Mijn bonte kan niet al te veel kleur hebben (heeft ze van zichzelf al ) en ik vind het van die mooie pads altijd zonde dat je alleen de buitenste rand maar ziet. Dus ik hou het meestal 'rustig'...
Ik heb nog een blauwe HAF pad liggen. Jim vindt het materiaal niet fijn.
Minimus
Geplaatst: 09-12-16 16:59
Lief dat je het vraagt Rije, het is nog steeds niet weg en jeukt nog enorm. Maandag komt de andere DAP, dus dan kijken we weer verder.
Mooi! Dan wordt het een saaie pad met een leuke blanket haha
Edit.. Ik heb een zweetvos met een wit hoofd en witte benen. Ohja, blauwe ogen ook.. Erg moeilijk qua kleur want ik heb altijd gewoon blauw gedaan bij hem, of zwart..
Magic kan ook wel veel hebben, in de winter is hij zwart en in de zomer donkerbruin Ben normaal ook wel van de kleuren, had altijd een hele verzameling dressuurdekjes, maar nu verdwijnen de meeste pads een beetje onder het grote zadel Merk ook dat ik basic kleuren wat beter bij de rest van de uitrusting vind passen nu.
Vanmiddag weer les van Peggy Heb er zin in, hopelijk gaat het trailerladen goed...
Pfff, gister een nieuwe poging zadelpassen gedaan en weer niet geslaagd... Philo is scheef en ik ben ook scheef, waardoor het heel traag gaat om hem recht te maken. Hij was al wel een stuk vooruit gegaan in vergelijking met het vorige bezoek, maar het verschil is nog steeds erg groot tussen links en rechts en het zadel ligt dus nog steeds niet stabiel.
Nu is er 1 boom die goed lijkt te liggen en ze hebben daar nog 1 tweedehands zadel van, maar die lag nu niet in de bus. Volgende week zijn ze gelukkig weer in de buurt, dus gaan we dan even passen en hopelijk ligt het goed...
Ik kreeg ook nog wat stof om over na te denken. Of ik Philo niet voor korte tijd in training wou zetten, om hem wat rechter te maken. Als hij rechter is, kan ik zelf ook rechter zitten en dan zitten we elkaar veel minder in de weg. Maarja, ik wil hem eigenlijk niet wegbrengen, want hij is zo sensitief en ik heb er best een tijd over gedaan om zijn vertrouwen te winnen en hem relaxed te krijgen. Ben zo bang dat een ander het "verpest". Dus ik zit nu te dubben wat ik nu het beste kan doen. Want het is natuurlijk wel waar dat we elkaar nu in de weg zitten met de scheefheid van ons beiden... Lastig hoor!
BrittS Hoe is je les gegaan? Die foto's ga je toch wel showen Marlies? Ach Joyce, wat balen zeg. Kun je niet Hulp aan huis nemen, dan hoef je Philo niet weg te brengen. Lastig dilemma, maar wanneer je ook maar een beetje twijfelt, zou ik het niet doen. Dan er maar langer over doen, je bent op de goede weg. Vandaag Felix lekker gelogeerd en daarna nog met de jongste telg gespeeld in de bak.
Leuk dat je het vraagt Nanda! Het ging goed! Weer erg leuk en leerzaam, ze geeft zo fijn les, echt heel blij mee. Ook het trailerladen ging goed, al zakte de moet wel even in mijn schoenen toen hij niet eens in de buurt van de trailer wilde komen op de terugweg en de lijnen waar we dan mee werken zijn helaas geen 30 meter lang Toen duidelijk was dat hij echt in de staak ging hebben we de trailer ergens anders gezet, zodat hij in het schrikdraad zou belanden als hij te ver achteruit ging toen stond hij er met 5 min op.. Als hij eenmaal tussen de lijnen staat dan is het dus een makkie Zelfs nog iemand anders geholpen op deze manier, haar paard wilde er ook niet in en stond toen tussen de lijnen ook met 5 minuten
Ben ook benieuwd naar foto's Marlies!
Wat vervelend Joyce, hopelijk past het zadel volgende week goed! Die scheefheid daar had ik ook mee te kampen, we werkten elkaar ontzettend tegen en we kregen daardoor beide last van ons rug, dan kom je in zo'n negatieve cirkel dat je zelf anders gaat zitten tegen de pijn en dat hij dan weer beroerd gaat lopen etc. Geen idee hoe we daar uit zijn gekomen, maar het is wel gelukt. In training zetten is dan toch wel een hele stap, ik snap dat je daar niet gelijk zo om staat te springen. Wat zegt je lesgeefster er van? Dat zijn scheefheid al verbeterd is zegt toch ook al wat, het is niet zo dat jullie niet vooruit gaan dus.
Ik zou hem niet in training zetten als je bang bent dat hij verpest wordt of je moet echt vertrouwen hebben in een trainer. Mijn paard is ook scheef, ik werk er ook zelf aan met hem. Bij hem is namelijk de valkuil dat het weer mis gaat en dat hij zich weer gaat afsluiten. Net als jou heb ik er heel lang over gedaan. En er zit verbetering in zeg je. Dus geef het de tijd zou ik zeggen.
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst: 10-12-16 22:21
Lijkt mij ook lastig om mijn paard weg te brengen...maar als je vertrouwen hebt in de trainer waarom niet?
Het was te donker voor foto's...heb er eentje die redelijk is...
Het probleem is dat ik geen trainer ken die ik genoeg vertrouw. Ja, m'n eigen instructrice vertrouw ik wel hoor, want die let heel erg op zijn grenzen, maar ik wil hem eigenlijk gewoon niet wegbrengen... Ik zit er nu over te denken om gewoon wekelijks les te nemen, ipv eens in de 2 a 3 weken. En zelf weer meer aan mijn eigen scheefheid werken, dat is natuurlijk ook wel handig
Als je je er niet goed genoeg bij voelt zou ik nooit mijn paard er naar toe brengen. Er zijn altijd andere manieren om zoiets op te lossen... los van het paard aan je eigen scheefheid werken, longeren, werken met dubbele lijnen, werken aan de hand... allerlei manieren om aan het probleem te werken zonder dat je op het paard hoeft te zitten, en misschien lukt het op die manier wel beter.
Marlies, leuke foto, Special en jij zijn ook een leuk team Was het tof?
Jongens, I'm so excited, ik heb vanmiddag mijn Bob Marshall gehaald Nog niet naar stal gebracht, hij ligt nog thuis, maar hij is zo mooi en ik ben er echt superblij mee! Kan niet wachten tot ik hem kan uitproberen.
Joyce wat een dilemma. Ik snap dat je het wil maar ik snap ook dat je bang bent voor de gevolgen. Ik kan je een tip geven maar hij zit in belgie. Hij heeft Pino echt beter gemaakt en ik heb nog nooit zo een kundig man gezien. Hij heet Jossy Reynvoet en zit wel in Genk. Ik stond op het punt Pino te verkopen en hij was mijn laatste optie. Pino heeft daar maar een maand gestaan en dat is een wereld van verschil. Jossy heeft zelf les bij Bent Branderup dus het is voornamelijk bitloos op de academische rijkunst gericht en op die manier rechtrichten. Als je bang bent voor het verpesten ben je bij hem echt op het goede adres durf ik te beloven. Bekijk zijn site maar eens, moet even op zijn naam googlen want weet het even niet uit mijn hoofd
Bedankt allemaal voor jullie tips/medeleven! Soms moet ik echt gewoon even ventileren hoor, haha.
@Marlou: Ik ga eens kijken! Bij ons is het gelukkig niet zo dat ik op het punt sta om Philo te verkopen. Hij is echt mijn maatje en ik ga elke dag met plezier naar hem toe en dat speelt natuurlijk ook mee als ik hem weg zou brengen. Wat moet ik dan met m'n tijd doen?!
@Aleeneh: Ben heel benieuwd hoe het zadel op je paard staat! Leuk!