Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HumbleTalent schreef:Och dat zit hem niet alleen in reining hoor.. ik bood een full quarter size pad aan en iemand wilde hem kopen voor zijn shetlander..
Cer schreef:Wat ik eigenlijk bedoel is dat het volgens een aantal mensen okee is om een dansende beer te willen als de winst maar genoeg is, en hoe je hem aan het dansen krijgt, maakt niet zo heel veel uit.
essiedepessie schreef:In de tijd van jouw opa hadden ze gewoon geen internet, das t verschil. Als je niet in die kringen van topsport verkeerde, zag je het ook niet.
Lamar schreef:essiedepessie schreef:In de tijd van jouw opa hadden ze gewoon geen internet, das t verschil. Als je niet in die kringen van topsport verkeerde, zag je het ook niet.
Ik had het niet over de trainingsmethode, ik had het over wat er in de Businessclub (voor zover je het vroeger al zo kon noemen) besproken werd door de aanwezige sponsoren na de wedstrijd. Mijn opa zat toen uren met die mensen te keuvelen over de paarden. Tegenwoordig gaat het 5 minuten over de prestatie en vervolgens de rest van de 'afterparty' over de andere zaken die ze doen, beetje netwerken, enz.
Ge_, er zijn nu éénmaal mensen die meer oxytocine aanmaken dan anderen als ze naar een paard kijken, dat wil niet zeggen dat ze slechte leiders zijn.
Ge_Braadslee schreef:Je hebt het over vroeger. Volkomen mee eens. Maar laat het dan ook zoals vroeger. De boel slaat allemaal door nu. Het gaat niet alleen om reining. Tegenwoordig is iedereen ergens tegen of vind dat iets niet kan. Met social media is het heel makkelijk om mensen te manipuleren. Als al die mensen hun zin zouden krijgen is het end zoek, dan heeft niemand een leven meer.
Lamar schreef:essiedepessie schreef:In de tijd van jouw opa hadden ze gewoon geen internet, das t verschil. Als je niet in die kringen van topsport verkeerde, zag je het ook niet.
Ik had het niet over de trainingsmethode, ik had het over wat er in de Businessclub (voor zover je het vroeger al zo kon noemen) besproken werd door de aanwezige sponsoren na de wedstrijd. Mijn opa zat toen uren met die mensen te keuvelen over de paarden. Tegenwoordig gaat het 5 minuten over de prestatie en vervolgens de rest van de 'afterparty' over de andere zaken die ze doen, beetje netwerken, enz.
Ge_, er zijn nu éénmaal mensen die meer oxytocine aanmaken dan anderen als ze naar een paard kijken, dat wil niet zeggen dat ze slechte leiders zijn.
quarterH schreef:joehoe we hebben het hier over reining/western.
vertel mij eens op welke show jij ooit een soort van businessclub hebt gezien????
ik weet dat dit in springen/dresuur wel is ja maar lieve schat, dit hebben we bij de reining niet.
vandaar dat ik ook zwaar twijfel aan die 'alle dure paarden zijn van bedrijven' verhalen. iig NIET in de REININGsport hier.
HumbleTalent schreef:Tja het is ook hun bestaansrecht en ik denk ook dat de meeste paarden niet beter weten dan dit. Die weten allang niet meer van die verre weides waar ze met kuddes op stonden.
Ge_Braadslee schreef:Maar ja, die stomme reiners zoals ik, die snappen daar niks van. Als je een jong paard hoeven uit staat te krabben en die wil met zijn achterbeen je knie naar de klote trappen, dan moet je zeggen, niet doen lieverd ipv een mep verkopen.
Ge_Braadslee schreef:Tsja, dat is de bekende gedachtengang "het ligt altijd aan jou en nooit aan het paard", vreemd dat dat altijd alleen bij paarden wordt gedacht, nooit bij honden, katten etc.
Alsof een paard nooit chagerijnig of narrig kan zijn of vervelend.
Cer schreef:Ge_Braadslee schreef:Maar ja, die stomme reiners zoals ik, die snappen daar niks van. Als je een jong paard hoeven uit staat te krabben en die wil met zijn achterbeen je knie naar de klote trappen, dan moet je zeggen, niet doen lieverd ipv een mep verkopen.
Als een jong paard je wil trappen, heb je ergens iets niet goed gedaan, of je houd zelf van de confrontatie.
En ik ga er voor hey gemak van uit dat je niet bedoelt dat een ieder die geen reining op topniveau rijdt, een dominant paarde heeft?
Romkabouter schreef:claudiaM33 schreef:Ik ben geen stomme reiner maar als een jong paard er maar aan durft te dènken om mijn knie kapot te trappen heeft ie van mij al een flinke trap te pakken hoor!!
misschien dacht het paard van CS dat ook wel. Kun je niet zien he, wat ze denken