[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:55

Whoehoooeee leuk Dees!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 15:17

Gaan jullie bij Wendy lessen? Of is dat eenmalig?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:04

@Amanda en Domii: Ik heb me ook ingeschreven bij een rijvereniging waar ik (voor zover ik weet) de enige westernruiter ben. Vandaag ga ik weer meerijden in de dressuurles en dan pik ik daar gewoon de dingetjes uit die voor mij handig zijn. Ik rij vooral mee om Philo te laten wennen aan andere omstandigheden (binnenbak, meerdere paarden die door elkaar rijden, etc.). Tot nu toe krijg ik alleen positieve en/of nieuwsgierige reacties!

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:41

Ik rijd ook bij de rijvereniging in mijn westerntenue. Sinds ik helemaal om ben vindt mijn instructeur dat hij veel beter loopt. Rij ook vooral voor de gezelligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:55

Lesje bij Wendy is toch in januari geworden, ze kon nog wel wat in december maar niet in de weekenden en de dagen dat ze kon waren net de dagen dat wij niet konden haha. Maar 6 januari lekker daar een lesje rijden :D

Amanda, ik hoop op korte termijn een pasconsult te hebben om te kijken of de Freemax Western misschien wat is. En anders ga ik naar de Country Mill om daar te kijken wat ze hebben :) Wat leuk van die cavalettilessen trouwens! Ben benieuwd hoe Jim dat gaat doen :)

Marlies, geen idee nog of dat eenmalig is of niet :D Ligt eraan hoe het bevalt, als het bevalt kan ik me wel voorstellen dat we er wel eens vaker heen gaan :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:44

Ben benieuwd hoe je de les vindt Dees! :)

Net toch een beetje kunnen rijden maar toen ik aan wilde springen gaf ie een vrij hoge bok, ik bleef net zitten...en toen durfde ik niet opnieuw meer aan te springen. :o Ik was ook alleen dus niemand die mij even kon helpen...maandag heb ik les, moet Alice maar even helpen...

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:59

Hier ook nu contact met Kifrahorse voor een Freemax. Eindelijk...

Oei Marlies, dat klinkt niet fijn. Eigenlijk had je direct door moeten gaan, maar als je maar net bleef zitten begrijp ik wel dat je dat niet deed. Eventjes doorzetten met de les aankomende maandag, je kunt dit :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:00

Ja natuurlijk had ik gelijk opnieuw aan moeten springen maar ik durfde gewoon niet. :\ Wat als hij weer bokte? Ik ben niet zo'n held meer...

Hopelijk heb je snel je zadel!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:03

Manny doet dat ook wel eens, een keer een bok en dan is t klaar. Volgende keer als ie dat doet, gaan staan. Dan bokt ie onder je door en kun je het veel beter uitzitten :)

Ik hoop het ook, zal wel goed komen. Gelukkig is mijn paardje niet moeilijk met zadels.. *kuchkuch*

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:50

Ik zou het juist niet adviseren om nog eens aan te springen als je schrik hebt gehad, tenzij je wel direct durft aan te springen. Bovendien kan bokken meerdere redenen hebben. Daar zou ik eerst over nadenken als het gebeurt is en dan bepalen wat de vervolg stap is.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:49

Met dit weer is Felix ook wat frisser. Merk ik vooral aan de longeerlijn, dan is hij de eerste 5 minuten lekker dol. Daarna is hij blijkbaar warm en doet hij braaf wat ik vraag. Onder het zadel doet hij nooit zo idioot, heel af en toe een bok met dit weer met het aanspringen, maar ja....ik ken hem ook goed en weet dat het verder niks is, komt door het weer. Ik moet er juist om lachen. Maar ik kan mij voorstellen dat je geschrokken bent Marlies, zo lang rijd je hem nog niet. Lijkt mij verstandig om het idd bij de les aan te geven dat je het spannend vindt :j
Felix heeft een paar vrije dagen gehad. Erg druk met van alles. Vrijdag heb ik weer tijd. Gelukkig vindt hij dat zelf niet erg wanneer ik alleen even vlug een aaitje breng.

Minimus spannend.....ben benieuwd hoe jij en je paard de Freemax gaan vinden. Voor jou hetzelfde Olina.

Joyce en Renee, lijkt mij ook gezellig om in een les te rijden, maar aan de andere kant zie ik op tegen het wekelijkse moeten dan. Daarom maak ik gezellige buitenritten met andere mensen, dan heb ik de gezelligheid van andere mensen en ook leer ik daardoor telkens nieuwe mensen kennen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:51

Ja, ik moet hem gewoon nog leren kennen en ff een paar lesjes volgen. Hij schijnt dit vaker te doen als ie een tijdje niet echt gereden is. Dan is ie niet sterk genoeg om aan te springen..met een paar weken vaker rijden zou het over moeten zijn. Maandag les en dan zeg ik Alice wel hoe ik mij voel, zij helpt me er wel door heen. :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:55

Toevallig weet ik dat dit paard moeite heeft met de galop (althans, toen ik hem ging proefrijden) en toen werd er mij al verteld dat hij soms een bokje kan geven uit protest. Zelf zou ik in dit geval dus óf gelijk weer in galop zetten, óf eerst weer ontspannen laten lopen in draf en dan opnieuw aanspringen.

Maar goed, als je angst hebt is dat natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan. Is er niet iets waardoor je (naast lessen) wat meer vertrouwen kan krijgen qua rijden? Want ik heb je al vaker gehoord over angstig/onzeker zijn op het paard en het lijkt me toch heel vervelend als dat je beperkt in het kunnen doorpakken tijdens het rijden. Paarden zijn wat dat betreft natuurlijk bij uitstek de dieren die dat soort signalen razendsnel opvangen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:57

Ik heb hem wel gelijk weer aan het werk gezet maar durfde toch niet opnieuw de galop in te zetten. :o
Hij is verder niet gemeen ofzo en het komt echt wel goed als ie weer vaker loopt. De bak is trouwens ook niet fijn, heel ongelijk en hij was steeds zijn balans kwijt en daardoor ik dus ook. Als ik het paard beter en langer ken durf ik hem ook mee aan te pakken maar ik heb er misschien net 5x op gereden...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 23:11

Komt wel goed joh!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:06

*zwaai* ik zal me dan ook vast even melden.

Ik zwerf al vanaf pagina 7 van dit topic het topic zo nu en dan in en uit _O- heb eerder western gereden maar ook al een tijdje niet... maar het ziet er naar uit dat we wellicht toch die kant op gaan dus ik kom maar weer eens meekletsen :D zal me straks wel eens voorstellen voor de mensen die me niet (meer) kennen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:33

Ik ken je nog! :* *\o/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:44

Uuuh, ik ken je geloof ik niet! Welkom :D

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:21

Welkom iedereen die nieuw is!

Wij hebben van de week les gehad in trailerladen, vorige keer ook al, maar toen op een 'calmness' manier, maar toen we laatst 2 uur stonden ondanks al onze 'calm'gedoe waren we niet zo kalm meer :+ Van de week dus een les met hulpmiddelen gehad, wat denk je, loopt die etter voor de les zo netjes voor me uit de trailer in }:) Evengoed nog gelest, want heb toch een plan nodig voor als we weer ergens staan en graag naar huis willen. Dus met twee lange lijnen aan de trailer en die rustig sluiten achter hem en op die manier druk geven, druk weg bij voorwaartse beweging. In het begin deed hij wel even een beetje moeilijk en kwam hij tegen de druk in, maar toen hij snapte wat de bedoeling was was hij zo makkelijk te laden! Super fijn! Heb goede hoop dat we 10 december als we weer les van Peggy hebben niet weer 2 uur staan.. :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:52

Okay dan, bij deze :D

Ik ben Eline, 25, en ben mij ergens in 2013 in dit topic komen melden omdat ik destijds een hartstikke leuk bijrijdpaardje getroffen had, een kruising Quarter genaamd Doesie, die toen nog 3 was. Samen met hem ben ik de western gaan ontdekken, heb hem onder begeleiding van Paulette Zorn verder doorgereden. Ook ben ik bijrijder geweest van Daantje van Rije uit dit topic :D Allebei verschrikkelijk leuke paarden, die ik destijds alleen maar achtergelaten heb omdat ik verhuisde. Toen nog een quarter bijgereden, en daarmee gestopt toen we de auto weg moesten doen.

Toen heb ik een hele poos alleen maar met onze haflinger gereden (die van Olina die hier net ook postte) en die werd toen fanatiek dressuur gereden. Ik wilde daar wel western mee gaan lessen, maar dat was toch lastig als er ondertussen ook mee gedressuurd werd, en ik kon toch ook niet helemaal slagen met instructrices in die regio... daardoor ben ik uiteindelijk toch weer meer dressuurmatig gaan rijden.

Inmiddels is mijn eigen paardje, arabiertje Mish (zie topic in onderschrift) ook eindelijk ingereden. Dressuur, want ze paste altijd een wintecje van 175 euro en da's verdraaid goeiekoop in vergelijking met western _O- en ja, ze is nog zo jong, dan blijf je toch hannesen met zadels. Eerlijk is eerlijk, mijn rijstijl is toch een beetje een mix van alles door elkaar heen hoor :') Maargoed, ik heb altijd in mijn hoofd gehad dat ik ooit nog wel weer terug wilde naar western... en nu begon Desiree er ook over dat het bij haar ook wel jeukte nu, en toen hebben we de knoop maar doorgehakt.

Maar eerst krijgt mijn lieve Mish een poosje vakantie. We hebben haar in de zomervakantie ingereden, en ze kan dus wel een poosje verwerkingstijd gebruiken. Over een maandje wordt ze ook pas vier. Bovendien begint haar wintec recent niet meer zo goed te liggen, dus dan kan ik nog even gaan sparen voor een nieuw zadel _O-

Anyway, hoi allemaal! Ook van Mish!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:15

Welkom Aleeneh! Herkenbaar je rijstijlen door elkaar haha

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 14:12

Welkom voor degenen die er "bij" zijn gekomen. Leuk paardje Eline.

BrittS dat zul je altijd zien, het lijkt wel of een paard zoiets aanvoelt. Mooi dat de rest van de les goed verliep, phoe 2 uur staan voor de trailer, niet leuk.

Hey Marlies, ik zie nu net dat jij een bepaalde serie ook wel erg leuk vindt, ik was super bli *\%/* j toen ik erachter kwam dat netflix het 3 de seizoen nu ook heeft. Helaas heb ik die natuurlijk alweer uit voordat ze een ander seizoen hebben -O-

Verder weinig te melden, alleen dat ik nu alweer zin heb in woensdag, dan hebben we weer les van Paulette.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 21:06

Welke serie? :))

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 10:29

The Originals <3

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie