[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

filly

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:55

Gelukkig niet iets heel ernstigs maar wel heel rot dat hij medicatie nodig gaat zijn! Hoop dat hij snel weer beter is :)

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 07:55

Dat is op zich volgens mij nog wel een 'fijne' uitkomst toch, Marlou? Hopelijk slaat de medicatie snel aan en is hij snel weer beter!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:07

Kan ik ben blij want ik was bang dat er niets te zien was of dat er iets ernstigs zou zijn. Dit is goed te behalndelen. Ik heb het alleen overgenomen volgens mij want ik heb nu zelf kei keelpijn hahahah

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:07

gelukkig Marlou_ , heb vorig jaar zo een jaar lang gelopen met een paard wat ziek was, maar niet achter kwamen wat het nou was. want beeld gaf wel aan dat het ergens niet klopte, waaronder dus hoesten, maar was nergens duidelijk te zien :/
gelukkig bij jou nu wel een oplossing.

Jongens zit even met twijfeltje :)
Kreeg vandaag van de KNHS een mail dat na 2 jaar toch de aplicatiecursus western van start gaat.
Gaat een beetje over basiswestern volgens mij.
Nou leek het mij toch wel heel leuk, sowieso voor het papiertje.
Maar ja toch die twijfel wat ik er aan heb, of juist dat het veel te ver van mijn bed is. :') en stiekem durf ik niet :") Straks heeft Rieky allemaal van die gevoelige paarden staan :oo
Heb ook maar weinig tijd om over na te denken. Vanmiddag dus te horen gekregen en is inschrijving open gegaan, deze sluit 4 november en 7 november al eerste dag.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:16

Hmm lijkt mij ook erg gaaf maar dit is te snel...de 7e is op een maandag, is dat in de avond? Waar en wat zijn de eisen?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:20

Waarvoor heb je het papiertje nodig en is het de kosten waard?

Sowieso nooit laten omdat je niet durft, daar krijg je spijt van namelijk. rieky heeft volgens mij de wereld aan paarden en vast ook geschikt voor alle types ruiters.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:25

Afbeelding

verder 100% aanwezigheidsverplichting.
begint dus 7 november en dan om de 3 weken zo ongeveer
duurt van 14.00 tot 18.00 uur, Vorstenbosch

edit @Troi: papiertje als extra toevoeging op je normale instructeursdiploma , ofwel onderscheidt.
Enne zelf ben ik gewoon een enorme bangeschijtert, na moeilijke tijd, bang om te falen, en al 2 jaar niet echt op andere paarden gereden }:0
Kosten zijn trouwens minder geworden dan toen FNRS nog de cursus aanbood :+ verbazingwekkend
Laatst bijgewerkt door ladypaard op 28-10-16 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:28

Oh dan kan ik hem al niet doen haha!! _O-

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:28

Waar schort het?
Als FNRSbedrijf is, zou ik gewoon manege vragen. Jij jureert toch wel eens op Seqoia Ermelo?
Ik moet mezelf dan nog aanmelden bij de KNHS (of eigenlijk denk ik dat ik de FNRS ga doen :P )
Laatst bijgewerkt door ladypaard op 28-10-16 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:29

Punt 1 en 3. :+

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:30

Bellatrix schreef:
Punt 1 en 3. :+

:Y)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:43

Klinkt dan wel als heel nuttig in jouw geval. Waarom bel je rieky haar bedrijf niet even en leg je je bezwaar uit? Je hoort dan direct wel of ze qua typen paarden ook voorbereid zijn op wat minder zekere ruiters. Das kleine moeite toch?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:46

ja is goed idee, morgen maar even voor zitten.
Sowieso maar even lid worden van KNHS, kan ik tenminste nog alle kanten op

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:19

aanmelding wordt gedaan :P

Nu maar even kijken of paardlief vandaag met longeren balkjes kan laten liggen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 16:45

En? :P

Foto's gemaakt van mijn vriendin en haar paard.

Afbeelding

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 17:52

Zondag 6 november komt roelie en dag naar noord holland om les te geven. Er zijn nog een paar plaatsen over. Mocht er iemand interesse hebben dan graag pb.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 21:38

ladypaard schreef:
[ [url=m/Kd85DJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

verder 100% aanwezigheidsverplichting.
begint dus 7 november en dan om de 3 weken zo ongeveer
duurt van 14.00 tot 18.00 uur, Vorstenbosch

edit @Troi: papiertje als extra toevoeging op je normale instructeursdiploma , ofwel onderscheidt.
Enne zelf ben ik gewoon een enorme bangeschijtert, na moeilijke tijd, bang om te falen, en al 2 jaar niet echt op andere paarden gereden }:0
Kosten zijn trouwens minder geworden dan toen FNRS nog de cursus aanbood :+ verbazingwekkend

Als het jou aantrekt zeg ik doen! Laat het niet om de paarden, Rieky dr paarden zijn netjes opgevoed en worden ook door buitenstaanders gereden. Enkele jaren geleden kreeg ik een paard van haar ter lease aangeboden en toen was ik ook echt geen sterruiter!

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:13

-Rije: Wow, die beugels lijken me fantastisch. Heb gebruik je ze zelf?

-Bellatrix: Mooie foto :)

Iedereen bedankt voor het beantwoorden of het doen van een poging tot het beantwoorden van mijn vragen over biothane- en Krämer hoofdstellen. Alhoewel ik niet steeds gereageerd heb, heb ik wel bijna iedere dag meegelezen. Ik heb uiteindelijk een eenoor western hoofdstel bij de Krämer gekocht en het staat hem zo goed. :D Mijn moeder kwam op het geweldige idee om Armani's hoofdstel (Het hoofdstel van de foto's de vorige keer) mee te nemen.
Afbeelding

Verder heb ik eindelijk iemand gevonden om me te filmen terwijl ik zonder hoofdstel rij. Ik heb het nu al een aantal keer gedaan met Spike en vind het fantastisch om te doen.

https://youtu.be/WEnAw0dGC7k

De reden dat ik soms zonder hoofdstel rij is om te zien of we alle oefeningen die we mét bit doen wel op de juiste manier doen. Want uiteindelijk wil ik alles met alleen mijn benen kunnen doen. Wat je waarschijnlijk aan het filmpje opvalt is dat Spike niet erg verzameld en met zijn hoofd laag loopt.Dit deed hij de eerste paar keer zonder hoofdstek wel. Die slimmerd ~~}> heeft nu door dat hij zijn hoofd omhoog kan doen. Hij loopt zelf nueenmaal liever niet verzameld als verzameld. Spike is overbouwd en alhoewel hij behoorlijk wat spieren begint te kweken, vind hij met zijn hoofd wat hoger lopen plezieriger. Dat betekent niet dat het luier kan zijn zonder hoofdstel hij moet juist harder werken. In tegenstelling tot met hoofdstel rijden, zweet hij bij zonder hoofdstel rijden veel meer bij zijn oren. Omdat ie veel meer moet nadenken := . En aan zijn hoofd en verzamelt lopen gaan we weer verder met werken, maar wél met bit.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 16:08

Lekker bezig hoor Iza! Is idd best goed om af en toe eens te checken hoe de stand van zaken is. Zo rij ik regelmatig met barebackpad, of bitloos, gewoon om beter te kunnen voelen wat er nou eigenlijk gebeurt. :j Ik vind alleen wel dat je pad niet de beste vorm heeft voor onder jouw zadel. Deze pad is meer bedoeld voor een roundskirt, want eigenlijk moet een pad overal minstens 5 cm uitsteken om de druk correct te verdelen.

Ik rij zelf niet met die beugels, voor mij niet nodig, maar heb wel kennissen die er veel baat bij hebben. :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 19:28

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 08:38

Wat leuk Marlies! Leuk paardje ook en nog leuker dat je weer een te rijden hebt!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 09:00

Ja, ben er erg blij mee!!

Wat zaterdag betreft, moeten echt even het weer in de gaten houden want met veel kans op regen sla ik over...

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 18:00

Ja kan ik begrijpen. Zaterdag ochtend maar even kijken wat het weer doet. Mocht hetvregenen alsnje dan in de buurt bent kun je beter door rijden denk ik.

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:24

@Bellatrix Wat een leuk paard. Kan hij ook tölten?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 23:26

Als hij iets moeilijk vindt schijnt hij een paar pasjes te doen ja. :=
Maar de eigenaresse wil het eruit hebben. Maar hij doet het niet vaak geloof ik...