[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 22:15

Goud waard, dat soort paarden <3

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 00:05

Super gaaf die foto’s!! Mooie outfit ook!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:22

Daihyo schreef:

Klopt, daarom ben ik ook zo blij met de mijne, niets is te gek. Heeft ook al meerdere ruiters geholpen.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 17:37

Dan passen jullie perfect bij elkaar, Sirius!

Jongens, ik mag in oktober op koeienclinic bij Wendy van Osch. Er viel iemand uit en ik mocht in het gat springen. Heb er enorm veel zin in en vind het ook een tikje spannend, want nog nooit gedaan. Heb uiteraard alle filmpjes op YouTube zitten kijken. Gelukkig lees ik op Bokt dat Wendy een enorm fijn mens is, dus daar hoop ik dan maar op :o :D .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 17:41

Ja leuk!! :)) Ik ga mee met camera. :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 17:49

Bellatrix schreef:
Ja leuk!! :)) Ik ga mee met camera. :D

Das niet die van ons heh. Of heb ik wat gemist.
Of je gaat natuurlijk dan ook, dan kan natuurlijk :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-23 17:51

Oh haha! Dat dacht ik even. :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 17:51

germie schreef:
Nog wat koeienspam, haha. Was leuk om eens te doen. Paard was overigens helemaal kapot, terwijl we niet echt ruig gereden hebben of snel. Het tempo van rijden lag rond de 6km/uur. Maar de indrukken doen ook veel denk ik. Direct toen we van stal reden had ze al zoiets van er staat wat te gebeuren. :D

[ [url=m/70GzlV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dcfV7h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar uhm het kan aan mij liggen maar het was hier ruim 32-36 graden en vreselijk benauwd. Dus ik snap zo'n zeiknat paard wel. Spannend + extreme hitte en toch bewegen (ik zie galop immers).
Zou niet mijn keus zijn geweest, maar fijn dat t gelukt is. Een ervaring rijker.

Om die lasso moest ik wel lachen :')

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 18:58

Ik ben echt slecht in meekletsen, maar ik zag de foto’s van Sirius, wat een gave foto’s!!! Prachtig hoor!

En ik zag voorbij komen dat Emma langzaam aan weer met Nova bezig kan, tof zeg en wat een mooie set heb je!!

Miereneter, volgens mij ga je met mij mee 7okt? :)

24 september ben ik nog in twijfel of ik naar een wedstrijd ga inhand trail of naar een trail tuin bij de magnolia ranch. Probleempje met ik kan niet kiezen…..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 18:58

germie schreef:
Daihyo schreef:

Klopt, daarom ben ik ook zo blij met de mijne, niets is te gek. Heeft ook al meerdere ruiters geholpen.

Ik doelde eigenlijk op die van Sirius.
Die van jou overigens ook, maar dan meer wat Denise zegt. Braaf paard, maar met die hitte… Zelfs in de avond was het nog warm.
Ik had bedankt omwille van mijn paarden.

Mijn paarden hebben weinig gedaan. Wat stukjes gewandeld, maar verder vooral niks. Ze konden wat langer op de wei (hebben beperkt weidegang). Een paar weken terug heeft Jim gaskoliek gehad van nat gras, dus ik heb voorzichtig weer opgebouwd.
Noura heeft de zonnebloemen ontdekt. Waar ze er ook maar bij kan eet ze ze op. En dat mag ook, dat was precies de bedoeling.

Afbeelding

En verder doen ze vooral dit
Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:13

Gerliev schreef:
Ik ben echt slecht in meekletsen, maar ik zag de foto’s van Sirius, wat een gave foto’s!!! Prachtig hoor!

En ik zag voorbij komen dat Emma langzaam aan weer met Nova bezig kan, tof zeg en wat een mooie set heb je!!

Miereneter, volgens mij ga je met mij mee 7okt? :)

24 september ben ik nog in twijfel of ik naar een wedstrijd ga inhand trail of naar een trail tuin bij de magnolia ranch. Probleempje met ik kan niet kiezen…..

Ja, denk het, ik kende je boktnaam nog niet :Y) . Ik verheug me intens! Dus inderdaad niet met de groep van Denies, daar sta ik nog reserve. Maar wel dankzij die groepsapp!
Klinken inderdaad allebei heel leuk, je opties de 24e. Waar is de wedstrijd?

Je plekje is echt prachtig, Daihyo.

De mijne heeft ook deze hele tropische week stilgestaan. Mag ook best, het was bloedheet en ik wil dat hij nog lang meegaat. Morgen gaan we weer eens aan het werk.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:10

Doet er iemand mee aan de WRAN wedstr in Someren eind vdeze maand?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:41

Hier was het geen 30 graden gelukkig. Absolute noorden van het land. Meer dan 26.5 niet gezien overdag gelukkig, en dit was in de avond dus nog wat koeler. Met beetje wind. Het midden en zuiden was zondag veel heter. Maar het was niet koud. En daarna lekker beiden gedouched. Bij 32 graden rij ik ook niet. Wedstrijden gingen wel door, heb wat op fb voorbij zien komen qua knhs wedstrijden.

Het heeft hier vandaag flink geregend. Met onweer. Maar een goede nazomer mag van mij echt nog wel. 25 graden is lekker.
Komend weekend weer rijden is het plan. Morgen maar 18 graden meer zegt het weerbericht.

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:55

Daihyo, heerlijk, hoelang staan ze normaal bij jou op het gras?

Miereneter wedstrijd is in Stadskanaal dacht ik.

WRAN ga ik niet heen… is hier iemand wel eens in de trailtuin van de Magnolia Ranch geweest?

De paardjes hier waren lekker fris nu het weer wat koeler is! :)
Afbeelding

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:55

germie schreef:
Hier was het geen 30 graden gelukkig. Absolute noorden van het land. Meer dan 26.5 niet gezien overdag gelukkig, en dit was in de avond dus nog wat koeler. Met beetje wind. Het midden en zuiden was zondag veel heter. Maar het was niet koud. En daarna lekker beiden gedouched. Bij 32 graden rij ik ook niet. Wedstrijden gingen wel door, heb wat op fb voorbij zien komen qua knhs wedstrijden.

Het heeft hier vandaag flink geregend. Met onweer. Maar een goede nazomer mag van mij echt nog wel. 25 graden is lekker.
Komend weekend weer rijden is het plan. Morgen maar 18 graden meer zegt het weerbericht.

Je paard geeft toch echt iets anders aan dan dat jij denkt. Jij mag het dan niet te warm hebben. Maar je kan niet doen alsof je niet weet waarom je paard zo bezweet was met dit weer.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:46

Germie doet toch wat ze zelf wil en negeert alle adviezen. Dat heeft geen zin }:0

Ik kwam laatst de trailtuin van de Magnolia Ranch tegen! Wil ik wel graag een keer heen. Maar we gaan eerst wat dichterbij oefenen met trailer en vreemd terrein. Maar zag er leuk uit!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 14:33

Ja, die tuin is tof!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 14:34

Dat is misschien ergens wel waar, maar ik kon mijn mond er niet over houden. De westernsport heeft toch al een beetje een kink in de kabel en als we dan in zo'n topic allemaal ons mond houden over zoiets, tsja dat kon ik niet.

Het is niet persoonlijk bedoelt tegen Germie, maar ik vond het gewoon geen dag om zoiets nieuws te doen. Niet alleen vanwege de bijkomende spanningen maar het zijn ook niet gewoon alleen maar stap foto's. De boer had overigens ook een andere keus kunnen maken voor z'n eigen koeien, en Germie had een andere keus voor haar paard kunnen maken.

Dus sorry. Ik zal voort weer op mijn handen zitten :Y)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 14:42

En het dan allemaal gek vinden dat de paardensport zo onder vuur ligt... als er mensen zijn die dit blijven doen met deze temperaturen :(

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 14:42

Ik denk dat ik die tuin eens in een magazine zag. Ziet er echt super leuk uit! Ben ik alleen te bang voor denk ik :Y)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 14:47

Zertab schreef:
En het dan allemaal gek vinden dat de paardensport zo onder vuur ligt... als er mensen zijn die dit blijven doen met deze temperaturen :(

Ik was van de week ook heel verbaasd dat ik iemand met de hond zag fietsen. Ja oké het was ochtend, maar het was toen al 26 graden 's ochtends .... |o |o

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:02

@Denies: wij zijn net terug van Americana, en het is niet raar dan de westernsport een slechte naam krijgt. We zaten 's avonds naar de training van de reiners te kijken en wat we daar zagen |(
Paarden die letterlijk tegen de fence werden aangeknald. Het valt dan wel op dat het niet de grote namen zijn die zulke dingen doen, maar wel de mindere goden. Jammer.

@Germie: om je paard te leren op de koeien te werken zou ik begeleiding nemen bij iemand die daar verstand van heeft, en niet met het vee van de naburige boer. Koeienwerk is meer dan wat achter het vee aanlopen en je kan makkelijk iets fout doen uit onwetendheid.

@Daihyo: jouw paardjes zien er zo happy uit in hun PP <3

Wij zijn net terug van Americana. Onze eerste World show, en wat een ervaring! Beide hengsten kwamen makkelijk in de finale en we eindigden met een vijfde en twee zesde plaatsen. Heel blij mee, gezien het niveau hier erg hoog was, met de beste ruiters en paarden van Europa en daarbuiten.
Het was ook erg leuk om te merken dat er van het buitenland heel wat interesse is om met onze hengsten te fokken. *D
Het was erg warm, maar gelukkig was er airco in de stallen en wedstrijdhal.
Enkele foto's

Afbeelding
Ons eerste Americana-lintje

Afbeelding
Trainster Jessy met Shaggy in de ranch riding finales

Afbeelding
Shaggy en ik in de ranch rail non pro. Dit is mijn lievelingsklasse. Na Belgisch en Luxemburgs Kampioen, Reserve Europees Kampioen nu een zesde plek op Americana World Show. Niet slecht voor een ex-reiningpaard :D

Afbeelding
Jessy en Paintje in de ranch trail voorrondes

Afbeelding
Dochter Sophie met Paintje in de ranch riding non pro

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:25

Gefeliciteerd! Ik vind Paintje echt zo’n tof dier <3
En bedankt. Ik doe erg mijn best voor ze. Ze mogen niet klagen vind ik :D

Gerliev: normaal zouden ze er in de zomer 4-6 uur op staan. Met opbouw uiteraard. Dan zet ik ze er tussen de middag op en haal ik ze er eind van de middag weer af. Maar omdat Jim koliek kreeg van te nat gras en hij even wat vezelrijker voedsel nodig had, heb ik weer opnieuw op moeten bouwen en gestart met een half uur. Momenteel staan ze er max 3 uur op. Wat heel onhandig is ivm werk tijden :+
Jim had zich vandaag overigens zelf op de wei gelaten. Geen idee hoe lang hij er op stond, maar dat wordt weer heel de avond op de camera kijken of hij niet bevangen of koliekerig is. Zucht. Paarden….

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:26

Gefeliciteerd! :D

Hopelijk valt het mee Amanda!

Gerliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 16:46

Gave foto’s!!! Gefeliciteerd !!

Brittneyx schreef:
Ik denk dat ik die tuin eens in een magazine zag. Ziet er echt super leuk uit! Ben ik alleen te bang voor denk ik :Y)

Je kan ook aan de hand mee doen :D

@Daihyo het houd je bezig… :+ :Y)