troi schreef:Een mooie truc (van warwick schiller) tegen dat trekken naar de uitgang is trouwens standaard bij de uitgang een moeilijke oefening doen, als je rust neemt dat altijd doen aan de andere kant vd bak en ook nooit afstijgen bij de uitgang vd bak. Zo maak je er een 'vervelende' plek van en leren ze het vaak vrij rap af als je het veel toepast.
Leuk al die oefeningen te lezen!
Zeker een mooie oefening en ik ken 'm.
Alleen werkt het niet bij Jim. Hij wordt er alleen maar nog drukker en opgefokter door. Bij hem werkt het beste om hem meteen van de uitgang weg te sturen, welke kant op dan ook, en verder te negeren en gewoon door te rijden. Hij krijgt dan vanzelf het gevoel "Oh, dat werkt niet. Okeeeee." En doet vervolgens zijn ding weer. De ene keer duurt het wat langer dan de andere keer.
Opstappen en afstappen doe ik wisselend in de bak of buiten de bak. Opstappen meestal wel bij de ingang, omdat het (zware!) krukje daar in de hoek staat. Maar afstappen doe ik niet op een vaste plek.
Dit is overigens maar tijdelijk hoor. Bij de vorige verhuizing was het na een maand ook klaar. Dus dat komt wel goed. Niet teveel benadrukken werkt meestal het beste.
Het blijft een aparte 
Gaaf Rije! Heerlijk is dat, zulke leerpaarden