[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:18

emmaudb schreef:
Staan er nog leuke winkeltjes met spullen?

Volgens mij staat Rene van Westernspul er :j

Hee balkjes bij Rieky? Ben benieuwd naar je topic!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:19

OEH! Westernspul!!! *houd hand op knip*
Kan ik wel weer foto's maken van alle zadels en hoofdstellen. <3

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:22

Toevallig moet ik nog een singel hebben. Heb zondag wel tijd denk ik.
zaterdag wil ik een nieuwe broek voor het rijden halen. Bleef vorige week achter het zadel van m'n instructrice hangen met m'n knie met afstappen. Dus er zat een mooie winkelhaak in.
En ik wil eigenlijk nog even puppies knuffelen als het kan :D

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:24

Rieky geeft superfijn les! Echt helemaal mijn ding ookal moet ik echt wel even wennen aan het langer en lager krijgen van Jill maar dat komt ook omdat ze gewoon te lang gewend is om echt bovenin te lopen....

We hebben idd met balkjes gespeeld, Rieky zei: Dat moeten ze ook kunnen en is supergoed voor ze omdat ze zelf alles uit moeten zoeken.... al dacht menig paard daar in het begin wel anders over (niet in de buurt van de balken willen komen en zelf n paard dat omhoog kwam!) en Jill, die keek n keer naar die balk en dacht: Als vrouwtje zegt dat ik daar overheen moet dan doe ik dat gewoon braaf :D <3

Ga straks maar eerst eens n dikke 80 foto's uitzoeken en op zoek naar 15 goede foto's ;)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:35

Vind haar echt heel mooi cubalibre! Is dat lager iets wat je door wilt zetten en blijven doen of meer als oefening?

Waren het allemaal hele jonge paarden ofzo? :o ik vind het toch wel basis dat ze over een balkje heen durven stappen. Dj is wel weer het tegenovergestelde, hij zou iets meer onder de indruk mogen zijn. Het boeit hem helemaal niks, maar hij gaat er over als ik dat wil

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:47

Thanks! Ik vind haar zelf ook echt mooi en nu dat haar veulen gespeend is en ze weer gewoon aan het werk is zie ik ook al heel erg veel verschil! Haar buikje is alweer zo goed als weg en kwa spieren/conditie zitten we ook best goed....

Ze mag van mij wel wat lager gaan lopen, ze loopt nu gewoon standaard in n soort van dressuur houding (das dan ook wel waar ikzelf aan moet wennen om dat niet standaard te doen).... Ze drukt daardoor haar rug net wat weg maar dat is heel moeilijk te voelen, nu met het lager rijden merkte ik dat ze haar rug veel beter ging gebruiken en dus heb ik wel degelijk nuttige tips (en dus huiswerk!) gekregen. Aan het einde vd les liep ze bijna vanzelf al mooi lang en laag en merkte ik heel goed dat ze haar hals tussen haar schouders liet vallen ipv dr hals op te drukken.

Er zaten wel wat jonge paarden tussen maar denk vooral dat t eerder de kleuren waren dan de balken zelf! Je zag die paarden in het begin gewoon wat moeilijk doen (bijv de 1e balk netjes nemen en dan vervolgens wegspringen omdat er nog 1 achteraan volgde), was wel heel grappig om te zien!

Voordeel van het werken met balken is dat ze overal aan wennen maar ook dat ze zich veel bewuster worden van hun benen/voeten en dat ze meer op zichzelf aangewezen zijn.

Ik had als voordeel dat ik natuurlijk vroeger veel gesprongen heb en bijv het recht en in het midden aanrijden is voor mij n eitje.... Er waren mensen bij die dat alleen al vrij moeilijk vonden maar ach, iedereen is er om iets te leren ;)

Jill is er ook 1 die zoiets heeft van: Als jij wil dat ik eroverheen ga dan ga ik er ook gewoon braaf overheen! Ik had zo af en toe op andere vlakken wat problemen (n mega frisse/enthousiaste dame onder mn kont die voor mijn comfortzone net wat te hard wilde gaan) maar daar kunnen we gewoon aan gaan werken....

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:53

Ik ben ook echt heel benieuwd hoe hij uit gaat groeien! Heb het normaal niet zo op bont maar ik denk dat hij wel mooi gaat worden.

Fijn dat je dan ook echt al zo snel verschil merkt!

Klopt daarom doe ik ook af en toe balkjes. Maar hij bakt er niet veel van. Instructrice heeft wel eens vol verbazing toe staan kijken. :') hij kan heel creatief zijn. Ik heb ook echt niet het idee dat hij het niet kan, meer dat hij het gewoon niet leuk vindt en dat hij z'n best er niet voor doet.

Achja je bent ook nooit uitgeleerd

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:09

Wat apart dat er zoveel paarden niet over de balken wilden... Toen ik nog niet op Philo reed en alleen grondwerk deed, pakte ik al regelmatig balkjes mee, gewoon omdat ik vind dat het bij de "basics" hoort. Hij vindt het nu onder het zadel nog wat raar en hij is vaak te lui om zijn benen goed op te tillen, maar hij gaat er wel overheen zonder gek te doen. Komende woensdag heb ik m'n eerste balkjes les, dus ik hoop dat hij na die les beter snapt wat de bedoeling (en dat ik leer hoe ik hem het beste kan begeleiden) ;)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:13

[quote="nanda1980]
Klinkt goed Filly, al weet ik totaal niet wat 5 panel negatief inhoud :?
[/quote]

Dat betekent dat ze geen van de 5 meest voorkomende Ziektes bij quarters en paints heeft

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:48

Ik deed dat met Jill in de VS ook, heb zo ook over een brug gewandeld met haar waar 2 balken voor lagen enz.... dus voor mij is het redelijk normaal maar ja, niet elk paard is hetzelfde ;)

Ik heb net topic gemaakt :D
[WN-ITP] Onze 1e clinic in NL bij Rieky Young....

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:39

Ga zo in je topic kijken!

Niet generaliserend, maar toch wel: veel reiningpaarden zien nooit balken. Pleasurepaarden trouwens ook niet. Dus dan krijg je dat soort dingen. Dus top dat Rieky ze wel meeneemt! Ik vind het zo jammer dat er niet meer allround paarden (en ruiters) zijn, en dat mensen soms wat blijven hangen in hokjes. Er is zoveel leuks op westerngebied. Dat is voor mij juist dé reden dat ik geswitcht ben.

Emma, en anderen trouwens: iedereen mag walk & jog starten op de show in Zwolle, ook als je al eerder wran hebt gestart. Je mag dan alleen niet op diezelfde show in de open klasses starten. Dus als je kan stappen en draven kun je gewoon nog inschrijven! *\o/*

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 20:52

Ik doe het toch maar niet. Ik kom misschien zondag nog wel even kijken. Is nog best een geregel maar misschien volgend jaar! En dan gaan we natuurlijk met galop er bij.

Stiekem zou ik ook wel hunter willen rijden. Maar heb daar geen zadel voor.

Vind ik ook hoor rije. Ik ben met van alles en nog wat bezig. Wat ik nou precies wil starten. Geen idee. Ik ben in ieder geval heel kritisch op mezelf en als ik weet dat het nog niet lukt ga ik nog niet starten. Al vind ik het niet erg dat sommige dingen dan niet lukken tijdens de wedstrijden. Ze laten hier nog we eens springspul in de bak liggen :\ ligt vaak enorm in de weg maar als er balkjes liggen pak ik ze vaak wel even een paar keer mee. Niet dat hij er beter in wordt :roll: soms liggen de balkjes daarna schots en scheef. Als hij het een keer goed doet wordt hij gelijk beloond. Met m'n beloningswoordje en stilzetten en een snoepje en alles. Dan is hij ook wel trots op zichzelf maar om het altijd goed te doen zit er nog niet in.

We gaan eerst maar aan de galop en alles werken met bo. Heb voor volgende week weer een les afgesproken.
Ik moet van mezelf morgen wel weer naar Dj toe. Hoofdpijn of niet.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:17

Haha wat grappig, mijn instructrische krijgt ook les bij Rieky, rijd ook echt reining en begon van de week ook over balkes wn ranchriding! Inspiratie van rieky haha

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:26

Volgens mij had Rieky deze week n balkjes week :)

Rieky had het gister over ranch pleasure etc... omdat daar ook van alles in terug komt, reining oefeningen, stukje pleasure maar ook wat trailer dingen zoals balkjes etc.

Ik vond het iig erg leuk dat ze dit soort dingen ook gewoon meeneemt in d'r lessen want snap best dat t voor de paarden even wennen is maar ook erg goed is voor ze....

Ik ben zelf ook wel meer n allround type denk ik... doe graag verschillende dingen met Jill en ga graag uit m'n comfortzone als het ware, daarnaast is het voor de paarden ook echt supergoed want mochten ze dit soort dingen ineens tegenkomen dan weten ze dat die dingen hun niet op zullen eten :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:56

@Rije: Ben het met je eens! Mijn paard is reining gefokt, maar ik ga hem allround rijden. Er is te veel leuks, zonde om je dan op 1 ding blind te staren (maarja, ieder zo zijn ding natuurlijk).

Afgelopen vrijdag heeft de vriend van mijn moeder foto's gemaakt van Philo. Hij vindt het super leuk om plaatjes te schieten, gewoon voor de lol en hij wou m'n dikbil wel eens voor de camera. Nu is het wachten op de foto's. Hij heeft verder niets met paarden, dus hij weet ook niet waar hij op moet letten, vandaar dat ik wel heel nieuwsgierig ben wat hij vast heeft gelegd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:01

Ik moet nog steeds een keer langskomen. :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:04

Mooi foto's cubalibre!

Afgelopen weekend ge-vrijwilligerd op de hunebed trec trail. Veel toffe dingen gezien en met gezellige mensen gekletst :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:08

Je bent nog steeds welkom hoor! Maar misschien is het wel leuk om dat te doen tegen de tijd dat hij een westernzadel heeft. Nu rijd ik nog met m'n dressuur Wintec (en dan wel m'n western boots en western hoofdstel, hahaha).

In november is er een onderlinge dressuurwedstrijd op de vereniging waar ik lid van ben geworden (hebben super mooie binnen- en buitenbak). Ik wil voor de lol mee gaan doen en hopelijk heb ik tegen die tijd m'n westernzadel, want dan wil ik mee gaan doen in m'n western outfit. Of ik ga Philo helemaal omtoveren tot dressuurpaard. Lijkt me beiden hilarisch en dat moet natuurlijk vast worden gelegd :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:10

Ik zeg western. :') Geen dressuur! :+

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:19

Ja Marlies je moet ook hier nog eens hier komen! :DWanneer kan je?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:37

Na mijn vakantie. :P

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:38

Ohja dat is waar wist in wel :') Hoe lang ga je?
Zou je nu al wat willen plannen of wil je kijken als je terug bent?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 05:51

Weekje. Kunnen best nu al wat plannen hoor. :j

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 07:05

troi schreef:
Mooi foto's cubalibre!

Afgelopen weekend ge-vrijwilligerd op de hunebed trec trail. Veel toffe dingen gezien en met gezellige mensen gekletst :)

Hey, waar stond jij dan? Ik heb namelijk met Felix mee gedaan. Ik vond het super leuk om mee te doen en na zo'n 5 uur in het zadel geen last van zadelpijn met mijn Freemax, terwijl ik dat met mijn dressuurzadel wel had.
We hebben ons ook voor de Herfstritplus opgegeven, maar dan met iemand wiens paard eigenlijk alles eng vindt, dus dan worden de opdrachten niks, maar ach wat boeit dat, we doen toch nooit mee voor de prijzen, we waren nu geloof ik 25 te vd 29. Met de NTR waren we 10 de vd 30 en dat was onze eerste keer dat we met zoiets meededen.
Heerlijk sfeertje ook, lekker gemoedelijk.

Leuk om te lezen over al die lessen en clinic, er is momenteel veel te veel leuks waar ik aan mee wil doen en ik moet ook hoognodig weer eens een les afspreken.

Balkje, daar geeft Felix niks om en dat is gelijk ook een probleem, het boeit hem niet wanneer hij er middenop gaat staan, dus iemand tips voor het leren niet aanraken :D

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 08:08

Lekker. Ik ben ook wel toe aan vakantie eigenlijk :p maarja super veel opdrachten op school. Nog even en dan is het herfstvakantie.
Ik stuur je straks even een appje Marlies!

Klinkt erg leuk Nanda!