[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 06:17

Wat leuk om weer wat van je te lezen Emita! En wat fijn dat Nova nog recreatief gereden kan worden! Rustig aan en lekker genieten. Deze uitkomst is al boven verwachting <3

Jim doet het ook goed dus? Super! Nu lekker aan de slag met Noura :D

Ik heb zondag mijn eerste onderlinge wedstrijd met Luna. Onze stal organiseert een Summer show en we doen mee aan de trail in hand. Moest mijn man twee weken nog met haar naar de binnenbak lopen omdat ik dat wel spannend vond (het is een eindje lopen naar onze binnenbak en ze was daar anderhalf jaar niet geweest) inmiddels doe ik alles zelf met haar. We hebben onze eerste schrikreacties gehad, en ze is vrij laconiek en relaxed, vloeit spanning ook heel snel af. Dus ik ben volop aan het genieten.
En ik hoop eind dit jaar mijn e achter b te halen zodat ik volgend jaar met haar op pad kan.

Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 06:58

Wat leuk Sirius!

Jim doet het voor zijn doen goed. We stappen 1 of 2x per week een rondje buiten en dat is het. Maar dat is prima. Het is allemaal reservetijd. Hopelijk nog heel lang.

Noura deed het wel goed. Ze vond er wel iets van uiteraard: het was stom.
Maar goed, ze was braaf en die 10 minuutjes mogen best even stom zijn :+

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 17:50

Dat is leuk Sirius, een thuiswedstrijd. Veel plezier! En je E is ook een fijn vooruitzicht.

Citaat:
Noura deed het wel goed. Ze vond er wel iets van uiteraard: het was stom.
Maar goed, ze was braaf en die 10 minuutjes mogen best even stom zijn :+

:D

Ik ga deze winter eens rustig uitkijken naar een western en/of working equitation-instructeur. Ik wil vooral met neck reining leren rijden (of ja, begeleiding bij het aanleren daarvan bij paardmans). En ook wat meer op de zit rijden, wat leuke manoeuvres, en tips voor ranch trail, dat soort dingen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 19:08

Staan jullie allemaal op een westernstal?
Hier in de buurt is geen westernstal, dus dan rij je tussen de Engelse ruiters. Is ook niet erg natuurlijk. Maar een reiningbodem vind je er niet.

Ik zit in dubio of ik een lasso mee zal nemen met het koeien drijven. Niet omdat het nodig is, maar omdat het eigenlijk wel aan het zadel hoort te zitten als je met koeien werkt, haha. Dus puur voor het nutteloze.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:10

Dat is leuk miereneter, waar in de buurt zoek je?

Ja ik sta op een Western stal.
En ik zou je hebben en houden gewoon lekker thuis laten en eerst kennis maken met de koeienles. Als je het nodig hebt, hebben ze het daar wel. Maar het is niet nodig dus waarom mee nemen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 20:22

Ja, ik zou ook de lasso niet meenemen hoor. :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 20:38

Bellatrix schreef:
Ja, ik zou ook de lasso niet meenemen hoor. :=

Wordt niet gebruikt hoor, maar hoort officieel wel bij mijn zadel. Ik rij er nooit mee, maar de lederen lus heb ik dus wel. Heb alleen voor foto's dat ding er eens aan gehad. Dus is dan puur voor 'de betere foto', haha. Maar ik zal er nog eens over nadenken.
Ik moet niet vergeten een spijkerbroek mee te nemen, want ik rij echt nooit in een spijkerbroek, altijd nog in een normale rijbroek, maar nu moet het natuurlijk wel wat lijken. :P

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:01

Sirius_ schreef:
Dat is leuk miereneter, waar in de buurt zoek je?

Ja ik sta op een Western stal.
En ik zou je hebben en houden gewoon lekker thuis laten en eerst kennis maken met de koeienles. Als je het nodig hebt, hebben ze het daar wel. Maar het is niet nodig dus waarom mee nemen.

Eens met dat laatste, eerst even kennismaken en de les doen.

Ik sta in de buurt van Amsterdam (Noord), een hele kleinschalige pensionstal waar iedereen dressuurt of recreëert. Kan sowieso Anick Worp vragen, die zit niet heel ver weg, of ze op locatie komt. Er zitten ook wat instructeurs richting Aalsmeer. Nog geen haast mee, want we hebben nog genoeg te doen aan de basis van de basis }:0 .

Zit er trouwens erover te denken om van triplex of heel stevig karton een stierensilhouet te maken. Ik mag in de grote paddock een trail / WE-parcours neerzetten als ik wil (niet blijvend, maar zo af en toe) en dat lijkt me een leuk obstakel. In afwachting tot we op verplaatsing kunnen, dat is zodra paard de trailer vlotjes op wil (daar zijn we mee aan het oefenen).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 21:26

Ik heb mijn paarden thuis staan en heb les aan huis. Dus ook geen westernstal hier :n Sterker nog, dit is wel paardengebied, maar traditioneler dan dit vind je het haast niet :D Geeft niks, ze weten allemaal dat ik gewoon mijn eigen ding doe.

Ga trouwens wel volgende week zondag met een lasso clinic meedoen op de stal van mijn lesgever :j lijkt me geinig!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 04:14

germie schreef:
Staan jullie allemaal op een westernstal?
Hier in de buurt is geen westernstal, dus dan rij je tussen de Engelse ruiters. Is ook niet erg natuurlijk. Maar een reiningbodem vind je er niet.

Ik zit in dubio of ik een lasso mee zal nemen met het koeien drijven. Niet omdat het nodig is, maar omdat het eigenlijk wel aan het zadel hoort te zitten als je met koeien werkt, haha. Dus puur voor het nutteloze.

Heb op diverse stallen gestaan; een westernstal met een paar engelse ruiters, en stallen met vooral engelse ruiters met een enkele of een paar westernruiters. Vond dat laatste fijner als ik eerlijk moet zijn. Die lieten me meer mijn ding doen. Westernstal was vooral op wedstrijden gericht (en dan maar 1 discipline), en vond recreatief rijden en alles anders dan die ene discipline 'spelen' :+
Sinds een jaar of 5 paard(en) aan huis staan *\o/* en wekelijks naar manege voor les.

Nou heb ik geen reiningbodem nodig maar voor de basis is dat ook niet noodzakelijk. Mocht ik die nodig hebben gehad, dan kon ik voor n les naar n locatie die zo'n bodem wel had. Wordt natuurlijk lastig als er geen in jouw buurt zit!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 05:47

Achterom schreef:
Ik heb mijn paarden thuis staan en heb les aan huis. Dus ook geen westernstal hier :n Sterker nog, dit is wel paardengebied, maar traditioneler dan dit vind je het haast niet :D Geeft niks, ze weten allemaal dat ik gewoon mijn eigen ding doe.

Ga trouwens wel volgende week zondag met een lasso clinic meedoen op de stal van mijn lesgever :j lijkt me geinig!

Bij Ed?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 07:33

Bellatrix schreef:
Achterom schreef:

Bij Ed?

Ja :j
Een uur vanaf de grond en een uur vanaf een lespaard. Kijken of ik het een beetje kan met mijn fantastische motoriek :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 07:39

Ik heb nog nooit op een westernstal gestaan, maar kreeg gewoon thuis les van Karel Bauer of Paulette Zorn. Later sloten er meer mensen aan, dus organiseerden we lesdagen. Overigens ook regelmatig op een dressuurstal, waar ook dressuurruiters aansloten bij de lessen. Toen ik verhuisde heb ik nog een tijdje les gehad van Karel tot paardlief geblesseerd raakte. Paulette was toen al gestopt met aan huis les geven, maar geeft nog wel clinics op haar eigen terrein.

Nu heb ik les van Colette Nummerdor. Zij is geen westernruiter, maar geeft les volgens de klassieke rijkunst. Nu rijd ik ook niet in de les, maar met Jim en Ximo hebben we les in lange teugel en met Noura voorbereidend op het rijden (grondwerk, longeren, enz.). Als ik voor mijn overstap een instructeur volgens die stroming had kunnen vinden, was ik niet overgestapt denk ik :+
Het lijkt erg op elkaar. Daarbij vind ik Colette een fijn persoon, wat ook heel belangrijk is. Straks met Noura onder het zadel, zal ik misschien wel weer richting western gaan. Maar dan moet ik eerst maar een bak en instructeur vinden. Ik heb wel een paddock om te werken, maar geen rijbak. Voor wat we nu doen is het goed genoeg. Maar voor rijden echt te klein.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 15:40

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Stills uit een filmpje. Vandaag weer ons proefje geoefend. Ze moest nu ook wachten tussen 10 paarden, netjes opgesteld. Ze heeft geen pas verkeerd gezet, niet gedramd. Ik hou zoveel van dit paard <3
Ergens wil ik heel graag ook in hand op andere locaties starten. Maar vanwege de kinderen en gebrek aan oppas mogeijkheden moeten we dat helaas nog even uitstellen.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 23:55

Dat ziet er leuk uit, Sirius. Geweldig dat ze het al zo goed doet!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:22

Ik heb even niet de fut om op iedereen te reageren. Maar volgens mij is iedereen goed bezig! En ook heerlijk om Nova terug te zien!

Hier hebben we eindelijk geen afsluitingen meer dus sinds deze week weer normaal naar stal. Niet haasten en lekker t bos in! En bovenal geen files :P
Volgende week hebben we eindelijk les. (Wat ook weer niet zonder slag of stoot ging maar oké)

Afbeelding

Afbeelding

Dinsdag heerlijk gepoedelt! Met kudde genootje.

Afbeelding

En vandaag saampjes een rondje in t frissere bos en daarna nog even door t water.

Ja, geen cap. Klopt. Doe ik buiten normaal nooit, nu effe wel.
Toen ik dinsdag t terrein afliep kwam ook de politie aangereden, kneep t wel even. Maar die reden door haha.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 17:30

Oh heerlijk in het water met je paard! <3

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:37

Zwemmen met je paard, heerlijk

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 17:45

Das genieten!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:47

Ziet er heerlijk uit <3

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 20:19

Wat een gave plek om buiten te rijden, ik ben jaloers! Ik hoop dat Tulip later ook zo braaf is zodat ik lekker buiten lan rijden met haar.

Sinds ik terug ben uit Nederland gedraagd Tulip zich een beetje schrik achtig, daar heb ik al eens eerder over geschreven. Inmiddels begon het de spuigaten uit te lopen (voornamelijk in de bak) en ik kon het zelf niet meer oplossen, dus heb ik de trainer gevraagd om me te helpen. Zij heeft me een aantal oefeningen gegeven om Tulip's aandacht naar mij te vragen als er iets engs is. Dit ga ik nu een tijdje proberen en als dat niet werkt kijken we wel weer verder. Zou het slim zijn om eventueel ook te behandelen voor maagzweren?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 20:22

xDenies schreef:
Hier hebben we eindelijk geen afsluitingen meer dus sinds deze week weer normaal naar stal. Niet haasten en lekker t bos in! En bovenal geen files :P
Volgende week hebben we eindelijk les. (Wat ook weer niet zonder slag of stoot ging maar oké)

Dinsdag heerlijk gepoedelt! Met kudde genootje.

En vandaag saampjes een rondje in t frissere bos en daarna nog even door t water.

Ik ben zo jaloers op jouw bos en je watertje! Heel fijn dat je weer zonder haasten en omrijden naar stal kunt.

juniper schreef:
Sinds ik terug ben uit Nederland gedraagd Tulip zich een beetje schrik achtig, daar heb ik al eens eerder over geschreven. Inmiddels begon het de spuigaten uit te lopen (voornamelijk in de bak) en ik kon het zelf niet meer oplossen, dus heb ik de trainer gevraagd om me te helpen. Zij heeft me een aantal oefeningen gegeven om Tulip's aandacht naar mij te vragen als er iets engs is. Dit ga ik nu een tijdje proberen en als dat niet werkt kijken we wel weer verder. Zou het slim zijn om eventueel ook te behandelen voor maagzweren?

Wat jammer dat ze zo schrikkerig is. Goed om er samen met je trainer mee aan de slag te gaan. Denk je aan maagzweren als gevolg van verhuizing en jouw reis? Volgens mij kan het hoe dan ook geen kwaad om te behandelen alsof ze maagzweren heeft. Heeft ze die, dan helpt het. Zo nee, dan schaadt het niet. Ik zou het doen.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 21:13

Ja, misschien de samenloop van de verhuizing, op wedstrijd gaan, en wisselingen in de kudde. Ze vertoont verder geen gedrag wat ik (als relatieve leek) als aanwijzigingen zie, maar het paard van een kennis van mij toonde ook niks en die bleek toch maagzweren te hebben. Ik weet niet hoor, misschien is het onnodig / overdreven, maar is het niet een goed idee om het uit te sluiten?

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 01:52

Ja hoor, ik ben het met je eens. Voor een jong paard kunnen al die veranderingen best veel zijn. Gewoon behandelen alsof, dan hoeft ze ook niet de stress van een scopie.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:11

Hier ook (voorlopig) nog gezegd met een waterbak. :D.
Staat hier wel erg laag het water. Staat nu iets hoger. Of ja dinsdag tenminste. Ik gok morgen ook niet meer ivm de hitte :')

Afbeelding