Heb lang bij haar gelest. Wel rijden dan. Maar vond haar fijn lesgeven
Sheeltje2
Geplaatst: 14-10-16 11:33
Hey Annelot leuk dat je zondag gaat ik ga met Yuri ook heen spannend ben benieuwd hoe het gaat Belinda had plekje over dacht ga mooi mee als leermoment en ervaring:):)
iza_things
Geplaatst: 14-10-16 22:19
Joyse2: Mooie fotos, wat kan Philo hoog bokken ☺
Ladypaard: Wat heeft Gup gave vlekken
Maireed: Is dat een biothaan hoofdstel? Wat een knappe fjord heb je.
Ik heb al weer een tijdje niet gereageerd, met mij en Spike gaat het super☺ Op dit moment zijn we bezig met minder met de teugels te rijden, meer met de benen en dat hij meer op zijn achterhand gaat lopen.
Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met biothane hoofdstellen? Ik moet een nieuw hoofdstel kopen, maar heb geen idee welke. Spike heeft een klein quater hoofd,bijna alle hoofdstellen zijn te groot. En weet iemand hoelang de bakstukken bij de cob western hoofdstellen van Krämer minimaal zijn?
troi
Geplaatst: 15-10-16 12:35
Yep ik heb een biothane hoofdstel. Een halsterhoofdstel voor tijdens de buitenritten. Ideaal omdat je heel makkelijk het bit afklikt zodat het paard makkelijk kan eten tijdens de pauzes. Ik heb hem tweedehands gekocht. Volgens mij arab maat maar heb wel een langere neusriem moeten bij bestellen. Maar omdat het losse stroken biothane zijn waar het hoofdstel uit bestaat met daarop metalen gespjes was dat erg goedkoop, gewoon 20 cm biotane gekocht en daarin gaatjes gemaakt en vervolgens de gespjes van de oude neusriem overgezet. Ik vind het ideaal materiaal, je kan het gewoon afspoelen, het is erg sterk en je kan het kopen in alle kleuren van de regenboog. Ook niet vervelend .
Een oud stalgenoot van mij maakt inmiddels zelf hoofdstellen van Biotane. Net zoals troi, met zo'n afklik systeem voor de buitenritten. Zij vindt het ideaal en ik wil nog eens een keer samen met haar gaan zitten om er ook eentje voor Philo te maken!
Hoe lang de bakstukken zijn van de Kramer hoofdstellen weet ik niet. Ik heb er wel eentje gehad voor Philo, die zat echt super, alleen vielen de steentjes er al tijdens het passen uit. Super jammer, heb hem dus terug gestuurd, anders had ik even kunnen meten. Moet zeggen dat ze wel heel behulpzaam zijn op de Kramer klantenservice, dus ik zou ze even mailen als ik jou was!
leuk hoofdstel nanda90, leuk ook om zelf te maken Zelf ook al wel eens naar biothane gekeken, lijkt me fijn spul als je veel buiten rijdt (en door water gaat)
Iza_things: dank je wel, en leuke foto's. Als ik dan dat zie dan denk ik echt van dat ik die van mij nog heel eind naar beneden moet krijgen. Maar eerst maar even achterhand eronder trainen . Gup heet trouwens Fenja, voordat er verwarring is Noem haar alleen altijd gup omdat ik ook nog een oudje heb
Van't weekend kennissen op mijn paard laten rijden. Fenja was superbraaf al vond ze het wel raar dat er anderen op haar rug zaten. Maar hoe grappig is het dat je voor jezelf heel simpele hulpen uitlegt, schouder verplaatsen, heup verplaatsen, heel paard verplaatsen. Gewoon been aandrukt met wat je wil verplaatsen, en je zit mee gaat draaien, en paard het al doet. De dresssuurruiters me dan echt zitten aan te kijken of ik hele moeilijke abracadabra zit te vertellen, terwijl het voor mij zo logisch is als wat *omgeschoolde dressuurruiter. Moet dan wel zeggen dat het geen niveauruiters zijn, maar je ziet ze gewoon denken dat westernrijden dan echt hele andere tak is, met hele andere hulpen. terwijl ik juist het gevoel heb dat ik minder hoef te doen . Maar iig hun kunnen laten voelen hoe licht een paard kan reageren.
BrittS
Geplaatst: 19-10-16 20:55
Fijn dat je paard ook bij anderen zo goed reageert! Leuk ook dat je ze dan eens kan laten voelen hoe het moet Magic doet nooit zo zijn best bij anderen, al gaat het tegenwoordig wel goed als mijn moeder er bijvoorbeeld op zit.
Ik zou vandaag mijn eerste les bij Peggy de Kraa rijden, maar we moeten 45 minuten met de trailer rijden en er was code geel. Verder was het in Zuid-Holland (waar we heen moesten) blijkbaar zo erg dat er gevaar was voor vrachtverkeer en auto's met aanhangers.. Les dus maar verplaatst, geen risico nemen met die harde wind. Nu maar thuis gereden en mijn moeder heeft weer wat foto's gemaakt. Heb er inmiddels weer een aantal verzameld voor een topic dus bij deze
Ah, balen dat je les niet doorging! Hier was het vanochtend ook echt vervelend weer (heel hard regenen en waaien). De bak was drijfnat door die plotselinge heftige buien, dus ik heb alleen de stalklussen gedaan en een beetje gepoetst.
@BrittS Jammer dat de les niet door ging, maar je hebt er een leuk topic voor in de plek gemaakt. Heb gelijk de anderen ook bekeken, erg leuk om zo de vooruitgang te zien.
@Ladypaard, fijn dat je paard zo braaf is bij anderen. De achterhand eronder trainen....heel bekend, ik heb daar moeite mee met Felix, dus ben Veel bezig met overgangen, bakjes en achterwaarts. Dat achterwaarts blijft hij moeilijk vinden, hij doet het wel, maar wanneer ik anderen zie, gaan wij echt in slowmotion haha en helaas lukt het sturen in de achteruit nog niet zo goed, maar we zijn er mee bezig.
Bah het is nu echt herfstweer, al moet ik zeggen dat de bak er dan bij ons wel erg fijn van wordt, die is nl snel zwaar omdat hij zo droog is. Gelukkig gisteravond kunnen logeren in droog weer. Toen ik Felix naar het land terug had gebracht begon het te regenen, dus goed getimed. Hopelijk morgen en zaterdag nog ff onder het zadel, zondag hebben we weer een buitenrit met TREC hindernissen (herfstritplus). Doen er van jullie ook nog mensen mee met de autumndesserttrail in Appelscha? Ik ga de zaterdag samen met een Fries en voor de rest trekpaarden. Wordt onze eerste keer. Oh en dan heb ik de maandag erna een les gepland en op 13 november een snertrit. Genoeg te doen voorlopig.
Ik meld me hier ook even! Heb tien jaar geleden western gereden maar ben er toen mee gestopt omdat ik een bijrijdpony kreeg en die reed ik gewoon Engels.
Heb nu een tinker gekocht en toen mijn moeder hem zag zei ze: daar moet je western mee rijden joh. Dus ik ging nadenken en ik dacht eigenlijk heeft ze wel een punt. Ben hartstikke klaar met de Engelse dressuur en mijn pony ook. De bijrijdpony is inmiddels mijn eigen pony en nu 24. Door de jaren heen heb ik een beetje mijn eigen stijl ontwikkeld en hij reageert goed op neckreining en mijn zit. Kan hem gewoon op een los teugeltje rondrijden. Van de week alvast wat geoefend en het is gewoon een feit dat hij veel fijner te rijden is zonder druk. Mij zint het idee 'vragen, antwoord, los' ook veel beter dan continu doorzagen.
Dus ik ben om, straks even naar Arthur om nog wat spullen te halen. Muts als ik ben heb alles verkocht
Ben nog wel op zoek naar een instructeur die aan huis komt in Vorstenbosch. Ja, zit 200 meter van Rieky vandaan maar ik geloof niet dat die op me zit te wachten
Ik heb afgelopen zondag m'n 2e clinic bij Rieky gehad en ben zeer tevreden over onze vooruitgang.... Mijn merrie heeft in n ver verleden reining gedaan en bij mij alleen pleasure maar nu we weer terug in NL zijn ben ik gaan clinic'en bij Rieky en echt heel erg tevreden erover!
Ik heb met mijn vorige fjord ook les van Rieky gehad, geweldig leuk mens! Inderdaad ook vooruitgang geboekt met haar lessen.
BrittS
Geplaatst: 23-10-16 22:17
Gister les gehad van Peggy de Kraa, erg leuk en leerzaam! Magic was heel braaf. We hadden natuurlijk wat trailerproblemen, na veel oefenen stond hij er gister zo in! We kwamen dus netjes op tijd (veel te vroeg) aan op de Goldenway Stables. Na de les vol goede moed weer naar de trailer en vervolgens stonden we 2 (!!!!) uur. Het eerste uur volgehouden met de kalmtechnieken die we geleerd hebben van de trailerlaadles, zonder druk. Maar na een uur begon de kalmte in mij langzaam toch wel een beetje erg te verdwijnen Ik snap het gewoon niet, want als hij eenmaal staat, staat hij poeslief te eten van zijn hooinet, we hebben een camera in de trailer dus we zien dat hij er relaxed bij staat
Maargoed, ondanks dat de dag op een rotmanier eindigde was de les leuk. Veel huiswerk meegekregen om lekker mee aan de slag te gaan, gelukkig genoeg voor een aantal weken, want eerst moet het trailerladen weer op orde zijn
BrittS, wat mooi dat je les goed ging! En van dat trailerladen... same issue! Heg punt hier is vooral dat Loesel totaal geen spanning of angst heeft, het lijkt er gewoon op dat ze het saai vind.. en toch moet er een storende factor zijn!
Gisteren geoevend met trailerladen, en eigenlijk ging het super, maar zodra ik druk geef op welke manier dan ook (lees: halsterdruk of druk op achterhand voor verzetten van schot) gaat ze in de achteruit!
Wij doen dit met snoepjes, veel belonen en druk afnemen door trailer weer te verlaten. Van het weekend ga ik het met stukjes appel doen, want dat is toch iets gezonder...
Iemand tips? Zaterdag moet 't lukken... tijd voor de Autumn Dessert Trail!
Hier ook zonder druk ja! Bij druk inderdaad gelijk in de achteruit. We gaan het nu uitbouwen naar erin, klep dicht, rondje rijden, eruit en weer erin. Dan kan ik hopelijk eind november weer lessen.
Is het bij jou niet zo dat je paard zich afsluit? En dus daarom dat het lijkt alsof ze het saai vindt? Dit deed magic ook, die stond voor de trailer bijna te slapen, maar sloot zich dus compleet af van de hele wereld. Wij moeten dan eerst weer connecten en dan kan ik pas weer verder. Zodra er druk bij komt gaat ie in z'n achteruit en sluit hij zich af. Het moet allemaal leuk en spel blijven, dan gaat hij er wel in. Op het terrein daar was erg veel afleiding met vreemde paarden die voorbij kwamen, paarden die door de paddocks werden opgejaagd etc.. dan werkt het gewoon niet. We moeten dus toch iets anders verzinnen.
Daihyo
Geplaatst: 24-10-16 09:39
Balen van het trailerprobleem zeg. ik kan er over meepraten. 5 jaar enorm drama. Daarna cursus bij 2Moons gedaan en nu geen problemen meer gelukkig. Maar daar gingen behoorlijk wat sessies overheen. Kiekeboefje: doe je ook grondwerk? Bij mij was de basis echt eerst los van de trailer leren dat druk géén achteruit betekent. Daarna moest de trailer een veilige omgeving worden. En daarna pas konden we laden.
Wij zijn verhuisd van stal. Wat een gedoe. En we hebben een nieuw zadel. Heb er nu een paar keer mee gereden en het zit heerlijk! Jim loopt er ook super fijn onder. Dus erg blij mee Kunnen we weer terug trainen naar sportconditie
En knapperd de boel op de nieuwe stal aan het bekijken
We staan er pas sinds vrijdag, dus nog moeilijk te zeggen. Ik vind het zelf een fijne stal, kende het al van clinics. Jim doet er altijd lang over om te wennen. Maar we zijn vrijdag verhuisd en sinds zaterdag staat hij al bij de groep. Dus op zich gaat het best goed
Jammer, maar logisch als er geen klik is. Op naar de volgende uitdaging!
@Amanda: Gaaf zadel!! Als ik dat zie wil ik echt heel graag een afspraak gaan maken voor een zadel voor Philo *tikkie jaloers*
@Britt: Wat balen dat de terug de trailer in zo'n drama was. Denk je het voor elkaar te hebben, komt er weer zo'n tegenvaller... Hopelijk zijn jullie snel weer op (de goede) weg!