Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Achterom schreef:Euro horse zou ik alleen aanraden als je een QPA hebt, anders niet.
xDenies schreef:Voor dat bedrag ga je geen goed 2ehands zadel vinden. Wellicht via marktplaats maar niet via een zadelpasser. Dat begint toch echt tegenwoordig rond de €1500, misschien een lucky one van €900 tot €1200 maar dat is echt geluk hebben.
Ik heb 4 jaar geleden een nieuw zadel aangeschaft. Ik wilde ook gewoon weer 2e hands maar begon vanaf 1500 en die waren niet wat ik zocht. Dus door gespaart en een nieuwe aangeschaft. Vandaar dat ik weet dat €500 niet realistisch is.
SCC schreef:hoi mensen,
ik ben er ook weer, terug van weggeweest![]()
iets met druk met werk, paard beleren en trainen en tussendoor nog regelen voor mijn nieuwe opleiding.
Ik heb inmiddels een eigen zadel voor mijn paard kunnen kopen, en ik ben er echt blij mee. maar man wat een werk is het om een nieuw lederen zadel meerdere keren goed in de olie te zetten...... ik heb nu het gehele zadel een keer of 3/4 gedaan en het is nog stijf/krakend![]()
@xDenies. ook al heeft de reden van les afzeggen een rotte reden, je had je er waarschijnlijk wel op verheugd. En dan kan ik mij voorstellen dat je dan toch wel baalt!
SCC schreef:MissYvette4u schreef:
Vraagje, wat betekent QPA?
Ik ken het als Quarterhorse-Paint-Arabier
dus als je 1 van deze 3 rassen als paard hebt dan wordt Euro Horse aangeraden
xDenies schreef:SCC schreef:hoi mensen,
ik ben er ook weer, terug van weggeweest![]()
iets met druk met werk, paard beleren en trainen en tussendoor nog regelen voor mijn nieuwe opleiding.
Ik heb inmiddels een eigen zadel voor mijn paard kunnen kopen, en ik ben er echt blij mee. maar man wat een werk is het om een nieuw lederen zadel meerdere keren goed in de olie te zetten...... ik heb nu het gehele zadel een keer of 3/4 gedaan en het is nog stijf/krakend![]()
@xDenies. ook al heeft de reden van les afzeggen een rotte reden, je had je er waarschijnlijk wel op verheugd. En dan kan ik mij voorstellen dat je dan toch wel baalt!
Ik kan me dat eigenlijk helemaal niet heugen van mijn nieuwe zadel. Nou blijft het altijd wel kraken maar hij was niet stijfIk heb wel van die fijne voorgedraaide beugels, daar zit een ander iets in dan de oude vertrouwde zegmaar. Geen idee hoe uit te leggen.
Nou een tijd geleden was het te warm en ik wil gewoon heel graag dat mijn verzorgster les krijgt aan de longe. De les is best prijzig dus ik vind het al heel wat dat ze er überhaupt mee heeft toegestemd en het is nu dus al 2x verzet.
Ik kreeg sowieso de afgelopen appjes geen reactie dus dat is ook wel jammer, maar ze zal het wel druk hebben. Ik dacht ik ga vast voor september plannen als de wegen hier weer open zijn (en ik dus op mijn gemak, zonder uren files naar stal en terug naar huis kan).
Maar misschien zit ik even in een mopperfase
xDenies schreef:Dan durf ik je niet te zeggen wie dit doet. Je zou verschillende westernstores een bericht kunnen doen of ze zoiets voor je kunnen doen.
Klopt, de les van mijn verzorgster en mijn merrie is ook weer afgezegd. De reden is rot, maar baal er nu wel van
SCC schreef:MissYvette4u schreef:Vraagje, wat betekent QPA?
Ik ken het als Quarterhorse-Paint-Arabier
dus als je 1 van deze 3 rassen als paard hebt dan wordt Euro Horse aangeraden
xDenies schreef:Evelien zelf of degene die met haar werken?
Voor mijn arabische kruising merrie heb ik juist door Evelien een goed passend zadel gekocht. Maar een medewerker van haar heeft bij mijn vriendin haar haflinger een minder goed passend zadel verkocht. Bij Beeb had ik ook een minder fijne klik met degene en uiteindelijk door Evelien weer prima geholpen. Maar goed, Beeb is een QH, dus dat gaat niet op voor jouw bericht.