[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:52

Hoe zouden jullie eigenaren het trouwens vinden als een bijrijdster haar eigen tuig (hoofdstel dan, niet zadel) heeft en dit wil gebruiken?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:58

Zij zelf begon ook al dat het wel mijn paard was etc etc.
Maar ik ben iemand die een ander niet zo snel het vertrouwen geeft.
Gek genoeg heb ik daar met haar helemaal geen probleem mee.
Ik geloof wel dat dat wel los loopt allemaal en in de loop van de tijd kan ik vanzelf wel aangeven wat ik liever wel of niet zie gebeuren.
Maar ik denk dat zij dat zo al heel goed in kan schatten.

Ik kan haar vragen of ik een foto van de combi mag plaatsen.

Ze zijn wel heul erg leuk samen <3

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:59

Mm ligt eraan of het past en of het ook nog voor anderen gebruikt wordt. Ik zou niet blij zijn als mijn pony schimmel oid zou krijgen daardoor. Maar als het past en het is goed ontsmet dan zou ik er geen probleem mee hebben.

Leuk quartel dat het zo goed klikt!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:00

ander hoofdstel zou ik geen probleem vinden......en het bit....ligt er aan wat voor bit het is.
Zadel echter zou ik niet blij mee zijn gezien de moeilijke rug van mijn sjakie

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:03

Als dit allemaal goed past zou dat geen probleem zijn lijk me, maar dan wel alleen voor dat paard.

Ben blij dat ik die van mijn nu dichterbij huis heb staan, want ben nu dus ook niet meer zoekend.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:05

haha betreft zadel begrijp ik het :j

Ik heb een hele tuig verzameling, 1 hoofdstel is een 2 ear showhoofdstel, wil daar dus eigenlijk niet mee rijden, alleen speciale gelegenheden, maar ik zoek nu gewoon naar een simpel trainingshoofdstel met front en keelriem. heb verder nog een show stang met volgens mij een Sweet Iron mondstuk (ongebroken) en een kinketting :j Redelijk standaart :P

dit is dat showhoofdstel overigens:
Afbeelding

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:06

:~ .....hebben <<)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:06

:~

Ben niet de enigste blijkbaar. :D <<)
Laatst bijgewerkt door Marcella op 11-10-12 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:07

Made in the USA <<)
Heb me wel vermaakt daar haha :))

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:08

Ik heb ook 2 hoofdstellen, 2 pads en 2 blankets + 1 onderpad voor Milou, maar we rijden dan ook af en toen eens een wedstrijdje dus moeten we er wel netjes uitzien :P

Wel echt heel fijn hoor Quartel dat je zo'n vertrouwen in d'r hebt! Ik verwacht ook wel een foto hoor :D

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:14

Ik zou het dan weer niet zo waarderen, paard heeft kwalitatief goede spulletjes liggen, waar hij ook goed aan gewend is. Zie het nut niet zo dat daar dan weer wat in moet veranderen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:16

Ach slechter wordt het paard er niet van als het gewoon netjes past en schoon is. Als de ruiter het leuk vindt om met een eigen hoofdstel te rijden zie ik het probleem er niet in. Ik zou het zelfs wel leuk vinden om mijn paard eens met een ander mooi hoofdstel te zien dan mijn eigen spul.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:22

Ik vind het ook inderdaad juist leuk om met een eigen hoofdstel te rijden. Ik gebruik mijn tuig afentoe voor een fotoshoot, maar thats it := Dat vind ik zonde. En het is allemaal topspul. Maar dat het moet passen is natuurlijk logisch, ga geen te strak of te groot hoofdstel gebruiken :')

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:25

fanci_mike schreef:
Ik zou het dan weer niet zo waarderen, paard heeft kwalitatief goede spulletjes liggen, waar hij ook goed aan gewend is. Zie het nut niet zo dat daar dan weer wat in moet veranderen.

Idd, was al bang dat ik de enige zou zijn die het niet zou waarderen. Ieder hoofdstel zit weer anders en als paard het op het huidige tack goed doet. Zou ik het niet fijn vinden en zie het nut er ook niet van in. Een halster oké, maar een hoofdstel of pad vind ik dan weer andere koek. :)
Laatst bijgewerkt door Blanket op 11-10-12 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:27

Als het paard gewend is gereden te worden met een one ear ga ik natuurlijk niet een normaal trainingshoofdstelletje gebruiken daarvoor en zal ik gewoon de aangewezen tuig gebruiken :P Het is meer da als ik tuig heb dat wél bij het paard past, dat ik het dan gebruik.

Ik reed een tijd een gelderse merrie, die werd altijd met hoge neusriem gereden zonder sperriem, alleen het zag er een beetje breekbaar uit :') dus heb toen een hunterhoofdstel gekocht wat perfect paste, goede hoge neusriem en stevig leer. je moet inderdaad niet de hele optoming en werking veranderen :n

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:29

Maar aan jou hoofdstel zal ongetwijfeld een ander bit hangen met een ander mondstuk en wellicht zelf een andere maat dan aan mijn hoofdstel. Dus nee, ik zou het niet op prijs stellen. :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:31

Blanket schreef:
Maar aan jou hoofdstel zal ongetwijfeld een ander bit hangen met een ander mondstuk en wellicht zelf een andere maat dan aan mijn hoofdstel. Dus nee, ik zou het niet op prijs stellen. :n

Ik zeg hoofdstel, niet bit :P Ik gebruik gewoon het bit dat normaal bij het paard gebruikt word :) daar rijden ze natuurlijk het beste op. Maar voor de foto zou een sierstang wel mooi zijn, maar als het paard zo'n bit niet gewend is natuurlijk niet

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:32

Dus jij neemt iedere keer een schroevendraaier mee naar stal? Nee hoor, mijn bit hangt prima aan mijn hoofdstel. :+ :P

Anoniem

Ik zou het ook niet waarderen als er andere hoofdstellen, pads, bescherming en zadels op mijn paard gehangen zouden worden als ik een paard zou hebben trouwens :n

Rennie89

nee, ik koop dan hoogstwaarschijnlijk een vergelijkbaar bit :) heb ik tot nu toe altijd gedaan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:55

Als iemand op het idee zou komen om mijn pony ander tuig op te doen mocht je naar huis :+ ik heb niet voor niks DIT tuig en niet wat anders...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 17:57

toch grappig dat meningen zo verschillen :) Als ik een bijrijdpaard vind en de eigenaar wil het niet zal ik het natuurlijk niet doen, logisch.
Maar om alleen al te zeggen dat als iemand met het idee/optie zou komen om een ander hoofdstel in te doen dan direct naar huis te sturen vind ik wel erg bruut ipv te zeggen dat het niet kan en daar bij laten :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:02

Volgens mij ben ik dan toch makkelijker dan ik altijd dacht :Y) Hier mag veel mits het in overleg gebeurd. Als het een vergelijkbaar hoofdstel is en goed is afgesteld zie ik niet in dat het voor het paard opeens radicaal anders is, plus ik vind dat mijn paard daar maar tegen moet kunnen hoor. Ik heb zelf ook een gewoon hoofdstel, menhoofstel met oogkleppen, een one-ear of zelfs enkel met neckrope. Pony boeit het echt niet wat ze om heeft zolang het past en goed afgesteld is. En een bit omhangen heb je toch zo gedaan. Ik heb standaart wel een schoevendraaier in de buurt en anders pak ik die wel ff uit de schuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:02

Ik zet er ook een :+ bij...... ik zou sowieso geen bijrijder willen, haha. Nu is mijn Paint pas 2,5 jaar en nog niet onder het zadel (pas van de winter) dus da´s vrij makkelijk. Maar serieus, ik zou je dan iig niet hoeven als bijrijder. Waarom, omdat ik regelmatig zie dat dit wel gebeurt en de bijrijder boomloos gaat rijden met een superslecht zadel. Dat zou ik gewoon écht niet willen hebben.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 18:04

Ffortuna schreef:
Ik zet er ook een :+ bij...... ik zou sowieso geen bijrijder willen, haha. Nu is mijn Paint pas 2,5 jaar en nog niet onder het zadel (pas van de winter) dus da´s vrij makkelijk. Maar serieus, ik zou je dan iig niet hoeven als bijrijder. Waarom, omdat ik regelmatig zie dat dit wel gebeurt en de bijrijder boomloos gaat rijden met een superslecht zadel. Dat zou ik gewoon écht niet willen hebben.

heb het over hoofdstellen he :P en sowieso met overleg :) Ik heb nog nooit iets zonder overleg met de eigenaar gedaan ;)
Als iets niet mag dan mag het niet punt. Ik verzorg 2 jaar nu een hengst van 10 jaar, eigenaar wil niet dat ik er op rijd, dan doe ik het ook niet :) nooit gedaan dus ook, enkel 1 x toen eigenaar er bij was :j

overigens spreek ik enkel voor mezelf, ik weet dat verzorgsters helaas niet altijd even betrouwbaar zijn