[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:42

Mijn vraag was voor sevke bedoeld :+

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:46

Wat een prachtige foto Daihyo, waar is dat als ik mag vragen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 12:53

Dat is bij de Posbank. Bovenaan de zandvlakte waar je uit kan kijken richting Duitsland.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 14:44

Daihyo schreef:

Het is toch erg als ik zonder terug te scrollen weet wie er op je reageert :')

Super gave rope foto Sevke!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 15:38

Daihyo schreef:

hihi :+

Ja, hoor, dat doen we soms. Wacht ff... Ik zoek even een plaatje.
Ook op show in Kreuth bv, daar kun je heerlijk buitenrijden. Zo zalig voor de paardjes om eens te ontspannen. Ook in Lier, daar heb je een renbaan. Vindt Shaggy ook zalig om eens de beentjes te strekken.
Het is niet dat onze paardjes enkel een wedstrijdbak zien. Ze komen ook beide dagelijks de hele dag op de wei.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 15:40

Oh zo bedoelde ik het niet hoor. Maar meer omdat je aangaf jaloers te zijn op uitrijmogelijkheden vroeg ik me af of en hoe je dat deed.
Renbaan lijkt me ook heel tof. Gewoon even lekker ongecompliceerd gas geven.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 15:41

Afbeelding
Hubby met Shaggy en onze dochter met haar Paintje. Lekker op buitenrit. :D

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 15:45

Daihyo schreef:
Oh zo bedoelde ik het niet hoor. Maar meer omdat je aangaf jaloers te zijn op uitrijmogelijkheden vroeg ik me af of en hoe je dat deed.
Renbaan lijkt me ook heel tof. Gewoon even lekker ongecompliceerd gas geven.

De hengsten staan in Itegem. Daar is het leuk om buiten te gaan rijden. Veel mogelijkheden. Bij ons thuis hebben we ook buitenrijpaarden (een gepensioneerde reiner en mijn veel te dikke IJs), maar daar zijn de mogelijkheden veel minder. Je moet eerst 30 minuten over het asfalt sloffen voor je in het veld bent.
En dan zie ik mij op de moeite. Er zijn ook maar een stuk of 3 leuke ritjes te doen. Wel meer als je uren de tijd hebt, maar zo voor een uurtje of zo zijn de mogelijkheden erg beperkt. Het lijkt mij zo super leuk om aan een uitrijgebied te staan. Gewoon zadelen en hup, het bos of veld in. Dat kan bij ons helaas niet. -O-

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 19:46

Bij ons moet je ook met de trailer weg wil je buiten kunnen rijden. Het landschap is hier heel anders ingericht dan in Nederland en je hebt eigenlijk geen zij of zandweggetjes meer. Het zijn allemaal omheinde percelen met geasfalteerde wegen (waar men hard rijdt). Tenzij je bos op eigen terrein hebt moet je met de trailer naar een state park (wat dan ook heel normaal is en mensen in het weekend vaak doen).

Ik ben zaterdag met een vriendin mee geweest. Een state park met een wetland en een dryland. Heel fijn dat ik hier kan rijden, want sinds Tulip verhuisd is heb ik geen verzorgpaarden meer waar ik op kan rijden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 20:55

Hier nu nog gezegend met een privé bos/crossterrein :o

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-23 20:58

Ik woon pal aan de Veluwe. Maar dan weer geen paard om er doorheen te rijden :+

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 00:21

@Zertab: Pas maar op, dadelijk komen we allemaal bij jou op stal staan!
@Daihyo: Dat past zo in een nummer van Alanis Morisette! Maar met een beetje geluk kun je volgend jaar toch wel naar buiten?

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 05:16

Mijn stal is zo een plek in het bos aan ruiterroutes :j we hebben uberhaupt geen faciliteiten (geen bak of longeercirkel) dus je enige optie is naar buiten.

Met T kwam ik nooit ver vanwege de artrose maar met Scarlett ben ik langzaam beetje de paden aan het ontdekken :D binnenkort als ik tijd heb even een nieuw pad uitproberen

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 07:21

Hier op 5 min stappen van een klein bos. Je kan daar een goed uur doorheen rijden in verschillende gangen. Je kan ook "naar achter" maar moet daarna een stukje over de weg.

Je kan ook de andere kant op, richting t Appeltje heet het daar. Ook leuk maar met een stukje weg eerst. Daarna ruiterpad, oversteken en dan een enorm ruiterpad. Als je hier heen gaat ben je zo 2 tot 3 uur onderweg. Vanuit hier kan je ook weer naar andere uitrijroutes en ben je nog langer onderweg.

Naar t Appeltje is voor mij een uitdaging vanwege mijn lichaam, dus dat plan ik echt. Maar hier gewoon in t bos/heide doen we regelmatig :)

En anders plannen we een ritje met de trailer naar Burgh Haamstede ofzo.

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 07:47

Buitenrijden doe ik ook echt heel graag! Ik woon aan de Lemelerberg, prachtig gebied. Maar net zoals Daihyo geen rijpaard :+

Wel rijd ik een paar paarden van andere mensen waarvan ik er met 2 ook naar buiten kan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 07:48

Met de trailer kun je hier alle kanten op. Binnen een half uurtje sta je in Gasselte, Gieten, enz. Zuidlaren is 17km, daar is ook bos, maar dat vind ik niet zo bijzonder. Net als Annen.

Ik heb ook wel eens dagtochten gemaakt met mijn paard. Maar ook nog wel eens verder weg richting Geeuwerbrug e.d. Dan moet je 45 minuten met de trailer ongeveer.

Zijen is ook iets van 15km.
Vanuit Vries kan ik ook richting Zijen, maar meestal rij ik dan een ronde Vries. Ik moet een stukje langs de weg, kom dan bij het meisje van Yde waar zandpaden zijn. Dan kom ik weer op een stuk weg, met her en der een berm achter een sloot waar je dus kunt rijden, dan weer een stuk saaie weg en dan ben ik in Vries en kom ik langs de vroegere Eswal manege. 1 van de binnenbakken staat vol caravans zag ik laatst. Zo zonde. ;)

Als ik mijn paard zou stallen waar ik woon, dan heb je gewoon geen buienrij opties, alleen wat fietspaden door weilanden. Het bos bij mijn huis wordt wel in gereden, maar mag officieel niet (heb ik vroeger ook wel gedaan).

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 08:21

juniper schreef:
@Zertab: Pas maar op, dadelijk komen we allemaal bij jou op stal staan!
@Daihyo: Dat past zo in een nummer van Alanis Morisette! Maar met een beetje geluk kun je volgend jaar toch wel naar buiten?

Zou het niet aanraden... allemaal dressuur/spring ruiters wiens paarden van porselein zijn en dus minimaal buiten komen :(
Plus het is gewoon echt paasei duur om te stallen :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 08:51

Nu word ik wel nieuwsgierig naar de website van de stal waar je staat, haha. Even gluren bij de buren zeg maar. Want het klinkt wel heel luxe.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 09:00

Op mijn nieuwe stal heb ik Marienwaard dichtbij. Eerst door het dorp heen en dan onder de snelweg door.
Ik heb nog niet echt buiten gereden daar, maar mijn bijrijder wel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 09:04

germie schreef:
Nu word ik wel nieuwsgierig naar de website van de stal waar je staat, haha. Even gluren bij de buren zeg maar. Want het klinkt wel heel luxe.

Luxe voor de mens dan. Maar voor de paarden….

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 09:36

Daihyo schreef:
germie schreef:

Ja klopt.
Ik sta niet luxe, maar wel mijn paard in de zomer en ook nu nog 7*24 buiten. Straks wordt het wel te nat helaas en dan moeten ze 's nachts op stal.
Maar wel een buitenbak die altijd te gebruiken is. Helaas wel zonder verlichting.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 10:19

Daihyo schreef:
germie schreef:

Dit dus

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 11:25

Ik kies ook voor luxe voor de paarden. Zij zijn daar meer uur per dag dan ik :D
Maar goed, hier is het voor de mens dan ook wel wat primitief. Aan de andere kant: het went en je wordt wel innovatief :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 13:46

Ik heb soort van beide: het feit dat ik hier de paarden aan huis heb maakt het voor mij heel luxe :j ik heb een buitenbak met verlichting die 90% van de tijd goed te gebruiken is. De paarden staan 24/7 buiten met schuilstal, verharding, paddock en toegang tot een weiland. En binnen een paar honderd meter stappen zit ik in het bos, de zandwegen beginnen 100 meter verderop. Er zijn hier meerdere natuurgebieden waar je heen kunt te paard. Geen uitgestrekte beroemde gebieden, maar wel mooi.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 14:39

Dat klinkt wel perfect!!