[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 17:51

Echt hoor. Wil je je niet vervelen en altijd zorgen maken: koop een paard :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 18:16

Daihyo schreef:

Of 2.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 19:49

Daihyo schreef:

Naast dat het een klap geld en tijd kost, nog een reden voor mij om geen paard te kopen. Ik zou me echt constant zorgen maken :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 20:20

miereneter schreef:
Dan passen jullie perfect bij elkaar, Sirius!

Jongens, ik mag in oktober op koeienclinic bij Wendy van Osch. Er viel iemand uit en ik mocht in het gat springen. Heb er enorm veel zin in en vind het ook een tikje spannend, want nog nooit gedaan. Heb uiteraard alle filmpjes op YouTube zitten kijken. Gelukkig lees ik op Bokt dat Wendy een enorm fijn mens is, dus daar hoop ik dan maar op :o :D .

Wat leuk, ik dacht al dat jij het was! Gezellig! Enne, ik heb het ook nog nooit gedaan hoor. Ben heel benieuwd.

@sevke: wauw, wat een resultaten weer! Maar dat kan eigenlijk ook niet anders met zulke paarden, natuurlijk :D

@daihyo: leuke hobby he... wel fijn dat je in ieder geval die camera hebt daar :j
xDenies schreef:
Zertab schreef:
En het dan allemaal gek vinden dat de paardensport zo onder vuur ligt... als er mensen zijn die dit blijven doen met deze temperaturen :(

Ik was van de week ook heel verbaasd dat ik iemand met de hond zag fietsen. Ja oké het was ochtend, maar het was toen al 26 graden 's ochtends .... |o |o

Tja... afgelopen weekend was hier een crosswedstrijd. Weliswaar maatregelen getroffen, maar ik had geen zin om te gaan kijken, ik wil dit niet meer steunen op deze manier. Mijn eigen paarden stonden gewoon te zweten in de stal.
En dan maken ze er zo'n bericht van https://www.tubantia.nl/berkelland/op-d ... ~af2cb0b5/
Tja, zo geven we de tegenstanders van de paardensport ook wel heel veel munitie he -O-

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 20:56

Ik heb ook eens een clinic bij Wendy gedaan en was echt super leuk! Ze houd ook echt rekening met bangere paarden, die mogen dan eerst samen met een lespaard enzo.

Ik maak mij soms zoveel zorgen dat ik twijfel of ik er na deze nog 1 neem. Ik heb een camera opgehangen zodat ik ieder moment kan kijken. Dat heeft me wel veel rust bezorgd. Soms werd ik snachts wakker met het idee van ´hopelijk is er niks´ en kon dan ook niet meer slapen tot ik ging kijken 8)7 :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 22:19

Ja die camera geeft inderdaad rust. Maar voor ik naar bed ga kijk in even en zodra ik wakker ben weer.
En er is sociale controle. Vanmiddag kreeg ik een appje over het draad en de gebroken paal. Die had ik zelf nog niet gezien. Dus ook heel fijn.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 16:54

Weer lekker een ego post maar vandaag had ik éindelijk weer les na, ik weet niet hoe lang! En wat was het tof!
Ik heb zelf al goed vooruitgang geboekt maar we hebben weer genoeg om aan te werken. Het meer recht maken, vierkantjes rijden, hele kleine vierkantjes rijden, stelling in mini cirkels (dus paard recht tussen je benen), wat hands voor de rollback en wat meer hands voor de spin. En god toen draaide we ineens heel fanatiek échte spins.

Je had me moeten zien stralen op die pony (nadat ik weer alles een beetje recht kon zien). Ik ben nog aan het na glunderen, god t wordt ooit nog wat!

Een kleine still uit t filmpje. Filmpjes kan ik hier niet plaatsen, sorry.

Afbeelding

Ohja en wie ooit zei dat paardrijden simpel is .. Binnenhand, buitenhand, binnen been openen, buitenbeen bumpen. Links voor. Rechts achter. Ondersteboven en nu rechtdoor. :Y) (even lekker uitvergroot maar ik had soms storing in m'n hoofd :') )

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 17:33

Het word moeilijk zodra je van zitten naar rijden gaat :P Fijn dat je les zo goed ging!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 17:40

Ik snap helemaal hoe je je voelt hoor! En je kan je filmpje uploaden op YT en dan hier posten. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 17:55

Nou normaal zit ik ook niet alleen maar, maar dit is toch weer andere koek dan zelf rijden hoor :P

Ohja dat kan ik eventueel naar kijken!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:24

Filmpje zouden sommigen wel leuk vinden O:) .

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 18:54

Klinkt fijn Denies :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 19:39

Het was zeker fijn! Heb er echt van genoten en nu in november weer proberen te plannen.

Het filmpje is echt niet noemenswaardig haha :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 19:45

Haha okee prima hoor. :D

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 03:29

Zo, mijn speklap is zadelmak.
Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 07:12

Ik zie nog geen zadel, haha.

Hier morgen weer rijden, dan heeft paardlief hele week rust gehad. Binnenkort maar weer eens een lesje.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 09:26

juniper schreef:
[ [url=m/2XpASt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knappe Tulip! <3

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 17:43

Zertab schreef:
juniper schreef:

Knappe Tulip! <3

Dankjewel! Sinds onze les vorige week en de oefeningen van Tristan Tucker gaat het alweer een stuk beter. Het dekje gaf ze niks om, maar ze is dan ook winterdekens en handschoenen gewend. Als het goed blijft gaan ga ik haar binnenkort de longeersingel laten zien.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 18:57

Knapperd! Ze ziet er goed uit. Die kleur staat haar ook prachtig <3

Wat fijn Denies! Echt heel fijn dat jullie weer helemaal back on track zijn.

Noura had vandaag springveren :+
Dan daagt ze die kleine uit, begint te bokken (en doet heel erg haar best om hem te ontwijken), gillen en rennen. Ze creëert haar eigen excuus om ff gek te doen _O-

Ximo doet aan passive physio met de zonnebloemen

Ze staan dagelijks een paar uurtjes op de wei en verder op de track met hooi. Ik heb altijd minimaal 6 hooiplaatsen, maar meestal meer. En 2 soorten hooi: zoet weidehooi en arm graszaadhooi. Op een paar plekken, die elke keer wisselen, meng ik het en op de andere plekken is er alleen graszaadhooi als buikvulling. Dit om bewegen te stimuleren. Het helpt om vooral Jim niet moddervet te laten worden. Maar dat ziet er dus zo uit :+

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 20:02

Ze hebben het maar goed bij jou! Ik kan nog steeds niet geloven dat Noura al zo groot is :P

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 20:23

Haha ja ze is al zeker 10cm hoger dan Jim :D
Ik vind het ook bizar snel gegaan. Maar tegelijkertijd kan ze ook echt nog heel jong doen. Ach, ze mag dat. Af en toe moet ze even in het gelid en de rest van de dag… zie boven :')

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 20:50

Ja precies, af en toe luisteren maar voornamelijk paard zijn!

Skyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 21:45

Ik ben hier weer even met een vraag.
Ik heb een quarter merrie met papier en zou ze graag willen laten dekken door een paint. Bedoeling is om een veulen met vlekken uit te komen maarja fokken is gokken dus het kan evengoed ook effen worden. Nu was mij verteld dat een bont veulen dan met de dekbon het apha in kan maar wat als het effen is? Wordt dit veulen dan een 'effen' paint? Want die bestaan dan ook weer al vermoed ik dat die dan uit 2 paint ouders komen? Of zit ik dan met een veulen zonder papier?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 22:29

Skyla schreef:
Ik ben hier weer even met een vraag.
Ik heb een quarter merrie met papier en zou ze graag willen laten dekken door een paint. Bedoeling is om een veulen met vlekken uit te komen maarja fokken is gokken dus het kan evengoed ook effen worden. Nu was mij verteld dat een bont veulen dan met de dekbon het apha in kan maar wat als het effen is? Wordt dit veulen dan een 'effen' paint? Want die bestaan dan ook weer al vermoed ik dat die dan uit 2 paint ouders komen? Of zit ik dan met een veulen zonder papier?

Als ze beiden papier hebben wordt het veulen ingeschreven als solid (zonder vlekken en voldoet ook niet aan bepaalde kenmerken/eisen) of regular paint. Maar linksom of rechtsom kun je wel gewoon papier krijgen.
Je hebt ook homozygoot hengsten, die vererven sowieso bont. Maar dan moet je kijken of de hengst past bij het fokdoel dat je voor ogen hebt.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 06:38

Skyla ik zou zeker kijken of je een passende hengst kan vinden die homozygoot is ook al omdat dat je bij paint wedstrijden met een solid paint in klassen moet starten voor solid paints. Daar zijn er minder van en minder starts, een solid paint heeft om die reden minder waarde dan een regular bij de verkoop.