Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paint_Lover schreef:Sorry, was even van de aardbodem verdwenen....
Ze heeft een botsplinter van 2,5 a 3cm zitten die operatief verwijderd moet worden. Zonder operatie is ze kreupel enig ze zelfs als grasmaaier niet geschikt.
Prognose na operatie is gunstig maar hoe gunstig weet ik (nog) niet want mn hoofd zat vol & mn hart was tijdelijk gebroken. Dus op de vraag of ze nog kan spinnen/stoppen etc heb ik nu even geen antwoord
[ [url=m/qa8FXY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Groen: botsplinter
Rood: bot wat aan het genezen is
Rose: ontsteking in het bot
Voor nu geen medicatie meegekregen tegen de ontsteking omdat minimaal is en ze met het oog op de operatie ook niet teveel wil doen.
Morgen/overmorgen even kliniek in België bellen voor prijsopgave en dan word ze asap geopereerd (ugh, 6 weken boxrust.... gaat ze niet leuk vinden!)
Ga ook nog even overleggen of ze niet buiten op een postzegel mag want ze is gewend om buiten te staan en alleen op stal gaat dr denk ik geen goed doen.
Sorry voor mn late reactie, ik had even wat tijd nodig om het wat te laten zakken
Lagonda schreef:Wat Denies zegtles en oefening en dan kom je ver! Het is niet even een western zadel er op mikken en dan rij je western
Happy_Hippie schreef:Haha nee zo bedoel ik het ook niet met op de voorhand, zoals ik al aangaf weet ik er weinig van maar wil ik het eigenlijk al enorm lang.
xDenies, snap ik was puur om aan te geven hoe we nu rijden.
Weet iemand een goede instructeur omgeving bergen op zoom (Noord Brabant)?
xDenies schreef:Happy_Hippie schreef:Haha nee zo bedoel ik het ook niet met op de voorhand, zoals ik al aangaf weet ik er weinig van maar wil ik het eigenlijk al enorm lang.
xDenies, snap ik was puur om aan te geven hoe we nu rijden.
Weet iemand een goede instructeur omgeving bergen op zoom (Noord Brabant)?
Ik sta in Bergen op Zoom en Miene Duits komt op locatieZij kan je vanaf het begin erg goed op gang helpen.
Waar sta jij?
Edit: Sorry ik reageer later op andere mensen.
germie schreef:Mijn merrie had ooit zich verstapt en moest van de va boxrust. Dat ging niet, die brak de stal af, dus dan dacht je een klein stukje in de wei naast de rest. Mevrouw sprong er gewoon uit om bij de rest te lopen. Dus hebben we haar daar maar laten lopen, is niets ernstigs verder gebeurd, soms is weidegang meer rustgevend dan op stal.
Mijn ruin brak zijn kaak, mocht eigenlijk dus 6 weken geen gras en dan zit je ook aan boxrust of een paddock vast. Ook dat ging niet. Dus in overleg in de wei gezet, de beugel zou moeten blijven zitten, dat is gewoon gebeurd.
Soms moet je kiezen uit kwaden. Het zijn dieren (maar ook niet alle mensen zullen rust kunnen houden, al is er dan opeens weinig begrip voor).
Maar ik begrijp dat er een kleine kans is dat het zonder operatie ook goed gaat komen? Of slinkt dan alleen het been en blijft de kreupelheid en dus beperkte of geen belastbaarheid?