[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sheeltje2

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:51

Dat is gaaf nanda heb ik met m'n vorige paardje ook gedaan:) Rije wat gaaf filmpjes ziet er toppie uit:)

Ik heb 16e clinic halter clas van Roeli Muller ;) spannend met m'n puppy trailer op en gaan hihi

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:58

Thanks allemaal! :) Die proef voelde ook zoooo goed, zo lekker bij mij en toch lekker vlot. Al heel wat anders dan mijn eerste shows met hem. Toen wilde hij absoluut geen sidepasses doen, en in de buurt komen van de brug en het hek was ook al een opgave. Terwijl hij helemaal niet zo moeilijk is met dat soort dingen, maar op show pakte hij tot voor kort nog veel van mijn spanning. Misschien heb ik dan ook wel meer geleerd tot nu toe dan hij :Y) :') -:)

Minimus wat raar! Zijn het echt plekjes of is het overal?

Nanda: Bij ons mag je vanaf 1 jaar starten bij de in hand trail en de showmanship. Andere verenigingen weet ik niet uit mijn hoofd. Is een perfecte manier om jonkies aan shows te laten wennen, zonder er gelijk op te hoeven. :j

WE is ook gaaf inderdaad. Vooral de speed-trail! Maar daar zit ook nog een dressuurproef bij, en koeien toch ook?

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:50

Rije! Gefeliciteerd met NK-schap!
Over de plekjes, het zijn echt plekjes. Op zijn (onder)rug bij het beweeglijke stukje voor zijn bekken. Ik rijd hem nauwelijk ivm geen zadel en al een tijdje dus die plekken dus drukplekken zijn het niet. Het zit ook alleen maar daar. Nergens anders..

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:01

Bedankt Rije voor je informatie. Helaas is mijn jonkie geen Arabier, maar 75% Fries en 25%tinker. Dan moet ik dus de regels van de WRAN opzoeken toch? En wat houdt dan de showmanship in?

Ja bij WE heb je ook nog dressuur en koeienmelk, maar dat heb ik niet gezien. Die speedtrail is idd gaaf, vooral de masterclass, daar doen ze alles ook nog op 1 hand (overeenkomst western) en daar gintensief ze echt op snelheid, zo gaaf om te zien.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:54

@Minimus: Jeetje wat vervelend zeg... Philo heeft ook een tijd hele rare plekjes gehad, dierenarts 2x geweest, ook afkrabsel genomen, maar er is nooit een oorzaak gevonden. Inmiddels heeft hij het ook niet meer, maar het blijft raar!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:16

Het is ook lastig Joyce.. Ik ben zó bang voor een auto-immuunziekte en als mijn paardje iets heeft, vreet het me wel op. Al helemaal als dit steeds terug komt. Hij heeft al eens schimmel gehad maar dat was gewoon behandelen en klaar. Nu is er in principe niks aan de hand (bloedbeeld gaf aan dat ie gewoon gezond was) en nu heeft ie dus weer wat. Halverwege deze maand verhuizen wij naar een andere stal (met binnenbak!) waar ik hem beter in de gaten kan houden, gaat hij over op Fibre Force en gaan we hem scheren. Eens even kijken hoe hij daar onder uit komt.

Verder ben ik natuurlijk nog steeds hard aan het sparen voor m'n freemax westernzadel. Pfoe, geduld is een schone zaak..

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:24

Wat vervelend van de plekken Minimus, hopelijk is het niets wat blijvend vervelend is, maar gewoon iets simpels wat zo opgelost is.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:34

nanda1980 schreef:
Bedankt Rije voor je informatie. Helaas is mijn jonkie geen Arabier, maar 75% Fries en 25%tinker. Dan moet ik dus de regels van de WRAN opzoeken toch? En wat houdt dan de showmanship in?

Even gezocht voor je en bij de WRAN is het 2 jaar.

Showmanship is een pattern aan de hand waarbij vooral het showen van de begeleider wordt beoordeeld, en het paard minder. Dus je houding, je positie ten opzichte van het paard, je uitstraling. Heb ik ook nog wel een filmpje van als je het wilt zien. En er staat heel veel op youtube. Veel mensen vinden het saai maar ik vind het juist een geweldige discipline :j

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 16:49

Thanks Britt, dat hoop ik ook :)

Ik zou graag horsemanship, trail en iets met koeien willen doen. Manny kan ik namelijk enorm finetunen waardoor ik 'm bijna op mijn ademhaling kan rondsturen bijvoorbeeld :)) Mijn verzorgster zou graag reining willen doen maar de basis moet eerst. Dus we gaan beiden aan de horsemanship en daarna pakken we samen de reining op :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 16:58

Zijn er hier toevallig mensen die in de buurt (van Nijmegen) wonen en beschikking hebben over een scheerapparaat (en bijbehorende kennis van zaken) die tegen een X-bedrag mijn paardje wilt scheren :) ? Afgezien van de benen en het hoofd moet hij echt kaal om de plekjes in de gaten te kunnen houden. Ik kan bij de divoza wel een scheermachine huren, maar ik heb erg weinig ervaring met het scheren van paarden. Dan vind ik het zonde om het te vern**ken als ik het door iemand kan laten doen en het ziet er gewoon goed uit :P

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 17:12

:+ dan ben ik lang bezig met m'n kleine tondeuse. Kan je dus helaas niet helpen. Is er geen Facebook groep voor paardenspullen rond Nijmegen? Dan kun je misschien daar een oproepje zetten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 18:38

Ik kan scheren en heb een apparaat, maar kom dan weer niet uit de buurt van Nijmegen :+
Je hebt van die Facebookgroepen inderdaad. En staat er niemand op de Boktmarkt in de buurt?

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 00:04

Op de boktmarkt helaas niemand.. Ik zal eens een oproepje plaatsen op facebook! Had ik nog niet bij stil gestaan :') Krijg je er van als je facebook alleen maar hebt om het niet te gebruiken!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 08:58

Wat vervelend minimus!! Dan kan je zoveel zorgen maken! Zolang je niet weet wat hij heeft zou ik een klein beetje uitkijken met scheerapparaten lenen, je wilt het niet verspreiden.

Pino zit nu aan de prednison, hij hoest nogsteeds. Ik ben zo bang dat hij hoefbevangen word door de prednison. Goed in de gaten houden

maireadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:07

Mag ik mij ook even melden hier? Ik heb dit voorjaar eindelijk een Westernzadel aangeschaft (bij Dominique van Eurohorse) voor mijn Fjordje, na al jarenlang met het idee gelopen te hebben. Het was de bedoeling om daarmee eerst gewoon lekker recreatief rond te hobbelen, maar ik wil toch liever helemaal om. Western Trail is iets wat zowel mijn paardje als ikzelf heel leuk vinden!
Ik heb al een paar lesjes gehad van verschillende instructeurs en ben nog een beetje zoekende.
Het plan is om volgend jaar een een kennismakingswedstrijdje Trail te doen en/of een leuke clinic.
Dit zijn wij: :)
Afbeelding

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:05

Hee wat leuk! Welkom!

Inmiddels is de diagnose opnieuw Mijt. Psoroptes voor de kenners, dus alleen op de rug. Hij is weer gespoten met Dectomax en ik moet de behandeling dit keer twee keer herhalen, elke keer met 10 dagen ertussen.

Nu lees ik en hoor ik van mensen dat ik hem moet wassen met ByeMite/Sebacil omdat het anders een terugkerend iets blijkt te zijn, alleen wil mijn veearts het niet voorschrijven. Ik moet hem eens per week wassen voor vier weken lang en dan ook alle spullen enzo. Hoe kom ik aan ByeMite als de veearts het niet wilt afgeven..?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:07

Welkom mairead!

Balen minimus! Maar gelukkig wel goed te behandelen toch?

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:32

Nja hij heeft het inmiddels voor de tweede keer teruggekregen, dus het wordt een beetje hardnekkig zo. En om hem nou elke 10 dagen te spuiten met Dectomax vind ik eigenlijk ook niet zo'n strak plan -O- Dus ik vraag aan mijn veearts of ik nog spullen moet wassen om de mijten te doden en ze zegt van niet. Maar overal lees ik dat het echt aangeraden wordt omdat je er anders niet van af komt. Ja dan gaan we zo in een vicieuze cirkel :x Het is goed te behandelen omdat ik een paardensoort heb wat weinig behang heeft en geen CPL kan krijgen, maar als mn veearts dan niet echt meewerkt..

Dus, iemand die Sebacil of ByeMite over heeft :)) ?

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:37

Ja leuk is natuurlijk anders, maar ik denk dat je met een auto-immuunziekte verder van huis bent.

Lijkt me we logisch als je de spullen ook wast ja. Moet toch ook als een mens luis heeft?

Gelukkig heb ik het nog nooit hoeven kopen, dus heb ik het ook niet over

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:09

Daar heb je gelijk in :j Auto-immuun is erger.

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 18:25

Minimus als ik jou was zou ik een andere da laten komen. Iig voor een second opinion en voor het spul voor het wassen

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:32

Ik heb ooit gewoon bij de DA sebacil gekocht omdat een pony last van luizen had. Alles mee genomdn, dus ook borstels enzo. Klein beetje extra werk maar werkt wel effectief.
Nu verkoopt niet elke DA sebacil, dus heb ik geluk gehad. (Was ook een grote fles, kostte iets van 54,-)

Helaas woon je niet om de hoek....

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:34

Wordt sebacil uberhaupt nog wel verkocht? Dacht dat dat alleen nog in duitsland verkrijgbaar was (of belgie?)

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 20:37

Zou het niet weten, het is hooguit 3 jaar geleden. Ik was eerst bij een andere DA maar die hadden het niet en vertelde dat die andere het wel verkocht.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:10

Ik geloof dat het onder de naam ByeMite valt tegenwoordig :) Ik geloof best dat hij mijten heeft want toen ik er net was was de jeuk al minder. Dus die medicatie helpt prima. Second opinion is niet nodig, ik vertrouw mijn dieren(paarden)arts. Als ik dacht dat ze echt bij het verkeerde eind zat had ik een 2nd opinion aangevraagd, maar omdat de medicatie de vorige keer ook heel goed hielp alleen niet afdoende om er goed vanaf te zijn. Nu wil ik dus wassen, maar mijn arts vind het niet nodig. Ik doe liever iets te veel dan iets te weinig :)

We gaan gewoon zo'n fles halen en lekker alles meewassen. Ook wisselen we van stal zodat hij uit deze omgeving weg is en ik meer controle over hem heb :)