Heb 2 weken niet gereden dus we moeten weer even elkaar door hebben...maar het gaat iets beter.
emmaudb
Geplaatst: 19-12-16 18:55
Nou ik heb alle kaarten af. Zo nog even bestellen. Lekker laat weer maargoed. Spulletjes voor het andere krijg ik morgen denk ik. De kaart met de Shetlander op stal is zoo schattig
Kifrahorse gisteravond langs geweest! Mijn verzorgster en ik vonden de Freemax allebei een erg fijn zadel maar we moesten er wel goed aan wennen na driekwart jaar zonder zadel te hebben gereden. De 16" short buffel met forkmaat 4 en edges is in bestelling inmiddels. Moet alleen nog even kijken qua pad, dus of ik er eentje bij Kifra bestel of zelf ff ga zoeken. Het is echt enorm belangrijk dat hij dus die ruggengraadvrijheid heeft en met mijn Lakotapad gaat hij aan de schuif helaas. Waarom is mij niet helemaal duidelijk... Met de Kifrapad schoof hij zo goed als niet en zelfs met een losse singel ( vergeten aan te singelen) bleef hij goed liggen.
Daihyo
Geplaatst: 20-12-16 13:01
Ik heb nog een HAF pad liggen met een sympanova onderkant. Jim reageert er niet lekker op (reageert allergisch op kunsstof, ik heb alleen wolvilt). Misschien is dat wat?
Als Manny al last (schuurhaartjes) krijgt van gewoon wol lijkt me een sympanova al helemaal geen goed plan. Denk dat ik ook maar voor wolvilt ga Hij had nooit ergens last van bij mijn katoenen dekjes, alleen dat heeft de westernsport niet dus moet ik wat anders vinden. Denk dat het wolvilt het dichtst bij komt. Rijd jij trouwens met een gewone pad Amanda? Of heb jij een speciale met inlages?
Skito valt een beetje buiten mijn budget DD, als ik er eentje ergens aangeboden zie worden ga ik er even achteraan. Ze lijken me idd wel prima!
Ik rijd nu met een Diamond Wool pad met inlages. Maar heb ook met mijn Mayatex pad gereden. Geen inlages, maar wel ruggengraat vrijheid. Die is alleen te lang voor onder de Freemax helaas. Beiden zijn van wolvilt. Fijn spul en geen allergische reacties. Voor mij ook niet anders meer. Wel jammer, want de HAF pad ligt wel echt super fijn onder mijn zadel.
Welke Diamond wool heb je Amanda, die relief ? Wat een keuze is er op de markt... Ik krijg het zadel volgende week al! Wauw! Ik vraag haar dan ook even om die pads, dat ze er een paar meeneemt en dat we even kunnen passen. Dan ga ik gewoon voor een egale zwarte en haal er wat blankets bij, bij Arthur Het gaat er om dat ik er gewoon eentje heb als ik het zadel krijg, ik kan daarna altijd nog aan de experimenteer
Ja, de relief inderdaad. Nadeel vind ik dat het 6 inlages zijn. Ik zou liever 1 inlage hebben, tenzij het nodig is om specifiek op 1 plek op te vullen. Maar goed, voor nu is hij wel heel fijn
Kitty heeft momenteel ook andere kleurtjes en de naam kifra staat daar niet op de zijkant. Ze zijn iets goedkoper doordat de inlagen er apart bij moeten en ze vindt ze zelf minder mooi afgewerkt als de normale kifrapad. Ik heb ze ook besteld, alleen hoef ik er geen inlagen bij, omdat die van de andere pad erin passen, die moeten voor het wassen er toch uit, dus kan ik net zo goed gaan wisselen.
Ik ga wel voor een normale kifrapad. Heb die nieuwe inderdaad ook gezien en vond 'm niet zo mooi. Hij had onderaan ook gewoon katoen ipv lamswol. Verder niks, was net een engels dekje :p Dus doe mij maar de 'ouderwetse' pad-look met flinke inlages zoals zij die zelf ook had, maar dan niet in het paars Gewoon zwart will do haha!