En helemaal eens wat betreft afbranden en complimenten. Dat is zo fijn!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ook van jullie in het Freemax topic een boel fijne verhalen gelezen.
Dan kan ik manny ook beter sturen denk ik en ik ook ik heb last van een overactieve binnenhand
Die probeer ik nu bewust niet te gebruiken.
Valt totaal uit elkaar en draaft/sloft nog rustig even door voordat ie in stap is. Een paar pasjes vind ik niet erg, want hee, hij vind dat moeilijk. Maar gewoon draven en niet gaan stappen is toch niet wat ik vraag
Hahha ik had een dwars paard gister maar als hij weer wat sterker wordt, gaat het beter
Daar heeft Paulet hem dan weer van overgenomen denk ik

Dat knopje zat er al op omdat hij dat kende van de klassieke dressuur, dus we hoefden het alleen maar te 'resetten' naar westernhulpen. Fijn, zo'n meedenkend paard!
daar kan ik vast wel wat mee.
. Ik heb trouwens ook dat magic vreselijk traag wordt zodra ik die oefeningen vraag. In draf/galop is dan dus ook nog niet aan de orde
Dit soort oefeningen kan een paard simpelweg niet op tempo doen.
Ben nu alleen al een jaar bezig om hem onder het zadel ook wat vlotter te krijgen in de oefeningen, gaat steeds beter, maar kost erg veel tijd (die ik er eerlijk gezegd ook niet echt aan besteed
)
Met een beetje pech zorgen die gekke houdingen er vast weer voor dat hij straks helemaal vast zit in zijn lijf en heb ook de hele week al niet gereden omdat ze niet van elkaar los te halen zijn. Ach, hij heeft lol zeggen we dan maar
en zo traint hij gelijk zijn achterhand