[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:23

:wave:

Even in de regen gereden. :+
Het was koud en nat. :brr:

Nu ff douchen en eten...

Afbeelding

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:28

Ik ga vanavond even. Kreeg een supermooie singel van mijn instructrice, een hele nieuwe!
Afbeelding
Vanavond maar eens kijken of een zadel een beetje past, heb het idee dat deze te smal is.

Past het niet, rij ik gewoon lekker zonder zadel op de dikke pad :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:31

Ik heb het nooit zo op die singels...die hadden we op de manege ook maar dan de Engelse variant maar daar ging de huid steeds tussen zitten en ze kregen er schuurplekjes van...

Hopelijk is het droog! Of heb je een binnenbak?

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:37

Qua singels is Manny gelukkig geen mieperd en heb ik hem niet betrapt op gekke plekjes. En ik heb een binnenbak tot mijn beschikking :Y)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:47

Deze singels zijn niet te vergelijken met de oude touwsingels van vroeger Marlies. Ik gebruik er zelf ook eentje, maar dan van mohair. Dat is superzachte wol en door de vele 'strands' kunnen er echt geen plekken van komen. :n Daan krijgt bijna overal wondjes van, maar hiervan niet. Deze is van Billy Cook trouwens zo te zien, dat zal geen mohair zijn, maar katoen denk ik.

@Minimus: te smal? Te kort bedoel je? Te smal lijkt me niet, zeker niet met een ropervariant :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:59

Oh, ik dacht dat het ongeveer hetzelfde was..... :+

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:59

Oh het zadel bedoelde ik @Rije :D

Ja voelt als katoen inderdaad en is van Billy Cook, dus zal niet niks hebben gekost geloof ik.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:52

Leuk cadeautje Minimus!!

@Marlies: Zo te zien een klein beetje verzopen?! ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:54

Ja! :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:48

Vorig jaar bleek treas een behoorlijke stofallergie te hebben en bleef maar hoesten. Nu gaan we dit hopelijk voorkomen, we hebben een hooistomer geknutseld. Strakjes testen, duimen dat hij werkt!

Kliko icm hooistomer
Afbeelding

Afbeelding

De buis die in het midden zit:
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:50

Dat is slim gemaakt!!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:51

Dank je! Op het idee gekomen via een bokt topic :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 19:55

Hoe doe je het nu met het hooi? Dit scheelt tijd denk ik?

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:18

Afbeelding

Hij lijkt echt enorm..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:23

Het paard? :+

Jij hebt hetzelfde pad als nu onder Grani zijn zadel ligt lijkt wel! :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 22:27

Hahaha :')

Het is een fijne pad! Jammer dat die ook wat groot is :p Ach.. Volgende maand de 13e maand uitbetaald krijgen en dan ga ik richting Kitty voor een Freemax zadel :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:18

Minimus schreef:
Hahaha :')

Het is een fijne pad! Jammer dat die ook wat groot is :p Ach.. Volgende maand de 13e maand uitbetaald krijgen en dan ga ik richting Kitty voor een Freemax zadel :')

Er staan momenteel op de markt 2 colorado boomlozen te koop trouwens. Kun je zien als een broertje van de freemax, iets soepeler. Die heb ik ook. Een ontzettend fijn type zadel

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:57

Ik had ze gezien Troi! Helaas moet ik juist niet soepeler hebben ivm mijn knie. Het beste is wat vorm in het zadel hebben zitten en wat stevigheid zodat mijn paard niet zo achterlijk rond lijkt en mijn kniebanden niet overbelast/opgerekt worden :')

Ik zoek dus het soepele van een semiboomloos, maar wel met het stevige (en de vorm) van een gewoon westernzadel. Paardje loopt zoveel beter onder een semiboomloos dan onder een normaal westernzadel, dat verschil merk ik zo belachelijk goed dat ik voor mezelf gezegt heb: Die Freemax of geen zadel. Barefoot is te soepel (loopt ie wel hemels onder though), een normaal zadel te zwaar en te stijf.

De singel past overigens heel mooi! Heel fijn zacht materiaal.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 00:30

Ik ben enorm fan van de Freemax :+:
Jim loopt er zo fijn onder!
Zo'n singel zou ik ook wel eens willen proberen. Jim reageert niet fijn op neopreen. Nu met wolvilt gaat het goed :j

Marlies :=
Dat ziet er verzopen uit.

Wat handig troi! Wauw!

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:15

Had je het niet koud Marlies? Beetje regen vind ik niet erg, maar met deze kou is dat niet fijn. Je hebt een leuk nieuw paard om te rijden. Topic ff gelezen en dat van die binnenhand ......heb ik ook best moeite mee, moet er echt goed op Letten :j

Minimus, nog even wachten dus op de freemax, had je nou al een te stade gehad? Ben het ff kwijt. Ik ben ook nog steeds zeer te spreken. Heb mets de Dessert Trail meegedaan, natuurlijk ook rengalop meegenomen, zegt er een groepsmaatje tegen mij: wauw, volgens mij mag jij ook wel nog aansingelen. Keek ik en idd, singel behoorlijk los, maar zadel lag als een huis, niks geschoven. Heb de singel toen maar 2 gaatjes strakker gedaan := is trouwens de fra supersingel, stond bij dat je niet na hoeft te singel en, nou bij Felix dus toch wel blijkbaar.

Slim gemaakt die hooistomer, hopelijk werkt het voor je paard en hoest hij dit jaar niet ( zoveel )

Ik heb vorige week weer eens les gehad. Tjonge wat zijn bepaalde dingen lastig om af te leren. Kom er nu achter dat ik toch veel te veel met mijn binnenhand wil doen. Toch was Paulette wel tevreden Hoe we het doen, ik ben alleen soms wat te voorzichtig en ik wil teveel mijn best doen. Vind het altijd zo leuk om te horen hoe braaf ze Felix vindt en dat hij mij echt wil laten zien wat ik doe. Hij leert sneller dan ik haha.
Weer lekker huiswerk meegekregen om thuis mee aan de slag te gaan. Vogende les maar gelijk in december gepland.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:28

Minimus schreef:
Ik had ze gezien Troi! Helaas moet ik juist niet soepeler hebben ivm mijn knie. Het beste is wat vorm in het zadel hebben zitten en wat stevigheid zodat mijn paard niet zo achterlijk rond lijkt en mijn kniebanden niet overbelast/opgerekt worden :')

Ik zoek dus het soepele van een semiboomloos, maar wel met het stevige (en de vorm) van een gewoon westernzadel. Paardje loopt zoveel beter onder een semiboomloos dan onder een normaal westernzadel, dat verschil merk ik zo belachelijk goed dat ik voor mezelf gezegt heb: Die Freemax of geen zadel. Barefoot is te soepel (loopt ie wel hemels onder though), een normaal zadel te zwaar en te stijf.
.

Als je iets goed hebt gevonden zou ik ook niet wisselen nee. Groot gelijk!

Woon je in het noorden? Je bent welkom im mijn zadel eens te voelen Tis een fractie soepeler. Veel steviger dan een barefoot bijvoorbeeld.

En uhm overactieve binnenhand is een bekend probleem..
Laatst bijgewerkt door troi op 08-11-16 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:48

Binnenhand is een probleem bij veel mensen hoor :j En dingen afleren is moeilijker dan dingen aanleren. :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:59

Hier ook de binnenhand :+
Gister echt heel fijn gereden. Veel tips van Paulette toe kunnen passen. Ze was ook erg positief de laatste les over de vooruitgang. Altijd leuk om te horen :D

nanda: gaaf hoor, de desert trail! De foto's op bokt zien er ook echt heel stoer uit!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:03

Ik heb de 21e les van Alice...ben nu al zenuwachtig. :')

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 09:14

Les is wat dat betreft niet overbodig. De oefening met 3 pionnen in een 3-hoek van 3 bij 3 helpt Felix echt om Veel losser te worden, eerst in stap, dan draf en ooit in de toekomst in galop (hoop ik). De dingen die Paulette vertelt zijn eigenlijk zo logisch, ik vind haar echt super fijn les geven, veel uitleg en duidelijkheid. In de 3 lessen die ik van haar tot nu toe heb gehad, heb ik al zoveel meer geleerd en zijn mijn ogen zoveel meer geopend dan in al die jaren die ik les heb gehad van anderen.
Ze is ook heel enthousiast over kleine dingen die goed gaan.
Ik heb laatst bij iemand z'n les gekeken en die werd zo afgebrand, in een half uur tijd heeft diegene 2 ienemiene complimentjes gekregen in de vorm van: goed zo, maar nu Door doen. Ik vond het knap dat diegene al ruim een jaar daar lest, ik zou halverwege al weggegaan zijn uit de eerste les, al weet ik nu dat ik daar nooit zal gaan lessen.
Ff spammen hoor
Afbeelding
Ik reed mee met een groep van 25 trekpaarden, samen met een rijmaatje op een Fries. Echt gaaf hoor en veel bekijks Door de trekpaarden.