[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

miereneter

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 12:36

Leuk Zertab *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 12:47

Vertel es wat meer!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 12:57

@emita: welkom terug! Ik herinnerde me je verhaal nog en zag je opduiken in een ander topic, dus toen had ik al zo'n vermoeden dat je toch voorzichtig alsnog wat met Nova kunt doen... superfijn!

@zertab: leuk, vertel!

Ik ben ook niet de meest trouwe poster, maar lees wel mee :j
Ben op vakantie geweest en had vlak daarna les van Ed met James.... nou dat heeft James geweten, arme jongen was helemaal kapot :') Maar hij doet het echt zo goed he, ben echt heel blij met hem :j
Al merk ik wel dat het conditioneel met hem soms wel een uitdaging is, een uur rijden in de bak is voor hem echt nog heel erg lang (hij is 6, dus niet echt een puppy meer).
Walter gaat minder helaas. Zijn blessure leek goed op te knappen, maar in de week na mijn vakantie waren we ineens weer helemaal terug bij af ;( Dus toch maar weer aan de metacam, in eerste instantie voor een week. En ineens had ik mijn vrolijke paard weer terug. Toen we stopten met de metacam trok hij zich weer helemaal terug, dus toch maar weer begonnen.... nu voor ongeveer 2,5 week. Daarna maar weer goed in de gaten houden. Hopelijk wordt hij een keer pijnvrij. Rijden zit er sowieso niet meer in, maar als we hem pijnvrij krijgen mag hij hier lekker rond blijven lopen. Zo niet, dan is het definitief einde verhaal. Heel jammer, maar dit is ook geen doen zo.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 12:57

Daar ga ik openbaar nog niet te veel over uitwijden. :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 13:36

Ok, jou keus, prima. :j

Ik vind een uur les anders behoorlijk pittig. Ik vind 30 min lang genoeg.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 13:49

Leuk om ook oude bekenden terug te zien, wat fijn dat Nova nu toch rijpaard kan worden zeg!!

Wat heftig die bosbranden zo dichtbij zeg! Tullip ziet er verder top uit joh.

Noura wordt ook een prachtig paard!

Wat super fijn dat Beeb zo goed gaat! Houden zo!!

Ik ben ook niet zo'n actieve poster maar lees wel mee. De zomer hier is tot nu toe vreselijk lastig geweest. Waar hij 2 jaar lang goed is geweest in de zomer, was het dit jaar vanaf start weideseizoen drama. Jeuk, schuren, ontstekingen in de hals, stofwisseling overhoop... hoop gedokter en gezoek. Op dit moment lijkt het aardig stabiel, in ieder geval een soepele hals en hij valt weer af. Ook nu een week geen nieuwe schuurwonden. Wel bijna alle manen eraf geknipt om de wonden te kunnen verzorgen. Nu duimen dat dit doorzet en goed blijft gaan.
Door alle zorgen weinig energie over om met hem aan de slag te gaan. Dus af en toe rijden we wat en verder grondwerk. Voor het mooie zou hij echt wel weer opgepakt moeten worden, maar ik ben er nog niet over uit of ik daar zelf op dit moment de juiste persoon voor ben.

Verder is hij zelf super happy, glimt als een spiegel en vermaakt zich prima met zijn vrienden.
Afbeelding
Hier nog met manen :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 14:08

Bellatrix schreef:
Ok, jou keus, prima. :j

Ik vind een uur les anders behoorlijk pittig. Ik vind 30 min lang genoeg.

Dat komt nog! :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 14:09

Is goed hoor! :D

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 14:51

swartbeessie schreef:
Wat fijn Emita! Het is jullie gegund!

Even een vraagje aan jullie - in welke regio staat jullie paard, en wie hebben jullie als instructie of coach? Mag ook per pb.

Mijn paard staat in de buurt van Hilversum en momenteel heb ik les van Karen van Horseinsimplicity :j
Ik heb zelf nogal wat dingen te verwerken ook dus het is fijn dat er iemand met mij aan de slag kan die mijn angsten snapt en mij daarmee verder helpt gelukkig.

Bedankt voor alle welkom terug berichten, leuk dat sommigen ons nog kennen :D

@Leo, ik heb de voorgeschiedenis gemist maar wat is er precies aan de hand, lang verhaal kort?

Wat leuk Zertab, ben benieuwd als je er klaar voor bent om er meer over te vertellen :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 15:14

Oh ja, ik woon op de grens tussen de Achterhoek en Twente en heb les van Ed Gosen.

@Bellatrix: tja, in het verleden had ik ook altijd een half uurtje les, maar ik begrijp ook wel dat als Ed alleen voor mij deze kant op komt, een uur wel een logisch minimum is. Dus als ik een lesklant erbij zou vinden kan dat ook al anders worden zeg maar. Maar ja, dan moet je die wel vinden. Weinig westernruiters hierzo.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 15:26

Oh ik ben er klaar voor hoor, maar ik weet niet wie er ook op Bokt zit en rijd waar ik nu rijd. En wil nog geen scheve gezichten krijgen en dingen netjes afronden :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 15:31

Ohja, Ed moet een stuk reizen, nee dan snap ik het wel. :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 16:07

Anders zit ie een uur in de auto voor een half uurtje les, dat is wat uit verhouding :D
Ben wel blij met de lessen, dus dan maar zo.

@zertab: groot gelijk!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 18:20

MissYvette4u schreef:
Gaat er iemand naar Americana in Friedrichshafen volgende maand?
En zou je dan iets voor me willen meenemen? (tegen betaling uiteraard)

Ik had n naambordje bij Hotti Klamotti op de Equitana laten maken (heb dezelfde naambordjes voor onze andere 2 paarden) en die is gisteren gemold door onze pup met hulp van onze jongste kat (die heeft het bordje vh dressoir afgegooid) wat n stelletje boeven zijn t samen gggrrrr)
-:(-

Hotti Klamotti verkoopt alleen op beursen, heeft niks online ;(

[ [url=m/I1IEWK.jpg]Afbeelding[/url] ]

ikke! wij vertrekken donderdagavond tot het einde van de beurs, want ik moet er starten in de ranchklasses. :D

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 21:38

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 22:40

Nou daar mag je gerust mee spammen hoor! Gefeliciteerd!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 07:40

Emita schreef:
@Leo, ik heb de voorgeschiedenis gemist maar wat is er precies aan de hand, lang verhaal kort?

Pony is altijd al wel gevoelig geweest om te zwaar te worden in de zomer maar was prima te managen. Helaas op een vorige stal verkeerd (voor hem) voerbeleid waardoor ik hem moddervet zag worden en niet tegenop te werken. Werden we allebei niet gelukkiger van. Ruim 2 jaar geleden naar een PP aan huis verhuisd en sindsdien weer een fitte, blije pony. Wel in de zomermaanden een graasmasker op de wei maar dat is een prima compromis. Helaas dit jaar dus jeuk en schuren, en een flink ontregelde stofwisseling. Gelukkig lijkt dat laatste vooralsnog onder controle en lijkt de jeuk daarmee ook af te nemen.

Gefeliciteerd Sevke! Prachtig resultaat!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-23 19:10

@Leo: das bummer -O-
@emita: leuk dat je er weer bent! Is het de bedoeling dan Nova nog in de sport komt, of houd je haar voor recreatie?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 15:25

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:40

Maar je kunt toch gewoon trainen Emita? En dan zie je wel wat er van komt. Het is immers altijd leuk als het thuis goed gaat en als je dan ooit gaat starten dat je al verder bent dan wat eigenlijk gevraagd wordt.

Hier ga ik volgende week met mijn paard koeien drijven. Ben benieuwd of mijn paard er wat van bakt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:13

Onder voorbehoud kan er een plek vrij komen met eigen paard voor de clinic van 28oktober bij Wendy van Osch in Escharen.
Ik deel t morgen in de groepsapp op mijn stal, die hebben wel voorrang maar animo was niet zo groot haha.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:29

Gewoon trainen zou ik met zo’n paard niet zomaar doen. Heel goed om dat voorzichtig op te pakken. Eigenlijk revalidatietraining. Je wilt zo’n blessure niet opnieuw triggeren door te snel te gaan.
Emita: super fijn. Hopelijk kun je haar zo sterk maken, dat je haar weer fijn onder het zadel krijgt.

Hier zit de verhuizing erop. Vrijdag voor het eerst sinds maanden een rondje met Jim onder het zadel gestapt. En Noura aan de longe gehad. Ik hoop dat er nu even geen gekke dingen gebeuren en ik haar wat meer kan oppakken :j

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:32

Ik heb dan denk ik gemist wat er dan mis is met het paard van Emita?
Maar niet elke ruiter wil wedstrijden rijden. Velen halen ook gewoon voldoening aan thuis trainen. Ik momenteel ook.

Maar ik ben echt heel benieuwd of ze de koeien leuk vindt. :D Of dat die super eng zijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:34

Dat staat op de vorige pagina.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 00:34

Daihyo schreef:
Citaat:

Hier zit de verhuizing erop. Vrijdag voor het eerst sinds maanden een rondje met Jim onder het zadel gestapt. En Noura aan de longe gehad. Ik hoop dat er nu even geen gekke dingen gebeuren en ik haar wat meer kan oppakken :j

Fijn dat de verhuizing klaar is, dat is toch altijd stressvol en veel werk. Hoe deed Noura het?