Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Achterom schreef:@zertab: leuke foto! Is dat je huidige bijrijdpaard?
@juniper: helemaal niet gek om eens te doen lijkt me.... sneu is dat als ze zo gestresst zijn.
@xdenies: wat een prachtige plek joh! Genieten!
Dit bericht schrok ik wel van https://www.tubantia.nl/haaksbergen/ver ... ~ac84a1c8/
Geen reclame voor de sport dit, is hier in de buurt gebeurd blijkbaar.
Daihyo schreef:Juniper: ik weet niet of gedroogde kruiden bij jullie te koop zijn, maar anders kun je daar nog eens naar kijken. Specifiek voor de maag of stress. Let bij omeprazol op dat wanneer je opbouwt, dit ook weer rustig afbouwt als het klaar is, omdat je anders een overactieve galproductie krijgt ter compensatie en veel paarden daar weer maagzweren van krijgen.
xDenies schreef:Ik heb even niet de fut om op iedereen te reageren. Maar volgens mij is iedereen goed bezig! En ook heerlijk om Nova terug te zien!
Hier hebben we eindelijk geen afsluitingen meer dus sinds deze week weer normaal naar stal. Niet haasten en lekker t bos in! En bovenal geen files
Volgende week hebben we eindelijk les. (Wat ook weer niet zonder slag of stoot ging maar oké)
[ [url=m/xw8jXJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lWEacZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dinsdag heerlijk gepoedelt! Met kudde genootje.
[ [url=m/Vhd990.jpg]Afbeelding[/url] ]
En vandaag saampjes een rondje in t frissere bos en daarna nog even door t water.
Ja, geen cap. Klopt. Doe ik buiten normaal nooit, nu effe wel.
Toen ik dinsdag t terrein afliep kwam ook de politie aangereden, kneep t wel even. Maar die reden door haha.
juniper schreef:Wat een gave plek om buiten te rijden, ik ben jaloers! Ik hoop dat Tulip later ook zo braaf is zodat ik lekker buiten lan rijden met haar.
Sinds ik terug ben uit Nederland gedraagd Tulip zich een beetje schrik achtig, daar heb ik al eens eerder over geschreven. Inmiddels begon het de spuigaten uit te lopen (voornamelijk in de bak) en ik kon het zelf niet meer oplossen, dus heb ik de trainer gevraagd om me te helpen. Zij heeft me een aantal oefeningen gegeven om Tulip's aandacht naar mij te vragen als er iets engs is. Dit ga ik nu een tijdje proberen en als dat niet werkt kijken we wel weer verder. Zou het slim zijn om eventueel ook te behandelen voor maagzweren?
Happy_Hippie schreef:Wat jammer dat Tulip zo schikachtig is geworden!
Heb het hele verhaal niet gevolgd maar is er verder iets veranderd kwa huisvesting, voer, hooi oid?
Maagzweren kan nooit geen kwaad zeker als dit zo ineens opspeeld zal er echt wel een rede achter zitten of iets veroorzaakt die spanning of er is iets gebeurt in die periode.
Benfan schreef:ik hou de 3-regel aan.
3 dagen voor de stress te verminderen
3 weken om aan de routine te wennen
3 maanden om zich thuis te voelen