[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:14

Bij de Dawra kun je idd alleen met partbreds (min. 50%) en volbloeden starten. Kwpn kun je wel meenemen naar bijv. de Wran. Wat voor Arab heb je? Als je dit weekend tijd hebt: we rijden ons NK in Zwolle, dus altijd welkom om te komen kijken :j Geldt voor iedereen hier trouwens :D *\o/*

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Er zijn af en toe ook all breed klasses...volgens mij kan je dan wel mee doen...

Ik ga mij maar es klaar maken om naar Zwolle te gaan. :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Dat was ik helemaal vergeten idd Marlies, maar klopt! :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:21

:D

Ik zie jou straks!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:29

Zekeeeeeeeer! :):)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 11:58

Zin in!!!

Ben stiekem even bij de fotograaf... O:)

Zarabsinu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:05

Ik had dit weekend helaas geen tijd meer maar het lijkt me leuk is te komen kijken naar zoiets!

Ik heb trouwens aardig wat lopen zoeken naar Bosal's maar er is vrij weinig te koop in Nederland lijkt wel? Ik kom dan uit op de denk wat goedkopere versie's zoals van Barefoot. Of is die ook oke? http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Hoofd ... aklet.html

De zwarte die ik eerder liet zien gaat via het buitenland en dan weet ik niet zo goed waar ik naar moet kijken bij het bestellen. Wie kan mij wat raad geven? Of kan ik dan beter in het andere gedeelte van western een nieuw topic aanmaken?

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:06

Bij dat van barefoot heb je alleen het hoofdstel en niet het neus gedeelte, dat maakt het zo goedkoop :)

Zarabsinu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 16:11

Nee hoor alle delen zijn er bij te bestellen en dan zit het nog in de goedkopere prijsklasse. De prijs maakt mij niet uit het is gewoon meer dat ik vrij weinig andere verkopers in Nederland heb gevonden met Bosal's (die er dan ook nog is leuk uit zien). Er staan op western sites soms maar 1 of 2 op?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 17:45

Bosals zijn een wereld apart. Een echt goede kost je zo rond de 200/300 euro en dan heb je nog geen hanger en mecate. Ik heb er laatst een goed filmpje over gezien. Die ga ik voor je opzoeken.

Gevonden: https://youtu.be/7R3cmnYBcKY

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:29

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Dit weekend Nederlands Kampioen bij de beginners geworden in de in hand trail!!! En ook nog 's 1e van de 9 starts in de All Breed. Daar ben ik misschien nog wel het meest trots op. Die proef ging zoooo fijn! Supertrots <3 <3 <3

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 20:46

Zo weer terug van een weekendje NK in Zwolle!!
Was weer leuk en gezellig samen met de Arabieren en Appies:)

Leuk dat je western wilt gaan rijden Zarabsinu! Ik heb ook ooit met bosal gereden, gekocht bij de kerst sale van Arthurs.
Was met mijn paard alleen niet een heel groot succes dus uiteindelijk overgestapt naar bitje.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:18

Was een leuk weekend. :D

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:19

Gefeliciteerd rije! *\o/*

Welkom zarabsinu!

Ik wou nog komen kijken maar hoofdpijn is nog steeds niet minder (eerder erger). Dus vandaag maar rustig aan gedaan. Nog wel even gerommeld op stal. Dj wat vitaminebrokjes gegeven en in de zadelkamer wat spullen opgeruimd.

Nu zag ik bij de welkoop een foldertje liggen met het wassen van dekens enzo. Nu stond er ook dat ze westernpads wassen. Weet iemand of dit wat is?
Mijn pad zit onder de haren en is ook niet meer zo zacht (eerder 1 plaat).

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:20

Ik laat altijd wel mijn dekens wassen bij de welkoop. Dat bevalt goed. Maar pads is wel iets heel anders natuurlijk....

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:28

Ja de laatste deken heb ik daar ook laten wassen. Inderdaad pad is net weer wat anders dus daarom vraag ik het, ik dacht misschien heeft er iemand ervaring :)

Het is wel echt iets wat ze er apart op hebben staan. Is ook wat duurder dan een gewoon dekje Laten wassen

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:20

zal me ook maar weer eens melden, na een tijdje alleen meelezen :)

Gefeliciteerd Rije!!! erg leuk om te zien.
Ik heb zaterdag mijn eerste wedstrijdje: clubkampioenschappen. Dus dat gaat nog komisch worden. wordt horsemanship en trail. Vanmiddag hekje nog maar even geoefend en ging redelijk, balkje zijwaarts kon ze ook ineens, dus nog kleine hoop dat er toch nog iets goed gaat komen :p

Pad heb ik paar weken terug in bad gewassen. Met wolwasmiddel en dan heel veel met handen erdoor en rosborstel. Heb de pad supermooi schoon gekregen. Bad wat minder :')

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:31

Ik was ook beide dagen even komen spieken. Het aantal mensen wat er rondliep viel me eigenlijk nog wel wat tegen, is dit een normaal aantal?
Wel geinig om eens te bekijken wat pleasure en horsemanship nou precies inhouden. Zo op papier is het toch altijd anders dan als je het in het echt ziet.
Had ook graag reining willen zien, maar daar stond er maar 1 voor op de startlijst en die kwam uiteindelijk niet aan start. Zijn er geen reiners binnen de DAWRA en de stippels, of hadden die gewoon niet ingeschreven?

En Rije, gefeliciteerd! Ik heb je gezien gisteren tijdens je winners 'run' ;)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:36

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar een beetje lui mee ben ladypaard. Ik vind het wassen vreselijk en zo'n pad is wel een hele klus. Echt vrienden maak ik hier thuis denk ik ook niet als ik dat in het bad ga doen :+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 23:09

Judith: de deelnemersaantallen lopen al jaren wat terug helaas. En dan hadden we ook nog blessures enzo van paarden, oa mijn eigen. Soms is het helaas niet anders. Show in Heteren was supervol, dus hopelijk volgende keer weer meer animo!

Er zijn bij de DAWRA zeker wel reiners, maar omdat we gebonden zijn aan een locatie met een goede reiningbak kunnen we dat onderdeel helaas niet altijd uitschrijven. En ook bij de Appies zijn ze zeker wel. :j

En dank je! :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:47

Wat gaaf Rije, gefeliciteerd!! Leuke filmpjes ook, wat een rust in die in hand trail!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 08:55

Mooi filmpje zeg! Super goed die IHT! Gefeliciteerd!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 09:51

Gefeliciteerd Rije! Heb je topic ook bekeken, ziet er erg netjes uit! +:)+

Ik heb toevallig laatst mijn pad onder handen genomen....
Eerst de hoge druk reiniger erop buiten in de tuin, toen met de hand met wasmiddel ingesopt en nog een keer de hoge druk erop en toen het allemaal niks leek te helpen heb ik hem maar mee naar boven gesjouwd en in de wasmachine gedaan op wolwas/spoelen. Daar is hij best schoon uitgekomen :D
Nu kan ik wel het binnendeel (vilt) uit mijn pad halen waardoor ik dus het wollen omhulsel los kan wassen.

Oh ik heb trouwens daarna nog met een vlooienkam de losse haren eruit gekamd :+

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 12:39

Hier zijn we weer terug bij af -O- Mijn paardje zijn rug wordt weer kaal door de jeuk. Hij heeft ook echt alleen maar jeuk, verder niks. Woensdag komt de dierenarts maar ik zit met mijn handen in het haar. Wat nou als het een auto-immuunziekte is :\

De jeuk is best erg, hij rolt namelijk veel en schuurt dus daarbij zijn hele rug kaal. Hij was eerst behandeld tegeb mijten en dat leek te helpen, maar het is gewoon weer terug. Dus ik vraag woensdag om een huidafkrabsel en een biopt. De biopt om een auto-immuunziekte uit te sluiten. Luizen zijn het niet maar ik ga er sowieso de scheermachine overheen halen. Dan kan ik de plekjes beter behandelen mocht het schimmel zijn en dan kan ik de plekken ook beter in de gaten houden.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:44

Gefeliciteerd Rije *\o/* ziet er netjes uit op het filmpje, ik had het nog nooit gezien. Vanaf wat voor leeftijd doen ze dit? Lijkt mij best leuk om dat met mijn jonge dier te gaan doen voordat hij zadelmaker is, leert hij (en ik ook) vast een hoop van. Felix Let niet op de balken, die tikt ze gewoon aan en waarom zou je draven als je ook kunt stappen :D

Ah balen Minimus, hopelijk wordt je wijzer na het bezoek van de DA.

Ik heb zaterdag en zondag heel even bij het NK working equitiation gekeken, was vlakbij. Goh dat was ook super gaaf om te zien. Lijkt ook wel op de trail Denk ik, zitoen dezelfde hindernissen tussen.