[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 00:06

Bedankt voor jullie berichten, ik heb al op de site van Evelien gekeken.
Ik heb geen haast met een zadel, ben meer een beetje aan het rondneuzen inderdaad.
Dressuurzadel blijft een probleem, daarbij denk ik ook dat western rijden beter bij hem past.
Zeker gezien zijn medische achtergrond en daardoor zijn mankementen.

Ik longeer hem nu af en toe eens wat, wil dat eigenlijk consequent gaan doen maar het komt er gewoon niet van....
Hij is nu 2 keer behandeld door Nympha Minnaar dat heeft hem echt goed gedaan(paarden dryneedling)

Topic temmen doe ik ook niet aan, wist ook niet eens dat dat kon.
Leuk paardje!

countrygirl4

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:26

Hej, ik zit er ook al een paar jaar over na te denken om western te rijden met mijn paard.
Alleen is er een manier om alvast een start te maken ondanks dat ik nog geen westernzadel/bijhorende heb.

Hoe zijn de meeste begonnen? Het is nl. niet kosteloos om 'zomaar' even over te stappen ;)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:27

Ik ben wel gelijk overgestapt, moest een nieuw zadel en heb daar gebruik van gemaakt. :)

Je kan de basis ook gewoon met engels zadel doen zei mijn instructrice. :)

Balen.. De verzorgster waar ik zo enthousiast over vertelde heeft zojuist afgebeld, ze stopt met mel.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:29

Wat je misschien ook kan doen is vast lessen op een westernbeleerd paard. Zo kan je zien of je het überhaupt wel leuk vind zonder eerst dure dingen aan te moeten schaffen. Plus dat je bij jezelf ook al aan de basis kan sleutelen.

Je beenligging is toch altijd net anders bij een westernzadel dan bij een engels zadel.

countrygirl4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 21:52

okay bedankt voor de antwoorden!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:15

Dagje arthur ook weer overleefd :D
Rieky had dit keer een jong paard onder de kont en gaf uitleg hoe ze de jonge dieren opleiden. Erg leerzaam !

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:19

_Patrick_ schreef:
Dressuurzadel blijft een probleem, daarbij denk ik ook dat western rijden beter bij hem past.
Zeker gezien zijn medische achtergrond en daardoor zijn mankementen.

In welk opzichten bedoel je dat?
Veel mensen roepen dit namelijk omdat ze denken dat western alleen maar rondsjokken
is, en niet veel moeite en inspanning kost. Dan ben je in mijn ogen enkel met een westernzadel
aan het rondsjokken en dat noemen we recreatief rijden.

Echt western rijden is net als dressuur; trainen, inspanning, keihard werken!
En hoe? Ja dat vul je zelf in, losse teugel - strakke teugel ... etc.

Overigens geeft Evelien haar website in mijn ogen geen goed zicht op het aanbod betreft
haar zadels. Ze heeft namelijk véél meer!

@ Mondy,
Oh gaaf!
Ik ga maandag en mijn (ex)-collega en vriendin werkt sinds kort bij Rieky, en die komt maandag
ook gezellig even buurten :D Even bij kletsen!

@ countrygirl,
De stemhulpen, manier van sturen etc - zijn allemaal al dingen die je kan aanleren! :)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:08

Ik denk dat Ted meer bewegingsruimte gaat krijgen met een westernzadel, dan denk ik vooral bij de schouder.
Bij een dressuurzadel heb je dat ook wel maar denk toch anders.
De manier van trainen met western is toch wel anders dan bij de dressuur, wat ik ervan gelezen heb dan.
Ik denk dat dat beter bij hem past, maar we gaan het zien.
Eerst maar eens met grondwerk aan de gang met hem, mogen ook wel een beetje spekkies af.

Ik wil proberen om ook een keer een proeflesje te nemen op een beleerd westernpaard.

Jespri balen dat je verzorgster afbeld.

Denies maandag lekker bijkletsen dat is altijd gezellig.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:15

Afbeelding

Een lieve bokker heeft de foto voor me geüploaded dus kan m showen :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:24

Dr manier is misschien anders. Maar t is nog steeds hard werken. ;)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:31

Hard werken vind ik niet erg, je moet er iets voor over hebben anders heeft t geen zin

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 01:04

cool mondy, heb je ook de presentatie sale paarden gezien?
wilde erg graag gaan kijken, maar moest zelf tot 6 weerken, dus dat ging niet, had willen kijken of er iets voor mij bij zat

wb western en omscholen, heb dus ook eerst wat lessen gehad en bleek dat dat voor mijn paard niet haalbaar ging zijn, daar blijf ik dus dressuur mee rijden, maar er komt nog een keer een westernpaard erbij

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 01:20

xDenies schreef:
@ Mondy,
Oh gaaf!
Ik ga maandag en mijn (ex)-collega en vriendin werkt sinds kort bij Rieky, en die komt maandag

Volgens mij weet ik over wie je het hier hebt... Wil zij komend jaar toevallig cutting gaan rijden?

Ik ga morgenochtend even naar Arthur en hoop daarmee de drukte te vermijden... :7 Heb in ieder geval veeeeeeeeel verzorgingsprodukten nodig :P

@ Mondy: mooi! Daar ga je de show mee stelen hoor!

@_Patrick_: Als ik het goed begrijp heb je dus helemaal geen ervaring met western, maar wil je wel je paard op dit manier gaan beleren? Dat wordt dan nog een flinke uitdaging voor je! De meeste disciplines van western zijn echt net zo technisch en moeilijk (vind ik dan) als hoge dressuur. Ik kan me daarom niet aan de indruk onttrekken dat je het lichtelijk onderschat! Wat eerder werd gezegd is zooo waar: western is niet een kwestie van je teugel losgooien en gaan met die banaan. Wellicht dat ik het helemaal mis heb hoor, maar zo komt het op mij over tot nog toe :o

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 09:07

Hier ook dagje arthurs overleefd. We waren er vrij vroeg en was het nog lekker rustig, naarmate de tijd vorderde werd het steeds drukker, pfff :D Heb sporen en sporenriemen, een bit, een blouse en cowboy magic gescoord. Boots wilde ik wel maar helaas hadden ze mijn maat niet staan van degene die ik wilde (ariat fatbaby)

Werd wel hebberig van al die spullen hoor!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:34

Quibje Nee heb alleen rieky zien rijden :n maar hoorde dat er weinig verkoop paarden waren dit jaar.

_patrick_ samen omscholen kan absoluut lukken hoor maar heel belangrijk is dat er een goede instructrice/instructeur je les kan geven. Je kan er wel een western zadel opgooien en eerst zelf de basis waarvan jij denkt dat t de basis is doen,maar ik denk dat je je dan toch tegen gaat komen op t moment dat je de lessen gaat nemen. Wat is je doel: een western zadel erop omdat je denkt dat dat beter past en dan gewoon recreatief rijden of echt western omscholen ?
Mocht je echt willen omscholen dan er lekker voor gaan hoor, joker en ik hadden beide totaal geen reining ervaring (wel een beetje dr basis al) en zijn nu ook samen verder aan het leren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 11:24

My_Little_P schreef:
xDenies schreef:
@ Mondy,
Oh gaaf!

Volgens mij weet ik over wie je het hier hebt... Wil zij komend jaar toevallig cutting gaan rijden?

Ik ga morgenochtend even naar Arthur en hoop daarmee de drukte te vermijden... :7 Heb in ieder geval veeeeeeeeel verzorgingsprodukten nodig :P
[/quote]

Ooh dat weet ik niet. Volgens mij is dr veulen pas 1,5/2 jaar.
Weet het even niet meer (ondanks dat ik er half bij was die dag XD)

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 13:41

Een uitdaging vind ik juist leuk, Ted houdt ook wel van nieuwe dingen leren.
Ik vind het belangrijkste dat de basis goed komt, daarna zien we verder.
Ik ga ook zeker les nemen en niet zelf wat aanmodderen zoals ik dat noem.
Zadel heb ik ook geen haast mee.
Eerst met grondwerk aan de gang.

Annelot lekker geshopt.

KimmetjeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:17

Gister heerlijk gewinkeld bij Arthur's! Was echt te gek om al die spullen te zien. Boots gekocht sporen en een shirt.
Vandaag weer les gehad het ging echt goed!Annelot heeft foto's gemaakt dus ben benieuwd! :D

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:38

Vandaag ook lekker naar Arthur geweest, maar heb alleen wat verzorgingsproducten gekocht. Is voor mij ook niet zover weg, dus kan altijd even langsgaan. En sale.. Meestal koop ik teveel doordat er sale bij staat, dus echt een koopje is het dan niet meer meer :+

Verder is de osteopaat vandaag bij Sjaak geweest en heeft m behandeld. Was goed, zat alleen achter in de rug, bij het bekken een beetje vast en de rechterschouder heeft ie ook behandeld ivm de spins die wat moeilijker gaan naar rechts. Verder was ie prima-de-luxe in orde!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:40

Fijn dat Sjaak nu weer behandeld is. :) Moet je dan nog de training aanpassen zo vlak na een behandeling?

Ik ben even naar buiten geweest met een stalgenootje...Woody was een beetje fris dus ipv rustig stappen zat ik bijna de hele tijd in jog. _O-

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:44

MLP en KimmetjeG ook lekker geshopt.

Bellatrix op buitenrit gejogd, was er goed weer voor(hier scheen de zon de hele dag)

Vandaag een beetje op stal gerommeld.
Ted en Whis rondgeslingerd.
Verder weinig gedaan heerlijk

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:52

De bak was niet te doen, een grote sloot was het. := Maar op sommige plekken in het bos was het ook echt niet leuk meer hoor...heel modderig en diep...

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:04

Dat rijdt ook niet fijn met al dat gespetter :n

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:05

Nee. :+
Zijn buik was weer goed zwart na het ritje. :=

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:15