[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:25

essiedepessie schreef:
Ja, en jouw toevoeging zal het allemaal even oplossen...

Dat zou erg hoopvol zijn... wel fijn dat je me die credit geeft ;-)

Feitelijk laten alle posts uit dit topic zich eenvoudig samenvatten: deze wijze van trainen (20 seconden of 20 uur) zijn op geen enkele wijze te verdedigen en laat zich inderdaad het beste vatten in het woord 'mishandeling'.
Ik kan er niets fraaiers van maken.
Het feit dat een aantal 'zogenaamde' feminiene western-agressors wel staan te juichen vind ik stuitend; ik geloof niet dat ik wil weten hoe zij hun geliefde paarden, honden of zelfs kinderen de spelregels duidelijk maken.....

Janken... echt janken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:27

Ninx schreef:
rapido schreef:
Om reining een slechte (nog slechtere!!) reputatie te geven moet je vooral zulke filmpjes hier op Bokt gaan plaatsen waar 9 van de 10 geen moer verstand van deze sport hebben en over alles zieluuuuug...... gaan roepen!

Het hoeft je alleen maar aan verstand te 'ontbreken' om te denken dat dit 'normaal' is.

en onder welke steen kom jij vandaan?

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:27

Ninx schreef:
"zit hoofdschuddend achter de computer en vraagt zich af hoe het zo mis heeft kunnen gaan in de paardensport"

Oh dat hoef je je niet af te vragen hoor. Dat ging eeuwen geleden mis toen de eerste mens besloot op een paard te gaan zitten.
Alles gaat mis vanaf het moment dat de mens zich er mee gaat bemoeien,. :j

Wat een fantastische samenvatting trouwens. Echt heel goed vanuit alle kanten bekeken en een mooie afweging gemaakt. Ja dit kan je zo zien als het ultieme exemplaar van een management samenvatting waar iedereen nog een puntje aan kan zuigen. Chapeau.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:33

rapido schreef:
en onder welke steen kom jij vandaan?

Naast dit tijdverdrijf moet ik nog wel eens iets anders doen, en dan kom je soms net even wat later aangewaaid in een topic... wat het niet minder fijn maakt om alsnog even te reageren natuurlijk.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:35

HumbleTalent schreef:
Ninx schreef:
"zit hoofdschuddend achter de computer en vraagt zich af hoe het zo mis heeft kunnen gaan in de paardensport"

Oh dat hoef je je niet af te vragen hoor. Dat ging eeuwen geleden mis toen de eerste mens besloot op een paard te gaan zitten.
Alles gaat mis vanaf het moment dat de mens zich er mee gaat bemoeien,. :j

Wat een fantastische samenvatting trouwens. Echt heel goed vanuit alle kanten bekeken en een mooie afweging gemaakt. Ja dit kan je zo zien als het ultieme exemplaar van een management samenvatting waar iedereen nog een puntje aan kan zuigen. Chapeau.

Ik ben het volstrekt met het eerste deel eens, sterker nog: wanneer de gehele sport op de schop gaat zou ik geen traan laten...

Tweede punt: het regent complimenten! Misschien moet ik toch eens een politieke carrière overwegen...

HumbleTalent

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:37

Hoe zie je dat dan gebeuren met al die paarden die dan overblijven?
Gewoon maar enkeltje slager? of ben je meer het voorstander van alle snelwegen opheffen en terug naar de middeleeuwen of nog eerder waar de paardjes vrij rond kunnen huppelen?

Ik zou echt wel een traan laten als men besluit dat paarden niet meer gereden mogen worden of wat dan ook.. en ninx heel eerlijk ik denk jij ook!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:37

Of een lesje cynisme/sarcasme, je lijkt sheldon cooper wel...

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:38

essiedepessie schreef:
Of een lesje cynisme/sarcasme, je lijkt sheldon cooper wel...

maar dan zonder de intelligentie

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:38

sprak voor zich ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:42

HumbleTalent schreef:
Hoe zie je dat dan gebeuren met al die paarden die dan overblijven?
Gewoon maar enkeltje slager?

Misschien mogen we ze allemaal bij ninx in de voortuin parkeren!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:44

Hopen op een goede zomer, allemaal aan de BBQ

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:45

Gezellig! Maar dan graag zonder de eigenaren.... want die zijn iets minder gezellig en gastvrij geloof ik... :D

ps: wordt het hier toch nog leuk he?! *\o/*

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:46

Ninx schreef:
Gezellig! Maar dan graag zonder de eigenaren.... want die zijn iets minder gezellig en gastvrij geloof ik... :D

Ik heb dan toch bijzonder veel vragen of hoe je ze gaat voeren, onderhouden, ontwormen, wat je gaat doen met de mest etc..etc..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:48

HumbleTalent schreef:
Ninx schreef:

Ik heb dan toch bijzonder veel vragen of hoe je ze gaat voeren, onderhouden, ontwormen, wat je gaat doen met de mest etc..etc..

Ja, daar moet ik toch nog even over nadenken.... ze zullen toch op het dakterras van 30m2 moeten staan... dat wordt nog even puzzelen!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:50

" quote ;'zogenaamde' feminiene western-agressors "
waar intelligentie ophoud, begint het schelden denk ik maar.
niemand staat hier te juichen,mishandeling is het wettelijk gezien niet,en zonder reden ( wat een ander ook van die reden vind ) zal hij het niet gedaan hebben.
ga een jurycursus volgen, zorg dat je in het bestuur komt van de FEI , en verander de zaak.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:09

Thanx SG. Eindelijk nog een bijdrage met gezond verstand.
Toch knap dat jullie uit een filmpje van pakhembeet 2 minuten kunnen afleiden dat iemand een mishandelaar is. Het Orakel van Delphi kan er nog een puntje aan zuigen.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:19

sevke schreef:
Thanx SG. Eindelijk nog een bijdrage met gezond verstand.
Toch knap dat jullie uit een filmpje van pakhembeet 2 minuten kunnen afleiden dat iemand een mishandelaar is. Het Orakel van Delphi kan er nog een puntje aan zuigen.

Afbeelding

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:23

Het is zeker weer:
Afbeelding
komkommertijd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:30

HumbleTalent schreef:
Echter de eigenaar investeert geld in dat paard, en het zal toch gvd niet zo wezen dat op het moment suprême het paard er de brui aangeeft waardoor zijn hele ROI in een keer in elkaar klapt. De slechte reputatie interesseert de eigenaar geen hol. Dat is Craig zijn probleem niet die van hem. Hij investeert geld en dan zit hij niet te wachten om buiten de top 10 te vallen omdat het paard even zijn dag niet heeft.

Uiteraard zijn niet alle eigenaren zo.

Dat niet alle eigenaren zo zijn ben ik het je eens, maar wat je zegt is wel 1 van de redenen die ervoor heeft gezorgd dat de 'topsport' nu 'zaken' is geworden.

Wie die 5 in de paardensport zijn weet ik niet, ik gaf ook al aan dat wij daar niet in zitten, wij zitten in de motortop, subvoetbal, hebben een eigen denksport vereniging en voor de lol nog een boel belastingaftrekbare particuliertjes... maar overal is het hetzelfde qua sponsoring/eigenaren/hoejehetookwiltnoemen, ga er maar eens tussen zitten na een wedstrijd, maakt niet uit van welke soort.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-11 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:30

wanner is 'nu'? volgens mij is dat nooit anders geweest hoor.
allen evalueerd de sport. zoals alles. gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:25

In de huidige tijd, in de tijd van mijn opa was dat nog niet zo.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:05

In de tijd van jouw opa hadden ze gewoon geen internet, das t verschil. Als je niet in die kringen van topsport verkeerde, zag je het ook niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:57

Hm, even terug zag ik de opmerking dat een paard wat te hard aangepakt wordt maar 70% van z'n kunnen laat zien.. Maar dat ligt er maar net aan of t paard submissive genoeg is en in t systeem past. Een paard wat zich niet zo aan laat pakken, wordt uit de training verwijdert. Derhalve blijven de paarde n die er wel mee akkoord gaan, over. Ook een kwestie van zakelijk bekijken.

Verder vind ik persoonlijk de opmerkingen 'als je niet zo rijdt kom je er niet' en 'als je zelf dat niveau niet haalt snap je het niet' ook quatsch.. Ik moest ineens denken aan 'jouw beer danst niet, dus jij snapt het niet. Je moet dit doen anders gaat je beer nooit dansen en dan win je niet en dan snap je het dus niet'..
... Maar ik wil geen dansende beer (of dus een winnend paard) en ik snap niet wie dat wel wil... Maar dat ben ik..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:13

quote ;Ik moest ineens denken aan 'jouw beer danst niet, dus jij snapt het niet. Je moet dit doen anders gaat je beer nooit dansen en dan win je niet en dan snap je het dus niet'..
... Maar ik wil geen dansende beer (of dus een winnend paard) en ik snap niet wie dat wel wil... Maar dat ben ik..
@cer- dat heb je dan toch ? CS doet dat wel, en heeft wel het winnende paard. allebei tevree, toch ? :D

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 21:46

Ik denk dat Cer met haar voorbeeld een statement wil maken dat dansende beren ook door bijna ieder mens zielig wordt gevonden en als mishandeling gezien.. maar een paard laten 'dansen' zou dat dan niet zijn..
Tja ik vind het denk ik appels met peren vergelijken. Een beer is niet gefokt om te dansen.. deze werden uit het wild gehaald en dan gemarteld. Deze paarden zijn er wel voor gefokt en zijn bijzonder gedomesticeerd. Daar wordt het in mijn ogen toch een andere context van.