[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 20:57

Ja, ik schrok ook toen ik 2 nieuwe banden moest hoor. :=
Die 3008 staat stoer zeg!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 21:11

@Sirius: Wat schattig die foto's van je dochter met de appaloosa. Ziet er uit als een braaf beestje! Ik ben helaas ook bekend met paniekaanvallen en autorijden is momenteel een trigger. Mijn afstand naar stal is 23 km enkele reis maar ik ben alsnog dik een half uur onderweg omdat ik dwars door de stad heen moet. Maar ja, het is stal+paddock (zonder hooi overdag) voor $600 op 10 minuten rijden, of groepspaddock (altijd hooi) + weidegang voor $300 op 30 min rijden. Mijn huidige stal is net voordat ik kwam omhoog gegaan van $250 naar $300.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 07:46

Die 3008 is echt een toffe auto <3

Ik heb een Kia Sorento diesel op grijs kenteken. Goedkoop in de wegenbelasting, mag 2000kg trekken. Maar is uit 2006, kwam vorig jaar net door de apk en ik knijp ‘m voor dit jaar :=
Maar hij rijdt enorm fijn en trailer is een eitje.
En voor net hebben we nog een renault clio. Maar daar rijdt mijn man eigenlijk altijd mee.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 08:45

Hier rijdt er een Skoda Octavia voor de trailer. Ook een diesel. De auto trekt het makkelijk, maar is maar een 1.6 dieseltje. Mijn vorige auto, een Golf met 1.9 motor reed eigenlijk fijner als diesel. Had toch een ander koppel en kon ook gemakkelijk een trailer trekken.

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 09:17

Hier had ik tot een paar maandjes geleden een Chevrolet S10, ik vond dat echt een mega fijne auto, niet té groot. Toch heb ik hem verkocht omdat ik zo weinig kms rijd en niet vaak meer met de trailer op pad ga. Stiekem toch wel spijt van…

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 17:40

Maar ik ben ook nog steeds blij met mijn 1pk-tje hoor. :D Ben trots op haar.

Ik rij ook niet vaak met de trailer, maar heb voor duiken ook een grotere auto nodig. Die Golf was eigenlijk net te klein.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 18:02

Hier een Volvo V40 Diesel die heerlijk rijdt, zuinig is EN ideaal is voor de trailer (die enkele keer dat ik daarmee op pad ga, meestal ga ik met mn vriendin en haar vrachtwagentje op pad).

Tijdje onder meeleessteen gehangen want niet veel te melden....

Frosty is ondertussen weer wat grondwerk aan het doen en haar beenwond is goed aan het genezen. Moet eigenlijk opereren maar toen we haar brachten bleek de splinter op aan het lossen te zijn dus geen operatie nodig *D

Nog 3 weken en dan gaat ze uit logeren (training bij Wendy van Osch), Wendy mag even met haar aan de gang om de galop erop te zetten want na onze val durf ik t zelf niet meer aan...

Madam is ook flink aan het groeien, van de week gemeten op 1.48 schoft en 1.52 kont en vandaag bleek mn 175 deken toch echt niet meer te passen en dus past ze nu haar mama dr dekens van 190 *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Kleine dikbil *\o/*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 18:55

Hoe oud is je paard Paint_lover?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 18:58

germie schreef:
Hoe oud is je paard Paint_lover?

Bijna 4,5 dus nog een jonkie...

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 19:09

Wat ziet Frosty er goed uit! En wat ontzettend fijn dat operatie niet nodig blijkt te zijn zeg!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 19:11

Ja, dat is toch wel een opluchting!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 19:23

Sirius_ schreef:
Wat ziet Frosty er goed uit! En wat ontzettend fijn dat operatie niet nodig blijkt te zijn zeg!

3,5e maand "vakantie" heeft dr wel echt goed gedaan, ze is flink uitgezwaard en ook kwa hoogte lekker gegroeid...

Ben ook heel blij dat een operatie niet nodig bleek te zijn, had ik op gehoopt dus was een fijne meevaller dat de chirurg vrijwel meteen melde dat hij eerst nieuwe foto's en echo's wilde hebben want hij vermoedde dat de splinter op aan het lossen was... dat was dus ook op de beelden super duidelijk te zien. Nu enkel het aankomende jaar op blijven letten want nog 1 trap erop en dan is het wel klaar dus dat risico nemen we niet. Dat wil zeggen dat ze dus met het werken achter in de hoge beschermers loopt want lage gaan niet omdat die precies op haar wondplek zitten.

Wondplek is wat dikker maar ziet er verder supergoed uit

Afbeelding
Afbeelding
En sinds vorige week dinsdag staat ze ook weer terug op plates, die moesten er sowieso terug onder voordat ze op training gaat en zo kan ze er nog mooi even aan wennen.

Nu word het wel echt tijd dat ze wat aan het werk gaat, ze is er aan toe. Met grondwerk alle manoeuvres er al opzitten, onder het zadel ook enkel de galop nog niet want daar zit bij mij een trauma op dus die laat ik er dan maar bij/door Wendy opzetten en dan kan ik weer verder. Mijn thuis instructrice was bij onze koprol aanwezig dus die zit met hetzelfde trauma te kijken waardoor we beide de stap niet durven te zetten en ik weet dat wanneer Wendy zegt: en nu in galop dan doe ik dat zonder na te denken...

Nog n leuk dingetje, ze is zo fanatiek met stoppen dat ze "vergeet" dat ze met haar voorbenen door moet lopen, ze gaat zo diep dat dat dus resulteert in een bijna zittende Frosty :')

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 19:37

Nou ze is net zo groot als Beeb, maar die pas echt geen 190 deken hoor :') Hier weer dikke ellende, duur deken is te lang en te groot (maat kleiner wordt dan weer te kort) dus die gaat weer terug naar Euro Horse.

Ik wordt er zo moe van.

Fijn dat het beter gaat met Frosty, misschien zie ik dr 28okt wel als ze dan nog bij Wendy staat.

Verder even geen fut om te reageren, sorry.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 19:38

Die koprol was begin dit jaar toch? Heb je wel met andere paarden gegaloppeerd?
Ik herken wel de angst, ik heb een paard gereden dat zijn voeten niet optilde in galop in de buitenbak. Hij heeft twee of 3x op zijn borst gelegen, ik ben er niet afgevallen maar wel een hele blauwe buik. Ik had daarna ook echt galop angst in de buitenbak.
Op een ander paard echt gewoon trillende armen en benen van spanning. En dat waren nog maar kleine incidenten vergeleken bij de val die jij hebt mee gemaakt.
Maar wel fijn dat je verder weer lekker met haar aan de slag kan, kleine bodybuilder! Hopelijk is ze een beetje voorzichtig met zichzelf.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 19:58

xDenies schreef:
Nou ze is net zo groot als Beeb, maar die pas echt geen 190 deken hoor :') Hier weer dikke ellende, duur deken is te lang en te groot (maat kleiner wordt dan weer te kort) dus die gaat weer terug naar Euro Horse.

Ik wordt er zo moe van.

Fijn dat het beter gaat met Frosty, misschien zie ik dr 28okt wel als ze dan nog bij Wendy staat.

Verder even geen fut om te reageren, sorry.

Welke maat deken heeft Beeb dan? Ik ga mn amigo Bravo dekens maat 175 allemaal verkopen want passen niet meer en is zonde om te laten liggen....

Jill had ook maat 190 tot 195 dus had wel verwacht dat ze er ooit in zou groeien :D

Planning is dat ze tot eind November daar staat (langer kan ook nog) dus dan zal je haar wel zien staan....

Sirius_ schreef:
Die koprol was begin dit jaar toch? Heb je wel met andere paarden gegaloppeerd?
Ik herken wel de angst, ik heb een paard gereden dat zijn voeten niet optilde in galop in de buitenbak. Hij heeft twee of 3x op zijn borst gelegen, ik ben er niet afgevallen maar wel een hele blauwe buik. Ik had daarna ook echt galop angst in de buitenbak.
Op een ander paard echt gewoon trillende armen en benen van spanning. En dat waren nog maar kleine incidenten vergeleken bij de val die jij hebt mee gemaakt.
Maar wel fijn dat je verder weer lekker met haar aan de slag kan, kleine bodybuilder! Hopelijk is ze een beetje voorzichtig met zichzelf.

Andere paarden aangalopperen is geen enkel issue, zit dus echt tussen Frosty & mij.... val was laatste dag van 2022.

Ben in jan/febr nog bij Wendy wezen lessen, wildvreemd paard en ook daar geen enkel probleem mee...

Laten we hopen dat ze vanaf nu voorzichtiger is met zichzelf want dat is een stuk beter voor mijn hart ;)

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 20:04

Paint_Lover schreef:
Andere paarden aangalopperen is geen enkel issue, zit dus echt tussen Frosty & mij.... val was laatste dag van 2022.

Ben in jan/febr nog bij Wendy wezen lessen, wildvreemd paard en ook daar geen enkel probleem mee...

Laten we hopen dat ze vanaf nu voorzichtiger is met zichzelf want dat is een stuk beter voor mijn hart ;)

Gelukkig dat je het met andere paarden durft. Bij Wendy van Osch lijken jullie me dan in goede handen om dat vertrouwen langzaam weer te laten groeien.

En wat een goed nieuws dat er geen operatie nodig is!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 05:59

Inderdaad! Wat een fijne DA die eerst dubbel checked of het wel nodig is!

Tulip heeft vandaag kennis gemaakt met het geluid en gevoel van een longeer singel (nog niet daadwerkelijk om gehad). Ze gaf er niet zo veel om (waarschijnlijk omdat ze vorig jaar een winterdeken gedragen heeft), maar wat een gezichten dat dat beest erbij kan trekken!
Afbeelding

Afbeelding
Het lijkt misschien alsof we nu heel veel doen in een korte tijd, maar over een paar weken gaat het weer omslaan en dan hebben we winterstop tot april/mei. Tulip krijgt grotendeels vrij in die periode en dan kijk ik in het voorjaar wel weer hoe het ervoor staat.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 06:52

Ik kom ff onder de meeleessteen vandaan, heb zelf weinig te vertellen ^)

Wat n prijzen lees ik hier %) ik geloof dat t hier in de buurt ergens rond de 350 euro is. Heb ze aan huis staan dus weet t niet meer. Merk de prijsstijgingen vooral in vlas hooi brok |(

Ooohh die Appie <3 wat n lieverd
Is ie altijd zo, of alleen bij haar? :P
Het enige westernpaard waar ik ooit van afgekukeld ben, was n Appie :roll: eigenwijze draak dat het was }:)

Wat n fijn nieuws van Frostie Paint_Lover *\o/* galopperen komt wel weer, zeker met hulp v Wendy +:)+
Zag je dekenadver gisteren op Facebook voorbij komen en baal dat mijn paarden die dekens niet passen :+ zijn fijne dekens

Gisterochtend voor t eerst sinds mei/juni een buitenritje gemaakt *\o/* waren we echt aan toe! Met mn oudje v 18jr die nog altijd denkt dat ie 3 is :+

De jongste (11jr) mankeert weer iets kwam ik gisteren met de hoefsmid achter :=
Toen ze zijn achterbeen oppakte bleef hij daarmee trekken >;) toen ze hem weer losliet hield hij zn been omhoog :oo hij had er zichtbaar pijn aan %)
Overal gevoeld maar aan t been zelf leek hij geen pijn te hebben. Alleen op zn rug voelde de spier hard aan ;( hopelijk is dat de (enige) oorzaak...
De osteopaat is in juli nog geweest, en ik heb er misschien 2x amper 10 min opgezeten dus waarsch onderuit gegaan in de wei :? Mn oudje wil m wel s opnaaien ~~}>

Volgende mn eerste WRAN wedstr :D was niet zo vd (officiele) wedstrijden maar ben toch overstag gegaan :o ach we zien wel waar t schip (of paard?) strandt

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:51

Dag gezicht van die appie spreekt boekdelen _O- _O-

@paintlover: wat fijn dat Frosty terug aan het werk kan! Begrijpelijk dat je een schrik hebt gepakt, maar dat gaat wel weer over ;)
Wel opletten als ze vanvoor zo blokt bij het stoppen. Heel gevaarlijk voor blessures in de rug en SI gewricht! Dat komt omdat ze haar rug wegdrukt, niet omdat ze haar voorbenen vergeet. Ik zou het stoppen even laten voor wat het is, haar goed over de rug rijden, laten terug komen uit een snellere gang, en dan terug laten doorlopen. Goed blijven opletten dat ze over de rug blijft lopen. Eens dat goed gaat, kun je uit een rustig tempo een stopje gaan vragen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 10:58

De marestare :+
Die ken ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:15

OMG _O- _O- _O-
Doet mij denken aan dit grapje:
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 11:29

Hahaha ja echt he _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 14:38

Sirius_ schreef:
wat jammer dat je relatie over is!
Fietsen is een goed alternatief! Helaas nu 3 kinderen op 3 locaties verspreid door heel Almere. Dat red ik niet op de fiets

Ja vind ik ook, dankjewel. We zijn bijna 5 weken verder, morgen hadden we een jaar samen geweest. Heb er nog mijn slechte momenten mee maar verder vooral te druk om er even bij stil te staan. De klap gaat nog wel een paar keer komen denk ik. We hebben iets heel moois samen gehad maar helaas bij een kleine botsing tussen elkaar koos er één voor het hazepad. Een pad die ik al 100x had kunnen kiezen maar bewust koos om verder te knokken. Nouja. Helaas. Ik kom er wel weer, maar soms ...

Ik heb een PB gestuurd Paint_Lover. Het probleem is hier gewoon dat alleen de Lamicell tot nu toe erg goed ligt, maar deze kan de regen gewoon niet aan. Dusja .. dan maar een extra deken er op gooien? Liever heb ik gewoon iets wat passend is. Maar dit was een jurk ....
En volgens mij heeft Arthurs alleen maar dikke regendekens en anders een staldeken. Lijkt wel alsof er ''in Amerika'' niets buiten komt ofzo :')

Leuke foto's Juniper, en ik zou niet weten waarom je je naar ons moet verantwoorden. Ik heb die fase ook doorgemaakt zoals jij nu bezig bent. Doe je ding en blijf het vooral met ons delen. En iedereen die er een andere mening over heeft, tsja ..... tis jouw paard.

Spannend Yvette! Hoop ook dat je snel wat duidelijkheid hebt over het been.

Daihyo, hahaha jeetje wat een blikken! Ben toch blij dat mijn merrie dat niet zo heeft :P

Die foto is briljant Sevke! :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 15:03

Balen dat hij er niet voor wil vechten. Of werken eigenlijk.
Heb je de Bucas Smartex al geprobeerd? Dat is de enige die op Jim geen jurk is.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 17:21

sevke schreef:
OMG _O- _O- _O-
Doet mij denken aan dit grapje:
[ [url=m/lFtJ7P.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_

Jullie merries zijn leuk, inclusief mare stares.