[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:53

Het is dan ook nog eens zo dat het normaal is om een paard uit z'n habitat te halen, want duur, ruimte, verwondingen blabla en het is al jaren zo. Paarden zijn 1 van de weinige dieren waar op zo'n niveau mee 'gesport' wordt, en dat is hun enige bestaansrecht eigenlijk, dus wat doe je eraan?

Maar HT dat is niet helemaal wat ik bedoel..

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:01

@Cer nee ik zie nu dat je opmerking ging over "jij snapt het niet".. ik vond mijn beer voorbeeld veel leuker.. haha!

Tja het is ook hun bestaansrecht en ik denk ook dat de meeste paarden niet beter weten dan dit. Die weten allang niet meer van die verre weides waar ze met kuddes op stonden. Die kennen alleen het werkritme en dat vind ik eerlijk gezegd prima. Zolang je goede arbeidsvoorwaarden creëert heb ik niks tegen het zien van een paard als een werkdier/ sportpaard.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:09

Volgens mij snappen een hoop mensen weinig van reining. Je biedt je paard te koop aan als reiningprospect en krijgt mailtjes van of ze geschikt is voor gezellige buitenritjes....
Vandaag weer 1. _-:(

Het is net zo iets als dat ze denken dat country allemaal Ilse de Lange is en er niet zo iets is tegenwoordig als Hank Williams 3. :')

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:15

Och dat zit hem niet alleen in reining hoor.. ik bood een full quarter size pad aan en iemand wilde hem kopen voor zijn shetlander..

Mensen lezen en luisteren niet.. maar dat is weer een hele andere discussie denk ik ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:18

Wat ik eigenlijk bedoel is dat het volgens een aantal mensen okee is om een dansende beer te willen als de winst maar genoeg is, en hoe je hem aan het dansen krijgt, maakt niet zo heel veel uit.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 22:41

HumbleTalent schreef:
Och dat zit hem niet alleen in reining hoor.. ik bood een full quarter size pad aan en iemand wilde hem kopen voor zijn shetlander..

Misschien zit daar wel juist de crux he.
Het geen verstand hebben van....

Als ik al die wijsheid zou hebben als reiner, en ik zou het vertalen naar mijn voetbalcarriere, zat ik ooit bij Ajax ipv bij SLTO, Germaan en AFC..... en al die 4e klasse amateurclubs :roll:

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:19

Cer schreef:
Wat ik eigenlijk bedoel is dat het volgens een aantal mensen okee is om een dansende beer te willen als de winst maar genoeg is, en hoe je hem aan het dansen krijgt, maakt niet zo heel veel uit.

Ja, en die dat niet willen kunnen dan nog altijd een beetje in een bos rondhobbelen met een westernzadel en braggin' hoe goed ze wel niet met hun paarden omgaan, zo natuurlijk.
Een maatje, ja dat is het echt helemaal tegenwoordig. We kunnen niet meer met mensen overweg dus moeten we een ander maatje hebben, een paard of zo.
Die zo een enorme band met hun paard hebben, zo een band dat ze het paard ver boven hun plaatsen, dat ze onderdanig zijn ipv de leider, het is maar net waar je voor kiest, nou ik kies er niet voor, ajuu parapluu.

Maar ja, die stomme reiners zoals ik, die snappen daar niks van. Als je een jong paard hoeven uit staat te krabben en die wil met zijn achterbeen je knie naar de klote trappen, dan moet je zeggen, niet doen lieverd ipv een mep verkopen.
Laatst bijgewerkt door JohnnyReiner op 24-06-11 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:25

essiedepessie schreef:
In de tijd van jouw opa hadden ze gewoon geen internet, das t verschil. Als je niet in die kringen van topsport verkeerde, zag je het ook niet.

Ik had het niet over de trainingsmethode, ik had het over wat er in de Businessclub (voor zover je het vroeger al zo kon noemen) besproken werd door de aanwezige sponsoren na de wedstrijd. Mijn opa zat toen uren met die mensen te keuvelen over de paarden. Tegenwoordig gaat het 5 minuten over de prestatie en vervolgens de rest van de 'afterparty' over de andere zaken die ze doen, beetje netwerken, enz.

Ge_, er zijn nu éénmaal mensen die meer oxytocine aanmaken dan anderen als ze naar een paard kijken, dat wil niet zeggen dat ze slechte leiders zijn.

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:34

Lamar schreef:
essiedepessie schreef:
In de tijd van jouw opa hadden ze gewoon geen internet, das t verschil. Als je niet in die kringen van topsport verkeerde, zag je het ook niet.

Ik had het niet over de trainingsmethode, ik had het over wat er in de Businessclub (voor zover je het vroeger al zo kon noemen) besproken werd door de aanwezige sponsoren na de wedstrijd. Mijn opa zat toen uren met die mensen te keuvelen over de paarden. Tegenwoordig gaat het 5 minuten over de prestatie en vervolgens de rest van de 'afterparty' over de andere zaken die ze doen, beetje netwerken, enz.

Ge_, er zijn nu éénmaal mensen die meer oxytocine aanmaken dan anderen als ze naar een paard kijken, dat wil niet zeggen dat ze slechte leiders zijn.

Je hebt het over vroeger. Volkomen mee eens. Maar laat het dan ook zoals vroeger. De boel slaat allemaal door nu. Het gaat niet alleen om reining. Tegenwoordig is iedereen ergens tegen of vind dat iets niet kan. Met social media is het heel makkelijk om mensen te manipuleren. Als al die mensen hun zin zouden krijgen is het end zoek, dan heeft niemand een leven meer.
Als iets een probleem is waar iemand zich aan stoort, dan moet het maar verboden worden of er moeten nieuwe regels komen.
Want dat willen die mensen die zich daar aan storen. Maar dat is dus niet te doen. Als je er goed over nadenkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:40

Ge_Braadslee schreef:
Je hebt het over vroeger. Volkomen mee eens. Maar laat het dan ook zoals vroeger. De boel slaat allemaal door nu. Het gaat niet alleen om reining. Tegenwoordig is iedereen ergens tegen of vind dat iets niet kan. Met social media is het heel makkelijk om mensen te manipuleren. Als al die mensen hun zin zouden krijgen is het end zoek, dan heeft niemand een leven meer.

Maar vind je dan niet dat wij mensen, als heerser over de dieren, een speciale verantwoordelijkheid hebben? Dat we er voor uit moeten kijken dat we geen misbruik van ze gaan maken (en dat bedoel ik in alle dierensectoren dus ook de slachtconsumptiedieren).
Jij bent nu wel als mens geboren maar dat had ook anders kunnen zijn.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 00:02

Vroegah had je paardenmensen, tegeswoordig heul veul mensen met paarden..die beter een crossmotor hadden kunnen kopen. Dat ding moet het gewoon doen....
Was het maar zo eenvoudig. Sorry no offence,maar het gros kan gewoon niet goed genoeg rijden of begrijpt onvoldoende van paarden om hun ambities waar te kunnen maken.
Dus vervalt men in frustratie en geeft het dier op zijn donder,want hij heeft de pedigree,is bij die trainer geweest,kost dat in de maand. Wees ff re-eel en kijk ff wat er allemaal te koop staat met problemen.
Al die paarden zijn alllemaal niet goed of ontbreekt het aan kennis? Verreweg de meeste paarden met een goede reining afstamming die te koop angeboden worden doen het gewoon niet meer. Toeval?
Of misschien toch de manier van omgang met die prospects.
Ik heb persoonlijk weinig waardering voor die stallen waar de 1 na de ander uitvalt met blessures of zgn niet goed genoeg is omdat de trainer in kwestie niet bij machte is om het dier gedegen te trainen,ipv snel ff
,,wedstrijd klaar'' te schoppen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 00:41

Lamar schreef:
essiedepessie schreef:

joehoe we hebben het hier over reining/western.
vertel mij eens op welke show jij ooit een soort van businessclub hebt gezien????
ik weet dat dit in springen/dresuur wel is ja maar lieve schat, dit hebben we bij de reining niet.

vandaar dat ik ook zwaar twijfel aan die 'alle dure paarden zijn van bedrijven' verhalen. iig NIET in de REININGsport hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 01:30

quarterH schreef:
joehoe we hebben het hier over reining/western.
vertel mij eens op welke show jij ooit een soort van businessclub hebt gezien????
ik weet dat dit in springen/dresuur wel is ja maar lieve schat, dit hebben we bij de reining niet.

vandaar dat ik ook zwaar twijfel aan die 'alle dure paarden zijn van bedrijven' verhalen. iig NIET in de REININGsport hier.

Oh, ga jij naar alle topsportwedstrijden ter wereld dan?
Hier in nederland hebben we heus niet de allerbeste westernpaarden.
Of dacht je dat wij met de motortopsport sponsoring ook alleen maar in nederland blijven hangen? Dacht je dat sponsoren ieder weekend zin en tijd hebben om hun privéleven op te geven om ieder wedstrijdje af te klepperen?
Dat zijn niet die feestjes die later in een tent gegeven worden hoor, die mensen verzamelen zich in een aparte ruimte, daar krijg je als buitenstaander meestal helemaal niks van mee. En het zijn er geen 100 als je dat denkt. Soms zit je maar met 3 of 4 man aan tafel.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 10:17

Ja ik kom met regelmaaat op grote internationale reining wedstrijden. En jij? Ben jij er ooit geweest? Want ik denk dat je een aanname doet vanuit de engelse sport en nog nooit een futurity van dichtbij hebt gezien.

Ik snap wel wat jij bedoeld hoor kken het principe en heb er wel eens bij gezeten op het jim. Maar het pakkenvolk zie je niet op een nrha show.

Maar goed het gaat way off topic.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:17

Volgens mij was het paard in kwestie niet van Craig Schmersal? ;)

HumbleTalent schreef:
Tja het is ook hun bestaansrecht en ik denk ook dat de meeste paarden niet beter weten dan dit. Die weten allang niet meer van die verre weides waar ze met kuddes op stonden.

Voor iemand die verstand van paarden zegt te hebben, zeg je best rare dingen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:00

Ge_Braadslee schreef:
Maar ja, die stomme reiners zoals ik, die snappen daar niks van. Als je een jong paard hoeven uit staat te krabben en die wil met zijn achterbeen je knie naar de klote trappen, dan moet je zeggen, niet doen lieverd ipv een mep verkopen.

Als een jong paard je wil trappen, heb je ergens iets niet goed gedaan, of je houd zelf van de confrontatie.

En ik ga er voor hey gemak van uit dat je niet bedoelt dat een ieder die geen reining op topniveau rijdt, een dominant paarde heeft?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:52

Omdat ik ook eens iets positiefs wil plaatsen over reining ipv gezaag over rotte trainers, prospects die kapot zijn, het niet meer willen doen enz.

Vorig weekend weer een zeer geslaagde summer slide van de drha gehad.
Drie dagen reining (dikke 400 starts) van smorgens half 9 nonstop door tot savonds dik na tienen in een goede, gezellige sfeer.
Vrijwilligers die hun benen uit hun lijf hebben gelopen, beginners en open ruiters die allen het naar de zin hadden. In de losrijbak geen rottigheid gespot waar toch wel het meeste publiek te vinden was. Ja het was een geslaagd weekend evenals de vorige shows met allemaal aardige, eensgezinde mensen uit NL, B en D die allemaal hun hele hebben en houwen in hun liefhebberij reining en hun kostbare paarden steken.
En nu de Nederlandse ruiters die dit weekend naar Zwitzerland abreizen voor het EK (ja ook mensen van hier op bokt) met toch goed presterende paarden die de 10 al ruimschoots gepasseerd zijn en het nog steeds doen. zet hem op daar mensen, Veel succes *\o/*

reinen is leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 13:57

idd wij hebben eigenlijk alleen maar bij de losrijbak gestaan, vond het hartstikke leuk. heel af en toe een ruiter ertussen waarvan ik dacht van :? maar meer onhandigheid dan gemeenheid was dat dan. over het algemeen hele leuke combis gezien!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:33

krijgen we dat weer ; :roll: als het paard trapt, ligt het aan de baas.
tuurlijk. >;)
ik zal het afleren met clickertraining,suikerklontjes en boomknuffelen :j

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:44

Tsja, dat is de bekende gedachtengang "het ligt altijd aan jou en nooit aan het paard", vreemd dat dat altijd alleen bij paarden wordt gedacht, nooit bij honden, katten etc.

Alsof een paard nooit chagerijnig of narrig kan zijn of vervelend.

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:52

spicegirl schreef:
krijgen we dat weer ; :roll: als het paard trapt, ligt het aan de baas.
tuurlijk. >;)
ik zal het afleren met clickertraining,suikerklontjes en boomknuffelen :j

:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 17:25

Ge_Braadslee schreef:
Tsja, dat is de bekende gedachtengang "het ligt altijd aan jou en nooit aan het paard", vreemd dat dat altijd alleen bij paarden wordt gedacht, nooit bij honden, katten etc.

Alsof een paard nooit chagerijnig of narrig kan zijn of vervelend.

Ow dat is juist bij honden heel vaak het geval, de baasjes moeten vaak meer getraind worden dan de hond.

claudiaM33Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:26

Cer schreef:
Ge_Braadslee schreef:

Als een jong paard je wil trappen, heb je ergens iets niet goed gedaan, of je houd zelf van de confrontatie.

En ik ga er voor hey gemak van uit dat je niet bedoelt dat een ieder die geen reining op topniveau rijdt, een dominant paarde heeft?

Ik ben geen stomme reiner maar als een jong paard er maar aan durft te dènken om mijn knie kapot te trappen heeft ie van mij al een flinke trap te pakken hoor!!

Alleen word ik niet grof in mijn hulpen als het om rijden gaat.......

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:38

claudiaM33 schreef:
Ik ben geen stomme reiner maar als een jong paard er maar aan durft te dènken om mijn knie kapot te trappen heeft ie van mij al een flinke trap te pakken hoor!!

misschien dacht het paard van CS dat ook wel. Kun je niet zien he, wat ze denken :P

claudiaM33Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 23:14

Romkabouter schreef:
claudiaM33 schreef:

misschien dacht het paard van CS dat ook wel. Kun je niet zien he, wat ze denken :P

Nou ik denk dat dit dus DE verklaring is van zijn rijden in het filmpje, hahahaha!!!! :j