[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:10

Ik moest wel wennen. Maar vooral omdat de beugelophanging wat verder naar achteren ligt. Wat op zich wel beter is merk ik nu. En het is een 17 inch. Ik heb voor het eerst wat ruimte over bij mijn achterwerk :+
Ik had al een zadel met een vlakke en open zit, dus daar hoefde ik niet aan te wennen gelukkig.
Het ligt wel beter op Jim. De eerste week gingen we ook echt zwalkend door de bak op momenten. Ik voelde meer en Jim dus ook. Heel goed voor je onafhankelijke zit :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:39

DubbelDun schreef:
@Aleeneh: heb jij die gekocht of ben je de verkoper ?? :)

Ga hem zaterdag halen :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:40

Is dat die van Baukje?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:48

@Aleeneh: mooi zadel hoor.
Ga je vast veel plezier van hebben :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:49

Whohoee ook een BM! :):)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:50

Ja Marije :) geweldig mooi ding <3

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:53

Foto? O:)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:00

Heb je een pb'tje gestuurd. Vind het iig superspannend, ik hoop zo dat ie goed ligt :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:10

Je moet wel een heel raar paard hebben wil een BM niet goed liggen :)
Sommige paarden hebben een Peaked nodig, maar alle nieuwere zadels van BM zijn 50% Peaked.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:37

Aleeneh schreef:
Ja Marije :) geweldig mooi ding <3

Ik bedoelde ja Amanda :')

Ja dat is dan weer het fijne aan een BM, inderdaad :) en zo gek is Mish gelukkig niet gebouwd. Peaked gaat zij niet nodig hebben.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:41

Ik zag 'm staan inderdaad. Vandaar dat ik er aan dacht :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 15:49

Ik ben wel weg benieuwd naar hoe hij ligt op Mish (denk ik?), dus foto's mag best straks hoor hahah :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:13

Arabiertjes willen wel eens kort zijn en dan kan BM nét te lang zijn.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:33

Afbeelding

Hier een foto waarop je haar rug een beetje kan zien, dit was een paar maanden terug toen ze nog iets onbespierder was, maar volgens mij is ze niet heel erg kort voor een arabier.

Ik zal zeker foto's showen. Ze is wel even met vakantie dus echt rijden ermee zal even moeten wachten :P Dat is wel moeilijk hoor zometeen, om af te blijven wachten :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:40

Dat lijkt idd geen korte rug te zijn.
Het zadel was een 16" toch ??

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:21

Manny heeft ongeveer zo'n zelfde ruggetje, iets rechter zelfs nog. En dan ook nog rondgeribt en Korter. Denk haast wel dat de BM moet passen :) Het is een boomloze, dat kan haast niet fout gaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:06

@minimus; genoeg dingen waar het nog fout kan gaan hoor. Boomloos (ook BM) is echt niet altijd zalig makend ;)
Boomloos is een stuk vergevingsgezinder waar het de plaatsingen van het zadel betreft; je kunt iets meer smokkelen maar ergens houdt het op.
Ook heeft boomloos (en zeker BM) de neiging om kleiner te lijken qua zit omdat de pommel zo recht op staat. De kombinatie van een paard met een iets hollere rug en een wat zwaardere ruiter kan de pommel dus naar binnen laten staan waardoor de ruiter echt onnatuurlijk klem komt te zitten en vaak de horn in de buik zal voelen zéker met lichtrijden. Een Barrel model heeft dit het ergste, deze Trail niet zo.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:22

Ik heb voor treas een zadelpasser met 3 verschillende semi-boomloze modellen laten komen. Op papier zouden ze nauwelijks verschillend zijn maar reken maar dat Treas de verschillen voelde en echt een voorkeur had. Nu is mijn paard wel een fijngevoelig exemplaar :roll: . Maar enkel om aan te geven dat boomloos niet altijd past.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:27

Marlies, wat jammer dat je je les met Alice af hebt moeten zeggen! Zal vast fijn zijn als je straks een binnenbak hebt :)

Sanne, ben benieuwd wat jij van de Freemax vindt!

Britt, klinkt goed van dat trailerladen! Wij zijn daar ook veel mee bezig geweest en allebei de paarden lopen hier nu ook heel makkelijk de trailer op.

Nanda, leuk dat je les van Paulette hebt! Zij is echt zo fijn, hoe was het?

Amanda, fijn dat je les bij Karel zo goed ging!

Hier ondertussen een pasconsult met de Freemax gehad en ik vond hem heel erg fijn! In januari ga ik kijken voor een testzadel en als het dan nog bevalt dan ga ik er een aanschaffen voor Olina :) En zaterdag met Eline dus een BM ophalen, ook leuk :Y)

Wij gaan ook naar de Kerstsale van Arthurs, vorig jaar hebben we het gepresteerd om met niks weg te gaan maar toen reden we ook nog niet echt western. Denk dat het nu, nu we net gaan overstappen, niet meer gaat lukken om met niks weg te gaan :')

Hier een foto met Olina met de Freemax, ik ga denk ik wel nog voor een maatje groter dan deze want het zat een beetje op de rand of het kon of niet, denk dat een maatje groter fijner zit en wellicht ook fijner is voor Olina :)

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 19:39

Ik denk dat jij idd prettiger zit in een iets grotere maat en je paard kan ook makkelijk iets meer lengte hebben.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:50

Aleeneh schreef:
[ [url=m/fQsTOX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat staat dat rode touwhalster Mish gaaf!

Boomloos zegt idd niet alles en is ook niet altijd even makkelijk. Lees maar eens in dat topic....maar tot nu toe zijn wij super tevreden. Ben het wel met Amanda eens dat de Freemax meer semi-boomloos is.

Die kerstsale van Arthurs, wat lees ik daar veel over. Scheelt dat echt? Het is geloof ik zo'n eind rijden voor mij, maar ik ben wel nieuwsgierig.

Olina (ben ff je echte naam kwijt) ik denk dat een maatje groter idd ook fijner zal wezen en zoals DD al zegt....je paardje Olina kan het zo te zien wel hebben.
Ja ik vind Paulette echt fijn.
De les ging op zich wel fijn. Felix droeg zichzelf al veel meer en liep grote stukken heel mooi in houding. Ook is hij krachtiger vanachter geworden. Kortom we zijn op de goede weg en we hebben ons huiswerk goed gedaan. Alleen had ik vandaag zo'n moeite met een volte linksom, dat hebben we nog nooit zo gehad, voelde mij zo stom, ik kreeg Felix nauwelijks van de hoefslag. Gelukkig hielp Paulette mij goed en werd het echt wel beter. Rechtsom ging juist super. Mijn lijf is aan de linkerkant blijkbaar niet zo soepel en vandaag dus extreem tot uiting. Het achterwaarts ging juist heel goed. Gewoon ook met een losse teugel en Paulette vond het ook echt vooruit gegaan. Ook de galop wordt steeds beter. Verder weer oefeningen gekregen om mee aan de slag te gaan. Ben weer helemaal gemotiveerd om bezig te gaan.
Binnenkort maar weer eens een buitenritje, de laatste is alweer te lang geleden ivm tijd en koud weer.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:13

Ik ga als het goed is ook naar de kerstsale! Erg veel zin in en ik ben benieuwd of er nog wat te scoren valt. Manny is niet zo'n zeikerd qua zadels en loopt onder boomloos het beste. Nu alleen nog zorgen dat het voor mij past :)

Ik geloof direct dat een boomloos ook niet zaligmakend is, been there done that.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 05:46

Sanne, welke dag ga je? :)

Het is misschien niet heel veel goedkoper maar wel onwijs gezellig en shoppen is altijd leuk natuurlijk. :))

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:59

Fijn dat de Freemax beviel Olina! Ik denk ook dat een maatje groter jullie allebei beter zou zitten :j

Ik denk dat wij de woensdag naar de kerstsale gaan! Ik vond het ook wel meevallen met hoeveel goedkoper de dingen waren, maar het verschilde natuurlijk ook heel erg per productgroep. Maar hey, dat hoeft thuis verder niemand te weten, ik vind het een goede reden om met heel veel thuis te komen :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 09:14

Wij gaan ook woensdag. :D