[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 20:54

Ja, maar allemaal niet diep zat. Best frustrerend.. ga van de week weer even kijken.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 05:27

Nee, zo'n Westernzadel ga je niet op de fiets meeslepen. En er is geen kast die je tijdelijk kunt huren?

Ik heb Tulip vandaag gemeten, ze staat nu op 144 cm (op de schoft) en weegt ongeveer 344 kilo! 10 cm groter en 90 kilo zwaarder (plusminus) sinds eind april.

minishet5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 17:55

Hallo allemaal,

Sorry dat ik zomaar in het gesprek val. Ik ben heel veel info aan het zoeken over westernrijden en zadels. Zijn er westernzadels die je kunt huren? Ik hoorde zoiets bij iemand, maar kan online niets vinden. Welke westernzadels-passer kunnen jullie aanbevelen? Wij wonen in Overijssel.
Ik heb nu een zadel maar denk dat het niet goed past meer. Ik heb er daarom niet meer mee gereden. Bovendien zoek ik een zadel voor mijn quartermerrie van 3 jaar.

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes Lizzy

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 18:17

Ik ken geen huren van westernzadels. Wel bij iig Eurohorse om een soort abbonement voor een jong paard te nemen :) Het wordt dan om de zoveel tijd aangepast of een ander zadel ofzo. Geen idee.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:32

minishet5 schreef:
Hallo allemaal,

Sorry dat ik zomaar in het gesprek val. Ik ben heel veel info aan het zoeken over westernrijden en zadels. Zijn er westernzadels die je kunt huren? Ik hoorde zoiets bij iemand, maar kan online niets vinden. Welke westernzadels-passer kunnen jullie aanbevelen? Wij wonen in Overijssel.
Ik heb nu een zadel maar denk dat het niet goed past meer. Ik heb er daarom niet meer mee gereden. Bovendien zoek ik een zadel voor mijn quartermerrie van 3 jaar.

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes Lizzy

Ropersranch heeft tweedehands zadels, zij komt ook aan huis om zadels te passen.

Zadels huren is mij niet bekend. Wel een jonge paardenplan bin Eurohorse

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 14:14

Ropers Ranch komt inderdaad aan huis en heeft goede tweedehands zadels. Net als bij een andere zadelverkoper wel altijd kritisch zijn :j

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 14:02

Afbeelding

Afbeelding

Even een paar fotootjes delen. Hij word met de dag knapper…… <3

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 15:27

Gaat er iemand naar Americana in Friedrichshafen volgende maand?
En zou je dan iets voor me willen meenemen? (tegen betaling uiteraard)

Ik had n naambordje bij Hotti Klamotti op de Equitana laten maken (heb dezelfde naambordjes voor onze andere 2 paarden) en die is gisteren gemold door onze pup met hulp van onze jongste kat (die heeft het bordje vh dressoir afgegooid) wat n stelletje boeven zijn t samen gggrrrr)
-:(-

Hotti Klamotti verkoopt alleen op beursen, heeft niks online ;(

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 08:10

Ik heb wel eens van dat merk gehoord, maar inderdaad nooit gezien. Dit valt ook niet meer te lijmen helaas.
Zijn er geen andere mogelijkheden voor het laten maken van naambordjes?

Hier heb ik wat leuks in het verschiet. Ik zoek alleen even een fotograaf, oftewel iemand met een beetje inzicht in compositie om mijn camera te bedienen. Dan kan ik het inplannen Ik mag met mijn paard een keer de koeien van een boer iets verderop naar stal drijven. Normaal doet hij dat met de quad, maar ik mag het eens met mijn paard doen. Kijken of mijn merrie cowsense heeft. Of dat er alleen nog maar slagroom uit de uiers van de koeien komt (wat niet de bedoeling is uiteraard) :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 18:47

Ik ben EINDELIJK het bos in geweest met mijn ponies! ik had tijdens de verhuizing een kast besteld. Maar nu lag die arme man in het ziekenhuis, erg ziek, gelukkig weer beter! Zou deze week aan de gang gaan. Gelukkig kende ik hem al, dus heb ik er wel vertrouwen in dat hij komt. Maar nu moet ik wel moet het zadel sjouwen. Wat met een westernzadel net even wat minder leuk is.

Was echt heerlijk! Kunnen uren lang door het bos heen struinen. Stukken beter dan waar we eerder stonden.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 20:46

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 21:18

Ziet er heerlijk uit! <3

Hoe is het met de rest hier?

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 06:22

Mijn Tulip gaat even door een fase heen...Ik weet niet precies wat de bedoeling is maar ze is een beetje 'squirrely' zoals ze dat hier noemen. In de wei/paddock is er niks aan de hand, maar op de binnenplaats en in de bak ziet ze alles. Geen idee of het aan de leeftijd ligt, of dat ze eindelijk bekomen is van de vorige pensionstal en zich goed voelt, of misschien nog steeds het moeten wennen aan de nieuwe stal? Er zijn afgelopen paar weken wat paarden weg gegaan en nieuwe paarden bij gekomen. We gaan aankomende tijd wat 'leuk' grondwerk doen heb ik besloten; balkjes stappen, clicker training, etc. Als het daarmee niet kalmeert vraag ik of de trainer een keer mee wil kijken. Het trailer probleem is trouwens opgelost, inmiddels loopt ze zo de trailer op.

En mijn balancer was in de aanbieding! Vorig jaar kostte het $40 voor een zak van 25 kilo, en inmiddels is het opgelopen naar $60. Toen ik gisteren wilde bestellen kwam ik echter op een aanbieding uit, $37 per zak! Hier de speklap in kwestie:

Afbeelding
De grijze lucht is geen mist maar rook van de bosbranden hier in de omgeving. Je kunt het niet zien maar de staleigenaar heeft haar telefoonummer op de hoeven geschreven, zo hoog zat het hier.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 07:34

Een verhuizing kan flink impact hebben op een paard. Dus dat zou zomaar kunnen. Met daarbij een wedstrijd op andere locatie, de kudde die is veranderd. Kunnen ze mentaal best even een tik van krijgen. Komt ook wel goed met wat rust, dus wijs om gewoon even wat leuke dingen te doen en niks te moeten. Quality time zeg maar :D
Wel heftig met die bosbranden zeg.

Heerlijk Benfan!

Noura is precies 3 jaar van mij <3
Afbeelding

Afbeelding

Verder ben ik erg druk (geweest) met verbouwen en de aankomende verhuizing. Het huis is bijna klaar nu en morgen is de verhuisdag. Ik ben kapot :O
Dus straks eerst weer even rust in de tent en dan wil ik wat meer met Noura gaan doen.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 09:07

Tulip droogt echt mooi op! Ze is enorm gegroeid hè. En een verhuizing en dergelijke kunnen ze inderdaad goed van in vallen.

Noura is zo mooi <3

Hier gaat het goed. 10 september heb ik mij ingeschreven voor een trailwedstrijd op stal. Gaat me puur om de ervaring zelf, qua geluid en drukte. Luna is echt super relaxed. Man en ik hebben haar nu weer lekker veel in handen en ik ben stapel gek op haar. Ik gok dat ze de 148/149 inmiddels aantikt. Maar ze is wel schraal en puppy. Dus we blijven basis grondwerk doen en bijv in hand trail. Denk dat we haar pas na de zomer volgend jaar beleren, als ze zo iel blijft. Maakt niet uit, aan de hand genieten we volop <3

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 09:12

Dat koppie <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:15

Wat een knappe koppies, foto's & filmpjes komen er langs. Heel erg leuk!

Hier gaat het ook ontzettend goed, wil de goden niet verzoeken hoor, maar we gaan lekker. De laatste tijd wat tijd besteed aan het longeren aan de enkele longe. Ik kreeg het idee dat ze niet meer uit zichzelf durfde te zakken aan de longe en dat wilde ik terug erin werken, dat kon ze namelijk van jongs af aan al erg goed. Dus zodoende. Denk dat we nu 4 tot 6x verder zijn en ze doet zo heerlijk dr best :)

Afbeelding

Afgelopen zondag ook lekker een buitenritje gemaakt. We gaan de laatste week van file rijden in, vanaf 4 september is alles weer open en zijn de tunnel & brug gerenoveerd. WE SURVIVED!! *\o/*
(sinds halverwege juni al aan het omrijden, bijna 25km extra - maar bovenal een halfuur tot 45minuten extra vanwege file die er ontstaat)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 20:57

Knappe paarden komen er weer voorbij <3

Hier in dubio wat ik moet doen qua paardrijden en dan met name welk paard. Maar wil de reden niet open en bloot op forum gooien. Dus weet niet of ik iemand kan pben? :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:56

ben nu wel heel benieuwd... weet niet of ik je kan helpen, maar wil het zeker wel proberen

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 07:29

Hier gaat het goed.
Een maand geleden paard verhuisd naar een andere stal. 24/7/365 buiten. In de zomer gras met strookbegrazing en in de winter met z’n alle op de paddock met 2 schuilstallen. Ze doet het super goed, nog geen kilo’s erbij (waar ik heel bang voor was) en de rasp in de knieholtes zijn ook verdwenen.
De bak word naarmate er meer regen valt steeds beter en er heeft nog geen plas ingestaan. Weet inmiddels ook hoe ik hem moet sproeien, dus als ie te droog/zwaar is kan ik daar zelf wat aan doen.

Verder zijn we naar een koeienclinic geweest bij Wendy. Mijn bijrijder is meegeweest voor als ik niet meer verder kon en de vader van een oud stalgenootje heeft gereden met de auto en trailer met 2 ponies erin. Was echt super gaaf om te doen en ze was zo dapper en totaal niet bang voor de koeien. Halverwege ben ik afgestapt en is mijn bijrijder verder gegaan. Moest een week bijkomen, maar was zo gaaf en ga zeker nog vaker (mits ik een chauffeur heb die ons kan rijden en mijn bijrijder mee kan uiteraard).
De pony van mijn oud stalgenootje was ook super dapper voor de eerste keer. Beide waren helemaal blij om met koeien te werken.

Afbeelding

De paarden zien er allemaal goed uit!!!
Je mag pben,

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 10:55

Hey allemaal! Ik weet niet of jullie nog weten wie ik ben :+
Een tijdje had ik hier een volgtopic (sinds 2017/2018) met mijn merrie Nova die ik als veulen had gekocht. Tot bleek dat ze eigenlijk afgekeurd was om ooit nog te rijden, en we alles hebben opgegeven (dit is even heel kort door de bocht). Sindsdien ben ik ook een soort van non-actief op bokt, met af en toe een reactie op iets kleins.

Gelukkig heb ik 1,5 jaar terug een second opinion laten doen en bleek dat haar knieblessure zo goed als hersteld was, alleen dat haar kniebanden wel een zwakke plek bleven. Met beleid zou ze dus onder het zadel kunnen *\o/*

Helaas was het mission impossible om een stal in de buurt te vinden en heb ik bijna twee jaar moeten wachten tot ik mijn paard op 2 uur rijden afstand, heb kunnen verplaatsen naar 20 minuten rijden afstand. Ik heb haar dus ruim twee jaar lang heel weinig gezien (1x per 4/5 maanden ofzo), maar sinds kort staat ze dus weer bij mij in de buurt en kunnen we ein-de-lijk aan de slag!
Side note: We zijn dus bijna 6 jaar verder :+ Ik had nooit gedacht dat het uberhaupt goed zou komen dus ik ben onwijs blij.

We hebben een revalidatie arts in de hand genomen, want Nova is nog wel heel erg stijf en heeft veel begeleiding en ondersteuning nodig. We zijn voornamelijk bezig met grondwerk, maar af en toe doe ik al een stapritje.

Ik wilde eigenlijk geen foto's meer plaatsen waar ik zelf op sta, maar ik ben toch echt heel erg blij met deze foto's dus vooruit... :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Het lijkt me dus leuk om hier weer mee te kletsen als het me lukt om actief te blijven. Vandaag gaan we een stukje naar het bos (wandelen of misschien erop, dat weet ik nog niet). Heel spannend *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 14:04

Leuk dat je er weer bent Emma. :D Fijn dat je iig stapritjes met Nova kan maken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 17:26

Welkom terug Emita! :D

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 09:47

Wat fijn Emita! Het is jullie gegund!

Even een vraagje aan jullie - in welke regio staat jullie paard, en wie hebben jullie als instructie of coach? Mag ook per pb.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 11:54

Even heel kort, maar ik heb volgend jaar een nieuw paard! *\o/*

Uiteraard niet van mij, maar bij de man waar ik toen 10 jaar lang reden heb.