Ze doet 'm twee dagen in de week sowieso maar als er dagen zijn waarop ze ook nog kan dan appt ze mij en mag ze die ook doen. Zij heeft ons op het westernpad gebracht en daar ben ik haar dankbaar voor. Naast dat ze goed is voor Manny en goed met hem overweg kan zijn wij ook echt vriendinnen geworden en staan we door dik en dun voor elkaar klaar. Ik heb altijd een hekel gehad aan bijrijders, dat ging nooit goed met Manny, maar ik kan nu wel zeggen dat ik de jackpot gewonnen heb met die van mij We zijn ongeveer dezelfde personen dus we zitten over het algemeen wel op 1 lijn.
Ook zij heeft twee maanden alleen maar grondwerk gedaan (en ze was nooit alleen, die eerste maanden was ik er bij) om Manny te leren kennen en zijn lichaamstaal te leren lezen. Ze zegt nu ook dat haar dat enorm geholpen heeft en het gaf haar een kickstart toen ze wél mocht rijden, ze kende immers zijn nays and yays al.
@MarlonNaldo: als je er geen goed gevoel bij hebt gewoon niet doen. Een paard kan best een dagje 'niets' doen zolang hij maar de ruimte heeft om zelf te bewegen.
Ik weet niet beter dan dat mijn pony vroeger al een dag rust had in de week. Ga echt niet elke dag rijden. Nu rijden we nog maar drie keer per week ofzo Maar hij staat dan ook gewoon buiten natuurlijk.
MarlonNaldo
Geplaatst: 05-01-17 11:21
Tnx allemaal dit helpt wel.
Ze staat 24/7 buiten dus ze heeft beweging zat. Rij ook niet elke dag maar voel me gewoon een beetje schuldig als ik 2 dagen achter elkaar niet kom. ( Niet dat ze me mist hoor :p)
Eerste tijd alleen grondwerk moest ik ook doen. Wel een goede manier om elkaar te leren kennen.
Special staat idd 24/7 buiten dus een dagje laten staan kan geen kwaad hoor. En anders wil Isabelle of Kitty of zoals gisteren de kids van Wendy/Gina wel een keer toch? Dat doe je nu ook al.
Ik heb wel sinds kort een bijrijdster. Ik vind het lastig loslaten, maar aan de andere kant heb ik niet zo'n heel moeilijk paard, mits je weet hoe je met hem om moet gaan. En daar heb ik wel specifiek naar gezocht. Het lijkt goed te klikken en dan is het toch wel lekker dat ik niet hoef en ik weet dat hij toch zijn aandacht krijgt
@Marlon: Ik snap het wel hoor, het eerste jaar ben ik ook echt elke dag naar stal gegaan, ondanks dat dat niet nodig was (hij komt bijna de hele dag buiten . Nu kan ik het wat beter loslaten. Vooral omdat ik ook verhuisd ben van stal en hij meerdere keren per dag een knuffel krijgt en er veel toezicht is. Het voelt dan een beetje stom om op zijn vrije dag alleen naar stal te rijden om hem zelf een knuffel te geven en dan weer weg te gaan
Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Geplaatst: 05-01-17 12:52
Leuk, allemaal nieuwe mensen!
Ik heb een paar jaar geleden een bijrijder gehad (hoi Eline ) en nu al een tijd niet meer. Ik wil het toch het allerliefste allemaal zelf doen en red dat nu net. Bewust soms een dagje niet, soms ook omdat het niet anders kan. Hij staat in het land of in de paddock dus regelt z'n eigen vrije beweging wel. Hij heeft niet eens een stal. Sielugh...
Zorro laat ik maximaal 2 dagen achtereen stilstaan. Hij staat wel 24/7 buiten maar heeft het zowel mentaal als fysiek nodig om regelmatig iets te doen. Als ik zelf fit genoeg ben dan doe ik 5-6 x per week wat met hem en anders dwing ik mij lijf om iig 2-3x te gaan. De communicatie tussen zorro en mij zit bijna helemaal ingenesteld dus daar kan een bijrijder niet meer voor problemen zorgen (in het begin nog wel omdat het toen nog fragiel was met rijden - op de grond niet daar hadden we al een sterke basis). Maar ik verwacht natuurlijk wel dat ze openstaan om te leren want ookal zit de communicatie van zorro en bij nu wel ingenesteld dan nog vind ik dat ze zelf ook hun best moeten doen voor hem en hem niet meteen overal de schuld van geven. Wat heel vaak gebeurd: hij is lui, tegendraads, doet niet wat ik wil, kan niet normaal doen, etc.
Leo
Geplaatst: 05-01-17 13:26
Bedankt voor het welkom! Marije en Amanda, jullie ken ik alvast al!
Zal me even voorstellen voor de rest! Ik ben Marylon, 28 en sinds kort woon ik in Zoetermeer. Van oorsprong kom ik uit de kop van Noord Holland en vorig jaar ben ik naar Den Haag verhuisd. Voorheen had ik een haflingermerrie (Leo) waar ik 2 jaar geleden een westernzadel voor heb gekocht nadat ik via via met western in aanraking kwam. Haar reed ik verder alleen recreatief buiten. In augustus 2015 heb ik mijn huidige pony gekocht, een D-pony kruising van inmiddels 5 jaar en destijds volledig groen uit de kudde. We hebben heel wat training er op zitten inmiddels en we gaan nu starten met het echte beleren. Ik wil met hem recreatief western rijden, maar dan ook wel serieus les nemen om ook technisch aan de slag te kunnen om onszelf te verbeteren en voor elkaar te krijgen en houden. Eind 2015 ben ik met mijn vriend samen gestart met westernlessen bij Country Stables is Wassenaar. Daar lessen we elke week samen. Ik rijd een aantal verschillende paarden. super leerzaam en voor mij bevestiging dat western 'het' voor mij is!