[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrittS

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 21:56

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 22:46

Leuke foto´s BrittS :)

Ik ben vooral bezig met het oprichten van mijn eigen klein bedrijf en heeel langzaam ben ik aan het kijken naar een leuk paardje, dus met mij gaat het goed :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 22:50

Goed hier! Ik ben niet zo goed in posten, vind mijn avonturen nooit zo interessant, maar lees nog graag mee!

Vanochtend weer les gehad, lekker bezig geweest met de galop en (voor de zoveelste keer) gevoeld wat voor verschil je kan maken als je goed gaat zitten.. Ik vraag me dan wel eens af of ik het ooit ga leren, gelukkig houd juf bij hoog en laag vol dat ik echt vooruit blijf gaan :)

En ach in de tussentijd hebben paard ik nog vreselijk veel lol, das het voornaamste :D

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 23:21

Ga zo even kijken britt :)

Heel druk hier, helaas niet met de paarden.
Nu ook nog grieperig aan het worden :\
Maar morgen nog even last-minute kerstfoto's op stal maken :) {:)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:05

Oh, hier ook grieperig ja! Bleeegh... En eergisteren te horen gekregen dat mijn contract niet wordt verlengd, dus over anderhalve maand heb ik alleeeee tijd om elke dag heel lang naar stal te gaan ;) Maar wellicht valt het nog mee met de werkloosheid, want ik kreeg via Facebook al een tip van iemand over een openstaande vacature.

Met m'n peerd gaat het goed. We zijn lekker aan het werk, veel dingen vindt hij moeilijk (en ik ook), maar over de lange termijn bekeken gaat het steeds een stukje beter.

Super leuk fototopic Britt! Wat is Magic stoer zeg, zo op de pont! Denk dat Philo hem echt zwaar zou flippen...

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:25

Leuk Veriye! een bedrijfje met je leerbewerkingsdingen?

troi, heb je niet iemand die je kan filmen? Zodat je zelf ook je vooruitgang kunt bijhouden? Lijkt me toch leuk als je zelf ook merkt/kunt zien dat je vooruitgaat :D . Lol is inderdaad het belangrijkste!

emmaudb, ben benieuwd naar je kerstfoto's! Dat vind ik altijd zo lastig haha. Hopelijk zet de griep niet door.

Balen van je contract Joyce! Hopelijk vind je snel weer wat nieuws! Fijn dat het met paard wel goed gaat!

De pont doen we al een tijdje, eigenlijk iedereen op stal wel :D Het is gewoon een hele grote, open trailer die ook nog eens heel rustig gaat :Y) Bedankt!

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 20:49

Ja klopt BrittS! is meer voor fun en naast mijn normale baan, maar je weet maar nooit ;)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 21:15

Volgens mij zijn de foto's wel aardig gelukt. We zijn de hele middag bezig geweest met alle paarden.
Eerst uit de wei halen en even snel wat fatsoeneren. Dj's zusje was half zwart.
Niet alle paarden wouden even leuk op de foto maargoed.
ze hadden allemaal mijn prachtig rode halster om. Rood bont onderlegd en met glitters :') alleen de Shetlander pastte het halster niet. Dus daar met een rood halstertouw wat geprutst

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:07

Kerstfoto's leuk! Ik zou ook graag van die tacky kerstmutsen lenen om treas eens een keer op de kerstkaart te zetten, maar waar vind je zoiets?

Britts, is idd een slim plan. Ik zal eens kijken of ik voor mijn mobiel iets van een houder of zo kan knutselen. Vandaag ging erg goed trouwens, maar ja dan zitten de aanwijzingen van juf nog vers in het geheugen natuurlijk :j

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 22:16

Ja dat had ik ook. Toen ik me bedacht dat ik toch nog foto's te maken was ik te laat om iets te bestellen. Had toch wel graag van die oortjes voor paarden met zo'n rendiergewei gehad. Maar ach, met het rode halster met glitters is het ook wel een beetje kerst.

Maar ik heb allemaal spullen besteld om m'n kaartjes te maken. Hopen dat het op tijd binnen is en dat het ook nog lukt, want dat is ook nog wel een dingetje. Maar we zullen zien :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:06

Ik heb gister gewone kaarten verstuurd. Had niet zo'n zin in knutselen :+
Maar ben wel benieuwd naar je foto's :j

Ik ga zo het topic van Britt bekijken.

Ik heb ook weer les gehad. Retemoeilijke dingen gedaan, waarvan ik vorig jaar echt nooit dacht dat we dat ooit zouden kunnen. Wauw :D
Op 1 lange zijde: schouderbuitenwaarts, omstellen naar renvers, omstellen naar schouderbinnenwaarts, doorstellen naar travers. In stap en draf. En hij deed het zo super goed! Van daaruit heel fijn kunnen verzamelen in galop.
En om te testen ook nog even de oefeningen op de AC lijn gedaan. Instructeur van Paulette beweerde dat het weinig mensen lukte. Paulette was het gelukt, ik ben de uitdaging ook aan gegaan en het lukte *\%/*
Zo gaaf om je pony zo te voelen verzamelen en dat hij zo soepel is dat hij met gemak van links naar rechts in de zijgangen stelt.

Mijn nieuwe bijrijdster had van de week per ongeluk een wissel gesprongen. Wilde in de galop een 8 maken, op X terug naar draf en dan naar de andere galop, maar (ik citeer) "hij deed iets en toen we links gingen, zat hij ineens weer in de goede galop zonder dat we terug gegaan waren naar draf."
*Trots op mijn pony die met enorme sprongen vooruit gaat :+: *

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:30

Je hebt een nieuwe bijrijdster? Hoe bevalt ze?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 09:40

Tot nu toe goed. Anders was ze geen bijrijdster :D

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:43

Klinkt goed Amanda! Wat heerlijk dat Jim de oefeningen zo goed oppakt en dat je een fijne bijrijdster hebt gevonden :D
De oefeningen die je noemt krijg ik niet omgezet van stap naar draf, in stap kent hij alle oefeningen zonder moeite, allemaal op de hoefslag, op het midden, maar ook op een volte. In draf lukt het echter gewoon niet, ja gister had ik toevallig een paar pasjes travers in draf, per ongeluk :D :') Heb wel het idee dat ik met de oefeningen die ik van Peggy krijg flinke stappen vooruit kan maken :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:35

Het is trouwens andersom. Schouderbuitenwaarts-travers, schouderbinnenwaarts-renvers. Ingewikkeld :+
Ik heb het ook gewoon eerst in stap aangeleerd hoor. Van daaruit naar draf. Steeds een paar pasjes. Kont opzij was in het begin al genoeg, daarna meteen weer rechtuit. En dan kun je het uitbouwen.
Echt zo gaaf om te voelen dat hij het nu gewoon allemaal kan!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:50

Ik dacht gisteren ik ga op tijd naar stal voor de foto's kan ik daarna nog rijden. Maar het begon al donker te worden toen we klaar waren en we hebben geen licht. Dus maar alle paarden naar binnen gezet. Het is toch bijna vakantie. Hij was ook heerlijk aan het klieren in de wei :+

Fijn dat her zo goed ging Amanda!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 11:50

Heb je al een foto? :))

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 12:10

Ik heb er pas 1 gedaan en die mag nog wel wat fouter kerst worden. :') maar het sneeuwt al wel

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:12

Gaaf Amanda! Had je dan les van Patrick of Noor? Of had Paulette met jou die oefeningen doorgenomen?

Phoe daar zijn wij nog lang....niet. Ik heb ons wel opgegeven voor een workshop working ranch horse. Ben benieuwd.

Emma, bewerk je de foto's dan ook?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:17

Nee Paulette heeft les van Patrick en Noor en ik inderdaad van Paulette :D
Maar het was dezelfde oefening. Wel leuk :j
Ik heb zelf ook les van Patrick en Noor gehad. Maar de afstand was helaas te ver om naar mij toe te komen. Dus wel grappig dat het via Paulette alsnog bij mij terecht komt :D

Waar is die workshop?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:21

Hahah ja om ze net wat meer kerst te maken. Lekker fout, maar dat mag met kerst.
Even ergens wat mooie kerstplaatjea vandaan halen en dan uitprinten. En natuurlijk nog versturen.

Voor op stal doe ik wat anders. Wel iets met de foto's. Heb spullen besteld maar zijn nog niet binnen. Kan alleen niet hier neerzetten wat precies omdat het ook een soort oefening is voor iets anders. En dat moet een verrassing blijven

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 16:18

Ik heb ook een les bij Patrick gevolgd en vond het zeker voor herhaling vatbaar, weet alleen niet wat. Vorige keer deed ik werken aan de hand, vond ik super. Maar les in logeren lijkt mij ook wel wat of toch nog een keer werken aan de hand. Ik heb dan het geluk dat ze elke maand bij Paulette komen, dus ik hoef alleen maar die dag te kunnen.
De workshop wordt op de manege in Stuifzand gehouden. Ik heb geen idee of het wat is, maar dat weet ik pas wanneer ik het geprobeerd heb. Ze hebben elke maand wel een workshop, dus als het goed bevalt, ga ik het vaker doen. Ze hebben dan na tijd een wedstrijdje.

Ik word nieuwsgierig Emma, ben benieuwd naar het resultaat.

Ik heb vanochtend Felix weer ff gelogeerd, heel veel overgangen laten maken. Hij deed super zijn best. Woensdag komt de hoefsmid en hij wordt deze week nog geënt. Kortom druk programma voor hem. Ben ook benieuwd hoe het jonkie van mij het gaat doen bij de smid. Ik kan alles met hem doen, maar wanneer hij bekapt moet worden, gedraagt hij zich als een draak. Gelukkig kan onze smid er goed mee omgaan.

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:13

Nou heb er al 1 af. Natuurlijk nog niet afgedrukt. Maar vind het mooi zo. Hoeft geen hoogstandje te zijn. Gaat om het idee

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:37

Oh ik vind hem leuk hoor!! :))

Ik heb vandaag ook weer gereden, hij was braaf. :)

Voor het rijden.
Afbeelding

Buiten uitstappen.
Afbeelding

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 17:40

Ga ook niet moeilijk doen, gewoon foto bewerken en in het rondje plakken. Vorig jaar had ik allemaal verschillende maar het is goed met ze :+

Fijn Marlies! Ik vind zijn kleur zo mooi!