[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Minimus

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:13

Jammer hee, Marlies! Dan ook fijn verder kijken naar een ander paardje :)

@Amanda: Ik ben voor hetzelfde zadel aan het sparen. Nog maar even!

Gister even gereden op mijn paardje, maar ik krijg zo'n last van mijn linker knie.. Niet direct, maar ik merk het als ik af stap. Dan lijkt het net of mijn knie continue verdraait is ofzo, en ik merk het de dag erna heel goed want dan doet de buitenkant van mijn knie pijn. Met lopen en met buigen voel ik een zeurende pijn aan de buitenzijde.

Denken jullie dat sporttape kan helpen met verstevigen van mijn knie?

Ook als ik op een westernzadel heb gereden waarop de fenders niet soepel zijn of *insert name here*(hoe heet die beugelophanging ook alweer waarbij de beugel gedraaid is?) er niet op zit, heb ik ook last met lopen de dag erna. Op een Engels zadel geen last van..

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:20

Dit helpt bij veel mensen die knieproblemen hebben Minimus. Maar het kan ook met de breedte van het zitten te maken hebben en da's minder makkelijk op te lossen (zonder een ander zadel aan te schaffen...)

Afbeelding

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:53

Dat is handig! En dan heb je ook nog die verdraaide beugelophanging toch? Ik ga dit even in mijn ahterhoofd houden. Ik heb het op een boomloos (zoals barefoot) zadel en zonder zadel vanwege mijn ronde paard. Op een engels zadel nergens last van en op westernzadel.. Nja dat ligt aan het zadel :) of nouja, aan de fenders. Zodra er druk komt op mijn knie krijg ik er last van.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 13:56

Ja, dat heb ik ook sneller met die bolle van mij. Ik heb nu aluminiumbeugels, dat is al beter dan die brede die er bij zaten.

Wat jammer Marlies! Ga je wat anders zoeken?
De klik met een bijrijdpaard vinden is heel lastig. Ik heb voor Jim 20 jaar paarden van anderen gereden en eigenlijk maar met 1 echt een klik gehad. Bij de anderen was het leuk, leuke paarden, veel van geleerd en ik had er echt wel íets mee. Maar het blijft een paard van een ander, waar je nooit de band mee krijgt die je met een eigen paard hebt. Mijn ervaring is dat je met bijrijdpaarden niet al te kieskeurig moet zijn (en nee, dat betekent niet dat je alles maar moet accepteren :D ), omdat je anders moet zoeken naar een speld in een hooiberg en enorm veel geluk moet hebben.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:02

Oh dat had ik even helemaal gemist! :oo Wat jammer, maar ja, je moet er wel lol in hebben. Je wilt zeker niet helemaal naar Heerde rijden voor een leuke Arabier, of wel? :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 14:18

Betaal jij mij dan? :P _O-

Ik ga verder zoeken, heb wat mogelijkheden. :j

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:03

Wat jammer dat het niet klikte! Hopelijk vind je snel een ander leuk paard om bij te rijden. Blijft toch lastig hoor, een leuk bijrijdpaard waar je ook nog eens wat mee kan/mag.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:07

Ja idd. :) Maar het komt vast goed.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 23:59

Wat jammer Marlies! Maar idd als de klik er niet is neemt dat ook de lol wel een beetje weg. Is een eigen paard geen optie voor jou? Weet niet of het al gevraagd is, maar vroeg het me af :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 06:03

Nee, buiten het feit dat ik het niet kan betalen wil ik het ook niet...ik vind het leuk om een paar keer per week iets met een paard te doen maar gewoon niet elke dag...

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:24

Jammer Marlies, hopelijk vind je een leuk nieuw vriendje!

En mooi zadel Amanda!!

Last van mijn knieën heb ik ook snel, ook in engelse zadels. Moet ook eens gaan kijken naar draaibare beugels. Nadeel is dan vaak alleen dat je beugels zelf langer zijn en de fenders korter moeten. En laten die nou niet veel korter kunnen....:p

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:44

Lang stil geweest maar vandaag spannende dag! Pino blijft hoesten tijdens aandraven. Prednison heeft niet geholpen dus vanmiddag naar de kliniek om een scopie dus spannend. Ik ben zenuwachtig.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 08:46

Oh spannend. Sterkte/succes. Hopelijk is het niets ernstigs.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:27

Hopelijk valt het mee, succes!!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 10:45

Ik reageer niet zo vaak maar lees wel mee!

Sterkte marlou!

Hopen dat je een leuke andere vind marlies. Als je er geen kriebels van krijgt snap ik dat je verder kijkt, das dan weer het voordeel van een dier enkel als bijrijdpaard hebben :)

Succes met het wennen amanda! Ik vind paard verhuizen ook altijd een hele onderneming :o

Trailerladen vind ik ook lastig hoor! Treas is eigenlijk heel makkelijk, zolang je leiding geeft gaat hij er braaf op. Helaas is hij zich de laatste keer suf geschrokken van het tussenschot dat voorzichtig werd verplaatst (waarna hij heel hard er achterwaarts af stoof) en kreeg ik hem vervolgens niet meer in de buurt van 'dat onbetrouwbare ding'. Nou ja weer een projectje voor komende lente. Gelukkig ken ik een trainster (suzanne taal van paarden-taal) en ben alweer voorzien van een heel stappenplan. Zal met een beetje aandacht wel weer snel op zijn pootjes terecht komen maar irritant is het wel in alle eerlijkheid.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:29

Spannend marlou! Succes en sterkte op de kliniek!

Ik wou weer eens wat foto's van Flash showen O:) ze groeit zo verschrikkelijk snel, maar blijft een heerlijk dier.

Dit is haar nu
Afbeelding

En dit was ze toen ze 2 weken was
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:40

Ze is zo perfect!!! :+:

Ik wil haar voor mijn lens...volgende week zaterdag ga ik naar mijn vader in Duitsland en dan moet ik voor een groot deel richting Hooghalen...misschien leuk als ik een uurtje eerder ga dat ik ff langskom met camera? Als je kan hoor...

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:23

Bellatrix schreef:
Ze is zo perfect!!! :+:

Ik wil haar voor mijn lens...volgende week zaterdag ga ik naar mijn vader in Duitsland en dan moet ik voor een groot deel richting Hooghalen...misschien leuk als ik een uurtje eerder ga dat ik ff langskom met camera? Als je kan hoor...

Dat zou super leuk zijn! En laat ik nou net die zaterdag niks te doen hebben O:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:29

Ok tof!! :):) Ik wil rond 17.00 bij mijn vader zijn en het is een uurtje rijden daarheen vanaf Hooghalen. Als ze daar staat tenminste. :') Dus rond 16.00 weg bij jou. 15.00 bij jou zijn dan? Is dat wat?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:52

Nou we zitten in de auto, Pino is super braaf meestal met trailer laden maar hij voelde mijn spanning volgens mij, vier voeten aan de grond en geen beweging meer!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 15:54

Top! :D

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:20

Bellatrix schreef:
Ok tof!! :):) Ik wil rond 17.00 bij mijn vader zijn en het is een uurtje rijden daarheen vanaf Hooghalen. Als ze daar staat tenminste. :') Dus rond 16.00 weg bij jou. 15.00 bij jou zijn dan? Is dat wat?

Ze staat Ong 3 tot 5 min bij mijn huis vandaan haha. 15.00 is prima :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 17:53

Ok top! Moet je nog ff het adres doorsturen. Moet ik naar jou komen of stal?

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 18:31

Heb je even een pb gedaan :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:25

Hij heeft een keelontsteking en ze hebben vocht op kweek gezet uit zijn luchtweg. Daar dreven ook vezels in die voor een hoestprikkel kunnen zorgen. Maandag bellen ze me terug voor de medicatie.