[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:14

Thanks. :D
Wordt wel vroeg op want het is met trailer wel een stukje rijden.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:14

Ben nu al benieuwd naar de foto's!!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:19

Die zullen morgenmiddag/avond al komen. :D
Je kent mij. _O-

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:34

Yep! :Y) :*

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 22:40

Veel plezier morgen!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 23:51

Veel plezier!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 16:22

Afbeelding

Dit was echt wel tof! Spice was ook echt een keileuk paardje (als je goed bokkesprognen kan uitzitten haha) :):)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 17:18

Ja, ze ging in het begin echt wel tekeer!! :oo

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 17:22

Super gaaf die koeienclinic! Ik ben niet zo actief meer, lees wel mee maar ja ik ben niet zo gefocust op het westernrijden dus kan mijzelf ook geen startende westernruiter meer noemen ^^ Ik had afgelopen vrijdag een lesje, twijfelde om het af te zeggen omdat ik weer rommel met mijn gezondheid maar ben blij dat ik het door heb laten gaan :D zal even een linkje plaatsen van de video waar ik een deel van de les in gepropt heb https://www.youtube.com/watch?v=IHUK5Ua9gX4

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:21

Lijkt mij ook wel eens leuk om te doen, alleen al om te zien hoe Felix er op reageert :D

Wat vervelend dat je rommelt met je gezondheid xxdomiixx

Muckboots passen goed en zijn ook goed gekeurd met rijden, heerlijke warme voeten gehouden *\o/*
Ben laatste tijd bezig geweest met balkjes tijdens het longeren. Ik merk dat Felix het steeds beter begint te doen. In draf blijven ze nu goed liggen (wc-potje hoogte) en in galop gaat het ook steeds beter. Vandaag met rijden ook mee genomen en ook dat ging goed, 1x eraf in galop. Ook het achterwaarts wordt beter, vooral wanneer Felix al een tijdje aan het werk is. Langzaamaan dus stapjes vooruit +:)+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:42

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 10:28

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:01

Leuk dat jullie clinic goed beviel! Het is ook gewoon supergaaf met de koetjes :j

Ik hou het bij de langzamere onderdelen, reining heeft mij nooit echt getrokken. Maar heb zo'n idee dat de clinic zo vol zit :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:10

Klopt. :+

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:20

Erg leuk idee die reiningclinic! Volgens mij zit het inderdaad zo vol :o Ik zat nog even te twijfelen, maar schrijf me toch niet in, reining zal nooit iets zijn wat ik met een eigen paard ga doen (bang om paard stuk te maken) dus dan doe ik liever een keer mee aan iets waar ik wat meer aan zou hebben :D

fijn dat de koeienclinic beviel!

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:41

Marlou_ schreef:
Ja de PC zijn wat minder voorgevorm, misschien zou dat in mijn geval beter zijn want Pino zijn koten zijn te dik voor de beschermers, dat voorgevormde gedeelte krijg ik uiteindelijk met getrek wel in het midden maar dan zit dat voorgevormde gedeelte, wat aan de binnenkant van de beschermer zit, niet goed op zijn plek. Snap ne wat ik bedoel?

Ik vind witte beschermers overigens niet zo een goede optie, dat blijft er niet lang schoon uit zien haha. Maar lief dat je het aanbied hoor!

Dan is pc idd een beter optie die passen eigenlijk om alle benen. Bij mij op stage kunnen we een paar voor alle paarden gebruiken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 12:13

BrittS schreef:
Erg leuk idee die reiningclinic! Volgens mij zit het inderdaad zo vol :o Ik zat nog even te twijfelen, maar schrijf me toch niet in, reining zal nooit iets zijn wat ik met een eigen paard ga doen (bang om paard stuk te maken) dus dan doe ik liever een keer mee aan iets waar ik wat meer aan zou hebben :D

fijn dat de koeienclinic beviel!

Her is ook gewoon leuk om met een stel Bokkers iets te doen. Je hoeft er niet altijd wat aan te hebben. ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 23:38

Die koeienclinic, dat lijkt me ontzettend stoer om dat te ervaren. Was het nu de 2e keer nog leuker, omdat je al wat ervaring had?

Ik zou dat ooit ook eens met Philo willen doen! Tot nu toe heeft hij tijdens onze buitenritjes meer interesse in kalkoenen, dan in koeien :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 08:57

Het paard waar ik nu op zat was trager dus het was minder leuk. :P Ik kon steeds niet voorbij de koe komen omdat mijn paard niet snel genoeg was. :') Maar het was nog steeds leuk hoor. :D

En ik organiseer weer een cow clinic volgend jaar dus misschien kan je dan meedoen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 09:25

Oh dat is misschien wel leuk ja! Beetje afhankelijk van hoe Philo het dan doet tegen die tijd, maar ik hou me aanbevolen ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:39

Ik hoop zo dat ik de reiningclinic mee kan doen :j
Lijkt me zo fijn om eens op een ervaren paard te voelen hoe het moet. En gewoon gezellig ook :D
Zag dat mijn vorige bijrijdster zich ook opgegeven had. Zou gezellig zijn!

Ik heb me opgegeven voor cavalettilessen. :=
Jim heeft nog steeds een balkenfetish. En vindt het moeilijk in een groep. Dubbele uitdaging dus. Maar als dit lukt, dan kunnen we hier zoveel mee verder! De lessen worden bij de buren in de binnenbak gegeven (manege), dus lekker praktisch. Ik heb afgesproken dat ik 1 les proef mee doe en als het bevalt een 10-rittenkaart koop. Ik hoop dat het bevalt. Is sowieso leuk om creatief met balkjes bezig te gaan en tegelijkertijd een goede desensibilisatie voor Jim :D
Ik ben benieuwd. Zijn allemaal dressuurruiters daar volgens mij :=

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:03

Leuke berichten allemaal! Zou ook graag met zorro zo een koeienclinic doen maar heb geen trailer :') had bedacht om volgend jaar in te schrijven bij de vereniging hier in de buurt. Dan heb ik iig een goede bak om in te trainen. Ook allemaal dressuurruiters. Kom ik straks aan met boomlooswesternzadel en touwhalster :')
Laatst les gehad. Echt super fijne stappen gemaakt. Mogen de galop ook weer doen. Zorro springt ook niet meer overkruisd Gelukkig sinds die osteopaat is geweest. Hij zat echt helemaal vast in zijn bekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:01

:wave:

Ik kom me hier maar eens voorzichtig melden (volgens mij heb ik dat wel ooit eerder gedaan, maar niet echt actief). Ik ben Desiree, 23 jaar en western heeft me altijd al wel getrokken. In 2014 heb ik een halfjaar een westernpaardje bijgereden. Sinds maart 2015 heb ik weer een eigen pony en sinds die tijd ben ik aan het twijfelen wat ik nou eigenlijk wil. Heb in de tussentijd les gehad van zowel Engelse als Western instructeurs, ik wilde eigenlijk dressuurwedstrijden gaan starten maar ik heb het idee dat Western mijn pony gewoon echt beter ligt (ondanks dat de basis natuurlijk veel overlap heeft).
Mijn dressuurzadel ligt nu ook niet meer goed en omdat ik nu weer heel erg zat te twijfelen of ik niet toch echt voor western wil gaan, heb ik besloten het gewoon te gaan proberen. Dus als het goed is komt er komende maand een westernzadel en ik ben ook al druk bezig met kijken naar instructeurs hier in de omgeving, ondertussen wel een aantal ideeën dus dat gaat wel goed komen. Vanavond in ieder geval een les bij Wendy van Osch afspreken op een van haar paarden, samen met mijn vriendin Eline. Dus daar heb ik al heel veel zin in!

Mijn pony is een 11-jarige haflingermerrie genaamd Olina. Daarnaast heeft mijn vriendin Eline (Aleeneh @ Bokt) een bijna 4-jarige Arabische merrie genaamd Mish, daar doe ik ook nog wel regelmatig wat mee. We willen allebei richting western gaan, Eline heeft daar al wat meer ervaring in dan ik :)

Als het mag kom ik hier graag meekletsen :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:06

Jaaa Dees!! :+:

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 14:08

Leuk! Voor wat voor zadel wil je gaan kijken?
Alpenquarter :+: