[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 14:44

Ideaal Achterom. En Daihyo: je ziet gewoon dat jouw paarden het naar hun zin hebben!
Mijn hengsten staan ook wel luxe. Een buitenbox, dagelijks weidegang, twee grote buitenbakken en een binnenbak, wasplaatsen en uitrijmogelijkheden. Is wel een privéstal.
De paarden thuis staan 24*7 buiten met schuilstallen en voederplaatsen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 14:54

Nadelen zijn er ook hoor :D
We wonen hier nu 9 jaar en zijn eigenlijk altijd aan het verbouwen en klussen :') om maar iets te noemen, het is echt een bak met werk en kan alleen omdat we heel veel zelf doen met hulp van een handige schoonvader.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 15:45

Dat ken ik sowieso wel van een eigen plek. Je bent nooit klaar :+
Maar ik vind het ook wel heel leuk om iets moois te creëren voor de paarden waar ze zich dan ook nog eens enorm thuis voelen :j

Dagelijks naar buiten vind ik echt een moetje. En dan niet een uurtje paddock, maar echt een hele dag naar buiten. In de nacht op stal is voor veel paarden ook heel prima :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 16:11

Krijg net te horen dat het stalgeld omhoog gaat, dat gaat mn portemonnix weer leuk vinden ... :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 17:19

Oh wat balen Denise! Ga je dat nog redden?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:27

Bellatrix schreef:
Oh wat balen Denise! Ga je dat nog redden?

Ik heb weinig keus :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 17:43

Ja, als je niet weg wil. Wel balen hoor.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:47

Het is altijd nog goedkoper en beter dan hier in de buurt staan. We gaan t wel zien.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 18:04

Maar naar is het wel. De prijzen stijgen hier ook nog steeds, ik betaal sinds 2017 inmiddels 75,- meer geloof ik per maand. En dan stijgt het hier maar sporadisch, gezien de algemene prijsstijgingen van hooi en energie etc vind ik het alleen maar schappelijk. Maar er zullen overal in Nederland ook mensen zijn die het niet meer kunnen opbrengen denk ik. Ik moet er bijna 60km voor rijden enkele reis maar ik sta super fijn én 150,- goedkoper als wanneer ik hier in mijn woonplaats op een dressuurstal zou staan.

Ik had deze nog niet gedeeld. Eerste horsemanship wedstrijd van mijn oudste <3

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sirius_ op 20-09-23 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 18:13

Hier zit ik bijna op 50km enkele reis, dus de benzine werkt ook niet mee. De supplementen ook niet. Maar god verder hebben we alles wat ons hartje begeert.
Ik sta hier 6 a 7 jaar bijna, en dit wordt volgens mij de 3e verhoging. Eerste was een paar euro. Daarna 9 euro .. dus ben benieuwd wat nu.

Lieve fotos!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 18:22

Wat een leuke foto's! Ik vind dat echt een leuk paard!

En idd, de benzine wordt ook alleen maar duurder. :\

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 19:04

De benzine is echt niet tof op het moment... -O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 19:05

Nee, zeg dat. :\

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 19:49

Ik heb een sinds kort een auto met een dubbel zo grote tank als de vorige, en ik moet bij elke tankbeurt een beetje huilen. Doe er ook dubbel zo lang mee, maar dat bedrag doet pijn.

Dat ziet er superleuk uit, Sirius. Zo'n leuk duo, die twee!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 19:52

Mijn 208 heeft godzijdank een eco functie en 8 versnellingen (en automaat) dus dat valt gelukkig wel mee. Maarja, ik rij voornamelijk naar stal en dat is gewoon enkele reis richting de 50km. Dus alles tikt sneller aan. Gelukkig kan ik vlakbij stal enigszins goedkoper tanken maar daar staat ie nu ook op €2,05 .. en toen ging ik wel even janken hoor.
En om nu helemaal naar Essen te rijden loont echt gewoon niet.

Ben blij dat ik nu niet meer 80km enkele reis hoef te rijden vanwege het omrijden :')

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:04

Ik rijd ineens met mijn eigen auto 120 km meer op een tank haha. Dus dat is een retourtje gratis voor dezelfde prijs. Normaal rijd ik namelijk alleen stadskilometers maar ik rijd nu 2 tot 3x per week met mijn auto naar stal (snelweg) en een van de kinderen gaat naar dagbesteding aan de andere kant van de stad (wederom snelweg).
In het weekend pak ik mijn man zijn auto, die heeft een tankpas van de zaak. Maar inderdaad geen kleine tank, dat is elke keer weer even slikken.
Staat tegenover dat ik nu elke week moet tanken en voorheen maar 1x per maand :(

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:10

Pff vind dat echt ver. Ik vind 15 minuten rijden met de auto al ver. Nu ben ik ook altijd verwend geweest met paarden die nog dichterbij stonden. Dat scheelt natuurlijk ook.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:15

Sirius_ schreef:
Ik rijd ineens met mijn eigen auto 120 km meer op een tank haha. Dus dat is een retourtje gratis voor dezelfde prijs. Normaal rijd ik namelijk alleen stadskilometers maar ik rijd nu 2 tot 3x per week met mijn auto naar stal (snelweg) en een van de kinderen gaat naar dagbesteding aan de andere kant van de stad (wederom snelweg).
In het weekend pak ik mijn man zijn auto, die heeft een tankpas van de zaak. Maar inderdaad geen kleine tank, dat is elke keer weer even slikken.
Staat tegenover dat ik nu elke week moet tanken en voorheen maar 1x per maand :(

Ik tankte ook iedere week. Mijn vriend woonde vlakbij stal maar dat is helaas uit - dus dat scheelt één retourtje. En ik fiets nu 3 van de 5 werkdagen naar mijn werk dat scheelt ook aanzienlijk. Die korte ritjes zijn het duurste. Snelweg is ook beter voor onze auto's haha.
Dus ik voel je!

Zertab schreef:
Pff vind dat echt ver. Ik vind 15 minuten rijden met de auto al ver. Nu ben ik ook altijd verwend geweest met paarden die nog dichterbij stonden. Dat scheelt natuurlijk ook.

Alles voor het beestje!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 20:31

xDenies schreef:
Mijn 208 heeft godzijdank een eco functie en 8 versnellingen (en automaat) dus dat valt gelukkig wel mee. Maarja, ik rij voornamelijk naar stal en dat is gewoon enkele reis richting de 50km. Dus alles tikt sneller aan. Gelukkig kan ik vlakbij stal enigszins goedkoper tanken maar daar staat ie nu ook op €2,05 .. en toen ging ik wel even janken hoor.

Ben blij dat ik nu niet meer 80km enkele reis hoef te rijden vanwege het omrijden :')

Ik ben jaloers op jou 208! :oo
Ik heb de 108 en wil zo graag een upgrade...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:47

Bellatrix schreef:
xDenies schreef:

Ik ben jaloers op jou 208! :oo
Ik heb de 108 en wil zo graag een upgrade...

6 ribben uit je lijf, maar ik ben zó dankbaar voor mijn blauwe! Ook mede omdat ik nu in ieder geval een uur pijnvrij in de auto kan zitten :) En dan kon ik echt niet in de 107.

Maar het onderhoud......

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 20:48

Ja, kost wat. :=

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:54

Zertab schreef:

In Almere zijn geen Western stallen helaas. Als ik het echt niet meer red financieel en qua tijd komt ze op een dressuurstal in de buurt. Dan kan ik bosritten maken <3 al zijn de stallen hier dus fors duurder en komen ze niet buiten, dat kost extra.
Ik kamp al jaren met paniekaanvallen op de snelweg dus het is geen pretje dat ze zo ver staat. Maar de service is super, we komen al bijna 12 jaar hier en staan/rijden met plezier. Dus het is even niet anders.
Ik zou graag dichterbij stal gaan wonen maar daarvoor staat de zaak van mijn man te ver :’)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:56

Bellatrix schreef:
Ja, kost wat. :=

En deze was 2e hands heh. Van 2019, kocht hem in 2021. Maar dat onderhoud is bizar. Paar weken geleden 4 nieuwe bandjes. Trekt je portemonnix maar open!

En ik hoop er een trekhaak onder te zetten maar zit nog wat twijfels in haha. Eerst zien dat een 208 voor een trailer rijdt. Het zou volgens t boekje mogen...
Dus nu staat de 3008 er voor haha.
Afbeelding

De trailer is onder handen genomen door mn broertje. Goed gewassen, velgen gespoten, bandjes opgepimpt.
Slot van t deurtje ging niet meer open, heb ik er volledig afgehaald, helemaal ontroest en uiteindelijk er weer op gezet. Wat een drama :')

Sirius_

xDenies schreef:
Sirius_ schreef:

Ik tankte ook iedere week. Mijn vriend woonde vlakbij stal maar dat is helaas uit - dus dat scheelt één retourtje. En ik fiets nu 3 van de 5 werkdagen naar mijn werk dat scheelt ook aanzienlijk. Die korte ritjes zijn het duurste. Snelweg is ook beter voor onze auto's haha.
Dus ik voel je!

Zertab schreef:

Alles voor het beestje!
wat jammer dat je relatie over is!
Fietsen is een goed alternatief! Helaas nu 3 kinderen op 3 locaties verspreid door heel Almere. Dat red ik niet op de fiets

germie

Hier ook 33km van huis. Ik kan mijn paard ook op loopafstand van huis stallen, heb dat wel overwogen. Maar dan heb je en geen buitenrijdopties meer, en een drukke stal en het dagelijks naar buiten blijkt bij regen ook weer niet te gebeuren (ik kan er immers zo naartoe wandelen, is 1.5km).
De prijs is ook 100 euro meer dan wat ik nu betaal, voor een minder fijne bak (nat in de winter), minder buiten, grote stal. Het ziet er wel netjes uit verder, de stallen zijn groter dan de 3 bij 3 waar mijn paard nu in moet overnachten in de winter (staat sowieso in de winter overdag buiten, in de zomer 7*24 zolang de weide het houdt).
En mijn paard is overduidelijk gelukkig waar ze nu staat. Op elke stal is wel wat aan te merken, maar ik vind het belangrijk dat mijn paard zich er thuis voelt. En ik voel me er ook thuis.

Dus dan maar extra brandstof.
Laatst bijgewerkt door germie op 20-09-23 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt