Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maar had ik geen kinderen met beperkingen dan had ik het zo weer gedaan 

Nooit :’)
Zertab schreef:Haha de algemene vraag is eigenlijk wel: wanneer ben je klaar voor een eigen paard? Ook op financieel gebied. Ik lees zoveel verschillende verhalen...
Iedereen is anders. Ik zou geen eigen paard willen omdat ik ook andere dingen leuk vind om te doen en daar tijd en geld in wil steken. Het is ook een grote verantwoordelijkheid en die wil ik niet hebben. En tevens kan ik een paard niet in de buurt houden zoals ik hem zou willen houden dus dan houdt het ook al op.
Wat een ellende soms.
Dus wat ik al zei .. voelt t goed, doe het dan gewoon. xDenies schreef:Ik zou de keuze om nu een paard aan te schaffen ook niet meer maken. Maar ik had mijn merrie al toen ik de ellende op mijn bordje kreeg. Toen het begon heb ik er al voor moeten kiezen om één paar weg te doen (met veel verdriet en nog steeds spijt) en daarom kan ik die keus nu gewoon niet meer maken. We roeien met de riemen die we hebben en ik ben nog steeds van mening dat ik de keuzes voor haar maak. Wellicht zal een ander, andere keuzes maken. Maar ik blijf van mening dat een paard niet lijd van het niet rijden zolang het maar gewoon lekker buiten komt en de juiste stoffen binnen krijgt. Had ze voornamelijk op stal gestaan was het een ander verhaal.
Maar offer liever mezelf op dan mijn paard (daarom staat ze 45min verderop..) wat ik vaak wel anders zie. En dat snap ik ook wel .. bijna €400; in de maand betalen voor alleen iets om naar te kijken of een grasmaaier loont ook niet. Eerlijk is eerlijk. Maar mijn paard doet pas d'r rondje als ze zelf ook happy is
geen potje, weinig inkomsten, geen ervaring. Maar het is goed gegaan!