[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

troi

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:29

Ziet er wat mij betreft prima uit, niet hip misschien maar praktisch en warm. Ik ga binnenkort mijn spoortjes meenemen en eens 'passen' :D
Dank voor de tip!

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:34

Hoop dat het wat is, helaas vanaf maat 40, dus ik kan ze niet zelf uitproberen, jammer want voor dat geld vond ik het zeker het proberen waard.

Heeft er dan iemand anders een tip voor mij :+

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:43

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:57

Ja die heb ik ook in mij handen gehad, maar die hebben niet een hakje, die zijn zowat egaal van onderen. Dat lijkt mij minder fijn.
Wanneer ik niks anders kan vinden, ga ik ze misschien proberen.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:03

Ik heb max steeds gehad maar die zijn helaas kapot gegaan na een jaar. Rij nu gewoon met mijn sendra laarzen en doe het stal werk met gewone rubberen laarzen van de tuinland

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:14

Ik rij op het moment met outdoorlaarzen van de ANWB, alleen geen idee of sporen daar goed op blijven zitten want ik rij niet met sporen (heb die dingen niet eens). Als het droger weer is dan met Ariat westernboots.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 02:00

Ik rij met Sendra's. Heb ze al twaalf jaar en ze doen het nog top :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:22

Ik rij met Justins maar ze zijn me te groot dus wil ze eigenlijk weg doen voor een klein prijsje. Nu floepen ze steeds uit haha

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:26

Ik rij gewoon met mijn Ariats door, zomer of winter. Ze gaan inmiddels alweer 4 jaar mee en doen het nog prima. Ik moet er binnenkort eens nieuwe zolen onder laten zetten, maar dat is meer omdat ik ze zelf scheef heb afgesleten. Ze zijn nog helemaal waterdicht en rijden prima. In de winter wat dikkere sokken of laagjes en ook geen last van koude voeten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:48

Ik weet het merk van mijn boots niet maar ze zitten niet goed en ik moet andere hebben...ik heb wel een soort outdoorlaarzen die lekker warm zitten maar ik vind ze eigenlijk te lomp om mee te rijden...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:22

Ik rij het hele jaar door met m'n Ariats, maar daar moet ik nu weer even een lekker warm zooltje in gaan leggen (koude tenen van het weekend, brrr). Ik heb ook een paar Stonedeek laarzen, zien er prima uit en zitten inmiddels ook heel lekker, maar voor in de winter zijn ze te dun. Misschien dat ik ook nog ga kijken voor thermo laarzen, voor als het echt heel koud wordt.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:51

Joyce wat voor zooltjes gebruik je dat je voeten warm blijven? Ik heb altijd enorm last van koude voeten. Hoeft nog niet eens te vriezen of ik heb ze al zo koud dat ik amper kan lopen. Echt een hel iedere winter weer

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:02

Daar heb ik ook last van hoor...heb het echt heel snel koud. :brr: Erg lastig in de winter... :\

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:21

Ik ga dit jaar batterijverwarmde handschoenen kopen :o ik kan anders echt niet rijden als het onder de 5 graden is %) Vingers doen dan megapijn. Oh voor koude tenen kan ik de Muckboots aanraden. Lomp, maar ik kan er nog mee rijden (brede alu beugels) en heeeerlijk warm. Maar voor koude vingers heb ik alles al geprobeerd maar niks helpt genoeg. Dus dan dit maar... Iemand daar toevallig al ervaring mee?

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:56

Geen ervaring, maar klinkt wel als een goede oplossing *D

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:06

Ik heb voor de winter een paar boots die eigenlijk een maat te groot zijn, dat is ook een prima oplossing :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:39

filly schreef:
Joyce wat voor zooltjes gebruik je dat je voeten warm blijven? Ik heb altijd enorm last van koude voeten. Hoeft nog niet eens te vriezen of ik heb ze al zo koud dat ik amper kan lopen. Echt een hel iedere winter weer

Ik gebruik van die zooltjes van schapenwol, die kan je halen bij de schoenmaker. Ze kosten wel wat (ik geloof dat ze 2 jaar geleden iets van 20 euro waren), maar ze zitten heerlijk warm!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:42

Dames, is er iets wat helpt tegen mijn probleempje?

Ik heb een erg fijne (turquoise) Lakota pad, met echt wol aan de onderkant. Alleen elke keer als ik gereden heb, zie ik dat de haartjes op de rug van mijn paardje opkrullen (beginnend schuurplekje..) aan de achterkant van de pad. Zo ongeveer de laatste 10cm haar wat onder de pad zit, krult op. Ditzelfde probleem had ik ook met de pad van mijn Barefoot zadel maar dat loste ik op door een katoenen dekje eronder te leggen.

Is er zo iets voor onder een westernzadel? Of een pad met katoen aan de onderkant?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:56

Komt door de structuur van de wintervachtharen. Meestal betekent het niks ergs hoor. Ik heb het elk jaar. Nou ja, Daan dan he :') Komt door de wrijving omdat er bij een westernzadel geen druk op de achterskirts is en dus de ruimte heeft om wat te bewegen. Ik heb het met al mijn pads: wol, katoen of sympanova.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:06

Hij heeft het 's zomers ook :') Daarom hoop ik dat er een pad is met een katoenen onderkant, of een onderlegger ofzo..

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:13

Oh dat van die koude handen heb ik ook heel erg! Ik had dat met dressuur wel meer, dan waren mijn handen een uur op spanning, loet ik los kwam de doorbloeding weer op gang en dat deed echt heel veel pijn! Een keer door flauw gevallen zelfs echt bizar, kon nog net 'afstappen'. Sinds ik western rij heb ik dit niet meer, desnoods dikke handschoenen aan.

Dat van die zooltjes is handig, zou een oplossing voor mij zijn want mijn boots zijn echt een tikkie te groot!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:22

Wat voor pad heb je nu dan? Met wat voor onderkant?

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 07:52

Marlou, goede keus dus geweest om te switchen naar western :j je handen zullen zich alleen afvragen waarom je dat niet eerder had gedaan :+

Minimus, ik heb daar geen ervaring mee, dus ik kan je helaas niet helpen.

Bedankt voor jullie reacties op het schoeisel. Ik heb nu een paar muck boots besteld, niet een stel die echt voor de winter zijn, maar we zien wel hoe warm mij voeten blijven. Desnoods probeer ik zo'n inlegzooltje :D
Nu trouwens hopen dat ze gaan passen, dat is ook maar weer afwachten. Ik had iig 40% korting op deze maat +:)+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 07:58

Korting is altijd leuk!!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:58

Hahah niet alleen mijn handen vragen zich af waarom ik niet eerder western ben gaan rijden.

Ik heb gister weer voor het eerst in een maand gereden. Pino heeft een flinke berg medicatie gehad voor een hoge luchtweginfectie en een keelontsteking. Hij hoest niet meer! En hij had mok maar door de prednison die hij eerder kreeg is dat flink verergerd dus daarom kon ik niet rijden, het werden flinke wonden die met rijden open scheurde.echt zo balen. De mok zit er nogsteeds maar het word kleiner en er zit nu een korts op dus ik begin gewoon weer rustig aan want hij word erg dik.
Hij at zijn medicatie niet door zijn droge voer want het was zo veel! Dus medicatie met slobber, dan tikt het lekker aan met de vetjes.